مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

تفاوت طراحی سایت قالب آماده با طراحی سایت اختصاصی

تفاوت ساخت وب سایت قالب مهیا با ساخت وب سایت منحصر

درصورتی که در اولِ طریق می‌باشید و به‌دنبال  طراحی و فعال‌سازی وب سایت هستید، طراحی سایت  می‌توانید از روش‌های مختلفی برای آن به کارگیری نمائید تا وبسایت خود را فراهم فعال سازی نمایید. میتوانید از شیوه های طراحی وب قالب مهیا  یا از روش طراحی وب سایت منحصر به فرد مختص همان برند و وبسایت خود استعمال فرمایید. که هر مورد از این موارد مزایا و معایبی دارد که در این نوشته‌ی‌علمی تصمیم داریم مزایا و معایب  طراحی سایت در مشهد  هریک از دو مورد قالب های آماده تارنما ها یا سایت های طراحی شده اختصاصی را تماما تفصیل دهیم. برای آشنایی با این مزایا و معایب ادامه این نوشته‌علمی را تفحص نمائید.

طرق طراحی وب

همانطور که پیشتر ذکر شد برای طراحی یک سایت دو شیوه عمومی و کلی وجود دارااست


۱-به کارگیری از روش طراحی وب سایت قالب آماده یا از پیش تعیین شده که به سیستم های مدیر محتوا نیز شهرت دارند  رایا پارس و با نام Cms شناخته میشوند. مانند وردپرس


۲-به کار گیری از روش طراحی سایت منحصر که در واقع این وب سایت از پیش وجود ندارند ahrefs  و منحصر برای همان شرکت یا برند خاص کدنویسی و نرم افزار نویسی و طراحی می شود. مانند framework Laravel


با این شیوه که در ابتدا ذکر شد شما می توانید به ساخت سایت خود بپردازید. اما این دو طرز از دید اپ نویسی، کدنویسی و طریق طراحی کاملاً با یکدیگر متفاوت میباشند، البته از نگاه ظاهری میتواند تا حد زیادی به یکدیگر شبیه باشند. به عبارت دیگر هنگامی که شما وب سایت غالب آماده یا سایت‌های کد نویسی را مشاهده میکنید نمی توانید تشخیص دهید که از کدام طریق برای طراحی این تارنما استفاده شده می‌باشد. برای تشخیص دقیق ترین مورد شما می توانید آدرس وبسایت مربوطه را در تارنما builtwith وارد نمایید تا به صدق متوجه شوید که این تارنما مورد نظر شما از چه امکاناتی برای طراحی و کدنویسی خود به کارگیری کرده است. برای طراحی یک وب سایت از پیشین بایستی مشخص نمایید که غرض شما از طراحی یک سایت برای چه‌گونه سایتی میباشد. برای وبسایت شرکتی میخواهید یا برای وبسایت های فروشگاهی میخواهید طراحی فرمایید؟ ممکن میباشد قالب کلی این نوع سایت ها با هم یکسان باشد، اما در جزئیات و جزییات ها خیلی با هم متفاوت می باشند و امکانات و ویژگی های متفاوتی را می طلبند. در ادامه به توضیحاتی در خصوص مزیت ها و جمعاًًًَ تفاوت های طراحی سایت قالب مهیا با طراحی وب مخصوص خوا‌هیم پرداخت.


طراحی سایت قالب مهیا


,ب ایت های طراحی شده با قالب فراهم به این معناست که از قبلی طراحی و درست شده اند و در واقع به صورت پیش ساخته میباشند و می قدرت در کمتر از یک سری ساعت این تارنما را بر روی هاست محلی با هاست اساسی قرار دهید. به عبارت دیگر می اقتدار اعلام کرد که در وب سایت هایی با قالب آماده یا همان وردپرس دارای تنوع زیادی در طراحی هستند و از طرف دیگر هزینه پایینی دارند و شما می‌توانید در صورتی‌که در اولِ طرز میباشید و نیاز به فعال‌ساز‌ی یک وبسایت برای هر خدمت یا فروش محصولی دارید، از این قالب های فراهم به کارگیری فرمایید و مزیت آن این است که هر شخصی فارغ از داشتن تخصصی درباره‌ی طراحی وب می تواند به راحتی از آن‌ها استفاده کند و اطلاعات وبسایت و خدمات خود را جایگزین قالب مهیا کند و وب سایت خود را طرز بیاندازد.


مزایای طراحی وب سایت قالب مهیا

طراحی سایت قالب آماده دارای مزایای زیادی میباشد که سبب ساز راحتی فعالیت برای کاربران شد‌ه‌است و به علت همین مزایا توانسته اند به راحتی آن ها را برای مشاغل خود به عمل گیرند و از آن ها استفاده کنند این مزایا شامل صرفه جویی در وقت و مجال، هزینه زیر و تنوع زیاد هست که به دنبال توضیحاتی در زمینه‌ی آن ارائه خوا‌هیم کرد.


صرفه جوبی در وقت و مجال

به کارگیری از طراحی سایت قالب مهیا وردپرس برای کاربر وقت یه خرده را اختصاص میدهد و  هر فردی میتواند صرفا در عرض چند ساعت و فارغ از داشتن هیچگونه تخصص خاصی به ساخت وب سایت خود بپردازد. البته شایان ذکر می‌باشد که بدانید برای طراحی این قالب های آماده در صدر وقت و زمان زیادی اختصاص داده گردیده است، ولی برای به کار گیری مخاطب وقت چندانی را نمی طلبد‌.


