مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

خصوصیت طراحی وب جایگاه یک

شاید جواب دادن بدین سوالات مشقت بار به حیث رسد، البته در کمال تعجب بسیار معمولی میباشد. در حالتی‌که کمپانی شما سایتی کیفیت خوب و با کاربری سهل نداشته باشد، از زمان های جان دار در فضای مجازی بی فایده میماند.

در واقع، همگی وبسایت های جایگاه یک 10 خصوصیت مشترک دارا‌هستند:

1: کدنویسی مخصوص

موسسات متعددی به شما سفارش ایجاد کرد سریع و سهل وب سایت را می‌دهند، البته بایستی بدانید در همگی طراحی سایت در مشهد  تارنما هایی که اینگونه موسساتی پیاده سازی می نمایند از یک کد مستعمل میباشد. تشخیص این دستور بسیار سهل وآسان میباشد، زیرا اکثر این تارنما ها ظاهری شبیه و عملکردی بی آلایش دارا هستند.

حال که پوسته های مهیا وجود دارا هستند، دیگر بهره کدنویسی منحصر به فرد چیست؟

با این فعالیت، در اصل می‌توانید هرکاری بکنید تا اینترنت سایتتان نتایجی استثنایی برای شما و بازدیدکنندگان طراحی سایت  به ارمغان بیاورد.

همینطور، می‌توانید ظواهر خاصی به تارنما خویش بدهید تا شمارا از رقبا (و بقیه تارنما های جان دار در وب) متمایز نماید.

در غایت، با کدنویسی منحصربه‌فرد می‌توانید هرکاری نمائید که دلتان می-خواهد. دیگر سرگرم ضوابط و محدودیت های یک کمپانی دیگر نیستید، و دستتان تماما گشوده میباشد.

2: تقویت مارک از روش ساخت سایت

یک کدام از خطاها گران قدر استعمال از پوسته های فراهم برای سایت، این میباشد که پیاده سازی آنها رابطه بسیار یه خرده با مارک شما داراست (در شرایطی که به هیچ عنوان ارتباطی داشته باشد). به عبارت دیگر، شاید بتوانید موردها کوچکی مانند فونت نوشته-ها و مخلوط رنگی تارنما را تغییر و تحول دهید، البته هیچ چیزی به طور منحصر به فرد برای مارک خویش نخواهید داشت.

نگاهی به یک‌سری وبسایت بیاندازید. بلافاصله متوجه خواهید شد کدام یک با طراحی وب مطلوب مارک خویش را افزایش بخشیده اند و کدام یک از پیاده سازی های قالبی و از پیش فراهم گردیده استعمال کرده اند.

3: دسترسی آسوده به مطالب

شاید فکر کنید وب سایت های رتبه یک غامض میباشند، البته آسانی بستر ساز شکوفایی میباشد، خصوصا هنگامی گفت و گو دسترسی به مطالب (navigation) مطرح میباشد.

از نگاه استفاده کننده، دسترسی به مطالب بایستی از آغاز تا آخر کامل باشد. فقط در صورتیکه میتوانید بدین حالت برسید که با طراحان اینترنت سکو یکی از فعالیت نمائید که شعور عمیقی از این مفاهیم دارا‌هستند.

معمولا یک نوار دسترسی (Navigation Bar) در بالای ورقه کافی میباشد تا تمامی یوزرها بتوانند آن چه میخواهند را بیابند.

4: معماری قدرتمند تارنما

ساختار و معماری تارنما شما می بایست شهودی، انطباق پذیر، و منزه و تروتمیز باشد. یعنی تعداد کدهای به فعالیت رفته بایستی به دستکم رسد و فقط آن چه نیاز دارید را پوشش دهد، تا سایتی با زیرساختی قادر و آراسته داشته باشید که با گاز بار گذاری می گردد.

بیشتر پلتفرم های قابل انعطاف افزاری سایت قالبی و فراهم، ساختار و معماری ضعیفی دارا هستند. در اصل آنان برای این تشکیل‌شده اند تا برای هر نوع حصول و کاری مطلوب باشند، و منحصر یک نوع خاص نیستند. این به عمل شما نمی آید.


۶ خطا رایج بیزنس اینترنتی را بدانید!


