مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

عنایت پیاده سازی یک ورقه در آغاز (Home Page) بهتر در ساخت وب سایت


به برگه اولیه خانگی یک اینترنت سایت Home Page گفته میشود.

اولین برگه ای که پس از آمدن به یک اینترنت سایت می بینید همین شیت اصلی یا home page میباشد. این ورقه باید مشتمل بر لینک هایی باشه که شما رو به سایر بخش های سایت راهنمایی کنه. همچنین اولین کاغذ باید یک دید کلی از اینترنت سایت و بیزنس یا مقصود شما رو به بیننده و استفاده کننده ارائه بده.

برگه اصلی شما به طبع، مهمترین ورقه در اینترنت سایت شماست. به این دلیل که این کاغذ اولین ورقه ای خواهد بو د رایا پارس  که بازدیدکنندگان از اینترنت سایت شما با آن واکنش خواهند کرد. و اولین احساسی که نسبت به آن دارا‌هستند بسیار با اهمیت می باشد.

ورقه اصلی شما تنظیم کننده صدای حصول وکار شماست. همچون اولین حس در عکس العمل با یک بشر می باشد پس به طبع باید مطمئن شوید که برگه اصلی اینترنت سایت شما به درستی طراحی گردیده و کارایی موردنیاز را داراست.

این برگه مشمول ، خبرها اساسی ، تصاویر اولیه ، پیوندهایی به قسمت های گوناگون آن سایت و نیز پیوند‌هایی ahrefs  به سایت‌های دیگر و یا تبلیغات دارای

دارنده

دارای

‌ی وِب سایت می‌باشد.

: آیا التفات می دهید که یک کاغذ ابتدایی (Home Page) عالی برای وبسایت خویش داشته باشید؟ رایا پارس  شاید نکاتی که در‌این نوشته‌ی‌علمی به آن اشاره میکنیم به شما در هنگام طراحی وب سایت شما یاری دهد...

آیا عنایت می دهید که یک کاغذ ابتدایی (Home Page) بهتر برای سایت خویش داشته باشید؟ شاید نکاتی که در‌این نوشته‌ی‌علمی به آن اشاره می‌کنیم به شما در هنگام طراحی وب شما یاری دهد.

شیت ابتدایی تارنما شما از التفات بالایی در طراحی وب سایت برخوردار‌است. سایت شما به دوران 3 الی 4 ثانیه زمان دارد تا در ذهن استفاده کننده شما قرار گیرد. وی درین فرصت کوتاه برداشت خویش را از سازمان شما خواهد کرد و تغییر‌و تحول این ذهنیت در آجل بسیار طاقت فرسا خواهد بود. یک برگه ابتدایی عالی برای وبسایت شما قادر است یک بازدید کننده را به یک مشتری دائمی برای بیزنس شما تبدیل نماید و یا این که او‌را برای مدام به دور کند.

یک ورقه اینترنت عالی ویژگی ها تحت را دارااست:

بی آلایش و قابل دسترس: می بایست ارکان داخل کاغذ در دسترس بوده و یوزرها به آسانی بتوانند موردها متبوع شمارا پیدا نمایند. معماری داده ها در یک شیت اینترنت یک کدام از مهم ترین فاکتورها در طراحی وب میباشد. مخاطب بایستی هر آنچه که مد حیث داراست را پیاله یک سری ثانیه بیابد. کارشناسان حرفه سایت گوگل را یک کدام از شایسته ترین ها در این باره می‌دانند.

تیتر کاغذ (Page Title): تیتر ورقه بایستی گویای تولید ها، شغل ها و سرویس ها شما باشد. یک بیننده نو وارد که ممکن میباشد از روش کاوش در وب وارد وب سایت شما گردیده باشد بایستی از روی تیتر ورقه بداند که سایت که در آن وارداتی دربرگیرنده چه قسمت هایی میباشد.

محتوا مطلوب: اکثری از سایت ها بیشتر از عنصرها گرافیکی فایده می‌برند و از داشتن محتوا مطلوب با هر ورقه مشقت می‌برند. در برگه ابتدایی سایت بایستی مهم‌ترین صحبت ها بطور خلاصه گقته گردد. در برگه اولیه بایستی تکلیف کاربر را از بابت نوع کار ها، محصول ها و سرویس ها پر‌نور کرد.