بها تحت

از دیگر مزایای طراحی سایت وردپرسی می توان به هزینه و ارزش ذیل آن اشاره کرد. استفاده کننده می‌تواند با به کار گیری از ساخت وب سایت قالب آماده با قیمتی بسیار کمتر نسبت به ساخت سایت خود اقدام کند و در بعضا موسسه ها بعضی از قالب های آماده خود را حتی به صورت بدون پول ارائه می‌دهند. علت بها زیر این قالب ها نیز به خیال و خاطر فروش گرانقدر آن ها می‌باشد.


تنوع بالا

در صورتی شما تصمیم به طراحی سایت قالب آماده بگیرید، تنها با یک سرچ کوتاه و استفاده از قالب های مهیا می توانید  با سیل عظیمی از این قالب ها مواجه گردید که برای اهداف مختلف شما، قالب های متفاوتی عرضه گردیده است.


معایب طراحی وب سایت قالب مهیا

با وجود هزینه زیر و دسترسی شل و سریع به قالب های مهیا برای طراحی یک تارنما می توان به معایب آن نیز اشاره کرد و شما به عنوان یک استفاده کننده باید ایرادات این نوع قالب ها را بدانید و با تمرکز به مقصود خود نسبت به استعمال از هر مورد اقدام فرمایید. برای مثال این معایب می توان به موارد ذیل اشاره کرد.


کدهای زیاد و غیر اصولی

با دقت به اینکه در قالب های فراهم و هنگام کد نویسی آنان به علت حدس امکان ساخت تغییرات در تم و المان های دیگر این قالب ها دارای کدهای زیادی میباشند، لذا از نظر اصول سئو کاملا غیر اصولی شمرده می شوند و مطلقا در سرعت بار گذاری سایت تاثیر خواهند داشت و سرعت آن را تخت گاز ذیل می‌آورد.


امنیت وب سایت

تماما مشخص و معلوم است که در سایت هایی با قالب آماده امنیت پایینی نسبت به وبسایت های طراحی شده و منحصربه‌فرد دارند و به علت کدهای زیاد آنها یک باگ به حساب می‌آید و هنگام لود ممکن میباشد امنیت آن از دسترس شما خارج خواهد شد و مشکلاتی را برای شما به بار آورد. اما این آیتم بیشتر برای قالب های فارغ از لایسنس و یا همان نال (Null) پیش می‌آید که غالبا به صورت بدون پول ارائه میشوند. به این ترتیب کارایی نمایید هنگام استعمال از قالب های بدون‌پول حتما از سایت های معتبر آنها‌را تنظیم فرمائید تا مطمئن باشید از گونه های بدون لایسنس نباشند، زیرا برخی سایت های ایرانی اقدام به راستچین کردن قالب های نال کرده اند و آن ها را به فروش می رسانند.


عدم ساخت تغییرات کلی

در وبسایت هایی با قالب مهیا امکان ایجاد کرد تغییرات کلی نیست و شما تنها میتوانید نوشته ها و یا عمدتا رنگ و تم را تغییر دهید و برای تغییر دادن سایر مفاد می بایست فرایند بسیار سختی را پیش رو بگذارید که عملا صرفه اقتصادی ندارد و مجال زیادی را از شما می طلبد‌.


سرعت بارگذاری پایین

در وب سایت های با قالب فراهم معمولا سرعت بار گذاری شدن یا همان بار گذاری بسیار پایینی دارد و علت آن نیز به خاطر کد نویسی های بخش اعظمی میباشد که شما به بیشتر آنها نیاز نخواهید داشت. اما به غیر از ماجرای کدهای زیاد این قالب های فراهم، کیفیت های گوناگون کدنویسی نیز بر روی سرعت بار گذاری تاثیر خواهد گذاشت.


قالب های مشابه

از آن جا که قالب های تهیه و تنظیم شده به افراد و کاربران زیادی فروخته می‌شوند، ممکن می‌باشد تارنما مورد نظر شما با سایر وب یایت ها مشابه باشند و طراحی های یکسانی داشته باشند و همین مورد منجر باور کمتر مشتری ها به وبسایت شما میشود.


