مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

Cold Fusion:


برای طراح وبی که تا به اکنون برنامه نویسی نکرده، تعیین پلت فرم توسعه و گسترش اینترنت سرور ساید خیلی ترسناکه. هر طرف که نگاه می‌کنید با لهجه های برنامه نویسی مواجه می‌شوید که ممکن میباشد در گیر سردرد بشید. Cold Fusionطراحی متفاوتی داره و اساسا بوسیله ی Allaire در سال 1995 منتشر شد و به تازگی بوسیله یMacromedia فروخته می‌شود. به جای برنامه طراحی سایت در مشهد   نویسی، Cold Fusion چند تگ برای یادگیری داره. آری تگ ها، صحیح مثل تگ های HTML

اذن بدید یک نمونه از تکثیر داده ها ذخیره گردیده در مقر داده در اینترنت داشته باشیم. برای اکثریت گویش های سرور ساید، شما می بایست یک کدی رو به ورقه اینترنت طولانی تر نمائید تا شرایط HTML را تغییر و تحول دهید، به مقر داده وصل گردید، درخواست اکران بدهید، و ...تا سود بر روی کاغذ اینترنت اکران داده شود. در Cold Fusion همگی این امور با دو تگ انجام می گردد، تگ که فایده ها به query ، اسم می‌دهند و نشان می‌دهد که چه اطلاعاتی از کدام مقر داده بازیابی می‌شود. و دیگری تگ که اذن می‌دهد از HTML به کار گیری نمائید.

برای یک برنامه نویس زبده، این تگ محور بودن ، ممکن میباشد محدود کننده باشد، ولی با وجود 300 تگ در نهایی ورژن ی آن، و توان افزودن تگ به لهجه هایی مثل C/C++ یا این که جاوا، Cold Fusion دیگه محدود کننده وجود ندارد. Cold Fusion 5 مشتمل بر تگ هایی ست که به طور خود کار گراف هایی از داده های مقر داده ایجاد می‌نماید، قابلیت و امکان کاوش رو در وبسایت مهیا میکند، حتی فرم های HTML با کدهای جاوااسکریپ ایجاد میکند.

Cold Fusion هم مثل ASP ، نیاز به هزینه مالی دارااست. البته مغایر ASP، Cold Fusion مبتنی بر پلت فرم ویندوز وجود ندارد.

مزایا:
یادگیری اون خیلی آسونه- نیازی به برنامه نویسی نداره

کار کشته و انعطاف پذیره( پایانی ورژن ی اون به نیکی پشتیبانی میشه)

پشتیبانی ماهر از Macromedia

Cross platform می‌باشد

نقاط ضعف:
گران بودن

برخی از برنامه نویس ها ممکن میباشد تگ محور بودن اون رو دوست نداشته باشند.

گسترش دهنده:
طراحان وبی که با HTML راحتند ولی به یک گویش سرور ساید نیاز دارا‌هستند، قطعا از Cold Fusion لذت میبرند. زیرا نیازی به برنامه نویسی نیز ندارد. برای اکثر گسترش دهندگان، یادگیری Cold Fusion مثل یادگیری یک سری تگ تازه میباشد.

افزونه Insert Special Characters

طراحی سایت در مشهد 

برای آغاز عمل بایستی پلاگین Insert Special Characters را در وبسایت خویش نصب و فعال کنید. با فعالسازی پلاگین، به بخش کاغذ­‌ها و یا این که نوشته‌های تارنما بروید. یک نوشته را برای بازنویسی گزینش فرمایید. بعد از آن می­‌توانید مشاهده کنید که کاراکترهای مختص به ویرایشگر وردپرس بیشتر شده‌است. همانند تصویر تحت:

special characters- کاراکترهای یگانه 
گزینش کاراکترهای ویژه در ویرایشگر
با گزینش special characters، پنجره جدیدی گشوده میشود که جور بندی کاراکترها را به شما نشان می­‌دهد. با گزینش یک جور می توانید اشکال کاراکترهای یگانه آن را ببینید. همانگونه که در تصویر ذیل می بینید مدل بندی Misc را تعیین کرده‌­ایم:

