مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

صفر تا صد طراحی منوی سایت

منو تارنما چیست؟
منو تارنما روش ورود یوزرها به صفحه ها متعدد وب سایت شماست که داده ها نخستین و آنچه لازم یوزرها میباشد را در طراحی سایت در مشهد اختیارشان میگذارد. بازدیدکنندگان وبسایت شما فقط از روش منوی وب سایت میتوانند به صفحه ها دیگر تارنما نظیر کاغذ تولیدها، بلاگ، درباره‌ما و … دسترسی پیدا نمایند. گسترش تکنولوژی سبب شد‌ه‌است تا یوزرها، سایتی را بیشتر بپسندند که سهل‌ترین و سریع‌ترین خط مش را برای بدست آوردن منظور‌شان پیش روی آن ها میگذارد. پیاده سازی منو وب سایت شما نیز بایستی طبق نیاز استفاده کننده صورت بپذیرد. ولی وجود ساختار دارای انسجام باطن وب سایت خیر صرفا از دید تجارب کاربری، بلکه به لجاظ بهبود درجه وبسایت نیز اثر گذار واقع میشود.
در شرایطی که نیاز به سرویس ها بهینه سازی وب سایت حرفه ای دارید، متخصصات ویرا مهیا پژوهش وب سایت شما می باشند.
منو وبسایت چیست؟
فراگیری پیاده سازی منوی وب سایت با استعمال از المنتور
برای اینکه بتوانید از روش وردپرس و المنتور منوی وب سایت خویش را پیاده سازی فرمایید، آغاز ما یحتاج میباشد وارد نصیب اکران > فهرست‌ها گردید و یک فهرست تازه ساخت و ساز فرمایید. فرآیند ساخت و ساز فهرست تازه در وردپرس عبارتند از:
بر روی لینک و پیوند ایجاد کرد منو کلیک نمایید
برای منو یک اسم تعیین فرمایید
محل اکران منو را مشخص و معلوم فرمایید
بر روی دکمه ساخت و ساز فهرست کلیک نمایید
از سمت راست کاغذ، آیتم های مایحتاج را تعیین فرمائید
تغییرات فهرست را در وردپرس ذخیره نمایید
نوع فهرست را در المان Nav Menu تعیین نمائید
در مراحل پیاده سازی منو وبسایت، المان Nav Menu آیتم‌های زیادی داراست که میتوانید با به کار گیری از این آیتم‌ها، منوی وبسایت خویش را فردی‌سازی نمایید.
تحقیق بیشتر: اسلایدر وبسایت
خصوصیت‌های پیاده سازی منو استاندارد
از آنجایی که پیاده سازی منو استاندارد سبب ارتقاء بازدید یوزرها از وب سایت، افزایش سکو وب سایت، بهبود تجربیات کاربری و در انتها سبب ساز به فروش بیشتر و پرورش حصول و کارتان میشود، بایستی بدانید پیاده سازی منو وب سایت استاندارد بایستی چه گونه باشد و یک منوی استاندارد در طراحی وب چه خصوصیت‌هایی داشته باشد که درپی بدین موضوعات خوا‌هیم پرداخت.
1. راحت یافت کردن بوسیله یوزرها
مهمترین خصوصیت در پیاده سازی منو وبسایت این میباشد که یوزرها بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا نمایند. این مورد اثر بسیار مثبتی بر روی تجارب کاربری تارنما‌تان خواهد گذاشت. در اکثر سایت‌ها، منوی تارنما در بالای شیت مهم تارنما به طور افقی جای دارد، البته در بعضی وبسایت‌ها منو در سمت راست شیت اساسی به طور عمودی جای دارد. چنین یوزرها میتوانند دسترسی آسوده به منوی تارنما داشته باشند.
2. استعمال از آن راحت باشد
یکی از دیگر از مختصات اصلی در پیاده سازی منو وبسایت، کاربری سهل وآسان منو میباشد. آیتم‌های باطن منو می بایست اندازه استانداردی داشته باشند تا یوزرها به راحتی بر روی مورد مدنظر خویش کلیک نمایند. اعتنا نمایید که یوزرها با سیستم‌ استدلال‌های مختلفی وارد وبسایت شما میشوند و در‌حالتی که اندازه آیتم‌های منو بسیار خرد یا این که در حدود یکدیگر باشند، شغل با منو از روش گوشی مشقت بار خواهد بود. همینطور در گزینش فونت و رنگ نوشته‌های منو نیز می بایست اعتنا مایحتاج را داشته باشید.
پیاده سازی منو سایت
3. قابلیت و امکان کلیک داشته باشد
در شرایطی که قرار باشد که منوی تارنما شما امکان کلیک نداشته باشد، عملا یک المان فارغ از کاربرد خواهد بود و از طرفی تجربیات کاربری و سکو تارنما‌تان را بسیار کاهش خواهد اعطا کرد. براین اساس قطعا مطمئن گردید که پیوند‌های جان دار باطن منو صحیح و درست باشند تا مخاطب بتواند وارد صفحه ها موردنظر خویش گردد. محاسبه کردن این قضیه شاید کمتر از 10 دقیقه فرصت چیره شود، ولی خاطر‌تان از موثرترین المان تجارب کاربری وب سایت ریلکس گردد.
استیناف بیشتر: فوتر وب سایت
4. دارنده ثبات باشد
ثبات و انسجام منوی تارنما یکی از دیگر از مختصات اصلی منو است که اثر متعددی بر شعور منوی وب سایت به وسیله یوزرها دارااست. خواسته از ثبات منو این میباشد که همه صفحه ها وب سایت بایستی از یک منو با ساختار و پیاده سازی اثبات بهره مند باشد. در صورتی‌که قرار باشد ساختار منوی هر شیت با شیت دیگر متعدد باشد، یوزرها مبتلا سردرگمی گردیده و به احتمال زیاد از وب سایت بیرون خواهند شد. همینطور ایجاد کرد منوی متحرک از حیث تجارب کاربری، ایده جالبی نخواهد بود و خوب میباشد پیاده سازی منوی وب سایت‌تان اثبات باشد.
5. استایل زیبایی داشته باشد
به عنوان مثال مختصات اصلی دیگر منوی وب سایت، استایل زیبای آن میباشد که همینطور بر روی تجارب کاربری وب سایت اثر مثبتی می گذارد. زیبایی منو مشتمل بر المان‌های زیادی همانند فونت متن، رنگ متن، رنگ بک گراند منو و … میباشد. نکته‌ای که وجود دارااست این میباشد که کل این نکات می بایست با بقیه بخش‌های وبسایت‌تان منطبق داشته باشد. از جمله در پیاده سازی منو وب سایت، رنگ بک گراند منو بایستی با رنگ نصیب‌های زیرین وب سایت منطبق داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد