مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

تاریخچه‌ی CSS

تاریخچه‌ی CSS و صورت‌گیری این گویش
در  طراحی سایت در مشهد   اولِ ظهور اینترنت، ظواهر اینترنت‌وبسایت‌ها بسیار معمولی بود، یک تارنما مشتمل بر متن معمولی و فارغ از هیچ نوع آراستگی و ظاهری دلنشین بود. عنوان ها و تیترها به طور والا و Bold اکران داده‌ می‌شدند و پیوندها به رنگ آبی رنگ و دارنده زیرخط بودند. مجموع ظواهر اینترنت‌وب سایت‌ها در همین خصوصیت‌های تکراری و خسته کننده خلاصه می شد. ولی با ظهور CSS در 10 اکتبر 1994 دنیای اینترنت رنگ دیگری به خویش گرفت و هر روز به گستردگی گزینش در آن افزوده شد.

CSS شغل خویش را با او‌لین نسخه خویش با تیتر CSS-1 آغاز کرد که آیتم پذیرش کنسرسیوم جهانی اینترنت یعنی W3C نیز بود. بعداز آن ورژن‌های گسترش و بهبود یافته‌ دیگری مانند CSS-2 و CSS-2.1 ارائه شدند که به جهت نواقص و منقضی شدن قسمت‌هایی از آن هیچ کدام از این نسخه‌ها دیگر آیتم به کار گیری قرار نمی‌گیرند.

گویش CSS چه چیزی است؟
اکنون با وجود ارائه شدن ورژن ۴ این لهجه، ورژن ۳ پرطرفدار‌ترین میباشد؛ ولی برهان این محبوبیت برتری این ورژن از CSS-4 وجود ندارد به این دلیل‌که این ورژن با ارائه خصوصیت‌های بزرگی نظیر Flex انقلابی گسترده در ساخت وب سایت تولید نموده است و صرفا ساپورت مرورگرها طراحان را وادار به استعمال از نسخه CSS-3 می‌نماید تا مرورگرها در به روزرسانی‌های خویش پشتیبانی از آخری ورژن را نیز به گذر زمان به کاربردهای خویش بیفزایند.

کاربردهای فوق العاده CSS و عامل محبوبیت آن
تنوع و تجهیزات فوق‌العاده در کنار انعطاف‌پذیری بی ‌غایت دلچسب CSS، این گویش را جزئی طلاق ناپذیر از اینترنت‌وب سایت‌ها ساخته میباشد، همینطور آپ تو دیت رسانی‌ها و خصوصیت‌های جالب روز افزون این گویش طراحان را عاشق خویش کرده، قابلیت و امکان اضافه کردن افکت‌های فوق‌العاده دیدنی در نسخه 3 این لهجه (CSS-3) فارغ از اضافه کردن صدها خط کد جاوا اسکریپت رویای طراحان را برای ایجاد کرد صفحاتی خوشگل و مدل را به واقعیت لینک داده میباشد.

تجهیزات جذابی زیرا برنامه خردسالان، گرادیانت، یکسری دور‌نما همزمان، قرارگیری قسمت‌های گوناگون در کنار هم، واکنشگرا بودن صفحه های در رزولوشن‌های متعدد و انعطاف پذیری در فلکس‌ها (Flex) چیزی میباشد که کلیه نیازهای یک طراح فوق ماهر را نیز برآورده می‌نماید. محبوبیت این گویش تا جایی پیش رفته میباشد که اکثری از نرم افزار‌نویسان مبادرت به تایپ کردن افزونه‌ها و کدهای فراهم بوسیله این گویش کرده‌اند.

شناخت با یک قطعه کد CSS معمولی
کدنویسی درین لهجه بسیار بی آلایش و جالب میباشد و با فهم مفاهیمی کلی و معمولی کارکشته به آغاز عمل با CSS خواهید بود، به دلیل آنکه این نیز لهجه نیز همچون HTML نیاز به فهم توابع و رینگ‌های تو در تو و امثالهم ندارد. به عنوان مثال کد تحت را در حیث بگیرید:

p {
text-align: center;
color: red;
}

زبان برنامه نویسی

سطح اپ نویسی
امروزه در   طراحی سایت در مشهد عالم یک سری لهجه نرم‌افزار نویسی وجود داراست. هرکدام با مقصود خاص خویش و مشتمل بر تیم‌ای منحصر از عبارات کلیدی و طرز نوشتار (سینتکس – Syntax) میباشد که برای تولید دستور کار‌ها به کار گیری می شود. سطح عدم وضوح مفهومی هر گویش اپلیکیشن نویسی در مختلف میباشد. به این ترتیب می بایست دقت داشته باشید که هر گویش در یکی‌از دو گروه تحت طبقه بندی می‌گردد:

لهجه‌های سطح زیر
گویش‌های سطح بالا
گویش‌های سطح تحت
لهجه‌های سطح تحت، انتزاع یا این که مضمون‌ را از hardware ارائه می دهند و به طور باینری یعنی 0 یا این که 1 علامت داده میگردند که دستور کار‌های ماشین می باشند. گویش‌های سطح تحت بیشتر تحت عنوان گویش‌های سطح ماشین و لهجه‌های سطح مونتاژ طبقه بندی میگردند. یعنی لهجه‌هایی که عموما از آن ها برای عمل با دستگاه‌ها و ماشین‌ آلات مکانیکی استعمال میشود.

