هنگامی کلام از ساخت وب سایت میگردد اکثر اشخاص تصور مینمایند که فعالسازی طراحی سایت در مشهد کاری مشقت بار و مدتبر میباشد. به عنوان مثال به اهل یک محلام که معلم لهجه میباشد گفتم چرا یک وبسایت آموزشی احداث نمیکنی؟ در پاسخ اذعان کرد که ساخت سایت مشقت بار میباشد و بازه زمانی متعددی هم ندارم که بخواهم روی سایتم عمل کنم. اشخاص متعددی مثل هم محلیام می باشند که دوست دارا هستند وب سایت داشته باشند. ولی زیرا طراحی وب عمل رنج میباشد، هیچ گاه دنبالش نرفتند. میخواهم بیان کنم که شیوه های شلتری هم برای ساخت وب سایت وجود دارااست که به درد این اشخاص میخورد.
یک کدام از اینراهها به کارگیری از وب سایت یا این که قالب مهیا میباشد. در حالتیکه درپی فعال سازی تارنما می باشید احتمالا عبارت \"وب سایت مهیا\" یا این که \"قالب فراهم\" را زیاد در وب چشماید. خیلی از کسانی که قصد احداث وب سایت داراهستند از ما در امر وب سایت و قالب مهیا می پرسند. به همین برهان تصمیم گرفتیم که مطلبی تهیه و تنظیم کنیم تا بیشتر با مضمون و خصوصیتهای وب سایت و قالب مهیا آشنا گردید.
وبسایت و قالب مهیا چه میباشد؟
اولیه از کلیه بیان کنم که وبسایت مهیا و قالب فراهم با هم فرق دارا هستند. وب سایت مهیا یعنی این که یک کمپانی طراحی وب سایت به طور منحصر سایتی را پباده سازی کرده و آن را به یکسری نفر میفروشد.
این ایام هزینه طراحی وب سایت منحصر به فرد آنقدر زیاد گردیده که صرفا کمپانیهای خیلی گسترده، با حامی مالی فراوان قدرتمند به تهیه و تنظیم آن میباشند. همین مورد منجر گردیده بازار طراحی وب منحصر به فرد مقداری کوچکخیس و محدودتر از گذشته گردد. به همین ادله بعضا از کمپانیهای ساخت وب سایت تصمیم گرفتند وبسایتهایی را به طور منحصربهفرد پباده سازی نمایند و آن را با ارزش کمتر به یکسری نفر بفروشند.
برای مثال هزینه پباده سازی یک وب سایت فروشگاهی منحصر به فرد مثل دیجی محصول از 100 میلیون تومان آغاز می گردد. مطمئنا این هزینه برای هر کسب و کاری خیلی زیاد میباشد و هرکسی حاذق به خرید آن وجود ندارد. ولی کمپانی طراح، یک وب سایت با کدنویسی منحصر به فرد و شبیه دیجی محصول و با مجموع تجهیزات تهیه و تنظیم مینماید. آن گاه آن را با قیمت ارزانتری به عنوان مثال حدود 2 میلیون تومان برای فروش قرار می دهد. با این ارزش بیشک اشخاص بیشتری توانمند به خرید وبسایت میباشند. بدین نوع از تارنماها اصطلاحا تارنما فراهم میگویند.
البته قالب مهیا موضوعاش گوناگون میباشد. چنانچه برای ساخت وب سایت از سیستمهای مدیر محتوا مثل وردپرس به کارگیری نمایید، تعداد متعددی قالب بدون پول و مبلغی برای آن پیدا میکنید. بدین قالبها که از گذشته تنظیم گردیدهاند، قالب فراهم گفته می گردد. ولی در کنار قالب فراهم میتوانید از یک کمپانی ساخت سایت بخواهید که با اعتنا به ذوق وسلیقه شما یک قالب منحصر برای سیستم مدیر محتوای وب سایتتان تنظیم نماید. برای شناخت بیشتر با اشکال قالبها می توانید نوشتهی علمی «طراحی وب؛ قالب فراهم یا این که قالب منحصر؟» را مطالعه فرمایید.