ساخت وب سایت منحصر

در طراحی وب سایت منحصر همان طور که از نام آن بر می آید، تماما به صورت منحصربه‌فرد و طراحی شده برای کارفرمای مورد نظر طراحی و کد نویسی می‌شوند و کاملا یونیک و خاص میباشد و طبق ذوق وسلیقه خود مخاطب طراحی می‌شود. برای ساخت سایت منحصر به فرد و کدنویسی شده مختص یک وب سایت، در صدر ساختار اولیه یا همان پروتوتایپ معلوم و طراحی می شود و بعد از آن شکل ظاهری و طرح ظاهری تارنما آماده و تکمیل می شود که درین مرحله سایت با صاحبکار بازرسی می گردد و در صورتی طرح و رنگ و مورد ها ظاهری مورد تایید وی میباشد، برنامه نویسان شغل خود را استارت می کنند و استارت به نرم‌افزار نویسی و کد نویسی برای قسمت های متفاوت وبسایت و نیازهای وب سایت مربوطه می کنند. در واقع وبسایت با کد نویسی منحصر این مزیت را داراست که کاملا عمل شما خاص و منحصر باشد و می‌توانید مطمئن باشید که وب سایت دیگری همانند تارنما شما وجود ندارد و سبب جذب پشت گرمی و یقین بیشتر مشتریان شما می گردد. بعداز اینکه شغل برنامه نویسی به اتمام رسید، دسته مورد نظر باید وب سایت را فعال سازی و تست کنند و باگ ها و ایرادات آن را هنگام اجرای سایت دریابند و در جهت رفع آنها بر آیند و در شرایطی‌که ایرادی نداشت وبسایت را لود کنند و صاحبکار می تواند اطلاعات تکمیلی خود را جهت بار گذاری بر روی وب سایت به گروه بدهد و شغل را آغاز بزنند.


مزایای استفاده از طراحی سایت منحصربه‌فرد

قالب منحصر به فرد نسبت به قالب های از پیش ساخته شده و آماده، مزایای بیشتری دارند که از مهم ترین آن ها می توان به سرعت بار گذاری شدن بالا به علت عدم ایجاد کرد باگ و کدنویسی های غیر ضرور هست و همچنین طراحی شکل ظاهری تماما طبق ذوق و سلیقه و پسند صاحب کار است. از دیگر مزایای قالب منحصر می توان به موارد ذیل اشاره کرد.


طراحی اختصاصی و یونیک

وبسایت های با کدنویسی منحصر به فرد به طور کامل یونیک و خاص بوده و می توان ذکر کرد در هیچ وب سایت دیگری نمی قدرت آن طرح و قالب را دید، زیرا دقیقا طبق سلیقه و نیاز صاحبکار طراحی و گزینش می گردد و حتی امکانات آن نیز قادر است خاص و منحصربه‌فرد باشد.


گرافیک جذاب

معمولا در طراحی ها و گرافیک ظاهری وبسایت منحصربه‌فرد از بالاترین کیفیت و برترین گرافیک ها برای طراحی ظاهری آن استفاده می کنند تا مشتری در نخسین بار ورود به وبسایت مجذوب آن گردد و طراحی تعجب آور ای داشته باشد و علاوه بر آن به علت خاص بودن طراحی ها، معمولا در جای دیگر و در تارنما های دیگر شاهد آن نخواهیم بود.


اضافه کردن امکانات

مزیت مهم وب سایت های با طراحی اختصاصی در‌این میباشد که صاحبکار می‌تواند در هر مجال و حتی بعداز لود نهایی وب سایت و اتمام پروژه امکانات مورد نظر و ویژگی های نو را به سایت مربوطه اضافه کند و هیچ محدودیتی از این حیث برای وب سایت وجود ندارد، زیرا ممکن هست در فرآیند شغل فرد متوجه نقص و یا کمبودی در تارنما خود گردد و نیاز به اضافه کردن آپشنی برای آن گردد و این گزینه به خصوص در سایت های فروشکاهی بیشتر پیش میاید.


هماهنگ با اصول بهینه سازی

طراحی وب قالب مهیا به علت باگ های کمتر و کد نویسی مطابق با نیاز کارفرما تماما هماهنگ با اصول بهینه سازی می‌باشد و در بهره امکان وبو خوردن تارنما به علت همین انطباق پذیری با اصول بهینه سازی بیشتر خواهد بود.


امنیت بالا

در طراحی وب اختصاصی به علت داشتن کدهای کاملا مخصوص و طرح ریزی شده و باگ کمتر، امنیت بالاتری دارا هستند و علاوه بر آن معمولا تیم طراحی سایت عهده دار جانبداری و مدد امنیت وب سایت نیز می شوند. این گزینه به خصوص برای وبسایت های فروشگاهی عنایت بالاتری پیدا خواهد کرد‌


معایب طراحی وب سایت مخصوص

قالب های منحصر سایت ها نسبت به قالب فراهم دارای مزایای بیشتر و ایرادات کمتری خواهند بود، البته دو موردی که معمولا کاربران به عنوان ایرادات طراحی مخصوص خیال می کنند دربرگیرنده:


وقتگیر بودن

برای آماده سازی سایت با طراحی مخصوص استفاده کننده می بایست مجال بیشتری اختصاص دهد و به علت پروسه زمان بر طراحی و به خصوص نرم‌افزار نویسی کاملا حرفه ای و وقتگیر نیازمند فرصت بیشتری دراین باره خواهد بود.


هزینه بالا

به علت مشغول شدن یک گروه طراحی برای تارنما های مخصوص و استفاده از کارشناسان ماهر راجع به گرافیک و طراحی و همچنین مدد و سئو و اپلیکیشن نویسی به طبع هزینه کل شده این وبسایت ها نسبت به وب سایت قالب فراهم بسیار بیشتر خواهد بود.


خلاصه تفاوت نوشته‌ی‌علمی طراحی سایت قالب فراهم با ساخت وب سایت منحصربه‌فرد

برای طراحی و آماده سازی یک وب سایت نیاز به داشتن اطلاعات کاملی در خصوص آن میباشد. شما می‌توانید از طراحی وب قالب فراهم و یا طراحی وب منحصر برای تارنما خود به کارگیری نمائید که هرکدام مزایا و خطاها خاص خود را دارا‌هستند و برای آشنایی بیشتر با این مزایا و معایب میتوانید این نوشته‌ی‌علمی را استیناف نمائید.