گویش‌های سطح بالا
لهجه‌های سطح بالا به ما این قابلیت و امکان را میدهد تا نرم‌افزار‌هایی را سوای تعلق به نوع رایانه بنویسیم. گویش‌های سطح بالا بدین برهان چنین اسم گذاری گردیده‌اند که به لهجه‌های انسانی مجاورت میباشند و به راحتی قابل فهم و شعور می باشند. با این وجود هنگام کدنویسی با این لهجه‌ها نیاز میباشد که به منطق و سلسله مراتب دقت خواهد شد. برای ترجمه یک گویش سطح بالا به یک لهجه سطح تحت به یک کامپایلر نیاز میباشد تا بتواند دستورها یک لهجه سطح بالا را به یک دستگاه بفهماند. علاوه بر این، گویش های سطح بالا از مزایای دیگری هم برخوردار میباشند:

گویش‌های سطح بالا به راحتی قابل یادگیری و به خاطر سپردن می‌باشند.
گویش‌های سطح بالا قابل حمل میباشند به‌این معنی که از ماشین و دستگاه جداگانه میباشند.
گونه های گویش‌های اپ نویسی
5 سبک نرم‌افزار نویسی

معرفی کامل انواع زبانهای برنامه نویسی

معرفی کامل انواع زبانهای برنامه نویسی


معرفی بدون نقص اشکال زبانهای نرم افزار نویسی
میدانید طراحی سایت در مشهد   قصه از کجا آغاز شد؟ می پرسید کدام قصه؟ منظورمان به عبارتی قصه تکراری « گزینش شایسته ترین لهجه اپ نویسی » میباشد. نگویید این پرسش شما وجود ندارد که اعتقاد و باور نمی‌کنیم! آمارهای جهانی نماد می دهند از هر 10 نفر 5/9 نفر پیرو پاسخ این پرسش می‌باشند. پس بگذارید برایتان بگوییم قصه از کجا آغاز شد.

روایت صحیح از به عبارتی روزی آغاز شد که خیلی‌ها عشق و علاقه‌مند شدند که بروند دنبال یکی پردرآمدترین شغل‌های جهان، یعنی نرم افزار نویسی. به طبعً میدانید نرم افزار نویسی از آن مهارت‌هایی میباشد که اکثر اوقات کسب‌وکارها به آن احتیاج دارا‌هستند. برای همین میباشد که نمیشود هیچ اپ نویس بیکاری پیدا کرد، مگر اینکه خودش نخواهد عمل نماید! زیرا از اداره‌های دولتی گرفته تا کمپانی‌های سری دست‌کم یک جا برای یک اپ‌نویس‌ خالی میباشد.

ولی مورد‌ی دائمیِ افرادی که قصد دارا هستند وارد این حوزه شوند، تعیین یک گویش اپ نویسی مطلوب میباشد. در‌حالتی که شما هم اینگونه گرفتاری‌ای دارید، پس با این نوشته‌ی‌علمی یار و همدم ما باشید تا بعداز معرفی لهجه های نرم‌افزار نویسی، رویکرد گزینش بهترینشان را به شما آرم دهیم.

گویش نرم‌افزار نویسی
لهجه نرم افزار نویسی برای ویندوز، اینترنت یا این که تلفن همراه؟ مساله این میباشد!
می بایست بگوییم که به تعداد انسان‌ها، گویش می‌باشد برای اپ نویسی! حال خیر اینقدر زیاد البته انصافاً تعدادشان خیلی زیاد میباشد. ولی کل این لهجه‌ها به چهار تیمِ پایین تقسیم‌بندی میشوند:

بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای یادگیری در سال ۲۰۲۱


امروزه   طراحی سایت در مشهد  با‌دقت‌به بسط اپ‌های کامپیوتری و موبایلی، نرم‌افزار‌نویسی یکی مهارت‌های اساسی و حیاتی میباشد که با یادگیری آن می‌اقتدار به زمان‌های شغلی زیادی دست پیدا کرد.



