مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

ولی چرا HTTP؟ شاید از خودتان بپرسید چرا می بایست درباره HTTP تحقیق کنم؟

بهتر، در صورتی پیشرفت‌دهنده نرم افزار می‌باشید، با یادگیری روش برقراری رابطه دربین اپلیکیشنها، طرز تایپ کردن عالی آن‌ها را شعور خواهید کرد. همینطور در‌صورتی‌که معمار سیستم یا این که مدیریت کانال می باشید، علم عمیق تری درباره ی پیاده سازی معماری های بغرنج کانال استخراج خواهید کرد.

REST، که امروزه یک مدل معماری بسیار اساسی میباشد، تماماً بر به کارگیری از خصوصیت های HTTP توکل داراست، طراحی سایت در مشهد به نحوی که ادراک HTTP را بیش تر از پیش اصلی قلمداد می نماید. در‌صورتی‌که میخواهید اپلیکیشنهای RESTful خوب بسازید، آغاز می بایست HTTP را فهم نمائید.

می بایست دقت داشته باشم که REST صرفا به HTTP متکی وجود ندارد. می‌اقتدار آن را با استعمال از پروتکل‌های دیگر نیز پیاده‌سازی کرد، ولی به لحاظ می رسد که HTTP با اختلاف نسبتا نیکی در‌این پیکار موفق گردیده‌است و به رنج پیاده‌سازی REST را با استعمال از پروتکل‌های دیگر پیدا خواهید کرد.

به این ترتیب آیا مایلید مجال فهم و یادگیری مفاهیم بنیادی کانال جهانی اینترنت و پیوندها کانال را نادیده بگیرید؟

امیدوارم که اینطور نباشد.

این نوشته‌علمی بر روی مهمترین قسمت‌های HTTP تمرکز می‌نماید و عملکرد می‌نماید تا حد قابلیت آنها را به آسانی توضیح دهد.طراحی سایت  نیت این میباشد که مجموع داده ها اثرگذار درباره‌ی HTTP را در یک یکجا سازماندهی کنیم تا در طی شما برای مرور کتب و RFC ها جهت یافتن داده ها ما یحتاج شما صرفه جویی خواهد شد.

این اولی نوشته‌ی‌علمی از محرمانه آموزشی HTTP میباشد. این نوشته‌علمی، پیشگفتار ای کوتاه بر مفاهیم اساس HTTP می باشد.

شما عنا وین پایین را خواهید آموخت:

فارغ از هیچگونه معطلی، شغل خویش را استارت می کنیم.

تعریف‌و‌تمجید HTTP

بنیانگذار  Tim Berners-Lee ،HTTP میباشد (هر کس او‌را اختراع کننده کانال جهانی اینترنت نیز می دانند). از سایر اسم‌های اساسی برای گسترش


Roy Fielding ،HTTP نیز میباشد که مبتکر مدل معماری REST میباشد.


Hypertext Transfer Protocol، پروتکلی میباشد که نرم افزار ها از آن برای برقراری رابطه با یکدیگر به کار گیری می نمایند. اساسا، HTTP وظیفه تفویض تک تک فولدر های رسانه ای وب را در بین کلاینتها و سرورها بر عهده داراست. این فایلها، مشمول HTML، تصاویر، فولدر‌های متنی، فیلم‌ها و کلیه چیز درین فی مابین هست. و این عمل را تخت گاز و با یقین ایفا می‌دهد.


HTTP پروتکل نرم افزار میباشد و خیر پروتکل جابجایی. چون ما از آن برای رابطه در لایه نرم افزار به کارگیری میکنیم. برای خوب جا افتادن این مسئله، این را در حیث داشته باشید که پشته کانال چطور به حیث می‌رسد.


از این تصویر، به وضوح میتوانید مشاهده کنید که HTTP پروتکل نرم افزار میباشد و TCP بر روی لایه transport شغل می نماید.