پس می بایست بگوییم که تارنما فراهم در واقع مشتمل بر یک سیستم مدیر محتوا (CMS) منحصر به همپا قالب منحصر به فرد میباشد که به یکسری نفر فروخته میگردد. البته قالب مهیا صرفا یک قالب با پباده سازی منحصر میباشد که برای سیستم مدیر محتوای همگانی پباده سازی گردیده و به تعدادی نفر فروخته میشود. به همین عامل بها تارنما مهیا به مراتب فراتر از قالب فراهم میباشد. برای اینکه بیشتر با سیستم رئیس محتوا و اشکال آن آشنا گردید بهتر میباشد نوشتهعلمی «هرآنچه می بایست درباره ی سیستم مدیر محتوا بدانید» را مطالعه نمائید.
بیشتر افرادی که برای طراحی وب سایت به دنیا تارنما مراجعه می نمایند درپی خط مش شغل های پیروزی در طراحی سایت در مشهد میباشند و زمانی با مشاوران مشاوره می نمایند ایده های ما گزینه تاییدشان قرار میگیرد و در کنار ایده های ما خودشان نیز به ایده هایی تازه دست پیدا می کننداغلب دوستانی که برای مشورت به اینجانب مراجعه می نمایند میگویند: «یک ایده خوب برای فروش آنلاین دارم. یک تارنما شیک و جالب مورد نیاز دارم. پس از اینکه وب سایت را فعالسازی کردم عموم به سایتم رمز میزنند و از اینجانب خرید می نمایند زیرا ایده فوق العاده ای دارم.
اکثر زمان ها دوستانی که برای مشورت کردن به اینجانب مراجعه می نمایند میگویند: «یک ایده خوب برای فروش آنلاین دارم. یک تارنما شیک و جالب مورد نیاز دارم. پس از اینکه تارنما را فعالسازی کردم عموم به سایتم راز میزنند و از اینجانب خرید می نمایند زیرا ایده فوق العاده ای دارم. صرفا چیزی که موردنیاز دارم این میباشد که ببینم چطور میتوانم سایتم را دربین عموم تبلیغ و معرفی کنم!»دو خلل اصلی درین کلیشه خیالی وجود دارااست. ابتدا اینکه پروسه فروش و بازاریابی آنلاین سبک خاصی دارااست که بایستی رعایت گردد. به این ترتیب پروسه حقیقی وواقعی، از چیزی که در صدر به حیث میرسد پیچیده خیس میباشد. انواع دوم این میباشد کهاین دوستان خودشان را از این معادله حذف کرده اند!گهگاه مدیران و کارآفرینانی نزد ما میایند و ذیل تاثیر تلاش و محتوای وب سایت «مدیریت سبز» از ما تقاضا می نمایند چیزی مشابه آن برایشان بسازیم. ما بهاین اشخاص میگوییم ۸۰ درصد برد وبسایت ناشی از روش مدیر آن میباشد خیر ظواهر یا این که اپلیکیشن آن! البته عموم از خارج تصور دیگری داراهستند.
تقلید وبسایت عمل راحتی میباشد. آیا میدانید صرفا در کشور ایران یکسری نفر از قالب وبسایت برایان تریسی اسکن کرده اند؟ البته آیا موفقند؟ البته مدیر وب سایت چطور؟ این سر در میان ما و شما بماند: عده ای که خودشان را از معادله سایت حذف کرده اند، اکثر زمان ها ناکامی میخورند. کلیشه فرضی آنها اینست: «وب یک فناوری توسعه یافته میباشد که برای سهل و آسان کردن امور آمده میباشد و این روز ها کامپیوترها خودشان میتوانند خیلی امور بکنند. تنها کافی میباشد که کامپیوتر را پرنور و به وب وصل نمایید و یک وب سایت شیک و اپلیکیشن حاذق داشته باشید. سایر روایت خودش رو به روش می گردد.» و سایر روایت رو به رویکرد نمیشود زیرا وبسایت ساختن کفایت نمیکند. نقش خودتان بیشتر از وبسایت میباشد!
