مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

افزایش سرعت سایت

یک عدد از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت Insights است که ابزاری بدون‌پول و ارائه شده از طرف گوگل می باشد . بوسیله این ابزار می تواند سرعت وب سایت خود را در دسکتاپ و گوشی بررسی فرمایید . 
همینطور به وسیله این ابزار می توانید نقص های وب سایت خویش را پیدا کنید و متوجه این گردید که افت فعلی سرعت وب سایت شما چه دلایلی داراست . همینطور راهنمای کاملی برای رفع خطاهای موجود در وبسایت تان ارائه می نماید . 

این سایت از 0 تا صد به تارنما شما امتیاز می دهد که امتیاز بالای 80 نشان دهنده این میباشد که وب سایت شما سرعت بارگذاری خوبی دارااست . 



Gtmetrix 
Gtmetrix 

وبسایت gtmetrix یکی از بی نظیر ترین وبسایت ها برای بررسی سرعت لود سایت میباشد که خیلی ها از همین سایت برای آزمایش سرعت تارنما شان استعمال می کنند . gtmetrix بر شالوده PageSpeed و YSlow برای سنجش سرعت وبسایت ها به کار گیری می کند که YSlow سرعت سایت شما از دید موتورهای جست و جو است . که همیشه نیز زیر تر از PageSpeed هست که این آیتم مربوط به سرعت بار گذاری وب سایت برای یوزرها دسکتاپی می باشد . یعنی آن چیزی که همین حال دارید می بینید . 

سایت gtmetrix یک عدد از بهترین تارنما ها برای نشان دادن نقص های سایت در سرعت بارگذاری میباشد . خیلی از برنامه نویسان و سئو امور از نحوه gtmetrix برای ارتقا سرعت سایت اقدام می کنند . چون gtmetrix دقیقا به آن ها می گوید که معضلات فعلی سایت برای دیر بار گذاری شدن چه چیزهایی هستند . 



Pingdom 
Pingdom 

یکی از دیگر وبسایت هایی که برای تست سرعت وب سایت می توانید از آن استعمال نمایید وب سایت pingdom میباشد . با به کارگیری از این وبسایت علاوه بر آزمایش سرعت وبسایت می توانید عواملی که سبب ساز گردیده تا سرعت لود تارنما تان کاهش پیدا کند را هم پیدا کنید . همینطور راهنمای جامعی برای رفع خطاهای موجود در تارنما ارائه می دهد . 

بوسیله سایت pingdom می توانید سرعت وب سایت خویش را در کشورها و سرور های متفاوت هم چک فرمایید . 



Wakav 
Wakav 

واکاو یک وبسایت اهل ایران عالی برای تست سرعت و مانیتورینگ وبسایت می‌باشد . به وسیله این وبسایت می توانید سرعت و بارگذاری تایم سایت خود را محاسبه فرمایید . این وب سایت تجهیزات فراوان دیگری هم دارااست که مشتمل بر هزینه میباشد . 

سفارش 
ویژه همیار وب : تلاوت مقاله‌ها آموزش سئو سایت 


افت 
سرعت لود وبسایت چه دلایلی دارد؟ دلایلی متعددی در افت سرعت یک وبسایت ممکن می باشد دخیل باشد که حل نقص‌ بسیاری از آن ها خیلی ساده می‌باشد و بازه یه خرده می پیروزی . خیلی از دوستان عزیز تاءمل می کنند برای ارتقاء سرعت وبسایت خود می بایست مطلقا از یک کارشناس کدنویسی یاری بگیرند . 
در صورتی که مدام مشکل از صفحه های سایت یا این که به نوعی زیرساخت کد نویسی سایت نیست! به طور کلی عوارض افت سرعت سایت به موردها زیر مربوط می شود:

با وجود گونه های مختلف گواهی نامه های SSL،

با وجود گونه های مختلف گواهی نامه های SSL، امکان دارااست برای یک گزینش مطلوب برای وب تارنما و کسب و عمل خود، مبتلا سردرگمی شوید . کلیدی ترین انتظاری که باید از یک سند طومار SSL دارای اعتبار داشته باشید، رمزنگاری (Encryption) رابطه بین سرور صاحبخانه اینترنت تارنما و استفاده کننده بازدید کننده می‌باشد . پس تفاوتی ندارد شما چه نوعی از انواع SSL را تعیین می فرمائید . در هر صورت، اولین انتظار شما که برقراری یک رابطه امن میان وب تارنما و کاربر در لایه جابجایی داده ها (Transport) است، برآورده خواهد شد . در ادامه به نظارت اجمالی اشکال SSL جهت یک گزینش صحیح خواهیم پرداخت . 

