مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

ساختار وب سایت = نمودار سازمانی کمپانی


ساختار وبسایت = نمودار سازمانی شرکت
یوزرها نباید ناچار باشند که از نمودار سازمانی شرکت شما راز در بیاورند،  طراحی سایت در مشهد براین اساس ساختار وبسایت شما نباید به سیرتکامل‌ای پباده سازی گردد که آن‌ها بتوانند ساختار کلی شرکت را از آن استباط نمایند. احتمالاً آسوده‌ ترین فعالیت این میباشد که بخش‌های گوناگون تارنما را به قسمت ‌ها و دپارتمان هایی که از گذشته معین گردیده اند تقسیم فرمائید اما انجام این عمل منجر می‌شود که به مکان داشتن یک تارنما مشتری-محور، یک تارنما متمرکز بر کارها درونی شرکت داشته باشید. ساختار تارنما بایستی مبنی بر کارهایی که یوزرها می‌ خواهند در سایت انجام دهند رقم بخورد حتی در شرایطی که این به‌این معنا باشد که از دو دپارتمان تماماً متعدد اطلاعاتی در یک ورقه جمع آوری نمایید. پخش کردن داده ها یک دپارتمان در بین قسمت‌ های متفاوت وبسایت ضروری میباشد و اکثری از سایت های متعلق می بایست بوسیله همیاری دربین دپارتمان ‌های گوناگون رئیس شوند. روشن ترین نماد از یک اینترنت‌ وبسایت با رئیس ضعیف این میباشد که در کاغذ نخستین سایت، همگی معاونین ارشد، دکمه‌ای منحصربه‌فرد به خویش داشته باشند. به خیال و خاطر داشته باشید که شما تارنما را برای معاونین ارشد پباده سازی نمی‌ فرمائید. به این ترتیب این که نتوانید دگمة اختصاصی آنان‌را در صفحة نخستین تارنما به آن ها نشان دهید فرمان بسیار عادی به حساب آورده می شود.

محول کردن عمل به کمپانی ‌های متعدد
در حالتی‌که شما هر پروژه اینترنت‌ تارنما تازه را به یک کمپانی تازه واگذار فرمائید سایت شما مشابه یک لحاف چهل تکه گردد. نقص‌ استعمال از کمپانی‌های متفاوت این میباشد که هرمورد از آنان میخواهند نشان خویش را بر سایت بزنند هم به خیال و خاطر اینکه آن ها دنیا‌بینی های متفاوتی برای پباده سازی دارا هستند و هم به خیال و خاطر اینکه می‌ خواهند از وبسایت شما برای نشان دادن مثال فعالیت خویش استعمال نمایند. ابداً دیدنی وجود ندارد که بگویند \"ما فلان و فلان شیت را پباده سازی کردیم\" اما کلیه صفحه های یک صورت باشند. یوزرها زمانی از صفحه های گوناگون یک تارنما بازدید نمایند و متوجه شوند که پباده سازی هر شیت به طور کاملً گوناگون از صفحه های دیگر میباشد بسیار عصبانی می ‌شوند. کلید پباده سازی تعاملی، یکدستی و هماهنگی میباشد. یعنی زمانی که کل موادتشکیل دهنده یک رابط کاربری ظواهر و کاربرد یکسان داشته باشند یوزرها با اعتماد بیشتری از وبسایت استعمال می‌ نمایند چون می ‌توانند می داند‌های خویش را از یک اینترنت ‌وبسایت متعلق به اینترنت‌ وب سایت بعدی منتقل نمایند و نیاز وجود ندارد که برای هر وبسایت چیز جدیدی بیاموزند. شایسته ترین منش برای اطمینان از یکدستی این میباشد که یک دپارتمان مسئول برای پباده سازی مجموع سایت داشته باشید. در شرایطی‌که این عمل قابلیت‌پذیر وجود ندارد دست‌کم یک مجموعه مرکزی داشته باشید که مجموع پباده سازی‌های دیگر را ذیل حیث داشته باشد و بر پیروی از یک مدل از پباده سازی تحلیل ‌نماید. حتی در صورتی‌که این تیم مرکزی در واقع پباده سازی کل صفحه های را خویش به عهده بگیرد، به خیال وجود دپارتمان‌ های متفاوت که می ‌قدرت آن‌ها را یک منبع برای پیشنهاد‌های پباده سازی در لحاظ گرفت، همچنان می ‌اقتدار امیدوار بود که هماهنگی چشمگیری در فیض آخری چشم گردد. حتی عمل بهتر این میباشد که مجموعه مرکزی، قالب‌ها را نگه داشته و محافظت نماید و به هنگام نیاز گرافیک ‌های اصلاح گردیده و آپدیت گردیده را به نصیب‌های دیگر تحویل دهد.


