مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

روش های طراحی سایت


طراحی وب استاتیک(اثبات)
یکی روشهای ساخت وب سایت، پباده سازی استاتیک میباشد. یک وبسایت استاتیک، تعداد صفحه های طراحی سایت در مشهد مشخصی داراست و معمولا این صفحه ها هیچ سیرتکامل تعاملی با یوزرها ندارند و واکنشی به عمل‌های بازدیدکنندگان، علامت نمی‌دهند. سایت‌های استاتیک معمولا برای معرفی کمپانی، شخصیت و یا این که فعالیتی خاص کاربرد دارا هستند. این نوع از اینترنت‌تارنما‌ها، صرفا یک وضعیت اصطلاحا show داراست. سایت‌های استاتیک به‌راحتی قابل تغییر و تحول نیستند و معمولا داده ها محتوایی ثابتی دارا‌هستند. صفحه های اثبات با استعمال از کدهای HTML و CSS نوشته می گردند و این‌فعالیت را می‌قدرت حتی‌د‌ر یک شیت‌ی Notepad ویندوز نیز، جاری ساختن اعطا کرد. وبسایت‌های استاتیک هیچ‌سیرتکامل اپلیکیشن‌نویسی سمت سرور و مقر داده‌ای ندارند. از این نوع تارنما بیشتر برای مواردی به کار گیری میگردد که وب سایت ما حداکثر سه برگه داشته باشد. از‌آنجا‌که که تغییرات صفحه ها معمولا بایستی بوسیله وبمستر و به‌شکل دستی صورت بپذیرد، به این ترتیب، در وبسایت‌های تعالی و تعداد صفحه های زیاد، این‌شغل چندان ریلکس وجود ندارد. درصورتی که در وبسایت، نیاز به ارسال لحاظ یا این که نام نویسی یوزرها باشد، مطلقا این نوع اینترنت‌وبسایت کاربردی نخواهد بود. ساخت سایت به طرز استاتیک نسبت به شیوه داینامیک، سریع‌خیس و شل‌خیس اجرا می‌گردد؛ به دلیل آنکه، می‌قدرت کدهای HTML یک شیت را برای مابقی صفحه ها نسخه برداری کرد و تغییرات مدنظر را در آنان ایفا کرد. محتوای این نوع اینترنت‌وب سایت قادر است متن، تصویر، ویدئو و... باشد.

مزایای وبسایت استاتیک
طراحی وب سایت به شیوه استاتیک به‌تیتر یکی روشهای ساخت سایت ، مزایای متعددی داراست. بعضا از این مزایا در ذیل آمده میباشد:

در مقایسه با طرز داینامیک این نوع اینترنت‌وب سایت معمولا فرصت کمتری برای پباده سازی نیازدارد و به طبع هزینه‌های زیر‌تری خواهد داشت؛

میزبانی این نوع وبسایت ریلکس‌خیس از داینامیک میباشد و به انگیزه تعداد صفحه های محصور، نیاز به فضای هاست چندانی ندارد؛

مطلوب‌ترین طرز برای طراحی وب‌های کوچک به شمار می‌رود؛

ایندکس گذاری این وبسایت‌ها به وسیله موتور کاوش شل‌خیس جاری ساختن می‌گردد؛

سرعت بار گذاری آن، حتی‌د‌ر سرعت وب ذیل نیز قابل قبول میباشد.

مراحل طراحی وب سایت چیست؟


به عبارتی‌طور که ذکر شد، ساخت سایت در معنای پباده سازی، ایجاد کرد طراحی سایت در مشهد و فعال‌سازی یک اینترنت‌وبسایت یا این که با صرفه‌سازی یک تارنما دیرین در بستر وب میباشد.  Web Design(اینترنت طراحی صفحه) مشتمل بر 4 مرحله اساسی میباشد که پیرو هر یک را شرح میدهیم.

مرحله 1: پباده سازی وایر کادر
در آغاز با اعتنا به نوع تارنما و نیاز مشتری، یک نمای کلی از وب سایت پباده سازی میکنیم. این نما مشتمل بر یک نقشه کلی از صفحه های وبسایت و گزینش مقام و دکوراسیون المان‌ها و موادتشکیل دهنده گوناگون میباشد. این مرحله از ساخت وب سایت «پباده سازی وایرفریم» اسم دارااست.

مرحله2: پباده سازی گرافیک وب سایت
بعداز مشخص و معلوم شدن محل قرارگیری موادتشکیل دهنده تارنما، می بایست وبسایت را پباده سازی کنیم. در‌این مرحله با دقت به نوع کسب‌‌وکار اینترنتی و با به کارگیری از قابل انعطاف‌افزارهای منحصر رنگ‌بندی و گرافیک تارنما پباده سازی می‌گردد.