طراحی سایت در مشهد

مدرک 

نامه DV یا این که Domain Validation: در فرایند صدور این دسته گواهی نامه، تنها اسم دامنه شما توسط کمپانی صادر کننده، تایید و احراز خواهد شد . در واقع اداره صادر کننده، طی فرآیندی مطمئن می شود که نام دامنه ای که برای آن درخواست صدور گواهی نامه اخذ کرده است، حتماً در اختیار فرد درخواست دهنده قرار دارااست . پس در این نوع سند نامه، علاوه بر رمزنگاری ارتباط ها، نام دامنه شما هم احراز خواهد شد . 


سند 

طومار OV یا این که Organization Validation: در این مدل گواهی نامه، علاوه بر تمام مواردی که در گواهی طومار DV ذکر شد، نام قانونی کمپانی و یا این که اداره شما هم تایید و احراز می شود . درصورتی که این نگرانی را دارید که بازدید کننده شما، از حضور در اینترنت وبسایت دارای اعتبار و صحیح اطمینان حاصل کند، این گونه مدرک نامه مناسب شماست . با استفاده از این جور گواهی نامه، استفاده کننده می تواند با کلیک کردن بر روی آیکون دارای ربط در برگه اینترنت وب سایت شما، اسم رسمی و کامل شرکت شما را مشاهده نماید . 


سند 

طومار EV یا Extended Validation: سند طومار EV، بدون نقص ترین گونه از گونه های گواهی نامه SSL می باشد . در این جور گواهی نامه، علاوه بر تمام مزیت های دو مدرک نامه قبل، اسم بی نقص و قانونی شرکت شما هم در کنار اسم دامنه در نوار آدرس مرورگر درج می شود . استفاده کننده بازدید کننده هنگام ورود به وب وب سایت و با دیدن نام بدون نقص کمپانی شما، لحظه ای به صدق و اعتبار اینترنت وبسایت شک و تردید نخواهد کرد و با اعتماد بی نقص به بازدید خویش ادامه می دهد . 


چه مواردی سبب بروز طراحی بد می‌شوند؟


سایت‌های بهتر، برای کیفیت هزینه می‌کنند! یک عدد از مهم‌ترین مسائلی که کسب‌وکارهای غالب به آن قضیه توجه قرار می گیرد، داشتن یک سایت کیفیت بالا است؛ در واقع کسب‌وکارهای بزرگ برای داشتن یک وبسایت کیفیت عالی هزینه می‌کنند تا بتوانند درآمد بیشتری را کسب کنند . سایت‌های بی‌کیفیت کمتر قابل به کارگیری هستند و به مرور زمان مشتریان خویش را از دست می‌دهند! برای آنکه به میزان رضایت کاربران و برآورده کردن انتظارات آنها پی ببرید، از کاربران تازه‌کار و البته بالقوه بخواهید تا بازخوردهای خود را برای شما ارسال کنند . 

طراحی سایت در مشهد

استعمال بیش از حد از موادسازنده انیمیشنی در سایت! هنگامی که از انیمیشن‌ها در تارنما خویش به میزان کافی به کارگیری می‌کنید، آن‌ها میتوانند پیگیر یک هدف گران بها باشند . از طرف دیگر به کار گیری بیش از حد و غیرمنطقی از عناصر حافظه فلش و انیمیشنی می‌تواند منجر کند شدن وب سایت شما شوند و استدلال آن حجم بالای چنین فایل‌هایی و فراخوانی آن ها در وبسایت است . بر شالوده آمار و بررسی‌های صورت‌ گرفته، حدود ۴۰ درصد از اشخاص وقتی که بارگذاری تصاویر وبسایت عمده از حد متعادل ارتفاع بکشد آن تارنما را کنار گذاشتن خواهند کرد . 