هنگامی کلام از ساخت وب سایت می‌گردد اکثر اشخاص تصور می‌نمایند که فعال‌سازی طراحی سایت در مشهد  کاری مشقت بار و مدت‌بر میباشد. به عنوان مثال به اهل یک محل‌ام که معلم لهجه میباشد گفتم چرا یک وبسایت آموزشی احداث نمی‌کنی؟ در پاسخ اذعان کرد که ساخت سایت مشقت بار میباشد و بازه زمانی متعددی هم ندارم که بخواهم روی سایتم عمل کنم. اشخاص متعددی مثل هم محلی‌ام می باشند که دوست دارا هستند وب سایت داشته باشند. ولی زیرا طراحی وب عمل رنج میباشد، هیچ گاه دنبالش نرفتند. میخواهم بیان کنم که شیوه های شل‌تری هم برای ساخت وب سایت وجود دارااست که به درد این اشخاص میخورد.


یک کدام از این‌راه‌ها به کارگیری از وب سایت یا این که قالب مهیا میباشد. در حالتی‌که درپی فعال سازی تارنما می باشید احتمالا عبارت \"وب سایت مهیا\" یا این که \"قالب فراهم\" را زیاد در وب چشم‌اید. خیلی از کسانی که قصد احداث وب سایت دارا‌هستند از ما در امر وب سایت و قالب مهیا می پرسند. به همین برهان تصمیم گرفتیم که مطلبی تهیه و تنظیم کنیم تا بیشتر با مضمون‌ و خصوصیت‌های وب سایت و قالب مهیا آشنا گردید.


وبسایت و قالب مهیا چه میباشد؟

اولیه از کلیه بیان کنم که وبسایت مهیا و قالب فراهم با هم فرق دارا هستند. وب سایت مهیا یعنی این که یک کمپانی طراحی وب سایت به طور منحصر سایتی را پباده سازی کرده و آن را به یکسری نفر میفروشد.  


این ایام هزینه طراحی وب سایت منحصر به فرد آن‌قدر زیاد گردیده که صرفا کمپانی‌های خیلی گسترده، با حامی مالی فراوان قدرتمند به تهیه و تنظیم آن میباشند. همین مورد منجر گردیده بازار طراحی وب منحصر به فرد مقداری کوچک‌خیس و محدودتر از گذشته گردد. به همین ادله بعضا از کمپانی‌های ساخت وب سایت تصمیم گرفتند وبسایت‌هایی را به طور منحصربه‌فرد پباده سازی نمایند و آن را با ارزش کمتر به یکسری نفر بفروشند. 




برای مثال هزینه پباده سازی یک وب سایت فروشگاهی منحصر به فرد مثل دیجی محصول از 100 میلیون تومان آغاز می گردد. مطمئنا این هزینه برای هر کسب و کاری خیلی زیاد میباشد و هرکسی حاذق به خرید آن وجود ندارد. ولی کمپانی طراح، یک وب سایت با کدنویسی منحصر به فرد و شبیه دیجی محصول و با مجموع تجهیزات تهیه و تنظیم می‌نماید. آن گاه آن را با قیمت ارزان‌تری به عنوان مثال حدود 2 میلیون تومان برای فروش قرار می دهد. با این ارزش بی‌شک اشخاص بیشتری توانمند به خرید وبسایت می‌باشند. بدین نوع از تارنما‌ها اصطلاحا تارنما فراهم میگویند.


البته قالب مهیا موضوع‌اش گوناگون میباشد. چنانچه برای ساخت وب سایت از سیستم‌های مدیر محتوا مثل وردپرس به کارگیری نمایید، تعداد متعددی قالب بدون پول و مبلغی برای آن پیدا میکنید. بدین قالب‌ها که از گذشته تنظیم گردیده‌اند، قالب فراهم گفته می گردد. ولی در کنار قالب فراهم میتوانید از یک کمپانی ساخت سایت بخواهید که با اعتنا به ذوق وسلیقه شما یک قالب منحصر برای سیستم مدیر محتوای وب سایت‌تان تنظیم نماید. برای شناخت بیشتر با اشکال قالب‌ها می توانید نوشته‌ی علمی «طراحی وب؛ قالب فراهم یا این که قالب منحصر؟» را مطالعه فرمایید.