Misc - گزینش نوع Misc 
تعیین گونه Misc
بعد از گزینش کاراکترهای یگانه موردنظرتان، تغییرات را ذخیره فرمائید و به تارنما­‌تان مراجعه نمایید تا همانند تصویر ذیل تغییرات مشاهده کنید:

result- به کار گیری از کاراکترهای یگانه در وردپرس
سود کارایی و نشان دادن کاراکترها سمت استفاده کننده
اضافه کردن کاراکترهای مختص در ویرایشگر کهن وردپرس
در صورتی‌که از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استعمال می­‌فرمائید امکان اکران کاراکترهای مختص در مطالب وردپرس همچنان برایتان موجود هست. بعداز گزینش یکی‌از مطالب برای بازنویسی، به بخش دیداری ویرایشگر وردپرس بروید. بعد از آن بر روی Toolbar Toggle یا این که دکمه تغییر‌و تحول نوار ابزار کلیک نمائید تا ستون دوم نوار ابزار نمایان شود. همانند تصویر ذیل:

ToolbarToggle- تجهیزات طولانی تر 
مشاهده تجهیزات طولانی تر در ویرایشگر
درین بخش شما می‌­توانید نماد کاراکترهای یگانه را مشاهده کنید و با کلیک بر روی این آیتم پنجره تازه برای شما گشوده می‌­شود که تیم‌­ای از کاراکترهای متعدد میباشد.

special character- تعیین کاراکترهای مختص
تعیین کاراکترهای یگانه
این کاراکترها مشتمل بر نمادهای ارزی، علائم تجاری، حق چاپ، علائم تثبیت گردیده، نمادها و علائم ریاضی میباشد. با کلیک بر روی هر کدام از علائم پایین، کاراکتر متبوع به متن شما طولانی تر می‌­گردد و قابلیت به کارگیری از کاراکترهای یگانه در وردپرس آماده می شود.

special charecter- مشاهده کلیه کاراکترها
مشاهده همگی کاراکترها
در شرایطی که در وضعیت نوشتاری ویرایشگر می باشید، لازم میباشد به ویرایشگر دیداری بروید یا این که از طریق موجودیت HTML که در صدر توضیح داده گردیده به کار گیری فرمایید.

فیض گیری
از کاراکترهای ویژه می­‌توانید برای مورد ها مربوط به تجارت خویش استعمال فرمایید. در بعضی موردها، به کارگیری از کاراکترهای مختص در وردپرس تاثیر مثبت بیشتری دارااست البته توجه فرمایید که در به کارگیری از آنان زیاده‌­روی نکنید. در‌این مقاله دو نحوه بی آلایش برای اضافه کردن و اکران کاراکترهای مختص در مطالب وردپرس و صفحه­‌های تارنما معرفی کردیم که شما بسته به راحتی و وضعیت کاری خویش می‌اقتدار یکی‌از را تعیین فرمائید.

عامل گزینش گویش php

طراحی سایت در مشهد  در‌این نوشته‌ی علمی ویژگی php نسبت به سایر زبان ها کارایی داریم عنوان کنیم که چرا برنامه نویسی یک شغل جذاب و پولساز در شغل های دانا به شمار می رود. و اینکه چرا زبان php به عنوان نقطه مقدمه شما در برنامه نویسی مناسب است. همچنین مزیت های آن نسبت به دیگر زبان های برنامه نویسی و IT به خصوص زبان های سمت سرور بیان می‌کنیم.