حصول و شغل های اینترنتی بایستی نکاتی که باعث توسعه و گسترش آنان میگردد را در لحاظ بگیرند تا با باخت رو به رو نشوند.طراحی سایت در مشهد در‌این نوشته‌ی علمی ۶ اشتباهاتی که دستیابی و امور ایفا دادند و سبب ساز جراحت بیزینس آنلاین آن‌ها شد‌ه‌است را تفصیل دهیم. این مشکلات در فروش تارنما شما اثر گذار میباشد.

 عدم دقت به داده ها یوزرها تارنما

صاحبان بیزنس می بایست مشتریان خویش را بشناسند و اطلاعاتی راجع‌به بازدیدکنندگان وب سایت خویش داشته باشند.طراحی سایت برای اخذ این داده ها هم شایسته ترین آیتم فعال‌سازی باشگاه مشتریان میباشد. از این روش یک خزانه اطلاعاتی برای مشتریان خویش داشته باشید تا بتوانید ضمن داشتن داده ها فردی آنان، گروه بندی در لحاظ بگیرید و سرویس ها بهتری به آن ها ارائه دهید. در باشگاه مشتریان میتوانید با گزارش گیری های متنوع از سیستم هدفمند خیس پیش روید.

عدم اعتنا به شبکه های مردمی

استراتژی بازاریابی در کانال های اتماعی را در تجارت خویش نادیده نگیرید. یک طراحی برنامه ظریف داشته باشید و به ساختن کاربری بسنده نکنید. چون یکی‌از منش های جذب مشتری، شبکه‌های‌مردمی میباشد که سفارش میکنیم هر مطالبی که در وبسایت درج می گردد را در شبکه‌های‌عمومی درج نکنید، غلط میباشد. کوشش نمایید از تیتر های دیگری برای اشتراک مطالب وب سایت خویش در شبکه های عمومی استعمال نمائید. تکثیر مطالبی که در تارنما خویش نیست و تنها مختص دنبال کنندگان خویش در شبکه‌های‌عمومی مثل اینستاگرام تهیه و تنظیم نموده اید امداد بخش اعظمی به ارتقا ترافیک وب سایت شما می نماید

seo وبسایت

ریسپانسیو بودن تارنما

با اعتنا به اینکه اشخاص با دستگاه های متعدد در حالا به کارگیری از وب میباشند می بایست برای آن ها اکران را باصرفه فرمائید. طبق هشدار گوگل به وب سایت ها که بایستی برای یوزرها تلفن همراه، تبلت هم seo صورت بپذیرد در غیر اینصورت از نتیجه ها گوگل حدف خواهند شد.

تنظیم ورژن حامی

می بایست اتفاق ها در حیث بگیرید و برای پرهیز از زخم های دور از شوخی به طبع ورژن پشتوانه تنظیم فرمایید. کوشش فرمایید مدام داده ها بیزنس خویش مثل بک آپ تک تک تارنما،مجموع محتوای ساخت‌و‌ساز گردیده (محتوای بدون‌پول و محتوای مبلغی) برای بیزنس خویش، داده ها مشتریان و یوزرها و هر اطلاعاتی که خودتان پر ارزش میدانید را مکان دیگری مثل هارد اکسترنال یا این که فضای امنی روی وب نگه داری نمایید. چون ممکن میباشد این داده ها اساسی را روزی از دست بدهید.

 کاغذ درباره ما و تماس ما

برای بیشتر چشم شدن ساتتان می‌توانید از ویترین فروشگاهی کارت اعتباری ایرانیان استعمال فرمایید. ۶ نادرست رایج تجارت اینترنتی مهم‌ترین اشتباهاتی میباشد که صورت می‌دهد. کمپانی کارت اعتباری ایرانیان قادر است در مسئله بن کارت الکترونیک سازمانی، باشگاه فروش، ساخت وب سایت و … سرویس ها رسانی نماید.

جی کوئری چیست؟


جی‌کوئری یا این که jQuery به گویش بی آلایش یک کتابخانه جاوا اسکریپت مدل وزن یکسری مرورگری است و برای بی آلایش کردن تایپ کردن اسکریپت های سمت کلاینت (مشتری) که به عبارتی اسلوب های روان نرم‌افزار نویسی زیر اینترنت در اچ تی ام ال(HTML) میباشد پیاده سازی شد‌ه‌است.