مهمترین دست اندرکاران پیروزی یک تارنما کدامند؟
درصورتیکه از شما بپرسند مهمترین عامل ها پیروزی یک وبسایت چه چیزی است چه پاسخی دارید؟ ایده خوب؟ زیبایی؟ مطالب موثر؟ بازدیدکنندگان فراوان؟ کدامیک؟ نظرها مختلفی دراین مورد وجود داراست. برخی معتقدند جواب این پرسش بستگی بدین دارااست که در رابطه چه نوع سایتی حرف میکنیم. از جمله می قدرت پرسید آیا مهم ترین ادله برد یک وب سایت خبری با موثرترین برهان کامیابی یک وب سایت هنری یکسان میباشد؟ شما چه میپندارید؟
منش شغل های پیروزی در طراحی وب سایت
یک رویکرد برای یافتن جواب این پرسش آن میباشد که تجربیات موسسان و گردانندگان برنده ترین تارنما های اینترنت در وب را چک کنیم و کنار هم بگذاریم. ولی در خصوص هریک از این وب سایت ها بایستی دقت کنیم که ممکن میباشد تصادفا یک استدلال خاص مثل «داشتن ایده دیده نشده و جذاب» بسیار چشمگیر باشد. این قضیه ممکن میباشد سبب خواهد شد که تصور کنیم به عبارتی استدلال، مهم ترین ادله برد آن وبسایت بوده میباشد. البته گهگاه مشاهده میکنیم که ایده تکراری میباشد البته وبسایت با برد چشمگیری روبرو میگردد.
وب سایت جستجو گر گوگل اولی موتور کاوش در وب نبود، قبل از آن مدتها یاهو یکه تاز میدان بود. پیش از فعال سازی وب سایت صورت بوک نیز یکسری کانال اجتماعی دیگر نیز در وب برپا گردیده بودند و میلیون ها استفاده کننده داشتند. پس چرا این دو به چنین موفقیتی رسیدند؟ وب سایت گوگل حتی پباده سازی بی آلایش ای داراست. بی شک تارنما های اکثری را می اقتدار در وب پیدا کرد که در عین آسانی بسیار زیباتر از گوگل میباشند. پس شاید زیبایی هم به تنهایی مهم ترین ادله برد نباشد.
خوشخبتانه مدیران و گردانندگان خیلی از وبسایت های پیروز پس از ثبت حالت خویش در وب مبادرت به نشر کتب و یا این که مقالاتی در رابطه روایت برد خویش کرده اند. درحال حاضر میخواهیم چکیده ای از مهمترین عامل ها پیروزی یک سایت را که برآیند ایده ها اکثری از پیشگامان دنیای وب را با هم مرور کنیم. به طور تقریب تمامی این دست اندرکاران اصلی می باشند و ترتیب آن ها در اینجا چندان چندان اهمیت ندارد.
– قابلیت پخش ویدیو در تارنما های خبری
تکثیر کلیپ و یا این که ویدیو های کوتاه خبری قادر است منجر ساختوساز ترافیک و جذب یوزرها نو به بلاگ خبری شما باشد. طراحی سایت در مشهد خیلی از یوزرها وب در موتورهای کاوش مثل گوکل به جستجوی ویدئوی خبر ها اصلی و یا این که کلیپی با قضیه آیتم عشق و علاقه شان میباشند پس بهتر میباشد این مجال را از دست نداد و از کمپانی طراحی وب خویش بخواهید تا قابلیت و امکان آپلود یا این که بارگزاری ویدیو را در پرتال خبری تان اضافه کنند.
شیوه بارگزاری کلیپ در وب سایت خبری شما به دو شکل قادر است صورت بپذیرد:
۱- آپلود ویدیو در سایت های نشر ویدیو که معروفترین آنها یوتیوب است البته متاسفانه بدلیل غربال بودن این وبسایت، قابلیت و امکان تکثیر ویدئوی خبری در وب سایت پیشنهاد نمیشود البته خوشبختانه وبسایت های اشتراک ویدئوی متعددی وجود دارااست که در جمهوری اسلامی ایران کار کشته ترین آن، تارنما آپارات است که به صورت تماما بدون پول میتوانید خبرها تصویری خویش را دراین وب سایت لود نمائید و با به کارگیری از کدی که در مشت شما خواهد گذاشت، آن کلیپ را در تارنما خویش اکران دهید.
از مزایای این نحوه، سرعت بالای دانلود ویدیو و نیز مجانی بودن تکثیر آن و از همگی مهمتر احتمال چشم شدن ویدئوی شما بوسیله بقیه افراد ( کاربرانی که حتی وبسایت خبری شمارا نمی شناسند با مشاهده ویدیو های شما، احتمال ورود به تارنما خبرگذاری شمارا بالا خواهد پیروزی).