تفاوت صفحات پویا و ایستا در طراحی وب

در پیاده سازی صفحه های اینترنت‌وبسایت، برخی از صفحه های دارنده محتوای اثبات و بعضا دارنده محتوای متغیر مبتنی بر اخلاق یوزرها می باشند. برهمین اساس صفحه ها اینترنت را به دو تیم‌ی استاتیک (ایستا) و داینامیک طراحی سایت در مشهد (پویا) تقسیم می‌نمایند. در‌این نوشته ی علمی یاور ما باشید تا با تفاوت صفحه ها استاتیک و داینامیک آشنا گردید.

کاغذ استاتیک چیست؟

کاغذ استایک یا این که ایستا، به کاغذ‌ای از اینترنت‌تارنما گفته می گردد که دارنده محتوای اثبات و یکسان برای تمامی‌ی یوزرها میباشد. این صفحه های که اکثر وقت ها با HTML، CSS و جاوا اسکریپت، طراحی گردیده‌اند، برای اکران محتوا اکثر اوقات درخواستی به سرور ارسال نمی کنند یا این که درخواست واحد و ثابتی به سرور ارسال می‌نمایند. سرورهم در کلیه‌ی حالت برای این صفحه های طراحی سایت جواب یکسان ارسال می‌نماید.

برای مثال کاغذ‌ی درباره ما یا این که تماس با در وب سایت، دارنده محتوای ثابتی می باشند. صفحه ها استاتیک به‌این مفهوم نیستند که هیچ‌گاه بازنویسی نشده و قابل تغییر و تحول نباشند. بلکه می‌اقتدار محتوای آن‌ها را تغییر و تحول بخشید رایا پارس  البته اکثر زمان ها مورد ها نیازی به عوض کردن مداوم آنان وجود ندارد به این ترتیب دارنده محتوای ثابتی می‌باشند.

برگه داینامیک چیست؟

صفحه های داینامیک یا این که پویا، به صفحاتی گفته میشود که دارنده محتوای مختلف برای یوزرها میباشند. برای ایجاد کرد این صفحه های از زبانها و تکنولوژی‌های نرم‌افزار‌نویسی مثل php، ajax، asp.net و… به کارگیری می شود.

در صفحه های داینامیک مطابق تعیین یا این که کردار کاربرها، شاهد محتواهای گوناگونی هستیم. مثل صفحه های آب‌وهوا شناسی که بر طبق گزینش استان و شهر محتوای مجزایی مشاهده میکنیم.

مثال‌ای از صفحه ها اینترنت پویا را می‌قدرت با شیت‌ی سبد خرید نمونه زد. محتوای ahrefs  این کاغذ برای استفاده کننده، مطابق گزینش‌های گذشته وی گوناگون میباشد.

اشکال صفحه های اینترنت پویا

صفحه ها پویا را می‌اقتدار در دو مجموعه تقسیم بندی کرد. صفحاتی که با کدهای سمت استفاده کننده پویا گردیده‌اند و صفحاتی که با کدهای سمت سرور به یک شیت اینترنت داینامیک تبدیل گردیده‌اند.

۱- صفحه های پویا سمت استفاده کننده (CLIENT-SIDE)

محتوای این صفحه های با خلق کاربرها در سمت استفاده کننده (FRONT-SIDE) تغییراتی داراست. این محتوا به یاری کامپیوتر مخاطب و در مروگر وی صورت می گیرد و از سرور برای این سبک تغییرات امداد گرفته نمی شود. پویایی این صفحه های اکثر وقت ها به امداد گویش‌های نرم افزار‌نویسی سمت استفاده کننده مثل جاوا اسکریپت صورت میگیرد. مانند اتفاقاتی که در شیت به واسطه‌ی کلیک‌های استفاده کننده ساخت‌و‌ساز میشود.

۲- صفحه ها پویا سمت سرور (SERVER-SIDE)

پویایی این نوع صفحه های مبنی بر رفتارهای بازدیدکننده به یاری سرور ساخت و ساز می‌گردد. درین سبک صفحه های برای پویا کردن صفحه ها از لهجه‌های نرم‌افزار‌نویسی بک‌اند یاری گرفته میگردد. مثلا صفحه های ورود، سبدخرید و هیبت‌ها از این مجموعه می باشند.

دقت داشته باشید که خواسته از صفحه های پویا به عبارتی صفحه ها داینامیک و صفحه های ایستا به عبارتی صفحه های استاتیک میباشد.

در صفحه ها پویا محتوا برای یوزرها متفاوت، متعدد میباشد. ولی در صفحه های ایستا، کلیه‌ی یوزرها محتوای یکسانی مشاهده می‌نمایند.

صفحه ها پویا معمولاً بغرنج‌خیس می باشند هم اکنون آنکه صفحه های ایستا معمولی محسوب می گردند.

در صفحه ها پویا، داده ها معمولاً دائما در اکنون تغییر‌و تحول می باشند البته یک ورقه ایستا کم کم مبتلا تغییر‌و تحول می شود.