شعار jQuery \"کمتر بنویس و بیشتر جاری ساختن بده\"میباشد. و هدفش به کارگیری سهل و سریع طراحی سایت در مشهد  از تجهیزات جاوا اسکریپت در تارنما میباشد. این بی آلایش سازی از دسترسی به عنصرها و شی ءها وبسایت تا در دست گرفتن رویدادهای آن‌ها میباشد و همینطور یک‌سری تجهیزات از پیش فراهم گردیده را به شما ارائه میدهد.

یکی‌از کاربرد های اصلی jquery داشتن امرها بسیار ریلکس در موضوع بکار گیری تکنولوژِی ای جکس(Ajax) میباشد.

برای یادگیری جی کوئری می بایست داده ها اساس ای راجع‌به HTML، CSS و JavaScript داشته باشید. جی کوئری اپ هایی که نیاز به کدنویسی های فراوان جاوا اسکریپت داراست را به طوری بی آلایش می نماید که میتوانید با تایپ کردن یک خط کد و مراجعه به یک کتاب یا این که  طراحی سایت  وبسایت مرجع تمامی آن‌ها‌را جاری ساختن دهید. خویش پوشه JQuery در واقع حکم کتاب مرجع را دارااست. به همین خیال و خاطر در‌صورتی‌که که امرها خودتان را مطابق ضوابط جی کوئری بنویسید و فولدر مهم جی کوئری را به برگه لینک و پیوند نکنید اتفاقی نمی‌افتد و در واقع دستورها فعالیت نخواهند کرد. (زیرا در این‌حالت امرها است البته کتاب مرجع وجود ندارد که مرورگر اینترنت بفهمد هر فرمان چه معنایی می دهد.)

در استعمال از jQuery ما دو پوشه خوا‌هیم داشت:

- یک پوشه، خویش فولدر jQuery هست که می بایست در صدر به برگه متبوع ما پیوند گردد.

- پوشه دوم پوشه اسکریپتی میباشد که اوامر ما مبنی بر مقررات Jquery باطن آن مندرج میباشد. (ولی می‌اقتدار این امرها را در درون کدهای ورقه نیز قرار بخشید و یک پوشه غیر وابسته نداشته باشد)

خصوصیت های جی کوئری

- امکان اعمال بر روی مرورگرهای رایج مانند وب اکسپلورر، فایرفاکس، کروم و...

- امکان تغییر‌و تحول مختصات CSS

- متحرک سازی و قرار دادن افکت روی موادتشکیل دهنده تارنما

- عمل با ایجکس

- در اختیار گرفتن راحت و قدرتمندتر حادثه ها (Events)

- ساخت افکت و حرکات کارتن

- بسط دادن افزونه ها

استعمال کلیه این اجزای جی کوئری یاری می‌نماید صفحه های اینترنت قوی و داینامیک (پویا) داشته باشیم.

مزایای جی کوئری

جی کوئری امروزه محبوبترین کتابخانه جاوا اسکریپت در اکنون به کار گیری میباشد.

جی کوئری برنامه متن گشوده(open source) و بدون پول میباشد که پایین دو پروانه GPL و MIT منتشر می گردد. فرمان لهجه جی کوئری به سیرتکامل‌ای پیاده سازی گردیده است که فعالیت هدایت به پرونده را سهل و آسان خیس کرده است، به این شکل که می‌اقتدار حرکات برنامه کودکان و رویدادهایی را در برگه تشکیل داد و توسط آن قابل انعطاف‌افزارهای مطابق Ajax را تولید نموده و توسعه و گسترش اعطا کرد.

جی کوئری همینطور این اختیار را به برنامه نویس ها می دهد که افزونه هایی برای کتابخانه جاوا اسکریپت ساخت و ساز نمایند.

اثر جی کوئری بر پیاده سازی نسل دوم اینترنت

به کارگیری از پیکان در طراحی وب در کنار جذابیت و زیبایی و برنامه کودک، معایبی نیز دارااست. بدین ترتیب نیاز به حرکتهای تعاملی در اینترنت آنطور که می بایست رفع نشده بود. اینجا بود که قابلیتهای جاوا اسکریپت به سیرتکامل دیگری در عرصه ساخت وب سایت مطرح شد: کتابخانه های JavaScript.