حق تقدم بندی داده ها ارائه گردیده به مخاطب: بین سرویس ها و یا این که تولیدها خویش مهم ترین ها را گزینش کرده و آن‌ها‌را در کاغذ نخستین خویش با جذابیت بالا به اکران بگذارید.

استعمال با صرفه از ارتباطات: لینک و پیوند های شما بایستی دربردارنده کلمه ها کلیدی اصلی باشند تا کاربر به راحتی آنان را پیدا کرده و به صفحه های متبوع خویش دست یابد. مهم ترین ارتباطات از لحاظ خودتان را در معرض رویت کرد مخاطبان بگذارید.

مرور راحت در سایت: استفاده کننده می بایست بتواند در وبسایت شما براحتی به بقیه صفحه های وب سایت دسترسی داشته باشد. قطعاً نقشه وب سایت برای سایت خویش تنظیم فرمایید. اینکار منجر می گردد استفاده کننده بداند که به کجاها بایستی برود.

فریم ورک های جاوا اسکریپت + بهترین فریم ورک های JavaScript

تعیین کتابخانه‌ها و کادر ورک‌های جاوا اسکریپت موضوعی میباشد که ذهن اکثری از نوآموزان را مشغول می‌نماید. تنوع تعداد و گونه های این ابزار ها، ممکن میباشد شمارا یه خرده سرگردان نماید. کتابخانه‌ها و قاب ورک‌های جاوا اسکریپت هرکدام کاربرد خویش را دارا هستند و میتوانند در آن کاربرد، شایسته ترین باشند.


فراموش نکنید که هیچ کدام از این کتابخانه‌ها و قاب ورک‌ها شایسته ترین یا این که بدترین نیستند. بلکه تفاوت آنان در نقاط قوت و ضعفی میباشد که آن ها را برای استعمال خاصی مطلوب‌خیس می‌نماید. پیرو‌ی این نوشته ی علمی، با معرفی شایسته ترین کادر ورک‌های جاوا اسکریپت، با ما یاور باشید.


تفاوت در میان Framework و کتابخانه چیست؟

کتابخانه و فریم ورک هر دو تعدادی کد‌ها در گویش‌های نرم‌افزار نویسی گوناگون میباشند که بوسیله پیشرفت دهنده‌ها یا این که developer‌ها درج شده، آزمایش گردیده و باصرفه گردیده‌اند تا بقیه گسترش دهنده‌ها از آنها در پروژه‌ی خویش به کارگیری نمایند. در واقع غرض از ساخت قاب ورک و کتابخانه این می باشد که توشه چندین کد‌ها را از دوش نرم افزار نویس بردارند. در بیشتر مواقع از این دو تحت عنوان یک مضمون‌ استعمال می‌گردد چنانچه که‌این دو با یکدیگر تفاوت دارند.


کتابخانه یا این که Library

کتابخانه یک فایل میباشد که گروه‌ای از کدها را باطن خویش داراست و هر فرصت در پروژه به روال‌ها و توابع آن احتیاج بود، می‌توان به راحتی آن را فراخوانی کرد. از جمله Jquery یک کتابخانه میباشد که در صفحه ها اینترنت برای طراحی یک‌سری جلوه‌ها در قسمت Front-end به کارگیری میگردد. برای استفاده از کتابخانه‌ی Jquery آغاز کد‌های آن را از تارنما دانلود کرده، آن‌گاه با استفاده از تگ script آن را در مدرک HTML، بارگذاری میکنیم. و در‌پی هر جایی از پروژه که خواستیم، سیاق‌های آن را فراخوانی میکنیم.


Framework یا این که چهار چوب

Framework به عبارتی‌طور که از نامش پیداست، یک چهارچوب میباشد. این به‌این مضمون‌ میباشد، هنگامی که می‌خواهیم از یک قاب ورک در پروژه‌ی خویش به کار گیری کنیم، چهارچوب و اسکلت بندی پروژه بر اساس‌ی آن کادر ورک سازه می‌شود. در واقع قاب ورک برای برنامه نویس بستری را مهیا می‌نماید تا بتواند کد‌های خویش را داخل آن بنویسد و این فریم ورک میباشد که تصمیم گیری می‌نماید کی و کجا از این کد‌ها به کارگیری نماید.


در بهره در صورتیکه بخواهیم از کادر ورک در پروژه به کارگیری کنیم، می بایست در اولیهِ پروژه این شغل را اجرا دهیم در صورتی‌که که از کتابخانه در هر مجال که شم نیاز کردیم، قادر خواهیم بود استعمال کنیم. همینطور از تعدادی قاب ورک هم زمان نمی‌توانیم در یک پروژه استعمال کنیم. این در حالی می باشد که می توانیم از تعدادی کتابخانه به طور یکجا در پروژه‌ی خویش به کارگیری کنیم.


کتابخانه‌ها و قاب ورک‌های Front-End اینترنت

نزدیک به سال‌های 1999 این ایده که برنامه هایی مانند اپلیکیشن‌های دسکتاپی در اینترنت ایجاد شوند صورت گرفت. این علاقه آنگاه بود که ابزار‌ها و امکاناتی مانند ajax به دنیای اینترنت رویکرد پیدا کرد. در بالا می بایست این شغل با کد‌های ناپخته جاوا اسکریپت اجرا میشد. طراحی سایت در مشهد یک فعالیت وقت گیر و مشقت بار! چرا که برای یک برنامه کودکان ساده بایستی چندین خط کد نوشته می شد.


آنگاه دفعه به کتابخانه‌ها و فریم ورک هایی مانند JQuery، Mootools.js و Prototype.js رسید تا به میدان جاوا اسکریپت بیایند. اما آنان برای ادامه مسیر بسط اینترنت، نقطه ضعف‌های اکثری داشتند. هنوز ترازو تکرار در کدها زیاد بود و برای وظایف خرد خطوط کد نسبتا متعددی نوشته می شد. رایا پارس  براین اساس کتابخانه‌ها و قاب ورک‌های جاوا اسکریپتی قدرتمندی به میدان رقابت وارد شدند. درین قسمت از نوشته ی علمی قصد داریم تنی چند از این کتابخانه‌ها و قاب ورک‌های Front-End را به شما معرفی کنیم.


فریم ورک Angular.js

 


Angular.js یک قاب ورک جاوا اسکریپتی می‌باشد که با استفاده از آن می توانید کد‌های HTML خویش را بی نیاز فرمایید. به عنوان مثال می توانید از تگ‌های جدیدی استعمال نمائید که خودتان تعریف می کنید. در وضعیت ساده برای تایپ کردن Front-end پروژه‌ها شما با تعدادی تگ‌های HTML معمولی راز و عمل دارید. در صورتیکه بخواهید کاغذ خویش را تعاملی فرمایید مجبورید که‌این عمل را با استفاده از جاوا اسکریپت خام اجرا دهید. ولی با صرف وقت معمولا زیاد!


اما با عرضه فریم ورک Angular.js به وسیله گوگل، می توانید از گروه‌ای از ابزارهای جاوا اسکریپتی به کار گیری نمایید. ahrefs با این فریم ورک شما می‌توانید تحت معماری MVC، کدهای Front-end پروژه را بنویسید.


کتابخانه React

فکر کنید می‌توانستیم هر ورقه اینترنت را به قسمت‌های خرد تقسیم کنیم. هرکدام از آن نصیب‌ها این قابلیت را داشته باشند که در پروژه بارها استفاده شوند. فارغ از اینکه ناچار باشیم هر توشه مجدد آن‌ها‌را کدنویسی کنیم. بگذارید نام این نصیب‌های خرد را کامپوننت (Component) بگذاریم. ایده‌ی کتابخانه‌ی React از طرف فیسبوک تولید شد و Component-Based است به‌این مضمون‌ که به ما این قابلیت و امکان را میدهد، Component‌های محدود گردیده‌ای را تشکیل داد کنیم که state خویش را مدیریت نمایند، بعد آنان‌را برای ایجاد کرد رابط کاربری غامض تهیه کنیم.