منابع


تمامی چیز در وب یک منبع یا این که resource میباشد و HTTP با منابع شغل می نماید. این مشمول پوشه‌ها، stream ها، service ها و هر چیز دیگری میشود. یک ورقه HTML یک منبع میباشد، یک ویدیوی یوتیوب یک منبع میباشد، spreadsheet شغل های روزمره شما در یک نرم‌افزار اینترنت یک منبع میباشد… نکته را گرفتید!



اینترنت‌تارنما چیست؟

او‌لین غرض از اخلاق اینترنت‌وبسایت، در دسترس قرار دادن داده ها برای کلیه اشخاص بود. پیش از خوی اینترنت اشخاص می بایست از روش وب به طور شخص به شخص داده ها را برای هم ارسال می‌کردند. در فیض نیاز به فضایی شم شد که یک‌توشه داده ها در آن قرار گیرد طراحی سایت در مشهد تا همگی اشخاص آزادانه به آن دسترسی داشته باشند.

فرض فرمایید می‌خواستید داده ها یکسانی را به 1000 شخص گوناگون اکران دهید برای این فعالیت بایستی 1000 توشه این داده ها را برای اشخاص متفاوت ارسال می‌کردید اما با وجود اینترنت‌تارنما شما یک‌توشه داده ها را منتشر می کنید و میلیون‌ها نفر می توانند آن را مشاهده نمایند

این اولی و مهم ترین خصوصیت اینترنت‌وب سایت میباشد که هنوز هم استحصال‌وکارها از آن به کار گیری می‌نمایندطراحی سایت . به جای‌اینکه محصول ها و سرویس ها متفاوت خویش را بارها برای اشخاص گوناگون توضیح دهید؛ تنها یک‌توشه داده ها مال را در یک شیت اینترنت ذکر میکنید آن هم با هر فرمتی (متنی، تصویری، صوتی یا این که ویدئویی) که رغبت دارید.

بعد از صورت‌گیری وب، ارسال و اخذ داده ها در میان مؤسسات و کالج‌های سراسر دنیا به شدت ترویج یافت. به خواسته صرفه‌جویی در حین و در دسترس قرار به دست آوردن داده ها برای تمامی اشخاص  آقای Tim Berners-Lee در سال 1989 هنگامی در موسسه CERN عمل میکرد تار عالم گستر World Wide Web یا این که به عبارتی “وِب” را ابداع کرد.

وی از تکنولوژی‌های جانور مثل وب امداد گرفت و چیزی به وجود آورد به نام World Wide Web در معنای «تارِ دنیا‌گستر» که امروزه به عبارتی وِب نامیده می گردد.

در واقع وی یک کانال کبیر اطلاعاتی را به یک تار عنکبوت تشبیه کرد که از گره‌هایی (بخوانید: مقر اطلاعاتی یا این که اینترنت‌وبسایت یا این که به عبارتی وبسایت) تشکیل‌شده میباشد و یوزرها به دلخواه در بین آنها جنبش کرده و به داده ها هر گره(وبسایت) دسترسی پیدا می‌نمایند. اولی اینترنت‌وب سایت ساخت‌و‌ساز گردیده در سطح اینترنت بوسیله “گروه برنرز” درحال حاضر در وب سایت مؤسسه CERN قابل مشاهده میباشد.

یک وِب‌وبسایت (WebSite) از تعدادی کاغذ اینترنت (WebPage) تشکیل‌شده میباشد و آحاد این صفحه ها وابسته به یک اسم دامنه میباشند. از جمله برگه اساسی تارنما اینجانب bahmani.info و ورقه مرتبط با یادگرفتن ساخت وب سایت در نشانی bahmani.info/website جای‌دارد. به عبارتی‌طور که مشاهده می کنید دامنه bahmani با پسوند info در آحاد صفحه های وب سایت اینجانب مشترک میباشد.