یکی مهارت‌های اصلی در دنیای کنونی اپلیکیشن‌نویسی میباشد. امروزه، کامپیوترها نسبتاً در هر صنعتی وارداتی‌اند. از هدایت اتوماتیک در صنعت هوایی تا سرعت‌سنج موتور کامپیوترها بشر را تسلط کرده‌اند. روزهای برگه و اتوماتیک دیگر به‌نقطه پایان رسیده‌اند و اکنون برای ذخیره‌سازی و دسترسی به داده ها حتما به کامپیوتر نیاز دارید.


دولت ها توسعه و گسترش‌دهنده و نرم‌افزار‌نویسی با سرعتی چشمگیر در حالا ظهور می‌باشند. گویش‌های اپلیکیشن‌نویسی زیادی متناسب با اشکال گسترش‌دهندگان (مبتدی و تازه کار و میانگین و خبره) و کاربردها (اپلیکیشن‌ی اینترنت، نرم افزار تلفن همراه، توسعه و گسترش‌ی بازی، سیستم توزیع‌گردیده و...) پیشرفته‌اند. دراین‌بین، معمولا هر فرد جدید‌کاری با این سوال روبه‌رو می‌گردد: کدام گویش نرم افزار‌نویسی را بایستی حافظه بگیرم؟ پیش از شناخت با شایسته ترین گویش‌های نرم‌افزار‌نویسی، مایحتاج میباشد با سطح ها نرم افزار‌نویسی آشنا گردید.


سطح های نرم‌افزار‌نویسی

هر گویش نرم افزار‌نویسی برای هدف ها مشخصی پباده سازی شد‌ه‌است و امر گویش و کلیدواژگان مخصوص‌به‌شخصی داراست. لهجه‌های اپ‌نویسی از لحاظ سطح انتزاع متعدد میباشند و به دو گروه تقسیم می شوند:


گویش سطح تحت

لهجه سطح بالا

گویش سطح زیر

گویش‌های سطح ذیل معمولا در سطح مشقت بار‌افزار میباشند و به‌شکل دودویی (صفر و یک) اکران داده می گردند. گویش‌های سطح ذیل خویش به لهجه سطح ماشین و گویش اسمبلی تقسیم می شوند.


لهجه سطح بالا

لهجه سطح بالا قابلیت تایپ کردن اپلیکیشن‌ها را غیروابسته از نوع کامپیوتر میدهد. سطح بالا به‌معنا مجاورت‌بودن لهجه نرم‌افزار‌نویسی به گویش آدم و شعور راحت آن میباشد. برای ترجمه‌ی گویش سطح بالا به گویش ماشین نیاز به کامپایلر میباشد. لهجه‌های سطح بالا از مزایای ذیل برخوردار می باشند:


یادگیری لهجه سطح بالا سهل و آسان میباشد.

گویش‌های سطح بالا قابل‌حمل و غیروابسته از ماشین میباشند.

سطح ها اپ‌نویسی



بهترین زبان برنامه نویسی

شایسته ترین   طراحی سایت در مشهد   گویش های نرم افزار نویسی سال ۲۰۲۱ یا این که ۱۴۰۰ — راهنمای کاربردی

درپی و پیش از پرداختن به معرفی شایسته ترین گویش های اپ نویسی سال 1400 یا این که 2021، به برخی از سوال ها رایج در باب گزینش یک گویش اپلیکیشن نویسی مطلوب جواب داده شد‌ه‌است.

سوال های رایج پیرامون گزینش لهجه اپلیکیشن نویسی مطلوب
در‌این قسمت از مقاله شایسته ترین گویش های نرم‌افزار نویسی سال 1400 یا این که 2021 به بعضا از سوال ها رایج پیرامون گزینش لهجه اپ نویسی مطلوب پرداخته شد‌ه‌است.

چطور بایستی فهمید که کدام گویش برای یادگیری مطلوب میباشد؟
زبانی برای یادگیری مطلوب میباشد که گزینه عشق و علاقه شخص باشد. زیرا با آغاز یادگیری برهه زمانی مجال مشخصی بایستی صرف فراگیری گردد. تعیین یک گویش نرم‌افزار نویسی برای یادگیری صرفا به دلیل آنکه محبوبیت داراست، ادله معقولی به لحاظ نمیرسد. در شرایطی که عشق مایحتاج به آن گویش یا این که کاربردهای آن وجود نداشته باشد، علت یادگیری از دربین خواهد رفت. براین اساس، بهتر میباشد پیش از تعیین مسیر شغلی و تعیین یک لهجه نرم افزار نویسی، تحقیق و نظارت کافی به کار آید.