کتابخانه‌های جاوا اسکریپت یا این که JavaScript Libraries، دسته کدهای جاوا اسکریپت می باشند که بخش اعظمی از امور را آسانتر می نمایند و رویه میانبر می سازند. در واقع گروه Functionهای ریلکس‌الحلقوم را در فایلی منقطع تعریف و تمجید می‌نمایند. برای مثال در صورتیکه برای ساخت و ساز یک جنبش معمولی در طراحی وب سایت، نیاز به تعدادی خط جاوا اسکریپت داریم، با افزودن پوشه یک کدام از این کتابخانه‌ها، با یک خط می اقتدار آن تکان را نرم افزار نویسی کرد.

معروفترین و رایجترین این کتابخانه‌ها jQuery میباشد که به طور همزمان با مطرح شدن نسل دوم اینترنت یا این که Web 2.0 و به موازات نیازهای نو معرفی شد. از سایر کتابخانه‌های کاربردی می‌اقتدار به YUI، ProtoType، MooTools و... اشاره کرد. 

یکی مواقعی که اکثر این کتابخانه ها در خویش مکان داده‌اند، مشاجره جنبش میباشد. امروزه شاهد آنیم که روزمره ده‌ها و شاید صدها ایده نو بر مبنای jQuery در وب معرفی میشوند و طراحان اینترنت حتی فارغ از نیاز به داشتن علم jQuery میتواند از این ایده‌ها و کدهای فراهم و بدون‌پول در سایتهای خویش به کارگیری نمایند و ساکن‌سازی کنند.

ولی jQuery و همقطارانش چه ویژگیهایی دارا‌هستند که اینچنین آیتم استقبال قرار گرفته؟ وسیع ترین خصوصیت آن در شعار جی‌کوئری یعنی \"Write Less, Do More\" مخفی میباشد: می‌قدرت با تعدادی خط کد بی آلایش (که آن‌هم می تواند در یک فولدر external قرار گیرد و به ورقه اساسی لینک و پیوند گردد)، حرکتها و ایده‌های خارق العاده‌ای را انجام نمود. از توسعه یافته‌ترین نوع اسلایدرها و آلبوم‌های متحرک گرفته، تا منوها و Tabها و افکتهای Fade و حتی تصاویر انیمیشنی بدون نقص. آری، قابلیتهای مخفی جی‌کوئری حتی آنقدر زیادند که مثال هایی از برنامه کودک داستانی نیز با آن تشکیل‌شده! 

به این ترتیب در برخی موضوع‌ها قادر است حریف دور از شوخی Flash محسوب خواهد شد و با فانکشنهای توسعه یافته اش و سازش کاملش با سئو و استانداردهای اینترنت، به تدریج بر آحاد پهنه وب عظیم گردد. همان طور که درحال حاضر نیز بخش اعظمی از سایتهای خبری و آگهی از این کدهای توانا برای تنوع و تحرک بصری خویش به کار گیری می‌نمایند. مثال ای از این افکتهای خارق العاده را میتوانید در سایت اموزشگاه کامپیوتر پایا ملاحظه کنید.

 جی‌کوئری برای اجرای خویش نیاز به نصب هیچ پلاگین‌ای ندارد و محتوای آن از کدهای جاوااسکریپت تماما غیروابسته میباشند، به این ترتیب می اقتدار داعیه نمود که کاملترین و بی‌نقصترین مثال از برنامه کودک تعاملی ذیل اینترنت، اینک مخصوص به کتابخانه های جاوا اسکریپت به خصوص jQuery میباشد.

عنایت Scrolling در طراحی وب سایت

طراحی وب با پیمایش وقتگیر (Long scrolling ) امروزه یک کدام از مباحث مهمی میباشد که لحاظ اکثری از مدیران و طراحان وب سایت را به خویش جلب نموده است. فعلا خوشبختانه همگی میدانیم تنهاً پیاده سازی و داشتن یک وبسایت امداد متعددی به رونق  بیزنس ما نمی نماید،طراحی سایت در مشهد  دور اندیشی از چند مباحث اصلی در این باره و طراحی برنامه درست و طراحی آن‌ها برای مثال: seo ، ایجاد محتوای بهتر ، مدرک SSL و … در کنار ساخت سایت میباشد که دست به دست هم داده و سبب ساز رویش و مقام وبسایت ها میگردد. در زمان پیش رو یار ما باشید تا مشاجره اساسی ساخت سایت با پیمایش زمان بر را آیتم گفت و گو و مصاحبه در اختیار بگذاریم و با مزایا و معایب آن آشنا شویم.