پس می بایست بگوییم که تارنما فراهم در واقع مشتمل بر یک سیستم مدیر محتوا (CMS) منحصر به همپا قالب منحصر به فرد میباشد که به یک‌سری نفر فروخته میگردد. البته قالب مهیا صرفا یک قالب با پباده سازی منحصر میباشد که برای سیستم مدیر محتوای همگانی پباده سازی گردیده و به تعدادی نفر فروخته میشود. به همین عامل بها تارنما مهیا به مراتب فراتر از قالب فراهم میباشد. برای اینکه بیشتر با سیستم رئیس محتوا و اشکال آن آشنا گردید بهتر میباشد نوشته‌علمی «هرآنچه می بایست درباره ی سیستم مدیر محتوا بدانید» را مطالعه نمائید.


مهم‌ترین دست اندرکاران پیروزی یک تارنما کدامند؟


بیشتر افرادی که برای طراحی وب سایت به دنیا تارنما مراجعه می نمایند در‌پی خط مش شغل های پیروزی در طراحی سایت در مشهد  می‌باشند و زمانی با مشاوران مشاوره می نمایند ایده های ما گزینه تاییدشان قرار میگیرد و در کنار ایده های ما خودشان نیز به ایده هایی تازه دست پیدا می کننداغلب دوستانی که برای مشورت به اینجانب مراجعه می نمایند می‌گویند: «یک ایده خوب برای فروش آنلاین دارم. یک تارنما شیک و جالب مورد نیاز دارم. پس از اینکه وب سایت را فعال‌سازی کردم عموم به سایتم رمز میزنند و از اینجانب خرید می نمایند زیرا ایده فوق العاده ای دارم.

اکثر زمان ها دوستانی که برای مشورت کردن به اینجانب مراجعه می نمایند میگویند: «یک ایده خوب برای فروش آنلاین دارم. یک تارنما شیک و جالب مورد نیاز دارم. پس از اینکه تارنما را فعال‌ساز‌ی کردم عموم به سایتم راز می‌زنند و از اینجانب خرید می نمایند زیرا ایده فوق العاده ای دارم. صرفا چیزی که موردنیاز دارم این میباشد که ببینم چطور می‌توانم سایتم را دربین عموم تبلیغ و معرفی کنم!»دو خلل اصلی درین کلیشه خیالی وجود دارااست. ابتدا اینکه پروسه فروش و بازاریابی آنلاین سبک خاصی دارااست که بایستی رعایت گردد. به این ترتیب پروسه حقیقی وواقعی، از چیزی که در صدر به حیث میرسد پیچیده خیس میباشد. انواع دوم این میباشد که‌این دوستان خودشان را از این معادله حذف کرده اند!گهگاه مدیران و کارآفرینانی نزد ما میایند و ذیل تاثیر تلاش و محتوای وب سایت «مدیریت سبز» از ما تقاضا می نمایند چیزی مشابه آن برایشان بسازیم. ما به‌این اشخاص میگوییم ۸۰ درصد برد وبسایت ناشی از روش مدیر آن میباشد خیر ظواهر یا این که اپلیکیشن آن! البته عموم از خارج تصور دیگری دارا‌هستند.

تقلید وبسایت عمل راحتی میباشد. آیا می‌دانید صرفا در کشور ایران یک‌سری نفر از قالب وبسایت برایان تریسی اسکن کرده اند؟ البته آیا موفقند؟ البته مدیر وب سایت چطور؟ این سر در میان ما و شما بماند: عده ای که خودشان را از معادله سایت حذف کرده اند، اکثر زمان ها ناکامی می‌خورند. کلیشه فرضی آن‌ها اینست: «وب یک فناوری توسعه یافته میباشد که برای سهل و آسان کردن امور آمده میباشد و این روز ها کامپیوترها خودشان میتوانند خیلی امور بکنند. تنها کافی میباشد که کامپیوتر را پر‌نور و به وب وصل نمایید و یک وب سایت شیک و اپلیکیشن حاذق داشته باشید. سایر روایت خودش رو به روش می گردد.» و سایر روایت رو به رویکرد نمی‌شود زیرا وبسایت ساختن کفایت نمیکند. نقش خودتان بیشتر از وبسایت میباشد!