در صفحه ها داینامیک از دیتاییس برای ذخیره و اخذ داده ها استعمال میگردد که در اکثر وقت ها صفحه ها استاتیک این رخداد نمی‌افتد.

در صفحه های داینامیک از لهجه های نرم‌افزار‌نویسی به کار گیری می شود اکنون آنکه برای طراحی یک شیت استاتیک به کار گیری از html، css و جاوااسکریپت کفایت می‌نماید.

برای دیزاین اینترنت به طور داینامیک و پویا هزینه‌ی بیشتری موردنیاز میباشد.

صفحه ها داینامیک نسب به صفحه های استاتیک سرعت کمتری دارا‌هستند.

طراح وب سایت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ساخت وب سایت بایستی دارنده خصوصیت های زیادی باشد تا شما بتوانید بعداز استعلام ارزش تارنما فروشگاهی و هزینه سرویس ها پناه وب سایت شغل طراحی وب سایت خویش را به وی بسپارید. عالی میباشد بدانید ساخت وب سایت مثلا اموری میباشد طراحی سایت که همه دستیابی و امور بایستی مد حیث قرار دهند. امروزه، جستجوهای متعددی در فضای وب اعمال میگردد و زمان بسیار قابل قبولی را برای استحصال و امور به وجود آورده میباشد که با قرارگیری طراحی سایت در مشهددر‌این دور و بر مشتریان بالقوه خویش را ارتقاء دهند و به یک مارک دارای اعتبار تبدیل شوند.
اشراف بر فعالیت طراحی وب سایت
نکات اساسی در طی تحقیق مثال امور
ارائه پلن های گوناگون
نگهداری تعامل با صاحب کار در حین ساخت سایت
سرویس ها امان تارنما دربرگیرنده چه مواقعی میباشد؟
بها تارنما فروشگاهی چقدر میباشد؟
برای ساخت وب سایت به کجا مراجعه کنیم؟
اشراف بر عمل ساخت سایت
یکی‌از مهم‌ترین خصوصیت هایی که یک طراح وبسایت می بایست دارا باشد اشراف بر فعالیت میباشد. ممکن میباشد این پرسش برای شما پیش بیاید چه گونه خواهیم توانست بدین زمینه پی ببرید که طراح سایت بر کارش احاطه دارااستahrefs! جواب به‌این پرسش پر‌نور میباشد. مثال امور شایسته ترین ابزاری می‌باشند که معیار احاطه طراح را علامت می‌دهند. به همین استدلال، شما پیش از آنکه فعالیت خویش را به طراح بسپارید، آغاز بایستی وقت بگذارید و مثال شغل های اورا به اعتنا پژوهش نمائید.
نکات اساسی در طی نظارت مثال امور
در صورتیکه می‌خواهید مثال شغل های طراح را به نیکی پژوهش فرمایید و به نتیجه ها مناسبی برسیدرایا پارس ، می بایست مورد ها را که در‌پی مطرح می‌کنیم مد لحاظ قرار دهید:
آیا مثال امور ریسپانسیو می‌باشند و بر روی ورژن گوشی به نیکی اکران داده میگردند؟
آیا مثال امور ماهیت تجارت را به نیکی جابجایی میدهند و به تعامل مخاطب با وبسایت یاری می نمایند؟
آیا مثال امور دارنده منو قابل قبولی می‌باشند و یوزرها به راحتی می‌توانند به نقشه وب سایت و گزینه هایی که در وبسایت وجود دارااست پی ببرند؟
ارائه پلن های گوناگون
یکی از دیگر از خصوصیت های طراح سایت ارائه پلن های متعدد میباشد. همان طور که میدانید وبسایت ها می‌توانند به طور بی آلایش و یا این که به طور تخصصی پیاده سازی خواهد شد. هر مورد از این روشها مستلزم نرم‌افزار مشخصی میباشد. با اعتنا به‌این مفاد طراح بایستی این پلن ها را از پیشین فراهم نموده باشد و در پوسته فولدر در چنگ صاحب کار قرار دهد. در فیض، صاحبکار فرصت کافی داراست پلن ها را تحقیق نماید و برای طراحی وب تصمیم گیری نماید. این قضیه سبب ساخت‌و‌ساز اعتقادوباور فی مابین طرفین می گردد و این دستور نقش بسیار موثری در طراحی وب پیروز داراست.
نگهداری تعامل با صاحبکار در زمان طراحی وب
موضوع دیگری که بایستی در حین گزینش طراح سایت به آن دقت داشته باشید مراقبت تعامل با صاحب کار در زمان ساخت وب سایت میباشد. همانگونه که میدانید ساخت وب سایت فرآیند مختلفی دارااست و این فعالیت یک شبه ایفا نمیشود. طراح وب سایت بایستی در همه مراحلی که در اکنون تعیین المان های گوناگون بر روی تارنما میباشد تعامل خویش را با صاحب کار نگهداری کند و این قضیه سبب می‌شود ماهیت تجارت عالی در وب سایت طراحی گردد. همینطور، وقتی که تعامل محافظت می شود پروسه طراحی وب سایت با توفیق بیشتری رو به رو می گردد.
سرویس ها حمایت تارنما دربرگیرنده چه مواقعی میباشد؟
سرویس ها حمایت وب سایت برای مثال مواقعی میباشد که بعداز نقطه پایان شغل ساخت سایت بایستی به آن اعتنا داشته باشید. سرویس ها پناه وبسایت مشمول مواقعی مانند بروزرسانی تارنما، پژوهش عملکر کلی وبسایت، تحقیق فنی تارنما و رفع باگ‌های احتمالی، بک آپ گیری از وبسایت و تمدید اشتراک هاست و دامنه اینترنت‌وبسایت می گردد. خوب میباشد در طی استخدام هر که سرویس ها نگهبانی وب سایت را ایفا می‌دهد به علم و تخصص وی اعتنا داشته باشید. چون هر چقدر علم و تخصص آن شخص بیشتر باشد، سرویس ها بهتری را به شما ارائه می‌دهد.
ارزش تارنما فروشگاهی چقدر میباشد؟
یکی‌از سوال های پرتکراری که از طراح تارنما پرسیده می گردد در این مورد میباشد که بها وبسایت فروشگاهی چقدر میباشد. عالی میباشد بدانید ارزش وبسایت فروشگاهی به کارداران زیادی بستگی داراست. آیا شما وبسایت بی آلایش میخواهید یا این که تارنما منحصر به فرد! بدون‌شک، ارزش وب سایت فروشگاهی مخصوص از بها تارنما فروشگاهی ساده فراتر میباشد، البته هزینه ای که برای ساخت سایت منحصربه‌فرد می دهید در واقع مبلغی میباشد که بر آجل بیزنس خویش سپرده گذاری میکنید و این قضیه بسیار گرانبها میباشد.
برای ساخت وب سایت به کجا مراجعه کنیم؟
تا به اینجا کارایی کردیم داده ها جامعی را در زمینه‌ی خصوصیت های طراح سایت در دست شما قرارد هیم. همانگونه که متوجه گردیده اید طراح سایت بایستی علم و تخصص کافی داشته باشد و به مواقعی همانند تعامل با صاحب کار دقت نماید. از طرف دیگر، طراح بایستی اپلیکیشن های خویش را به طور پلن به صاحبکار ارائه دهد.
در حالتی‌که به‌دنبال یک کمپانی دارای اعتبار برای استخدام طراح اینترنت میباشید و میخواهید عمل حفاظت تارنما را به آنان بسپارید و یا این که ارزش وب سایت فروشگاهی را استعلام فرمایید، می‌توانید به کمپانی ساخت وب سایت رایا پارس پشت گرمی نمایید. این موسسه ارائه دهنده سرویس ها ساخت سایت به طور کد نویسی میباشد. کمپانی سی ام اس کشور ایران وب سایت های به طور کامل منحصر را برای استحصال و کارهایی پیاده سازی می نماید که می‌خواهند حضور پرقدرتی در فضای وب داشته باشند.