اما پراکندگی صفحه های و اجزای یک سایت هم نقش زیاد مهمی در بستن وب سایت توسط کاربران دارد! هنگامی که یوزرها به دنبال اجزای خاصی از وبسایت شما باشند و نتوانند آن را به راحتی پیدا کنند، سایت شما را کنار گذاشتن کرده و به دنبال تارنما دیگری می‌گردند . از طرف دیگر به کارگیری از انیمیشن‌ها و تصاویر مناسب قادر است برای تارنما شما مضاعف آفریننده و موثر باشد؛ به طور نمونه بخش اعظمی از اشخاص توقع دارا هستند هنگامی که بر روی لوگوی تارنما شما کلیک می‌کنند، به برگه نخستین تارنما منتقل شوند اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد آنان فکر میکنند که با لینک شکسته مواجه شده‌اند . 


چه طور 

یک وبسایت بد بر روی کسب‌وکار شما تاثیر می‌گذارد؟ چک 

تاثیرات منفی کارداران گوناگون در کسب‌وکار به رخ دقیق امکان‌پذیر نمی‌باشد و نمی‌توان خاطرنشان کرد هر ادله سبب می‌شود تا چقدر از درآمد سایت توسط کاربران ناراضی از دست برود! در واقع اندازه‌گیری اندازه از دست رفتن درآمد به وسیله یوزرها ناراضی به رخ دقیق امکان‌پذیر نمیباشد البته برخی از تاثیرات منفی آن عبارتند از: 

از فی مابین رفتن اعتماد یوزرها به کسب‌وکار شما: در‌صورتی‌که شما رئیس یک کسب‌وکار حرفه‌ای و شناخته‌شده را برعهده دارید ولی وب سایت شما حاوی انیمیشن‌ها، تصاویر و عناصر مازاد است، نمی‌توانید پیام‌های مفیدی را به کاربران منتقل نمایید . 

در رویت کرد کاربران قرار نمی‌گیرید: هنگامی که کاربران از تارنما شما بازدید می کنند و متوجه می گردند که زمان بروزرسانی تارنما شما مربوط به مدت‌ها پیشین است، این قضیه سبب می‌شود تا آنها فکر کنند که کسب‌وکار شما برایتان حساس نیست! از طرفی سایتی که مرتب بروزرسانی نشود، در گوگل نمی‌تواند رتبه‌های خیر را به خود اختصاص دهد و آن وب سایت از تکنولوژی‌های روز عقب خواهد به زمین خورد . 

کاهش درآمد حاصل از مشتریان: در حالتی که وب سایت شما دارای اجزای گوناگون اضافی می باشد که کاربران نمی‌توانند به راحتی از سرویس ها کسب‌وکار شما بهره‌مند شوند، یوزرها وارد سایت رقیبان شما می گردند و از خدمات آنها به کار گیری می‌کنند! نتیجه‌ این کار سودرسانی به رقیبان به چهره ناخودآگاه می باشد و درآمد شما کاهش متعددی پیدا میکند . 

کارهایی 

که برای داشتن یک سایت عالی باید اجرا کنید! یک وبسایت خوب کسب‌وکار شما را بهبود می‌بخشد، به حفظ مشتریان شما کمک می‌نماید و سایت مربوط به کسب‌وکار شما را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار می دهد . 

برای ارتقاء پتانسیل سایت خویش کافی است موردها تحت را رعایت کنید: 

بروزرسانی محتوای سایت: یکی از مهمترین بخش‌های هر سایت، محتوایی می باشد که در آن قرار می‌گیرد؛ عملکرد فرمایید به فیس منظم محتوای سایت خویش را بروزرسانی فرمائید و در دربین محتوای خود، به منابع معتبر و دارای ربط با صنعت کسب‌وکار خود لینک‌هایی را ارجاع بدهید! ارجاع لینک‌ها در صورتی که به صدق انجام شود، میتواند منجر افزایش مرتبه تارنما شما هم شود . 


پباده سازی منزه و کاربرپسند سایت: طراحی کاربرپسند وبسایت به معنای این میباشد که یوزرها در وبسایت شما سهل و آسان باشند و به راحتی بتوانند به بخش‌های موردنظر و گوناگون سایت دسترسی پیدا کنند! همینطور وجود موادسازنده بصری نظیر فرم‌های زیبا، تصاویر و ویدئوها در جلب حیث مشتریان بسیار موءثر هست . 