مهم‌ترین دست اندرکاران پیروزی یک تارنما کدامند؟

در‌صورتی‌که از شما بپرسند مهم‌ترین عامل ها پیروزی یک وبسایت چه چیزی است چه پاسخی دارید؟ ایده خوب؟ زیبایی؟ مطالب موثر؟ بازدیدکنندگان فراوان؟ کدامیک؟ نظرها مختلفی دراین مورد وجود داراست. برخی معتقدند جواب این پرسش بستگی بدین دارااست که در رابطه چه نوع سایتی حرف می‌کنیم. از جمله می قدرت پرسید آیا مهم ترین ادله برد یک وب سایت خبری با موثرترین برهان کامیابی یک وب سایت هنری یکسان میباشد؟ شما چه می‌پندارید؟



منش شغل های پیروزی در طراحی وب سایت


یک رویکرد برای یافتن جواب این پرسش آن میباشد که تجربیات موسسان و گردانندگان برنده ترین تارنما های اینترنت در وب را چک کنیم و کنار هم بگذاریم. ولی در خصوص هریک از این وب سایت ها بایستی دقت کنیم که ممکن میباشد تصادفا یک استدلال خاص مثل «داشتن ایده دیده نشده و جذاب» بسیار چشمگیر باشد. این قضیه ممکن میباشد سبب خواهد شد که تصور کنیم به عبارتی استدلال، مهم ترین ادله برد آن وبسایت بوده میباشد. البته گهگاه مشاهده می‌کنیم که ایده تکراری میباشد البته وبسایت با برد چشمگیری روبرو می‌گردد.


وب سایت جستجو گر گوگل اولی موتور کاوش در وب نبود، قبل از آن مدتها یاهو یکه تاز میدان بود. پیش از فعال سازی وب سایت صورت بوک نیز یک‌سری کانال اجتماعی دیگر نیز در وب برپا گردیده بودند و میلیون ها استفاده کننده داشتند. پس چرا این دو به چنین موفقیتی رسیدند؟ وب سایت گوگل حتی پباده سازی بی آلایش ای داراست. بی شک تارنما های اکثری را می اقتدار در وب پیدا کرد که در عین آسانی بسیار زیباتر از گوگل میباشند. پس شاید زیبایی هم به تنهایی مهم ترین ادله برد نباشد.


خوشخبتانه مدیران و گردانندگان خیلی از وبسایت های پیروز پس از ثبت حالت خویش در وب مبادرت به نشر کتب و یا این که مقالاتی در رابطه روایت برد خویش کرده اند. درحال حاضر میخواهیم چکیده ای از مهم‌ترین عامل ها پیروزی یک سایت را که برآیند ایده ها اکثری از پیشگامان دنیای وب را با هم مرور کنیم. به طور تقریب تمامی این دست اندرکاران اصلی می باشند و ترتیب آن ها در اینجا چندان چندان اهمیت ندارد.


– امکان پخش ویدئو در سایت های خبری


– قابلیت پخش ویدیو در تارنما های خبری

تکثیر کلیپ و یا این که ویدیو های کوتاه خبری قادر است منجر ساخت‌و‌ساز ترافیک و جذب یوزرها نو به بلاگ خبری شما باشد.  طراحی سایت در مشهد خیلی از یوزرها وب در موتورهای کاوش مثل گوکل به جستجوی ویدئوی خبر ها اصلی و یا این که کلیپی با قضیه آیتم عشق و علاقه شان میباشند پس بهتر میباشد این مجال را از دست نداد و از کمپانی طراحی وب خویش بخواهید تا قابلیت و امکان آپلود یا این که بارگزاری ویدیو را در پرتال خبری تان اضافه کنند.


شیوه بارگزاری کلیپ در وب سایت خبری شما به دو شکل قادر است صورت بپذیرد:


۱- آپلود ویدیو در سایت های نشر ویدیو که معروفترین آن‌ها یوتیوب است البته متاسفانه بدلیل غربال بودن این وبسایت، قابلیت و امکان تکثیر ویدئوی خبری در وب سایت پیشنهاد نمیشود البته خوشبختانه وبسایت های اشتراک ویدئوی متعددی وجود دارااست که در جمهوری اسلامی ایران کار کشته ترین آن، تارنما آپارات است که به صورت تماما بدون پول می‌توانید خبرها تصویری خویش را در‌این وب سایت لود نمائید و با  به کارگیری از کدی که در مشت شما خواهد گذاشت، آن کلیپ را در تارنما خویش اکران دهید.


از مزایای این نحوه، سرعت بالای دانلود ویدیو و نیز مجانی بودن تکثیر آن و از همگی مهمتر احتمال چشم شدن ویدئوی شما بوسیله بقیه افراد ( کاربرانی که حتی وبسایت خبری شما‌را نمی شناسند با مشاهده ویدیو های شما، احتمال ورود به تارنما خبرگذاری شما‌را بالا خواهد پیروزی).