تارنما چیست؟

تارنما ها و وب، در دنیای امروزه به بخشی جدانشدنی از معاش آدم ها تبدیل گردیده‌است. طراحی سایت در مشهد فکر کنید گوگل یا این که یوتیوب و اینستاگرام وجود نداشت، به طبع تصور آیند فارغ از آنان برای هر انسانی طاقت فرسا میباشد.

ممکن میباشد برای شما پرسش هایی به وجود آید، که تارنما چیست و چطور به وجود میاید.

چه تفاوتی دربین وبسایت و تارنما وجود داراست؟

وبسایت ها چطور به وجود می‌آیند؟

اشکال سایت ها

چه بازه زمانی وقتی برای فعال سازی تارنما ما یحتاج میباشد؟

اصطلاحات و مفاهیم اول طراحی وب که بایستی بدانید

از کجا آغاز کنیم به حافظه به دست آوردن طراحی وب سایت؟

در‌پی نوشته‌علمی نکات بیان شده را به طور بدون نقص تحقیق می‌کنیم.

1-سایت چیست؟

دسته از صفحه های در جای خاص گفته میشود، که داده ها را در خویش محافظت می نمایند، و با فراخوانی هر کاغذ داده ها مرتبط با آن نشان داده می شود.

داده ها آورده شده می‌تواند مشمول: تصویر، متن، ویدئو، و رسانه های متفاوت باشد، در اکثر زمان ها موردها داده ها بیان شده به طور ادغام اکران داده می‌شوند.

کامپیوتر هایی به اسم سرور وجود دارا‌هستند، که از برقراری رابطه  در میان آنها  طراحی سایت وب به وجود می‌آید، هرمورد از کامپیوتر های میتوانند، داده ها یک یا این که یک‌سری تارنما را در خویش مراقبت نمایند.

2-چه تفاوتی در میان وبسایت و وبسایت وجود دارااست؟

در اکثر وقت ها موردها واژه و کلمه های نقل شده باهم به کار گیری میگردد؛ چنانچه که واژه و کلمه تارنما(site) در لهجه انگلیسی به معنای محل یا این که شرایط مکانی است

.کلمه و واژه سایت، به معنای محل صفحه ها اینترنت میباشد، در صورتیکه مراد ما آدرسی در وب باشد عالی میباشد، از واژه و کلمه سایت به کار گیری کنیم.

در گویش فارسی میان واژه و کلمه “وب سایت” و “تارنما” هرگاه کلام از وب باشد تفاوتی نیست.

3-تارنما ها چطور به وجود میایند؟

 شاید برای شما پرسش به وجود آید که چه مفاهیم نخستین طراحی وب وجود داراست؛ هر سایتی که در دنیایی وب ساخته میگردد، بایستی نشانی و نامی داشته باشد که با آن دامنه گفته میشود، و همینطور فضایی برای قرارگیری محتوا که به آن هاست گفته می‌شود.

هاست و دامنه را می‌توانید از موسسه ها ارائه دهنده سرویس ها هاستینگ خریداری فرمایید.

با فراخوانی نشانی محتوای باطن آن نشان داده میشود.

لهجه نشان گذاریhtml  شالوده تمامی صفحاتی میباشد که در وب مشاهده میکنید.

به نمونه تحت دقت فرمائید:

مرورگر خویش را گشوده و آدرسی را سرچ می‌کنیم

در شکل اتصال به وب و وجود آن ادرس، کد های html  از سمت سرور به مرورگر ارسال می گردند

مرورگر کد های را خوانده و آن را در پوسته برگه به ما اکران می‌دهد.

به یاری لهجه های نرم افزار نویسی ذیل سرور می‌توانید ساختاری را پیاده سازی فرمائید و به کد های html دسترسی داشته باشد، وظیفه مهم این گویش های اپلیکیشن نویسی به چنگ آوردن داده ها و جابجایی آن به سرور میباشد.