در شرایطی که درپی شغلی پر درآمد باشید مطمئنا در دنیای وب چنین چیزی را جستجو کرده اید در اینصورت بی تردید متوجه مقام اول شغل برنامه نویسی در لیست پر درآمدترین مشاغل عالم شده اید. اما در ایران به دلیل عدم وجود تحقیقی معتبر در این باره نمی اقتدار استناد کرد. با این وجود برنامه نویسان حرفه ای در کشور ایران نیز مسلما میتوانند درآمدی عالی کسب کنند. در پی در مقاله ی چرا برنامه نویسی و چرا گویش php با یاروهمدم باشید.


طراحی وب سایت در مشهد


از این رو این رشته جذابیتی دوچندان برای جوانان پیدا کرده است، به خصوص آنهایی که مهارت کامپیوتر نه دارا هستند و عشق و علاقه مند به این حوزه کاری هستند سعی در ورود به جامعه برنامه نویسان دارند.


در‌صورتی‌که شما نیز عشق مند به عمل در حوزه برنامه نویسی باشید. راه‌های زیادی برای یادگیری این رشته پیش روی شماست. در صورتی برای شما درگیر شدن با مسائل پیچیده کاری غیرممکن می باشد، بهتر می باشد به سراغ مهارت دیگری بروید. زیرا در برنامه نویسی شما هر روز با بحران و سوال جدیدی روبرو خواهید شد که بایستی با شکیبایی و گاهی با آزمون و نادرست به جواب برسید.


برای شروع چه زبان برنامه نویسی را خیال و خاطر بگیریم؟

در زمینه‌ی ویژگی php نسبت به سایر گویش ها باید گفت که برای مقدمه چه لهجه برنامه نویسی را یاد بگیریم؟ گویش های زیادی موجود است که برای آغاز مناسب می باشند، ولی بهتر می باشد گذشته از تمامی اینها به یادگیری Html و Css بپردازید، تا ذهنیت خود را برای ورود به‌این عرصه به صحت فیس دهید.


از‌آن‌جا‌که بازار کار در جمهوری اسلامی ایران در حوزه وب و برنامه نویسی موبایل بسیار پر رونق است، با توجه به عشق خود ابتدا به یادگیری برنامه نویسی یا موبایل نمائید. در صورتیکه علاقه مند به طراحی تارنما و دنیای وب دارید زبان php چه میباشد و باید بدانید که بهترین انتخاب برای شماست.پیش از مقدمه یادگیری ویژگی php نسبت به سایر لهجه هابهتر می باشد پیش نیازهای آن را فرا بگیرید. به این مضمون‌ که باید آشنایی کافی با زبان علامت گذاری اچ تی ام ال و جاوا اسکریپت داشته و همچنین چگونگی عمل با MySql را نیز بدانید.


آیا نمیشود به جای خرید هاست از کامپیوتر خودمان به کارگیری کنیم؟

طراحی سایت در مشهد  در مرحله نخستین در ادامه شغل های اداری رفتید، جواز های لازم را گرفتید و در غایت نام رستوران را به تثبیت رساندید(مرحله انتخاب دامنه)
فعلا زمانش رسیده که در یک خیابان (سرور)، فضایی برای رستوران اجاره کنید (هاست) و در واقع تمام میز و صندلی‌ها، تجهزات آشپزی، مواد نخستین (داده ها سایت) را در آن قرار دهید.
پیرو مخاطبان که به تدریج نام رستوران شما را شنیده‌اند، می‌توانند با مراجعه به آدرستان به رستوران بیایند و بتوانید غذاهای لذیذتان را برایشان سرو نمایید.
فکر میکنم اکنون دستگیرتان گردیده باشد که هاست چه چیزی است. پس وقتش هست که آن را به صورت فنی‌خیس بازبینی کنیم تا بتوانیم شایسته ترین هاست را برای سایتمان انتخاب کنیم.
آیا نمیشود به جای خرید هاست از کامپیوتر خودمان به کارگیری کنیم؟
خیالتان را شل کنم جواب قطعی \\\\\\\"نه\\\\\\\" میباشد! هنگامی شما هاست می خرید، در واقع یک اکانت کاربری به شما اختصاص داده میشود. با توجه به هزینه‌ای که پرداخت کردید \\\\\\\"حجم دیسک و مختصات خاصی\\\\\\\" از یک سرور را اجاره می کنید. شاید تصور کنید خب چه کاری میباشد! به هیچ عنوان هاست چیست اینجانب از فضای کامپیوتر خودم استعمال می‌کنم و داده ها سایتم را وارد سیستم خودم میکنم.