۲- آپلود کلیپ در وب سایت خبری خویش: شما میتوانید خبر ها و رویدادهای تصویری را در فضای میزبانی اینترنت یا این که به عبارتی هاست خودتان آپلود کنید. مزیت اینکار این میباشد که از نظر seo یا این که سئو تارنما در موتورهای کاوش، وبسایت خبری شما از امتیاز بالاتری برخوردار گردد. از معایب آن نیز میتوان به هزینه خرید وسعت بیشتر برای هاست و ارتقای هاست مربوطه اشاره کرد.


ولی معایب و مزایای هرمورد از مورد ها خاطر گردیده بیشتر از اینها میباشد که جزو موضوعات قابل پرداخت در  این نوشته‌علمی نمی‌باشد.


– قابلیت بار گذاری و تکثیر پادکست خبری یا این که به عبارتی پوشه صوتی خبر ها

این قابلیت و امکان جزو تجهیزات جالب طراحی وب خبری برای مخاطبان و یوزرها می‌باشد که از این روش می‌توانند خبر ها اساسی گزینه عشق و علاقه شان را از روش صدا یا این که به عبارتی voice گوش دهند و آنرا در پیام رسان ها برای سایر افراد ارسال کنند.


پباده سازی پورتال سازمانی با ۲ شیوه

– قابلیت نشر مطالب و خبر‌ها و مقاله ها در شبکه های عمومی

یک کدام از تجهیزات بسیار ضروری و اساسی در وب سایت ها و بلاگ های خبری، قرار دادن آیکن های شبکه های مردمی مثل فیسبوک، توییتر، لینکدین و یا این که ابزارهای پیام رسان مثل تلگرام، واتساپ، پست الکرونیکی و… در بالا یا این که انتهای خبر یا این که نوشته‌علمی و هدر یا این که فوتر تارنما هست و در طراحی وب سایت های خبری بایستی به آن دقت ویژه ای خواهد شد.


در طراحی سایت خبری تجهیزات بسیار پهناور ای قابل پیاده سازی و اجرا می‌باشد که به جهت طولانی شدن این مقاله و خسته شدن خواننده، از اسم بردن آن صرف لحاظ می‌کنیم البته پیشنهاد می‌کنیم در گوگل آنرا سرچ فرمائید و در تارنما های متفاوت، با امکاناتی که میتوان در پباده سازی یک وبسایت خبری قرار اعطا کرد بیشتر آشنا گردید.


از چه سبکی برای ساخت سایت خبری به کارگیری کنیم؟

مینیالیسم و بی آلایش گرایی در ساخت سایت های خبری بهتر میباشد. استعمال از خطوط، گونه های و طرح های متقارن با خطوطی صاف در پباده سازی مینیمالیسم حرف اصلی را میگویند. پالت های رنگی بی آلایش با بافت سازی کمتر برای یک تارنما خبری مطلوب خیس میباشد. بکگراند های بافت دار حواس کاربر را گمراه می نمایند. تارنما از نظر پباده سازی هر چقدر معمولی خیس باشد و دارنده جلوه های گرافیکی کمتر باشد بهتر میباشد.


در آیکون بندی یک وبسایت خبری چه برنامه ای مطلوب خیس میباشد؟

طرح بندی بر طبق کانال برای یک تارنما خبری عالی میباشد. درین پباده سازی آیکون ها به طور ستونی که هر مورد از این ردیف ها با مسافت هماهنگ و ستون های با مسافت متناسب در نوار کناری قرار گرفته اند، به کارگیری می‌گردد.


آیکون های وبسایت خبری دربرگیرنده امکاناتی همانند: رئیس خبر ها، تولید ، بازنویسی، گزینش بازه نشر و حذف خبر ها، گزینش خدمت های خبری، گزینش تگ دارای ارتباط، مدیر بایگانی خبرها ( بایگانی موضوعی خبرها)، گزینش شرایط نشر، رئیس گزارشات، گزینش نوع خبر، تعریف‌و‌تمجید سطح دسترسی برای یوزرها به قسمت های متعدد و درج تصویر برای خبر ها میباشد.