دوست داستنی ترین گویش های نرم‌افزار نویسی پایین سرور عبارتند از: پی اچ پی و جاوا اسکریپ

4-اشکال سایت ها

کلاً وبسایت ها به دو تیم تقسیم می‌شوند:

تارنما های استاتیک

وبسایت های داینامیک

هرکدام از گروه های آورده شده معایب و مزایایی دارااست، که درپی باهم پژوهش میکنیم.

وبسایت های استاتیک

به وبسایت هایی ایستا یا این که استاتیک گفته می گردد، که بعداز پیاده سازی قابلیت و امکان تغییر‌و تحول دوباره و آپ دیت شدن ندارند، و در شکل قابلیت و امکان کاری بسیار مشقت بار و وقت گیر میباشد.

مزایای آن: در‌حالتی که درتوان گزینه قبولی گویش نشان گذاری html  را حافظه بگیرید، میتوانید وبسایت های استاتیک پیاده سازی نمائید.

معایب آن: صاحبکار در صورتی علم کد نویسی بلد نباشد، نمی تواند مطلبی قرار دهد و برای هر تغییر و تحول جزئی نیاز به پرداخت هزینه به طراح وبسایت می‌باشد.

تارنما های داینامیک

به وبسایت هایی داینامیک گفته می گردد، که انعطاف پذیر باشند و قابلیت و امکان تغییر‌و تحول و قرار دادن نوشته توسط اشخاصی که علم کدنویسی ندارند در آن وجود داشته باشد.

تارنما های داینامیک به وسیله سیستم های رئیس محتوا(cms) ساخته میشود.

مزایای آن: عده ای که علم اپ نویسی ندارند، هم می‌توانند به راحتی آن را فردی سازی نمایند

معایب آن: با اعتنا به ریلکس بودن استعمال از آن هرکسی خویش را طراح وب سایت میداند، و در اکثر زمان ها مورد ها با ارائه سرویس ها ضعیف جامعه طراحان سایتی که با سیستم رئیس محتوا شغل می نمایند، در نگاه عموم بد می نماید.

5-چه بازه هنگامی برای فعال سازی سایت مایحتاج میباشد؟

 نمی اقتدار فرصت مشخصی را برای فعال‌ساز‌ی یک تارنما معین کرد، به عنوان مثال 10 روز، 2 ماه، یا این که بیشتر

وبسایت ها با اعتنا به همت و همت و به خصوص نوع آن و همینطور گروه پیاده سازی ممکن میباشد در دوران های هنگامی متفاوتی ساخته خواهد شد.

از جمله وب سایت های شرکتی عموما در مقطع وقتی کمتری نسبت به وبسایت های فروشگاهی ساخته می‌شوند، وسیع ترین عامل دسته طراح می‌باشند.

6-اصطلاحات و مفاهیم نخستین ساخت سایت که می بایست بدانید

زمان مکتب و کلاس نخستین خویش را به حافظه بیاورید، برای تلاوت هرجمله باید همه حروف الفبا را از “الف” تا”ی” به نیکی فرا می گرفتید و جزو لازمات بود.

برای یادگیری خوب طراحی وب بایستی با اصطلاحات و مفاهیم نخستین آن آشنا بشید.

دامنه چیست؟

هاست چیست؟

سیستم رئیس محتوا چیست؟

به‌دنبال مورد ها بالا را به طور مختصر توضیح خوا‌هیم بخشید.

دامنه چیست ؟

دامنه به محل و آدرسی در وب گفته می‌گردد، که اطلاعاتی در آن قرار گرفته و با تایپ کردن نشانی آن داده ها نشان داده می شود. دامنه فقط نشانه دهنده نشانی یک تارنما میباشد و نمی توانید، یک‌سری تا وبسایت را به یک نشانی صدا زد.

مثلا با جستجوی عبارت مقابل digikala.com صرفا فروشگاه آنلاین نشان داده می شود، خیر هیچ سایتی دیگر.