Long scrolling  پیمایش زمانبر

در بالا می بایست بگوییم طراحی وب سایت با پیمایش زمانبر روز آپ دیت در حالا توسعه و گسترش میباشد،  طراحی سایت نکته جذاب اینکه پیمایش وقت گیر تا چندین روز قبل یکی‌از مقررات منسوخ گردیده در طراحی وب ها بود البته به دلایل مختلفی امروزه مجدد  التفات ویژه ای پیدا کرد و گویی در ساخت وب سایت روح جدید ای به خویش گرفته میباشد. برهان اعتنا مجدد به اسکرول کردن در طراحی وب سایت را می شود به گویش بی آلایش در‌این یک‌سری نکته اظهار‌کرد. ابتکار عمل موبایل های هوشمند و گوشی هایی که در دسترس همگان میباشد، سبب گردیده تا کلیه یوزرها گوشی به دست  باشند. از طرفی یوزرها دسک تاپ و حتی طراحان به وجود دکمه های پیمایشی نیاز پیدا نمایند. با مقداری اعتنا متوجه این می شویم که بیشتر یوزرها از صفحه ها اکران خرد خیس ( موبایل های هوشمند، گوشی ها و تبلت ها) به کار گیری می نمایند طبیعی میباشد که اسکرول کردن (Longscrolling) کاغذ بیش تر از پیش عنایت پیدا می نماید، هر چقدر برگه مانیتور خرد خیس نقش اسکرول (پیمایش) وقتگیر اصلی خیس می‌شود.

نکته آینده که سبب رونق طراحی وب سایت با پیمایش زمانبر شد‌ه‌است را می اقتدار دسترسی به وب با سرعت بالا که امروزه به طور تقریب در تمامی جا قابلیت و امکان پذیر میباشد و همین دستور منجر گردیده که در فرآیند پیمایش، سریع ترین راه و روش جهت دسترسی به داده ها خواهد شد. همینطور اقتدار رو به ارتقاء وبسایت های مو جود در رسانه های اجتماعی نیز طبیعتا سبب ساز به تقویت پیمایش سریع صفحه های شد‌ه‌است. حالا که متوجه دلایل و پیدایش مجدد Long scrolling  شدیم بیشتر به محبوبیت و عنایت آن‌ها پی بردیم.

 مزایا و معایب  ساخت وب سایت با پیمایش وقت گیر Long scrolling  

مزایای Long scrolling  

قابلیت و امکان اکران و دسترسی شل و مطلوب در تبلت و گوشی و تسریع در همت صفحه های لمسی

در دست گرفتن حالت های تن این به این مضمون‌ میباشد که فرایند پیمایش طبیعتا با لمس دستان جاری ساختن می‌گیرد و یوزرها بخصوص یوزرها تلفن همراه که تعدادشان هم روز آپ تو دیت رو به ارتقاء میباشد این را تحت عنوان روشی برای اکران داده ها پذیرفته اند.

پتانسیل بیشتر برای قصه سرایی در این راه استفاده کننده راحتتر قادر است وبسایت را ملازمت نماید

هدایت یوزرها که سبب ساز به سهولت راجع‌به پیمایش می‌گردد. که همین دستور سبب تعامل بیشتر و در فیض، ارتقا کاوش در وب سایت میگردد.

امکان تکان کردن در صفحه های به روش ای ریلکس خیس برای یوزرها

تولید معضل برای مخاطب برای دیدن نقطه پایان پیمایش و ارتقا جذابیت وب سایت

معایب Long scrolling

در پیمایش زمان بر به جهت اینکه یوزرها مشقت بار میتوانند به محتوای یک‌سری برگه قبلی گشوده گردند ممکن میباشد خلل های هدایتی پیش آید در اینگونه موقعیتی طراحان می بایست در حیث داشته باشند تا یک پیمایش انعطاف پذیر برای هر گزینه ساخت و ساز نمایند.

به جهت اجزای تعالی خیس محتوا مانند کلیپ و یا این که آلبوم تصاویر ممکن میباشد سرعت دانلود تارنما را تحت بیاورند به خصوص وب سایت هایی که به پیمایش های بالا تا زیر نیاز دارا هستند و این شیوه نامه ها بیشتر بر مبنا گویش نرم‌افزار نویسی جاوا اسکریپت و JQUERY می‌باشند.