یوزرها در وبسایت شما سردرگم هستند؟


یوزرها در وبسایت شما سردرگم می شوند
زمانی که در درحال حاضر ساخت سایت یا این که دستکاری قسمت های متعدد آن می‌باشید طراحی سایت در مشهد بایستی خودتان را مکان یوزرها بگذارید. با این عمل تا حدودی می توانید متوجه گردید که برای به کار گیری شل‌خیس از تارنما به چه چیزهایی نیاز دارید. هم اکنون مراد ما از این خصوصیت های کاربردی چه میباشد؟

دسترسی به قسمت های گوناگون وب سایت، دسته بندی مطلوب صفحه های و آسانی و شفافیت عواملی می‌باشند که در تجربه کاربری وب سایت شما تاثیر گذار می باشند. اذن دهید با یک نمونه بی آلایش به شما بگوییم مراد ما از دسترسی بی آلایش به قسمت های گوناگون تارنما چه چیزی است.


در صورتی کاربری در صفحۀ خرید تلفن همراه باشد و بخواهد آن‌گاه وارد صفحۀ خرید قاب گوشی موبایل یا این که اثاثیه جانبی گوشی خواهد شد، از چه خط مش هایی قادر است به‌این صفحه های وارد خواهد شد؟

رویکرد اولیه اینکه به صفحۀ گذشته برگردد و به مکان خرید موبایل، خرید اسباب و اثاث جانبی را گزینش نماید.
رویه دوم اینکه مخاطب قادر است از منوی کشویی مو جود در بالای شیت مستقیماً وارد نصیب اسباب جانبی خواهد شد
و شیوه سوم اینکه با جستجوی کلمۀ مدنظرش (به عنوان مثالً قاب موبایل) به حاصل دلخواهش رسد.
شما فکر‌می‌کنید‌ کدام خط مش بهتر میباشد؟

با برگشتن به پیشنهاد پیشین خویش (یعنی دسترسی ریلکس به صفحه های تارنما) ، قادر خواهیم بود سود بگیریم طبیعتاً راه و روش های دوم و سوم بهتر میباشد.

در مجموع هرگاه که آغاز به پباده سازی یا این که بازطراحی وبسایت خویش میکنید، می بایست رضایت استفاده کننده خویش را در بالاترین حق تقدم خویش قرار دهید.

3- از استانداردهای روز طراحی وب سایت مسافت گرفته اید
امروزه فناوری‌های طراحی وب با سرعت سرسام‌آوری پرورش می‌نمایند. حتی ممکن میباشد چیزی که درحال حاضر آیتم پسند یوزرها اینترنتی باشد، دو سال دیگر کاربرد خویش را از دست بدهد. این دستور به‌این خیال میباشد که ذوق و سلیقه کاربر با گذر برهه زمانی عوض می گردد.

مدام در پباده سازی قالب صفحه های و یا این که طرز اکران عکس ها متدهای خاصی در فضای اینترنت تمامی گیر میگردد که طراحان اینترنت از آنها به کار گیری می نمایند. در شرایطی‌که اینترنت‌وب سایت‌ شما برپایه پلتفرم‌های کهن و از منزلت‌بیرون سازه شده‌است، می بایست آن را با متد‌های به‌روز بازطراحی فرمایید.


برای مثال ساخت سایت با بوت استرپ بسیار رایج شده‌است اما همین قاب ورک در زمان یک‌سری سال قبل تغییرات فراوانی داشته و ورژن 4 آن پباده سازی و تجهیزات تماما متفاوتی با ورژن های قبلی داشته میباشد. اکنون قدمت اثر گذار یک تارنما اینترنتی حداکثر دو سال میباشد و بعداز این بازه زمانی شما مستلزم ارتقاء یا این که گشوده پباده سازی اصلی آن خواهید بود.

4- وبسایت شما ریسپانیو وجود ندارد یا این که اکران صدق در تلفن همراه ندارد
آیا تا به حالا به‌این مورد اعتنا کرده‌اید که مردمک چشمان شما در دور و اطراف بدون‌نور پهناور، و در فضای پر‌نور، کوچک می شود؟ در واقع چشمان شما به نسبت محیطی که در آن قرار می گیرید، برخورد نشان میدهد. طراحی وب شما هم می بایست صحیح مانند برخورد غیرعادی مردمک چشمان شما باشد. ولی منظورمان از این صحبت چه میباشد؟

هنگامی که موبایل های هوشمند و تبلت ها به دنیا معرفی شدند، یک خط مش نو و دیدنی برای گشت و گذار در وب را نشان ما دادند. البته مساله اینجا بود که تارنما ها برای چشم شدن در صفحه ها مانیتور پباده سازی گردیده بودند و بدین ترتیب در موبایل‌های گوشی که برگه کوچکی داشتند، عمل با آن‌ها چندان معمولی نبود.