سازگاری وبسایت با دستگاه‌های مختلف: سازگاری وبسایت با گونه های دستگاه های هوشمند و پباده سازی اینترنت سایت واکنشگرا از اهمیت زیادی برخوردار هست همینطور یکی از فاکتورهای سئو را مشتمل بر می‌شود؛ اما موردی که افراد کمتری به آن اعتنا می‌کنند، سازگاری وب سایت با مرورگرهای متعدد است! اکثری از کاربران با مرورگری وارد تارنما شما شوند که تارنما خود را با آن بررسی نکرده‌اید و نمایش آن ایراد به‌وجود آمده است . 


سرعت بالا و سهل و آسان بودن سایت: یوزرها بایستی بتوانند به تمامی بخش‌های سایت به راحتی و در کمترین برهه زمانی ممکن دسترسی داشته باشند؛ این زمینه مستضعف پباده سازی یک وبسایت سهل وآسان و پر سرعت هست تا یوزرها از تارنما رضایت داشته باشند . همینطور داشتن یک وبسایت پر سرعت که در کمترین بازه زمانی ممکن بار گذاری شود، نزد کاربران از اهمیت فراوان بالایی برخوردار هست . 


آسانی تجربه کاربری: تجربه کاربری تارنما شما باید پباده سازی ساده و قابل قبولی داشته و از تجسم بصری کاربر فایده گرفته باشد! وجود فضاهای سفید در میان سایت و درج عکس‌های منطقی و خوشگل حاصل از یک عکاسی حرفه‌ای امداد زیادی به داشتن تجربه کاربری استاندارد و حرفه‌ای می‌نمایند . 


اهمیت دادن به بخش‌های حساس سایت: یکی از مسائلی که مدیران سایت‌ها باید به آن دقت کافی داشته باشند، اهمیت دادن به بخش‌های با اهمیت وب سایت می باشد . شما می توانید Call to actionهای وب سایت خود را برجسته‌تر کنید و در روئت کرد کاربران قرار دهید تا به آنها امداد نمایید تا به راحتی به بخشی از تارنما که می‌خواهند بروند . 


نتیجه‌گیری: با وجود اهمیت یک وب سایت برای کسب‌وکارها و تاثیر آن بر روی فروش، هنوز هم کسب‌وکارهای بزرگی میباشند که به آن اهمیت نمی‌دهند . چنین شرکت‌هایی در همت می باشند تا هزینه‌های داشتن یک وب سایت و وب‌سرویس را توجیه کنند! اکثری از مدیران کسب‌وکارها مدت متعددی از زمان خود را فارغ از هدف تلف می‌کنند؛ چنین افرادی مجال کافی برای کار بر روی وب سایت مربوط به کسب‌وکار خویش را دارند و به راحتی میتواند رونق نیکی به کسب‌وکار خود دهند! در ابتدای مسیر ممکن است مشکل ها زیادی به سراغ شما بیایند البته با رفع این خلل ها به مرور برهه زمانی به راحتی می توانید سایت و در نهایت کسب‌وکار خویش را توسعه دهید . اکثری از کسب‌وکارها با استفاده از وبسایت توانسته‌اند کسب‌وکار خویش را متحول سازند و کسب‌وکار آن ها از شرایط متوسط به وضعیت بسیار عالی تبدیل شود . 

ویژگی یک وبسایت خوب

محتوا 
مسلماً برهان اساسی فعال‌سازی یک سایت سوق دهی کاربرانی به تارنما میباشد که به دنبال محتوای موضوع نظرشان هستند . یک محتوای اختصاصی به فرد، مفید، خلاقانه و جالب هست . نسخه برداری محتوا از وبسایت‌های دیگر علاوه بر اینکه رضایت کاربران را جلب نمی‌کند، به تیتر یک دلیل منفی نیز در رتبه‌دهی موتورهای کاوش در لحاظ گرفته میشود . 
واجب می باشد که بروزرسانی محتوای سایت به چهره منظم طی بازه‌های وقتی معین انجام شود . پویایی یکی از دلایل برد وبسایت شما می تواند باشد . 

سرعت 
لود این فاکتور هم در کارآمدی سایت بسیار بسیار اهمیت دارد . یوزرها رغبت دارا‌هستند سایت قضیه نظرشان ظرف کمتر از 5 ثانیه بارگزاری شود . در حالتی که بیش از این به طول بینجامد حتی ممکن میباشد کاربر از تماشای سایت شما منصرف شود و هرچقدر نیز ظاهر و مطالب وبسایت قضیه پسند کاربر باشد، باز نیز تفاوتی حاصل نخواهد شد . 