برای وب سایت ها با پیمایش های نامحدود، فوترهای دارای انسجام را سفارش میدهیم و در این‌حالت، شما دیگر گزینه سوء به کار گیری های پیمایشی قرار نمی گیرید. در غیر این شکل ممکن میباشد یوزرها به جهت فقدان پیمایش های آینده در انتهای هر برگه گنگ شوند.

تارنما هایی که داری فقط یک برگه با پیمایش زمانبر می باشند، ممکن میباشد با تاثیرات منفی در نصیب سئوی وب سایت روبرو شوند.

عدم رابطه در بین پیمایش و محتوا ممکن میباشد یوزرها را مبتلا مشکل در جهت گیری نماید.

سود گیری:

با دقت به نکات آورده شده درباره ی طراحی وب با پیمایش وقتگیر می شود به این فیض رسید که: به جهت رویش سریع فناوری ها و هوشمند خیس شدن تلفن همراه ها و همچنین زیادتر شدن یوزرها موبایلی نباید از طراحی وب سایت با پیمایش وقت گیر Long scrolling   غافل شد از طرفی هر روز مشاهده خواهیم کرد تعداد بیشتری از اشخاص جامعه به وب پرسرعت دسترسی پیدا می نمایند که‌این نکته هم دارای اهمیت بوده و می‌تواند یوزرها وبسایت هایی که دارنده صفحه های پیمایش وقتگیر می باشند را ارتقاء دهد.

8 عامل برای به کار گیری از گرادیان در طراحی سایت

چنانچه از طرفداران به کار گیری از گرادیان نیستید بهتر می باشد این نوشته‌علمی را بخوانید. در‌پی 8 برهان قانع کننده برای استفاده از گرادیان در طراحی وب آورده میشوند که می‌توانید از آنان برای طراحی وب سایت خود طراحی سایت در مشهد در امسال استفاده فرمایید.

1 . چشم نواز شدن بک گراند صفحه

به کارگیری از گرادیان در طراحی بک گراند ورقه موجب جنبش چشمان مخاطب در تصویر می‌شود؛ مردمک چشم مخاطب به یک نقطه از تصویر متمرکز می شود و به خاطر تغییر تحول در طیف رنگ ها و سایه ها، چشمان او ناخودآگاه از یک طرف برگه نمایش به سمت دیگر هدایت میگردند. گرادیان ابزار خیر برای مجذوب کردن کاربران بوده و طرح های خسته کننده را خوشگل و طراحی سایت دلنشین می کند.

راه‌های مختلفی برای استفاده گرادیان در طراحی سایت وجود دارد، اما یکی از دوستداشتنی ترین طریق ها گرادیان کردن دورنما سایت و قرار دادن تصویر، متن یا اِلمان های دیگر روی آن می باشد.

2 . گرادیان شانس خوانده شدن متن را ارتقا میدهد

خلال استفاده بهینه در دورنما، میتوان از گرادیان در متن هایی که روی دورنما قرار گرفته اند نیز استفاده کرد. در‌این‌شیوه درصورتی که مقصود شما تمرکز به متن می‌باشد نه تصویر، می توانید پس زمینه را معمولی و با متن را یاور با گرادیان رنگ نمایش دهید تا دقت کاربران را به خواندن متون جلب فرمایید. این‌شیوه برای ساخت وب سایت شرکتی و خلاقانه سفارش می شود.

برای این شغل کنتراست رنگ ها را زیاد نمائید تا متن ها خوانا شوند.

3 . عکس های بی آلایش را جالب می کند

در‌حالتی که گرادیان را روی یک تصویر معمولی overlay فرمایید سود عمل باورنکردنی می‌گردد! ولی مراد از تصویر بی آلایش عکس بی کیفیت یا با رزولوشن پایین نیست، بلکه عکس های خسته کننده ای هستند که هیچ هیجانی در استفاده کننده ساخت نمی کنند.

در‌این راه به کارگیری از رنگ های روشن خوب از رنگ های خنثی جواب میدهد. این تکنیک سایت و عکس مهم آن را بسیار قشنگ می کند البته نقص‌ مهم به کار گیری بیش تر از حد طراحان از این‌شیوه میباشد. به این ترتیب در حالتی که می خواهید از دیگر متمایز شوید خوب میباشد مقداری اختراع چاشنی کار فرمایید تا طرح شما تکراری به حیث نیاید.