مرحله3: کدنویسی و اپ‌نویسی
باتوجه به وبسایت پباده سازی گردیده و نیاز مشتری، درین مرحله می‌قدرت از طریق‌های مختلفی برای رئیس وبسایت بهره برد. سیستم‌های مدیر محتوا مانند وردپرس و یا این که پباده سازی یک قاب ورک منحصربه‌فرد نرم‌افزار‌نویسی. تصمیم‌گیری درین نصیب براساس هزینه‌ها و نیاز مشتری شکل می گیرد.

مرحله4: فعال‌سازی وب سایت
بعد از اجرا 3 مرحله پیشین، به فعال‌ساز‌ی وبسایت در بستر جهانی وب میپردازیم. درین مرحله بعداز تنظیم یک «هاست» و «اسم دامنه مطلوب»، وب سایت را تنظیمات کرده و در دسترس مردم قرار می دهیم.

تاریخچه سایت چیست ؟


تاریخچه وب سایت  چه میباشد ؟
پیش از این که به اعماق تاریخ برویم بایستی اولیه قضیه دعوا را پر‌نور کنیم. تعریف و تمجید علمی معنی تارنما پاره ای غامض میباشد البته به لهجه بی آلایش می‌اقتدار اعلام‌کرد: طراحی سایت در مشهد یک تارنما تیم‌ای از صفحه های به هم پیوسته میباشد که از روش یک نشانی قابل دسترسی میباشند؛ صفحاتی که دربرگیرنده متن، تصویر، پوسته‌های متعدد و … میگردند.

در سال ۱۹۸۹ فردی به اسم دسته برنرز لی (Tim Berners-Lee) پروپوزالی را ارائه کرد که صورت معاش و ارتباطات آدم را برای مدام تغییر تحول بخشید.

وی که با اسم TimBL نیز شناخته میگردد، اختراع کننده World Wide Web یا این که کانال دنیا‌گستر میباشد. قابل انعطاف‌افزاری که به یوزرها اذن می دهد با به کارگیری از وب هر کجا که باشند به داده ها ما یحتاج خویش دسترسی داشته باشند.

این پروفسور دانش کده ام آی تی در سال ۱۹۹۱ او‌لین وبسایت تاریخ را در آزمایشگاه‌های بنیاد علمی Cern رونمایی کرد. نشانی این وب سایت  info.cern.ch بود و اطلاعاتی را درخصوص همین پروژه منتشر می کرد.

اولی وب سایت‌ها با کدهای بی آلایش HTML نوشته می‌شدند. صفحه های این وب سایت‌ها مشمول سرتیتر و گزاره و ابرمتن (Hypertext) بود که روی برگه اکران رایانه‌های گوناگون به اکران درمی‌آمد. در ابرمتن‌ها از ابرپیوند (Hyperlink) استعمال میشد و از روش این پیوندها یوزرها می‌توانستند به صفحه ها دیگر مراجعه نمایند.

از توضیحات علمی بگذریم. چیزی که ما یحتاج میباشد بدانید این میباشد که وبسایت‌ها بستر ارتباطی معمولی و انعطاف‌پذیر­ی می باشند که یکی مهم ترین دستاوردهای تاریخ انسان به شمار میروند و این جدید وقتی میباشد که هنوز موتورهای جست‌وجو وارد بازی نشده‌ بودند! (یک روز خویش را فارغ از گوگل فکر کنید!)

ویژگی مهم که در وب سایت شما باید لحاظ شود


در وب مطالب متعددی در رابطه نکات اصلی در طراحی وب سایت خواهید یافت ولی طراحی سایت در مشهد درین مقاله قصد داریم به تحلیل 12 نکته بپردازیم که رعایت آن برای یک ساخت سایت برنده ضروری میباشد.

اکثری از اشخاص و طراحان ایده های متفاوتی در رابطه شایسته ترین طریق طراحی وب دارا‌هستند ، چون پباده سازی تا حدودی ذوق و سلیقه ای و فردی میباشد.

گهگاه ممکن میباشد به حیث رسد ساخت سایت بسیار بی آلایش میباشد ، البته حقیقت ندارد.

طراحان برای پباده سازی یک وب سایت چیره می بایست مهارت های مختلفی را در مسئله پباده سازی و توسعه و گسترش سایت کسب نمایند و همینطور تجربه کافی در این مورد داشته باشند.

طراحی سایت از مهم‌ترین جنبه های یک تارنما برای توفیق میباشد، چون از دید پشت گرمی سازی ، نرخ تبدیل ( درصد تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان ) و نرخ پریدن (درصد خروج کاربرانی که بعد از بازدید یک کاغذ از تارنما شما بیرون گردیده اند ) برای وب سایت دارای اهمیت می‌باشد.