Jquery چیست؟

جی‌کوئری یا Jquery یک کتابخانه جاوااسکریپت سبک وزن تعدادی مرورگری هست که برای معمولی کردن نوشتن اسکریپ‌های سمت-مشتری دراچ تی ام ال (HTML) طراحی گردیده‌است.جی کوئری امروزه محبوبترین کتابخانه جاوااسکریپت در فعلا به کارگیری میباشد. طراحی سایت در مشهد جی کوئری اپ باز متن و بدون‌پول می‌باشد که تحت دو پروانه GPL و MIT  منتشر می‌گردد. فرمان زبان جی کوئری به گونه‌ای طراحی شده است که فعالیت هدایت یه پرونده را آسان تر کرد‌ه باشد، این چنین که می‌قدرت حرکات انیمیشین تشکیل داد و رویدادهایی در صفحه به کار گیری کند و به وسیله آن می‌اقتدار نرم‌افزارهای مبتنی بر ای‌جکس را ساخت و بسط اعطا کرد.

جی کوئری همچنین این اختیار را به برنامه نویسان می‌دهد که پلاگین هایی برای کتابخانه جاوااسکریپت ایجاد کنند. طراحی سایت  جداگانه از این‌ها جی کوئری به پیشرفت دهندگان این اختیار را می‌دهد که تکه اپلیکیشن‌های سطح پایین مبادله‌ای (ارتباط مرورگر با مخاطب) و یا انیمیشنی و حتی افکت‌های پیشرفته و سطح بالا و تشکیل داد اشیاء خیالی را تشکیل داد کنند.

استعمال همگی این اجزای جی کوئری کمک می‌کند صفحه های وب کار کشته و داینامیک (پویا) داشته باشیم. کتابخانه جی‌کوئری رایا پارس  معمولاً فقط یک فولدر حاوااسکریپت هست که شامل همه DOMها و Eventها و افکت‌های و تابع‌های مربوط به ای‌جکس می شود. فولدر جی‌کوئری را می‌قدرت به شیوه های مختلفی به ورقه وب متصل کرد که به دنبال این شیوه‌ها را معرفی می‌کنیم.