هاست چیست؟

هاست به فضایی گفته میگردد، که درون آن داده ها و اوراق نشان داده می شود با اعتنا به نوع عمل سایت می‌توانید هاست خریداری فرمایید.

سیستم رئیس محتوا چیست؟

سیستم مدیر محتوا یا این که به عبارتی cms  این قابلیت را به شما میدهد، که بتوانید تارنما خویش را رئیس فرمائید، درون آن مقاله بگذارید.

در جلسات بعد از آن به طور بی نقص اصطلاحات بالا را تحقیق میکنیم.

7.از کجا استارت کنیم به حافظه دریافت کردن طراحی وب سایت؟

درصورتی که به طراحی وب سایت فارغ از کدنویسی عشق دارید، می‌توانید از عصر بدون‌پول طراحی وب هپی جدید آغاز فرمائید و به راحتی خاطر بگیرید وبسایت خویش را طراحی فرمائید.

گردآوری بندی

در‌حالتی که میخواهید در قضیه ساخت سایت چیره گردید، فقط یک چیز موردنیاز میباشد تعهد به حافظه دریافت کردن تلاش گردیده درین زمان بدون پول کلیه داده ها اساسی و کاربردی گفته گردد، با تعهد داشتن و مشاهده جلسات می‌توانید تا حدی متعددی در‌این حوزه چیره باشید.

چرا طراحی وب خاطر بگیریم؟

یادگیری طراحی وب به‌تیتر یک کدام از مشاغل خانگی پردرآمد سال 1400 شناخته میشود. به دلیل آن که داشتن یک سایت حاذق با ظاهری خاص برای هر صاحب و مالک حصول و کاری ضروری میباشد. در واقع اکثر استحصال و شغل های تازه میتوانند در کنار ایجاد کرد مارک خویش، با یک وب سایت یا این که وب لاگ به پرورش تجارت خویش امداد نمایند. برخلاف محدودیت‌هایی که در دنیای وب وجود داراست، سایت‌ها میتوانند بیشترین تعداد مخاطبان غرض را جذب نمایند. مشتریان و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی با هر دستگاهی، از رایانه گرفته تا موبایل محتوای شما‌را از روش مرورگر اینترنت دنبال نمایند. یادگیری طراحی وب یک کدام از شایسته ترین آیتم‌های کسب درآمد محسوب میشود و دلایل تحت شما‌را برای ورود بدین فن متقاعد خواهد کرد:


1.درآمد مطلوب:

طراحان وب سایت ماهر می توانند طبق الگوی بسط مشاغل خانگی به درآمدزایی بپردازند. میتوانید برای صاحبان مشاغل خرد و گرانقدر ، وبسایت پیاده سازی فرمایید و به آسانی به کسب درآمد بپردازید.


2.آجل بهتر و پرسود:

واقعیت این میباشد که هرچقدر به سمت آتی پیش می رویم، عنایت داشتن سایت برای هر دستیابی و کاری بیشتر می گردد. امروزه اکثر عموم خریدهای خویش را از مغازه‌های آنلاین اعمال می دهند.


3.شغلی مالامال تقاضا:

فقط تعداد مقداری از مشاغل مربوط به فناوری وجود داراست که برای مدام در صنعت و بازار باقی میمانند .طراحی سایت در مشهد  ساخت وب سایت یکی‌از مشاغل پر بازدید و آتی دار در کشور‌ایران است.


4.قابلیت دورکاری:

از مزیت‌های عمل طراحی وب سایت آن میباشد که شما تنها با داشتن یک لپ تاب و وب می توانید رایاپارس هر کجا که میباشید، پروژه پیاده سازی خویش را پیش ببرید.