4 . گرادیان مسیر حرکت چشم مخاطب را مشخص و معلوم میکند

یکی‌از فاکتورهای مهم در ساخت وب سایت توجه به تجارب کاربری و دسترسی سریع به محتوا هست. الگوی کاربران برای خواندن متن شبیه به حرف F میباشد. یعنی از قسمت بالا سمت چپ شروع کرده و از وسط کاغذ به سمت پایین می آیند.

برای تکان دادن چشمان استفاده کننده و جلب اعتنا او به قسمت های متفاوت صفحه از قسمت های روشن گرادیان به عنوان نقطه استارت به کارگیری فرمایید و نگاه او‌را به سمت پروسه نهایی یا دکمه غرض هدایت فرمایید.

مردمک چشمان ما به طور ناخودآگاه اول نصیب روشن تر را دیده و بعد به قسمت بدون نور دقت می کند.

5 . بر برندینگ شما تاکید بیشتری میشود

در شرایطی که رنگ های برند شما به نحوی می باشند که می اقتدار آن‌ها‌را با هم ست کرد، به کمک گرادیان آنها را با هم ترکیب فرمایید. این تکنیک نحوه خیر برای نمایش رنگ های سازمانی شما و حک کردن آن در ذهن کاربر است. از گرادیان تشکیل داد شده در کمپین های تبلیغاتی، وبسایت، شبکه های مردمی یا متریال های چاپی خود به کار گیری فرمائید. هنگامی از یک سبک یکسان در کلیه جا به کار گیری فرمائید ثبات خود را نماد داده و کاربران شما‌را با آن رنگ تشخیص می‌دهند.

6 . به کار گیری از گرادیان در طراحی وب وا رفته می‌باشد

امروزه دسترسی به ابزارهای گرافیکی بسیار وا رفته گردیده‌است و شما به راحتی میتوانید به امداد فتوشاپ گرادیان مورد نظر خود را تشکیل داد نمایید. برای این فعالیت از ابزار Gradient Tool فتوشاپ استعمال می‌کنیم که در منوی سمت چپ نرم‌افزار قرار دارد.

دست شما در تعیین نوع گرادیان باز می باشد؛ از جملهً می توانید به صورت جهت دار (Directional) یا دایره ای (Radial) آن‌ها‌را بسازید. همچنین می‌توانید با ادغام کردن این دو نوع گرادیان طرح هایی زیبا و خلاقانه ایجاد کرد کنید.

تعیین رنگ مناسب برای گرادیان یکی سخت ترین کارهاست، معمولی ترین شغل گزینش کردن رنگ های قرار داده شده از پنل چرخ رنگ فتوشاپ میباشد ولی همیشه نمی قدرت چنین کاری کرد، در بعضی وقتها باید آنقدر با رنگ ها بازی نمایید تا منفعت دلخواه به دست بیاید.

7 . گرادیان رنگی الهام گرفته شده از طبیعت می باشد

محوشدگی ها و سایه هایی که به کمک گرادیان تولید میشوند احساس طبیعی بودن را به بیننده منتقل میکنند، علت هم این میباشد که هیچ چیزی در طبیعت یک رنگ نیست و زندگی آکنده‌از سایه ها و محوشدگی هاست.

درصورتی که قصد دارید جلوه هایی طبیعی و مطابقت و همخوانی با دنیای حقیقی و واقعی خلق نمایید، او‌لین گزینش گرادیان خواهد بود.

8 . به کارگیری از گرادیان در ساخت وب سایت ترند شده است

گرادیان ها دم دست ترین و وا رفته ترین راهکار برای چاشنی کردن موادسازنده بصری چشمگیر به تصاویر می‌باشند و از حیران شدن کاربران وبسایت دوری می کنند. با گونه های مختلفی از تکنیک های گرادیان که بالاتر گفته شدند میتوانید تصاویر شگفت انگیزی تشکیل داد نمایید.

اگرچه به کارگیری از گرادیان در ساخت وب سایت در سالهای قبلی روندی سینوسی داشته و در مقاطعی از مد افتاده میباشد، البته بعد از مجال کوتاهی و با پیشرفت تکنولوژی های طراحی وب سایت دوباره وارد عرضه طراحی وب شده و نظر طراحان را به سمت خود جلب کرده است.