آپتایم 
یکی از عوارض فعال سازی وبسایت این می باشد که به رخ حضوری نمیتوان در همه ساعات شبانه‌روز و هفت روز هفته با کاربر در ارتباط بود . اما وب سایت این قابلیت را مهیا می‌کند تا بدون محدودیت مکانی و هنگامی بتوانید با کاربران خویش در ارتباط باشید . مراد از آپتایم زمانی است که تارنما شما بر روی اینترنت برای تمامی در دسترس است . یک سایت خوب آپتایمی نزدیک به صد در صد دارااست . یک لحظه در دسترس نبودن وبسایت شما می تواند به اندازه از دست دادن چند مشتری به خسارت شما تمام شود . 

سئو 
مراد از سئو، بهینه‌سازی یک سایت برای موتورهای کاوش می‌باشد . بهنیه‌سازی یک وب سایت برای موتورهای کاوش یک سرمایه‌گذاری کم‌هزینه و و فراوان پربازخورد هست . عامل ها متعددی در بهبود سئوی یک وب سایت تاثیرگذارند . تمامی مورد ها گفته گردیده هم در صورت صحت کارایی می‌توانند سبب بهبود سئوی سایت شوند . از بین عامل ها ذکر شده محتوا، آپتایم و سرعت بار گذاری وبسایت، بسیار بر سئو تاثیرگذارند . 

قرارگرفتن کلمه و واژه اصلی وب سایت شما در ورقه نخستین موتورهای جستجو موفقیت سایت شما را تضمین می‌نماید . 

هاستینگ 
مناسب منظور از هاستینگ فضایی می باشد که اطلاعات وب سایت شما بر روی آن قرار می گیرد . در صورتی‌که امنیت، سرعت بار گذاری و آپتایم مطلوب می‌خواهید می بایست یک هاستینگ عالی را برای فعال سازی سایت خویش گزینش فرمائید . یک هاستینگ عالی علاوه بر برقراری موارد نام برده برای شما، پشتیبانی مناسبی نیز ار سرویس میزبانی شما خواهد داشت . رفع مشکلات احتمالی مربوط به سرور بخشی از وظیفه های شرکت ارائه دهنده هاستینگ بوده و در صورتی که پشتیبانی مناسبی از سرویس شما انجام شود، مشکلات احتمالی علاوه بر این که به دست کم می‌رسند، به سرعت نیز قابل رفع می باشند . 

وب سر با بهره‌گیری از تجربه 12 ساله خویش در زمینه هاستینگ، استعمال از شایسته ترین سخت‌افزارهای سروری در بهترین دیتاسنترهای عالم و کانفیگ نرم‌افزاری مطلوب تجربه‌ای لذت‌بخش از یک میزبانی خوب را با هزینه‌ای مطلوب در مقایسه با خدمات ارائه گردیده در اختیار شما قرار خواهد اعطا کرد . 

تمام موارد فوق خصوصیت یک وب وبسایت خوب میباشد به طوری که تاثیر بسزایی برای کسب و عمل شماخواهد داشت . هر کدام از این مورد ها در توسعه و پرورش کسب و فعالیت شما امداد خواهد کرد . به عنوان برای مثال درصورتی که سایتی پباده سازی کردید البته تجربه کاربری خیر و خوبی نداشته باشد به طور حتم بازدیدکنندگان وبسایت خویش را از دست خواهید داد . بدین چهره صرفا شیوه اندازی یک تارنما کافی نیست و باید در کنار طراحی وب سایت مورد ها دیگر را رعایت کنیم تا به فیض مناسب دست پیدا کنیم . 