در پی به 12 نکته اثر گذار جهت یک طراحی وب چیره می پردازیم :

1. هنگام پباده سازی سرعت تارنما را در حق تقدم قرار دهید.
از بین کل نکات موردنیاز در قضیه ساخت سایت ، مسلماً سرعت یک ضرورت است و در تمامی چیز از نرخ پریدن گرفته تا نرخ تبدیل و درآمد وب سایت تأثیر می‌گذارد.

در صورتی‌که تارنما شما نماید باشد ، بازدید کنندگان به‌سرعت از آن بیرون میشوند.

همینطور به جهت اینکه یوزرها وبسایت شما‌را شکاف میکنند و به سکو بعدی در گوگل مراجعه میکنند. گوگل نیز سرعت بار گذاری ورقه شما‌را در درجه بندی های خویش اجرا می نماید.

چهت نیل به‌سرعت مطلوب از پوسته تارنما مدل و با کمترین کد نویسی به کارگیری کنید و همینطور از تصاویر با صرفه و کمترین تعداد فونت و آیکون استعمال کنید.

بقیه پیکربندی و نکات مرتبط با سرعت سرور و تارنما را نیز در سمت ارتقاء سرعت بارگذاری وبسایت فراموش نکنید.

نکات طراحی سایت


۳.فراخوانی برای مبادرت را در بالای ورقه قرار ندهید



بازدیدکنندگان ممکن میباشد وقت بیشتری را در شیت اینترنت‌وب سایت شما بگذرانند طراحی سایت در مشهد البته این بدان معنا وجود ندارد که فراهم مبادرت و یا این که خرید می باشند. فراخوانی برای مبادرت معمولا در تحت کاغذ ایفا میگردد.


طی یک تحقیق که 25 میلیون بازدیدکننده را آیتم تجزیه و نظارت قرار اعطا کرد دریافتیم که بیشتر زد خورد‌ها در پایین کاغذ رخداد می‌ افتد. فقط به دلیل آنکه محتوای جانور در بالای شیت قابل مشاهده میباشد لزوما بدین معنی وجود ندارد که موثرترین جای برای فراخوانی استفاده کننده میباشد.


۴.یک ورقه زمان بر بسازید که به مجموع سوال های بازدیدکنندگان جواب دهید

پیکسل‌های بیشتر یعنی فضای بیشتر برای جواب به سوالهای، پرداختن به اعتراضات و اضافه کردن شواهد حمایتی. در حالتی که بازدیدکننده پاسخی برای یک پرسش اصلی پیدا نکند به راحتی تا تحت شیت تکان می‌نماید و وقتی که راضی شد تلاوت را متوقف می‌نماید.


۵.اکران یک چیز در یک مجال معین



چیزی که معمولا بیشتر مشتریان در هنگام استارت پروژه طراحی سایت به ما می گویند معمولا این پاراگراف میباشد: «اینجانب یک پباده سازی منزه و امروزی را دوست دارم.». بازدیدکنندگان فضای آشفته را دوست ندارند. درواقع آن ها فضای سپید را دوست ندارند بلکه عدم وضوح بصری نادر را دوست دارا هستند.


در سال 2012 گوگل تصمیم گرفت که بداند چه اینترنت‌وبسایت‌هایی از نگاه بازدیدکنندگان خوشگل میباشند. این یک مطالعه درمورد آسانی با یک اسم بسیار بغرنج بود: «نقش ابهام بصری و مثال‌سازی اول درمورد برداشت اولیه از اینترنت‌وبسایت‌ها: کوشش در سوی فهم احکام زیبایی‌شناسی».


آن ها در‌این تحقیق دریافتند که طرح‌های غامض نادر‌خیس تحت عنوان زیبایی فهم و شعور میشوند.


۶.طرح‌بندی استاندارد به کارگیری فرمائید



به عبارتی تحقیق گوگل نماد اعطا کرد که مثال نخستین بالای شیت نیز با زیبایی شعور گردیده رابطه دارااست. به عبارت دیگر از طرح‌های تعجب آور و غریب در اولِ برگه به کارگیری نشده و اینترنت‌سایتی که از استانداردها تاسی نموده است بیشتر آیتم استقبال قرار گرفته میباشد.


تارنما‌هایی که تحت عنوان زیباترین تارنما‌ها محسوب میشوند دارنده مثال‌های نخستین بالا و همینطور عدم وضوح بصری معدود می باشند که هر دو این مفاد معمولی و پاک فعالیت گردیده‌اند.


این بسیار عالی میباشد که شما مارک خویش را متمایز فرمائید ولی درمورد چینش وب سایت خوب میباشد که بی آلایش شغل نمائید.