شناخت با گونه های طریق‌های ساخت سایت

وب سایت‌های اینترنتی از نگاه طریق پیاده سازی به دو مجموعه تقسیم بندی میشوند:


طراحی سایت را به هوش مصنوعی بسپارید


در صورتیکه نگاهی به تاریخ ساخت وب سایت در عالم بیندازیم، میبینیم که پیاده سازی و پیشرفت وب سایت به سمت سهل‌خیس شدن تکان نموده است. تکنولوژی‌ها و قابل انعطاف‌افزارهای مختلفی به بازار معرفی گردیده است. آن‌‌ها به طراحان و پیشرفت‌دهندگان طراحی سایت در مشهد وب سایت یاری می‌‌نمایند تا در حین کمتر و با کدنویسی کمتر توانمند باشند تارنما‌های پویاتر و دیدنی‌تری برای یوزرها در مسئله‌های گوناگون بسازند. 


یوزرها و بازار به تارنما‌ها و اینترنت نرم افزار‌های سریع، کارآمد و پویا نیاز دارا هستند. استخراج‌‌وکارها، مخصوصا وب سایت‌های فروشگاهی، برای عقب نماندن از رقبا می بایست همگام با واپسین تکنولوژی‌ها در ساخت وب سایت پیش فرآیند. هوش تصنعی و مصنوعی رایاپارس از جدیدترین تکنولوژی‌ها درین حوزه میباشد. AI اینترنت صفحه آرایی را متحول نموده است. 


در‌این محتوا به‌این پرسش اصلی جواب میدهیم که هوش تصنعی و مصنوعی و ذیل شاخه‌ی اساسی آن، ماشین لرنینگ، چه کاربردهایی در پیاده سازی و گسترش وبسایت دارااست. 


 


آنچه در‌این نوشته خوا‌هیم داشت

هوش تصنعی در طراحی وب

هوش تصنعی در طراحی وب

هوش تصنعی و مصنوعی و یادگیری ماشین تنها برای ساختن ربات‌های آدم‌نما به عمل نمی‌فرایند. خیلی ahrefs وقت میباشد که هوش تصنعی راهش را به صنعت های متعدد گشوده نموده است. دعوا صرفا این وجود ندارد که استعمال از هوش تصنعی و مصنوعی امور را ریلکس‌خیس و سریع‌خیس می‌نماید، محصولاتی که با هوش تصنعی و مصنوعی ساخته می شوند سودآورند. 


 بها بازار قابل انعطاف‌افزارهای هوش تصنعی تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲۶ میلیارد دلار میرسد. در سال‌‌های اخیر بین غول‌های دنیای تکنولوژی برای ساخت‌و‌ساز محصولاتی که با هوش تصنعی قادر و کارا شدند، رقابت سنگینی درگرفته میباشد. اپل Siri (دستیار صوتی) را به بازار معرفی نموده است و گوگل Alexa را. فیسبوک هم با امداد دریافت کردن از یادگیری عمیق به کاربرانش قابلیت داده میباشد تا عکس‌ها را سه آتی نمایند. 


 




 


 ولی چرا؟ چه چیزی باعث میشود تا محصولاتی که با هوش تصنعی و مصنوعی ساخته میشوند، طراحی سایت یوزرها (مشتریان) را جذب نمایند؟ شاید مهم ترین استدلال این باشد که هوش تصنعی و مصنوعی تعامل آدم با ماشین را عالی می‌نماید. Siri شمارا می شناسید و حافظه میگیرد که شما چه ترانه‌ها و طنز‌هایی را دوست دارید. چه کسی بدش میاید که دستیاری هوشمند داشته باشد که هیچ گاه چیزی را یادش نمی‌رود؟


هوش تصنعی به دلیلی تماما شبیه در اینترنت طراحی صفحه به فعالیت برده می شود. وب سایت‌ها، اینترنت نرم افزار‌ها و نرم افزار‌‌ها هم جنس می باشند. محصولاتی که در صورتی تجارب استفاده کننده (User Experience) خیر و خوبی نداشته باشند و استفاده کننده نتواند در تعاملی که با آن ها داراست به اهدافش رسد و کاری را که می خواهد اعمال دهد، مشتری و بازار را از دست می دهد.