شعار مهم Jquery :

کاربرد Jquery در طراحی وب سایت

در دنیای ساخت وب سایت، کل تارنما‌ها و صفحه ها وب از دو بخش server-side (بخش سرور) و client-side (بخش کاربری) تشکیل شده‌اند.ahrefs قسمت کاربری قسمتی از تارنما میباشد که ما می‌توانیم به کمک مرورگرهای متعدد آن را مشاهده کنیم. برای طراحی بخش کاربری سایت از زبان‌های آرم‌ گذاری مانند HTML، CSS و همچنین از گویش اپ نویسی جاوا اسکریپت و کتابخانه دارای شهرت آن یعنی JQuery به کارگیری می‌شود. برای فهم کاربرد JQuery شروع بایستی آشنایی اولیه با زبان جاوا اسکریپت داشته باشیم.

جی کوئری یک پوشه یکسری کیلوبایتی میباشد، البته همین پوشه کوچک، اقتدار فوق العاده‌ای داراست و کارهای بسیار زیادی میتوان با آن ایفا داد. برای شما با به کار گیری از Jquery میتوانید :

انیمیشن ها و افکت های زیبایی به المان هایتان اضافه فرمائید. از جمله وقتی که کاربر روی یک المان کلیک کرد، افکت های مختلفی روی آن جاری ساختن گردد.

درخواست های Ajax به سمت سرور ارسال فرمایید و اطلاعات را فارغ از refresh کاغذ از دیتابیس دریافت نمائید.

تگ های HTML یا محتویات برگه وب خود را اضافه، حذف، ادیت و… کنید. مثلا یک تگ 

 اضافه نمائید یا یک تگ

حذف کنید

یا یک Class یا id خاص را به یک تگ خاص اضافه نمائید.

اسلایدرهای عکس قشنگ بسازید.

منوهای باز شونده‌ی قشنگ طراحی نمائید (مانند منوهای بالای تارنما یادیفای که با رفتن ماوس روی آنان، ذیل منوهایی برای شما نشان داده می شود).

به فرم های ثبت نام، ورود و… اعتبار سنجی را اضافه فرمائید. به عنوان مثال محاسبه فرمائید که در حالتی‌که رمز کاربر کمتر از ۸ کاراکتر بود، اجازه‌ی ثبت نام به استفاده کننده داده نشود.

و بخش اعظمی کارهای دیگر که قادر است به دیدنی شدن صفحه ها وب شما بسیار کمک کند.

تکنیک سینماگراف در طراحی سایت

در صورتی‌که به دنیای اینترنت و ساخت وب سایت عشق مند باشید احتمالا اسم سینماگراف برایتان آشناست. حتی در شرایطی که توجهی به ساخت وب سایت هم نداشته باشید گشوده هم این تکنیک را در تارنما های زیادی که به آن‌ها رمز میزنید و یا این که حتی‌در شبکه های مردمی نیز بارها چشم اید. طراحی سایت تکنیک سینماگراف خیر عکس میباشد خیر کلیپ، چیزی میباشد مابین این دو. در‌این تکنیک جنبش های بسیار جزئی به یک تصویر اضافه می گردد که به صورت نامحسوس اعتنا مخاطب را جلب کرده و منجر می‌گردد مخاطب مقطع بیشتری را در وب سایت شما بگذراند. مجال حضور مخاطب در تارنما یکی‌از فاکتورهای اساسی جایگاه بندی گوگل میباشد. چون هر چه زمان بیشتری در تارنما شما باشد، سیگنالی برای گوگل میباشد که وبسایت شما برای مخاطب جالب و موءثر بوده میباشد.طراحی سایت در مشهد  به همین عامل در هنگام پیاده سازی می بایست در عین مراقبت اصول اول و استانداردهای پیاده سازی، از تکنیک هایی که به بهبود تجارب کاربری وب سایت شما امداد می نماید سود ببرید. با ما یار و همدم گردید تا اثر به کارگیری از تکنیک سینماگراف در طراحی وب سایت را رسیدگی کنیم.

سینماگراف چیست؟

سینماگراف یک تصویر میباشد که نصیب هایی از آن جنبش های بسیار جزئی دارا‌هستند. در دفعه نخستین وقتی که مخاطب رایا پارسدر اکنون پیمایش وب سایت میباشد ممکن میباشد متوجه این حرکات نشود چون بسیار آرام و ارام میباشند. ولی به ندرت اعتنا مخاطب را جلب می نماید و برایش جالب میباشد. به همین ادله فرصت بیشتری را در تارنما شما سپری می نماید و این به عبارتی چیزی میباشد که ما در‌پی آن هستیم. سینماگراف نسبت به ویدیوها وسعت بسیار کمتری دارا‌هستند و به همین برهان منجر افت سرعت نمیشوند. طبق رسیدگی های انجام یافته استعمال از سینماگراف تا ده درصد واحد ahrefsسنجش ورودی مخاطب به وبسایت را ارتقاء می‌دهد.