ویژگی برنامه نویس خوب

هر وقت در مورد برنامه نویس خوب صحبت می وشد همه میگن بایستی کد نویس خیر و خوبی باشه و این‌که بتونه هر پروژه ای رو کد بزنه، ولی واقعا همین یک ویژگی می تواند یک فرد رو به عنوان یک برنامه نویس خوب یا این که خوب تر بگیم خوب معرفی کند . در این مقاله می خوام در موضوع خصوصیت های یک برنامه نویس خوب صحبت کنم و تحلیل کنیم یک برنامه نویس عالی می بایست چه خصوصیت هایی داشته باشد . پس در صورتیکه میخواید اکثر در مورد این قضیه رو بدونید مسلما این مقاله که با عنوان نظارت ویژگی های یک برنامه نویس عالی ارائه شده هست را مطالعه فرمائید در این مطلب ۲۰ ویژگی و خصوصیت یک برنامه نویس خوب را موضوع بررسی قرار می‌دهیم . 
ویژگی 
های یک برنامه نویس خوب 
خصوصیت 
های یک برنامه نویس خوب هنگامی در مسئله خصوصیت های یک برنامه نویس عالی سخن می کنیم هر کسی بر مبنا تجربیات یا مطالبی که خوانده استارت به لیست کردن چندین خصوصیت می کند البته حقیقتا یک برنامه نویس عالی بایستی چه ویژگی هایی داشته باشد . در بخش تحت ما ۲۰ خصوصیت کلیدی یک برنامه نویس عالی را قضیه آنالیز قرار میدهیم تا وقتی در مورد برنامه نویس خوب سخن می شود می بایست چه چیزهایی در حیث گرفته شوید . البته در این لیست خیلی خصوصیت های دیگه هم می توانست قرار گیرد اما به نظرم این ۲۰ مورد مهمتر از بقیه میباشند . 

بحران 
پذیر قابلیت 
حل مسئله کدنویسی 
پاک و بهینه مهارت 
های فنی موثر تمایل 
به یادگیری مهارت 
رفع گونه های Debugging اشتیاق 
به کار منظم 
بودن و محافظت آرامش مهارت 
های ارتباطی مهارت 
های مذاکره تنبلی 
روءیت کرد 
تجاری قابلیت 
برنامه ریزی توان 
رئیس شکست روحیه 
عمل تیمی تمایل 
به تحقیق اهمیت 
به بازه زمانی پایانی پروژه امکان 
ارائه تطبیق 
با محیط کار مهارت 
حل مشکل نکته مهم: یک شخصی که تازه آغاز به یادگیری و یادگرفتن برنامه نویسی می کند نباید حتما این ۲۰ ویژگی رو داشته باشد این خصوصیت ها با گذر کرد بازه زمانی و کسب تجربه به دست میاد پس در حالتی که در اولِ رویه هستید اصلا نگران نباشید چون کم کم این خصوصیت ها رو کسب می نمائید . 

ویژگی 
های برنامه نویس 
۱- 
معضل پذیر برنامه نویسی که چالش پذیر نباشد و همش از معضل خوف و هراس داشته باشد مسلما نمی تواند ادعای عالی و حرفه ای بودن داشته باشد . نام برنامه نویسی با معضل گره خورده هست و کسی که تاب و بضاعت پذیرفتن بحران را ندارد یعنی یه چیزی ناچیز داراست . پس اولی چپزی که بایستی یک برنامه نویسی داشته باشد توانایی معضل پذیری هستش، پس اولین آیتم از لیست مربوط به معضل می باشد . 

۲- 
قابلیت حل مسئله وقتی در موضوع خصوصیت های یک برنامه نویس عالی صحبت می کنیم اولی چیزی که در ذهن خودم صورت میگیرد بحث امکان حل مسئله می باشد . برنامه نویس اینقد باید زمینه حل کند و درگیر مساله شود که به راحتی بتواند هر نوع مورد ای رو حل کند . درصورتی که در اولِ یادگیری و یادگرفتن برنامه نویسی هستید به هیچ وجه جای نگرانی نمی‌باشد چون کم ناچیز اقتدار و توانایی حل قضیه رو پیدا می کنید صرفا باید دل به دریا بزنید و پشت راز نیز تمرین داشته باشید . 

۳- 
کدنویسی پاک و بهینه بارها در زمینه این موضوع صحبت کردیم واقعا اگر می خواهید یک برنامه نویس عالی و حرفه ای باشید بایستی بدانید چطوری کدنویسی تمیز و بهینه انجام دهید . این موضوع هم بر می‌گردد به عادت دیدن کدهای منزه و بهینه، زمانی می خواهید بدونید چطور کدنویسی تمیز و با صرفه انجام می شود بایستی سورس کد برنامه نویس های حرفه ای رو ببینید . این زمینه منجر بالا رفتن توانایی شما در کد نویسی باصرفه و منزه می شود . حتی در صورتی‌که برنامه نویس بزرگی شدید به نظرم بایستی کدهای بقیه پروژه های عالی در صورتیکه در دسترس میباشند رو ببینید .