این کار عملا ممکن وجود ندارد. زیرا سرورها با کامپیوتر فردی بسیار متفاوتند. کامپیوترهای ما با طاقت فرسا‌افزارهای ضعیف‌خیس و وب محدود فعالیت می‌کنند. البته سروری که هاست میزبانی ارائه میدهد بسیار قادر، پر سرعت و با پهنای باند بالا است. به علاوه برای اینکه سایتتان برای بازدیدکننده‌ها مدام در دسترس باشد، لازم میباشد که آن را 24 ساعته پر‌نور نگه دارید و به محض خاموش شدن سایتتان هم دیگر قابل اکران وجود ندارد!

خرید لایک اینستاگرام، استراتژی به سمت سرنگونی!قطعا بخوانید: خرید لایک اینستاگرام، استراتژی به سمت سرنگونی!
یک عامل دیگر این است که در کمپانی‌های هاستینگ، سرورها در فضاهایی اختصاصی ( اتاق‌های دیتاسنتر) نگهداری می شوند. درین اتاق‌ها تعداد متعددی سرور در قفسه‌ها با تاسیسات کامل جای دارد. به طور 24 ساعته به برق و وب متصل می باشند و حتی تمهیدات مستقل برق، زلزله و حریق‌سوزی و ... در‌این فضاها در حیث گرفته شده‌است.

بهترین IDE برای طراحی وب سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت در مشهد 

طولانی تر بدانید : برنامه نویسی فرانت اند چیست؟
فرض کنید به عنوان برنامه نویس سمت کاربر، به عنوان مثال یک برگه تماس با ما را طراحی کرده‌اید، اگر دکمه ارسال فرم‌ها کار نکند نمی‌شود از فرم زیبایی که ساخته‌اید به کار گرفت. همچنین در صورتیکه کاربران نتوانند در تارنما شما ثبت نام کنند، مشکلاتی مانند احراز هویت به وجود می آید. وقتی که می خواهیم در میان کاربر، پایگاه داده و سرور ارتباط برقرار کنیم، اهمیت استفاده از یک زبان برنامه نویسی سمت سرور به نه مشخص می‌شود.
ساخت وب سایت در مشهد
با آموزش PHP میتوانید اسکریپت‌هایی بنویسید که از کاربران خود اطلاعات بگیرید و بعد از پردازش این اطلاعات، آنان را به کاربر برگردانید. در پروژه‌های بزرگ زیر وب به کار گیری از یک زبان سمت سرور ضروری می باشد. به همین عامل سایتهای مطرحی مثل فیس بوک، ویکی پدیا و غیره در بک اند خود، از PHP استفاده می‌کنند.

طولانی تر بدانید : PHP چه می باشد و چه کاربردی دارااست ؟
ابزارهای مورد نیاز برای یادگیری طراحی وب سایت
با اعتنا با‌گاز تغییرات و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، بروز بودن برای برنامه نویس امری غیرقابل چشم پوشی می باشد. به این ترتیب برنامه نویس ها بایستی به بروزترین و بهترین ابزار برنامه نویسی مجهز شوند. دور و بر های توسعه و گسترش برنامه نویسی و ویرایشگر های متن به عنوان ابزارهای اصلی برنامه نویس از این زمینه پیروی می‌نمایند. در حالتی که ابزارهای درستی انتخاب کنیم و به نه آنها را به کار بگیریم، مسیر ساخت سایت برای ما جذاب تر و راحت تر می شود.