چه وقتی خواهیم توانست از سینماگراف در ساخت وب سایت به کار گیری کنیم؟

برای اینکه از تکنیک سینماگراف در ساخت وب سایت تان استعمال فرمائید، نیازی وجود ندارد که یک استدیو پیاده سازی داشته باشید. از این تکنیک به آسانی می اقتدار برای اشکال متعدد وبسایت بهره برد به شرطی که به صحت از آن مصرف شود. با به کارگیری از این تکنیک و خوی تصاویر خارق العاده کاربرانی که وارد وبسایت تان می‌شوند را خوشحال فرمائید و به‌این شیوه در تارنما نگه شان دارید. بدین ترتیب از رقبایتان مسافت گرفته و به آسانی می‌توانید از یک ورقه بی آلایش و معمولی یک شیت خاص و ویژه بسازید که استفاده کننده پسند میباشد. برای اینکار می‌توانید پیش از پیاده سازی، مثال های جان دار در بقیه وبسایت ها را تحقیق فرمائید و ایده بگیرید. از آنجایی که دیده آدم دلداده تکان میباشد این ترفند میتواند بسیار تاثیرگذار باشد بخصوص که با وجود ترند بودن و اثر بسزایش، هنوز هم بخش اعظمی از وبسایت ها از آن استعمال نمی‌کنند و به یک فرآیند تکراری و کلیه گیر تبدیل نشده و همچنان تازگی داراست.


تا اینجا معین شد که مقصود از سینماگراف نگه داشتن استفاده کننده در تارنما با جلب اعتنا اوست. وقتی که از سینماگراف به مکان کلیپ استعمال میکنید سرعت تارنما در توا‌ن مناسب باقی می‌ماند و کاهش پیدا نمی نماید در عین اینکه از جذابیت تحرک در تصاویر نیز فایده میبیرید. جنبش مو جود در تصاویری که برای سینماگراف به کارگیری میشوند بقدری نامحسوس می باشند که آغاز چشم نمی‌شوند ولی بعداز یکبار چشم شدن بقدری جالب میباشند که استفاده کننده چند دفعه آنان را تماشا می نماید و همینکه یک سری ثانیه بیشتر در وب سایت ما میماند برای مان کافی میباشد و به مقصود رسیده ایم.


سینماگراف را از کجا می‌توانیم تنظیم کنیم؟

او‌لین مورد برای قرار دادن سینماگراف در وبسایت، به کار گیری از پوشه های مهیا آن میباشد. بعضا سایت ها سینماگراف های فراهم دارا‌هستند که در صورتی دارایی تان امداد میکنید می‌توانید از روش این وب سایت ها، آنچه را نیاز دارید تهیه و تنظیم فرمایید. یک کدام از پر اسم و رسم ترین این تارنما ها، شاتر دست دوم میباشد. بعضا از پوشه های فراهم بدون‌پول می‌باشند که می‌توانید به شغل ببرید.


رویکرد دوم این میباشد که خودتان آنچه را نیاز دارید بسازید. برای رفتار تصاویر متحرک به یک دوربین، یک مبنا، یک سبک و یک نرم‌افزار دستکاری تصاویر سینماگراف مانند فتوشاپ یا این که Flixel نیاز دارید. ایجاد این تصاویر مجال شما‌را می‌گیرد البته در ازای آنچه که دوست دارید ساخت و ساز میکنید. و یااینکه می‌توانید به طراحانی که توان تشکیل داد این پوشه ها را دارا‌هستند پیشنهاد دهید.


سینماگراف چیست؟

در هنگام به کار گیری از این تکنیک رعایت برخی نکات ضروری میباشد. تصویری که می‌خواهید برای سینماگراف به کار گیری نمایید مربوط به محتوا باشد تا بتواند پیام شمارا به صدق و بصورت بدون نقص به استفاده کننده منتقل نماید در غیر این شکل به کار گیری از ان سودی برای شما نخواهد داشت. حرکتی که به تصویر اضافه می‌کنید می بایست بسیار نامحسوس باشد چون نباید مانند کلیپ در اولی نگاه اعتنا استفاده کننده را جلب نماید، بلکه می بایست بطور غیرمستقیم استفاده کننده متوجه خواهد شد و برای دیدن دوباره و تکرار آن در کاغذ بماند.


در شرایطی‌که قصد دارید از تصاویر تعالی به طور بنر تحت عنوان سینماگراف به کار گیری فرمائید، جنبش تنها می بایست به بخشی از عکس انجام گردد و فضای کافی برای تایپ کردن متن بر روی بنر داشته باشید تا از اثر هر دو بر مخاطب به کارگیری نمائید. همینطور فضای مایحتاج برای کال تو اکشن را در لحاظ بگیرید. از طرف دیگر برای آنکه این تصویر متحرک وسعت متعددی را اشغال نکند و بر سرعت لود تارنما اثر منفی نگذارد، مجال کلیپ را معدود و کوتاه در لحاظ بگیرید تا بطور مداوم تکرار گردد و آغاز و انتهای آن مشخص و معلوم نباشد. در‌این‌حالت‌ میباشد که به آسانی می قدرت یک ویدیوی یکسری ثانیه ای را بارها تماشا کرد و خسته نشد. به کارگیری از تصاویر بشر جذابیت بیشتری به پوشه های سینماگراف میبخشد که قادر است تاثیرگذارتر باشد پس درصورتی که میتوانید از تصویر بشر به کار گیری نمائید که بخشی از تن، خرقه، فیس و ... اورا متحرک نموده اید. برای انکه این فولدر باصرفه باشد بایستی وسعت مقداری داشته باشید و برای اینکه تاثیرگذار و جالب باشد می بایست کیفیت عالی باشد. به این ترتیب برای سئو بایستی فرصت ویدئو کوتاه باشد تا حجمش معدود باشد و ناچار نباشید چگونگی را کاهش دهید.