۲- آپلود کلیپ در وب سایت خبری خویش: شما میتوانید خبر ها و رویدادهای تصویری را در فضای میزبانی اینترنت یا این که به عبارتی هاست خودتان آپلود کنید. مزیت اینکار این میباشد که از نظر seo یا این که سئو تارنما در موتورهای کاوش، وبسایت خبری شما از امتیاز بالاتری برخوردار گردد. از معایب آن نیز میتوان به هزینه خرید وسعت بیشتر برای هاست و ارتقای هاست مربوطه اشاره کرد.
ولی معایب و مزایای هرمورد از مورد ها خاطر گردیده بیشتر از اینها میباشد که جزو موضوعات قابل پرداخت در این نوشتهعلمی نمیباشد.
– قابلیت بار گذاری و تکثیر پادکست خبری یا این که به عبارتی پوشه صوتی خبر ها
این قابلیت و امکان جزو تجهیزات جالب طراحی وب خبری برای مخاطبان و یوزرها میباشد که از این روش میتوانند خبر ها اساسی گزینه عشق و علاقه شان را از روش صدا یا این که به عبارتی voice گوش دهند و آنرا در پیام رسان ها برای سایر افراد ارسال کنند.
پباده سازی پورتال سازمانی با ۲ شیوه
– قابلیت نشر مطالب و خبرها و مقاله ها در شبکه های عمومی
یک کدام از تجهیزات بسیار ضروری و اساسی در وب سایت ها و بلاگ های خبری، قرار دادن آیکن های شبکه های مردمی مثل فیسبوک، توییتر، لینکدین و یا این که ابزارهای پیام رسان مثل تلگرام، واتساپ، پست الکرونیکی و… در بالا یا این که انتهای خبر یا این که نوشتهعلمی و هدر یا این که فوتر تارنما هست و در طراحی وب سایت های خبری بایستی به آن دقت ویژه ای خواهد شد.
در طراحی سایت خبری تجهیزات بسیار پهناور ای قابل پیاده سازی و اجرا میباشد که به جهت طولانی شدن این مقاله و خسته شدن خواننده، از اسم بردن آن صرف لحاظ میکنیم البته پیشنهاد میکنیم در گوگل آنرا سرچ فرمائید و در تارنما های متفاوت، با امکاناتی که میتوان در پباده سازی یک وبسایت خبری قرار اعطا کرد بیشتر آشنا گردید.
از چه سبکی برای ساخت سایت خبری به کارگیری کنیم؟
مینیالیسم و بی آلایش گرایی در ساخت سایت های خبری بهتر میباشد. استعمال از خطوط، گونه های و طرح های متقارن با خطوطی صاف در پباده سازی مینیمالیسم حرف اصلی را میگویند. پالت های رنگی بی آلایش با بافت سازی کمتر برای یک تارنما خبری مطلوب خیس میباشد. بکگراند های بافت دار حواس کاربر را گمراه می نمایند. تارنما از نظر پباده سازی هر چقدر معمولی خیس باشد و دارنده جلوه های گرافیکی کمتر باشد بهتر میباشد.
در آیکون بندی یک وبسایت خبری چه برنامه ای مطلوب خیس میباشد؟
طرح بندی بر طبق کانال برای یک تارنما خبری عالی میباشد. درین پباده سازی آیکون ها به طور ستونی که هر مورد از این ردیف ها با مسافت هماهنگ و ستون های با مسافت متناسب در نوار کناری قرار گرفته اند، به کارگیری میگردد.
آیکون های وبسایت خبری دربرگیرنده امکاناتی همانند: رئیس خبر ها، تولید ، بازنویسی، گزینش بازه نشر و حذف خبر ها، گزینش خدمت های خبری، گزینش تگ دارای ارتباط، مدیر بایگانی خبرها ( بایگانی موضوعی خبرها)، گزینش شرایط نشر، رئیس گزارشات، گزینش نوع خبر، تعریفوتمجید سطح دسترسی برای یوزرها به قسمت های متعدد و درج تصویر برای خبر ها میباشد.