در حین گزینش ابزار توسعه برنامه نویسی شما دو آیتم برای تعیین خواهید داشت، IDE ها و Text Editor ها! بسیاری از برنامه نویس ها تفاوت فی مابین آن‌ها را نمی دانند. هرمورد از این ابزارها مزایا و معایبی دارا هستند که باید با اعتنا به اهدافی که برنامه نویس داراست یکی‌از آنان را گزینش کند. در صورتی‌که میخواهید با تفاوت هریک از این ابزارها آشنا شوید و بتوانید بهترین ابزار گسترش برنامه نویسی را انتخاب فرمایید، نوشته‌ی‌علمی ذیل را مطالعه فرمائید.

اضافه بدانید : بهترین IDE برای طراحی وب سایت و برنامه نویسی
ویرایشگرهای کدنویسی برای یادگیری ساخت سایت
برای نوشتن کدها می‌توانید از ادیتورهای پیشرفته به کار گیری کنید. ولی فراموش نکنید که حتی‌د‌ر نرم افزاری مثل Notepad می‌اقتدار کدنویسی کرد، البته دیگر خبری از قابلیت‌های جذاب مثل کامل کردن اتوماتیک کد، رنگ گذاری عبارات کلیدی، تشخیص مشکلات، فرمت‌بندی کدها نیست. ویرایشگرهای کد با امکانات متنوعی که دارا‌هستند، هم کدنویسی را لذتبخش کرده هم در وقت برنامه نویس ها صرفه جویی می کنند. پیرو بعضی از پر اسم و رسم‌ترین Code Editor ها را معرفی کرده‌ایم:

PhpStorm
Microsoft Visual Studio
Microsoft Expression Web
Notepad++
Adobe Dreamweaver
Komodo Edit
NetBeans
نرم افزارهای گرافیکی
در مفاهیم فرانت اند، طراح رابط کاربری با برنامه نویسی رابط کاربری مختلف می باشد. زیرا برای طراحی این صفحات وب در حقیقت طراح رابط کاربری صفحه ها وب را طراحی میکند، اما وظیفه برنامه نویس سمت فرانت اند می باشد که آن‌ها‌را به فرمت وب تبدیل کند. البته شما هم می‌توانید به امداد نرم افزارهای گرافیکی، یک نمونه از ایده خود طراحی کنید. آن گاه این ایده طراحی شده را با لهجه های سمت کاربر برنامه نویسی کنید.

مزیت دیگر به کار گیری از نرم افزارهای گرافیکی در طراحی وب این است که شما یک به یک طرح کلی می‌رسید. دیگر لازم نیست دوران کدنویسی تمامی چیز را نخستین در ذهن خود بسازید و فقط بایستی فایل‌های طراحی شده را مرور کنید. یک از مشهور‌ترین نرم افزارهای گرافیکی فهمیده Sketch می باشد که برای طراحی رابط کاربری از آن به کار گیری میگردد.

توده بندی
یادگیری ساخت سایت مسیر پرفراز و نشیبی داراست. اگر در این مسیر از قدم‌های بعدی خود اطلاع نداشته باشید، کار یه خرده دشوار می‌شود. به همین خاطر داشتن یک نقشه منش مانند نقشه گنج می باشد که شما را تا رسیدن به هدفتان ملازمت می نماید. پس بهتر است نخست تصمیمتان را بگیرید و مسیر خود را مشخص فرمایید. در‌حالتی که طراحی قالب را دوست دارید فرانت اند مناسب شما است و در حالتی که دوست دارید تعامل کاربر با سایت را ممکن کنید و به پیاده سازی منطق آن بپردازید، یادگیری برنامه نویسی بک اند، آیتم مناسبی است، اما همان طور که گفتیم برخی از برنامه نویس ها در هر دو موضوع فعالیت می‌نمایند. شما هم می‌توانید به هر دو بخش مسلط شوید، البته بهتر می باشد مبتنی بر استعداد و عشق خود تصمیم بگیرید. شما کدام مسیر را برای یادگیری ساخت وب سایت گزینش کرده اید؟