اینجا بود که طراحی وب ریسپانسیو اهمیت بسیار متعددی پیدا کرد. به عبارت بی آلایش خیس، یعنی اینکه یک سایت بتواند خودش را با برگه‌های مختلف تطبیق دهد تا هر کاربری ، با هر دستگاهی بتواند به راحتی هرچه مجموع خیس از همگی صفحه های وب سایت بازدید نماید. شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که عکس العمل گرایی در ساخت سایت چرا از اهمیت بالایی برخوردار‌است؟

به حریم خویش نگاهی بیاندازید. بشر‌ها معمولاً از چه دستگاهی برای وصل شدن به وب به کارگیری می‌نمایند؟ کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا این که تلفن همراه؟ در حالتی که پاسخ شما تلفن همراه میباشد، پس صحیح تفکر کرده‌اید. درحال حاضر که اشخاص بیشتری از تلفن همراه برای بازدید از وب به کار گیری می‌نمایند، پس چنانچه شما هم می خواهید بازدید کننده‌ای که وارد وب سایت شما میگردد، تجربه خیر از ورود به وبسایت شما کسب نماید، به ریسپانسیو بودن تارنما خویش اهمیت دهید.

برای فهم و شعور بهتر اهمیت گوشی سفارش می کنیم نوشته‌ی‌علمی بازاریابی لحظه، میدان نزاع تازه برای برندها را به اعتنا مطالعه نمایید.

5- نرخ تبدیل مشتری (Conversion Rate) وب سایت شما زیر میباشد
اذن دهید یکسری گام به عقب برداریم و یک پرسش ریشه ای از شما بکنیم. به هیچ عنوانً ساخت وب سایت چه اهمیتی برای کسب و امور دارااست؟

ممکن میباشد این پرسش جواب های زیادی داشته باشد البته مجموعاَ تمامی مدیران بر این اعتقاد رخداد حیث دارا‌هستند که وبسایت در کل قرار میباشد 2 عمل تحت را انجام دهد:

آشنا کردن عموم با خدمت یا این که فرآورده شما
کشف کردن مشتری های تازه و منفعت بیشتر
حال که برای خویش این هدف ها را تعریف و تمجید کردید، استارت به پباده سازی سایتی میکنید که مجموع خصوصیت‌های نیکی که تا به هم اکنون به شما گفتیم (یعنی ریسپانسیو و امروزی بودن وب سایت و غیره) را دارااست. ولی وبسایت شما با کل خصوصیت های خیر که دارااست، نرخ تبدیل پایینی دارااست. خواسته از نرخ تبدیل مشتری یا این که Conversion Rate چه است؟

مراد از نرخ تبدیل این میباشد که زمانی کاربری از اینترنت‌تارنما شما بازدید می‌نماید، به عبارتی اقدامی را انجام دهد که شما از وی میخواهید. این غرض‌گذاری میتواند برای هر وبسایتی مختلف باشد. برای مثالً در یک اینترنت‌تارنما، شما از بازدیدکنندگان می خواهید در روزنامه ایمیلی عضو شوند، یا این که در اینترنت‌تارنما شما حساب بسازند. شاید این مبادرت در اینترنت‌سایتی دیگر به منزله خرید، دانلود نرم‌افزار یا این که اقدامی به طور کاملً متعدد باشد.


در‌صورتی‌که تارنما شما در تبدیل بازدیدکننده به مشتری سعی خیر و خوبی ندارد، از این مجال استعمال نمائید تا بتوانید با اعمال 4 خصوصیت بالا، آن را گشوده پباده سازی فرمائید.

هنگامی تواسنتید با استعمال از عارضه ها بالا، به پرسش «چرا به بازطراحی وبسایت نیاز دارم» جواب هایی منطقی بدهید، در گام‌بعدی نیاز به ارزیابی تعدادی داده در تارنما خویش دارید.

گام دوم: ایرادات طراحی وب خویش را آنالیز فرمائید
در شرایطی‌که به حافظه داشته باشید در اولِ نوشته‌ی علمی یک نمونه برای شما زدیم و گفتیم که تارنما صحیح همچون یک فروشگاه میباشد. حالا فرض فرمایید این دکان پس از مدتی از مقطع احداث آن، فروش خیر و خوبی ندارد و بایستی در یک مبادرت، خط مش خویش را تغییر و تحول دهد به عنوان مثالً اجناس دکان را عوض نمایند یااینکه به فروشندگان خویش فراگیری های بهتری  ارائه دهد.