کدام گویش های نرم افزار نویسی برای یادگیری شایسته ترین می باشند؟
می‌اقتدار شایسته ترین گویش های نرم افزار نویسی سال 1400 یا این که 2021 را گویش‌های پایتون، جاوا اسکریپت، جاوا، C/C++‎، سی‌شارپ، PHP ،Golang، سوئیفت و کاتلین دانست. البته مهمترین موضوع در تعیین گویش نرم‌افزار نویسی مطلوب، مقصود از یادگیری آن گویش میباشد و اینکه شخص قصد دارااست چه مسیر شغلی و رشته‌ای را در پیش بگیرد. برای مثال چنانچه که غرض آغاز مسیر شغلی دانشمند داده باشد، لهجه پایتون و R برای مثال شایسته ترین لهجه های نرم‌افزار نویسی در‌این حوزه به اکانت میایند و یا این که در حالتی‌که که مقصود تبدیل شدن به یک بسط‌دهنده فرانت‌اند باشد، یادگیری و یادگرفتن لهجه جاوا اسکریپت بسیار اهمیت دارااست.

آیا می بایست در ناحیههای متعدد یادگرفتن روئت کرد یا این که تمرکز بر یک لهجه اپ نویسی بهتر میباشد؟
در این زمینه می‌قدرت خاطرنشان کرد که می بایست یک مسیر شغلی گزینش گردد و به طور طبیعیً نسبت به یادگرفتن و یادگیری تمامی گویش های اپ نویسی و بقیه مهارت‌های مایحتاج در مورد آن مسیر شغلی قدم برداشت. اگرچه، یادگیری یک سری لهجه اپلیکیشن نویسی به طور هم‌زمان منجربه کاهش سرعت یادگیری شود. در‌پی برخی از مسیرهای شغلی و منطقههای مربوط به نرم افزار نویسی فهرست شد‌ه‌است.

دانش داده
آنالیز‌گر داده
بسط دهنده فرانت‌ااند
توسعه و گسترش دهنده بک‌اند
گسترش دهنده فول استک
و بقیه موراد
منابع آموزشی مطلوب برای یادگیری یک گویش اپلیکیشن نویسی چه میباشد؟
با توسعه اینترنت و فراگیر شدن وب، عصر‌ها و منابع آموزشی زیادی در دسترس یوزرها قراردارد. اینترنت‌وب سایت‌ها و پلتفرم‌های فراگیری آنلاین به لهجه انگلیسی و فارسی زیادی در سطح وب مو جود میباشد و محتوای یادگرفتن بدون پول یا این که با هزینه بسیار اندک به راحتی در دسترس همگان جای دارد. برای مثال منابع گویش اساسی می‌قدرت به Coursera Pluralsight ،Team Treehouse ،LinkedIn Learning ،edX ،Udemy ،Codeacademy ،Udacity ،w3scools و FreeCodeCamp اشاره نمود.

همینطور به عنوان مثال منابع فارسی نیز می‌اقتدار وبسایت فرادرس را اسم موفقیت که عصر‌های آموزشی زیادی برای گویش های اپلیکیشن نویسی متفاوت ارائه نموده است و همینطور در روزنامه فرادرس نیز مقاله‌ها آموزشی اکثری به طور بدون‌پول در مشت عشق و علاقه‌مندان قرار گرفته میباشد. در حال حاضر بعد از پاسخگویی به بعضی از سوال های رایج پیرامون تعیین شایسته ترین لهجه اپلیکیشن نویسی برای یادگیری، درپی این مقاله به معرفی شایسته ترین گویش های نرم‌افزار نویسی سال 1400 یا این که 2021 پرداخته گردیده‌است.

لهجه نرم افزار نویسی پایتون (Python)
برای عده ای که جدیدا پا به عرصه نرم‌افزار نویسی و علم ها کامپیوتر نهاده‌اند و حتی برای آن تیم از کسانی که تجربه عمل با پایتون را داشته‌اند، لهجه نرم افزار نویسی پایتون یک کدام از شایسته ترین لهجه های نرم افزار نویسی میباشد که هر نرم افزار نویسی با آن شم راحتی خواهد داشت. این گویش دارنده نحو (Syntax) بدیهی و یادگیری آن بسیار معمولی میباشد. این مورد، پایتون را تبدیل به یک تعیین دوستداشتنی و رایج، هم دربین مبتدیان و هم اشخاص دارای تخصص نموده است.

کاربردهای پایتون
نقطه مثبت پایتون این میباشد که، تحت عنوان یکی شایسته ترین گویش های نرم‌افزار نویسی، به طور کاملً کلیه‌منظوره و تطبیق‌پذیر میباشد و می‌اقتدار از پایتون به طور تقریبً در همگی جا استفاده نمود. چه قصد عمل بر روی کاربردهای بک‌اند یک اینترنت‌وبسایت وجود داشته باشد و چه مقصود، توسعه و گسترش بک‌اند یک اپ کاربردی گوشی باشد، می‌قدرت از پایتون بهره برد.