وبسایت شما هم در شرایطی‌که بعداز مدتی یوزرها متعددی را به خویش جلب نکند یا این که در تبدیل آن ها به مشتری با نقص‌ مواجه خواهد شد نیاز به بازطراحی دارااست. البته پیش از اینکه وارد فعالیت گردید و فعالیت را آغاز فرمایید می‌بایست تارنما الان خویش را بررسی فرمائید. تحت عنوان مثال، میتوانید سوالهای تحت را از خودتان بپرسید:

آیا وب سایت شما صفحه های متعددی دارااست؟
آیا فونت نوشته های شما برای استفاده کننده مطلوب میباشد؟
آیا عکس های وبسایت شما کیفیت خیر و خوبی دارا هستند؟
برای اینکه بتوانید تارنما خویش را به خیر و خوبی ارزیابی نمائید و کل نکات مثبت و منفی را از یکدیگر غیروابسته فرمائید، به چند ابزار تحلیلی نیاز دارید. ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console میتواند خلق و خوی یوزرها شمارا ارزیابی نمایند و داده ها مفیدی به شما ارائه دهند.


با به کار گیری از داده ها به دست آمده شما می‌توانید مهم ترین صفحه های وب سایت خویش را شناسایی کرده و کلماتی که اینک منزلت قابل قبولی در نتیجه ها گوگل دارا هستند را بدست آورید. در فرایند بازطراحی می بایست نرم افزار ویژه ای برای این صفحه ها و لغت ها مقصود آن ها داشته باشیم تا این فرایند علاوه بر بهبود تجربه کاربری موجب بهبود شرایط seo وب سایت شما خواهد شد.

گام سوم: برای ساخت سایت نو طرح ریزی فرمائید
درحال حاضر که از ابزارهای متفاوت به کارگیری کردید و برخورد و کردار استفاده کننده را محاسبه کردید، نوبت به طرح ریزی می رسد. در اولی گام، به سراغ مشکلاتی بروید که در مرحله پیشین به آنها برخوردید. پیشنهاد ما به شما این میباشد که در وهله نخستین، از شغل های کوچکی که بیشترین فیض را برای شما و یوزرها دارا هستند استارت فرمایید.

از جمله، شیت مهم یا این که Homepage تارنما شما، اولی چیزی میباشد که مخاطب را متوجه خویش می‌نماید، پس هرگونه تغییر‌و تحول کوچک قادر است تاثیر متعددی در تجربه کاربری داشته باشد. قسمت های دیگری که قادر است تاثیر متعددی در سود ساخت سایت نو شما داشته باشد، عبارتند از:

برندینگ: پباده سازی لوگو، پلت رنگ، فونت
دسترسی مخاطب: تزکیه صفحه های مازاد، دسترسی بهتر در منو
محتوای کاغذ مهم: لحن نوشته ها، پباده سازی عکس ها
گام چهارم: عمل گشوده ساخت سایت خویش را استارت فرمایید
پس از اینکه توانستید با استعمال از ابزارهای متعدد، خلق و خوی مخاطب خویش را چک نمایید، نوبت به آغاز عمل مهم میرسد. یادتان باشد که شایسته ترین شیوه برای انجام بازطراحی این میباشد که پروژه خویش را به قدم های کوچکتر تقسیم نمائید و طبق حق تقدم بندی خویش جلو بروید.

در شرایطی که قرار میباشد فعالیت بازطراحی تارنما خویش را به یک کمپانی طراحی وب بسپارید، سفارش می کنیم که‌این فعالیت به موسسات رشته‌ای خیس و شناخته گردیده خیس بسپارید. در غیراینصورت، وب سایت نو شما خیر صرفا بهتر نمی شود، بلکه حتی ممکن میباشد مشتری های فعلی خویش را هم از دست بدهید.

در اکثری مورد ها گشوده پباده سازی یک تارنما سابق به قدری پیچیده می‌گردد که تصمیم می‌گیریم به مکان پباده سازی ورژن نو در مجموع وبسایت دیگری فعال سازی کنیم. درین حالت تارنما تازه با پباده سازی و استراتژی نو و بر روی یک دامنه جداازهم راه‌اندازی می شود. بعد از آنکه از هر لحاظ نظارت و تایید شد به گذر زمان صفحه ها اساسی وب سایت گذشته به تارنما تازه ریدایرکت می‌شوند.