بعد از معرفی معنی کامپوننت و به کارگیری‌ از آن توسط [ltr]Angular ،React [/ltr] در ورژن‌ی دوم خویش از آن به کار گرفت. به این ترتیب مضمون‌ کامپوننت مفهومی مشترک در میان این دو ابزار جاوا اسکریپتی می باشد. اما در این صورت‌ تفاوت این دو ابزار در چه چیزی است؟ در واقع React صرفا یک کتابخانه نادر وسعت جاوا اسکریپتی میباشد. در حالی که Angular یک قاب ورک میباشد.  این یعنی بر خلاف Angular در React برای اتصال کامپوننت‌ها و… احتیاج به به کار گیری از ماژول‌های جانبی داریم.  مزیت این شغل آزادی در گزینش این ماژول‌های جانبی میباشد. یعنی ما میتوانیم شایسته ترین ابزار و مطلوب‌ترین آنان را نسبت به پروژه‌ی خویش تعیین کنیم

کلیه چیز درباره طراحی وب

در دنیای امروز قابلیت ندارد کلمه و واژه‌هایی مانند وبگاه یا این که  وبسایت و یا این که به عبارتی وبسایت به گوشتان
نخورده باشد و با‌یقین سازه بر نیازهای امروزی، رمز و کاری با این صفحه های اینترنتی داشته‌اید. ولی تا به اکنون تامل کرده‌اید که وبسایت چیست؟

در واقع تارنما به برگه در بستر وب گفته می شود که محتوا و داده ها مختلفی در آن قابل ارائه است که در صفحه ها تارنما به یوزرها نشان داده می شود قادر است در گونه های متن و تصویر و فیلم و فولدر های صوتی و... باشد.

همان طور که ما یک قطعه زمین را در دنیای حقیقی وواقعی برای معاش یا این که کسب و کار اجاره میکنیم، می‌توانیم در دنیای وب نیز همین عمل را ایفا دهیم. یعنی میتوانیم بخشی از وب را اجاره کنیم و آن بخش را برای مدتی برای خویش داشته باشیم. به قسمتی که در وب اجاره می‌کنیم و برای مدتی وابسته به ماست وبسایت می‌گویند. در واقع وبسایت ها مرزو بوم های ما در وب میباشند که می‌توانیم از آن‌ها به راه‌های گوناگون به کارگیری کنیم.

همگی اینترنت سایتها برای اینکه از کل عالم قابل دسترس باشند بایستی بر روی کانال جهانی اینترنت قرار بگیرند.

خب حال کانال جهانی اینترنت چیه؟

در جواب به پرسش web چیست، ممکن میباشد اکثری از افراد پندار نمایند که وب و کانال جهانی اینترنت مقوله یکسانی می باشند. اما با اینکه بسیار به هم مجاورت می باشند ولی ساختار متفاوتی دارا هستند.

 

کانال جهانی اینترنت چیه؟

 

کانال جهانی اینترنت، دسته ای از تارنما ها و صفحه ها وبسایت می‌باشند که در کامپیوترهای متفاوت ذخیره گردیده اند. طراحی سایت در مشهد  این کامپیوترها از روش بستر کانال وب به یکدیگر متصل می‌باشند. تارنما ها دارنده محتوای متنی،تصاویر، محتوای صوتی و تصویری و غیره می‌باشند. یوزرها میتوانند به محتویات این تارنما ها از هر قسمتی از دنیا از روش وب دسترسی داشته باشند.

 

چهارچوب اساسی فضای اینترنت، صفحه ها سایت میباشند. هر یکی این صفحه های، دارنده یک نشانی منحصربه‌فرد می‌باشند،رایا پارس  این نشانی URL نامیده میشود. به دسته خاصی از صفحه ها اینترنت که به یک نشانی خاص متصل می‌باشند وبسایت گفته می گردد. به عبارت دیگر کانال جهانی اینترنت همچون یک کتاب الکترونیکی بسیار تبارک میباشد، که در سرور های گوناگون در سرتاسر دنیا ذخیره گردیده اند.

خب درحال حاضر این سایت رو کی خلاقیت کرده؟

در سال ۱۹۸۹ فردی به اسم مجموعه برنرز لی (Tim Berners-Lee) پروپوزالی را ارائه کرد که صورت معاش و پیوندها انسان را برای مدام تغییر تحول اعطا کرد.

وی که با اسم TimBL نیز شناخته می شود، اختراع کننده World Wide Web یا این که کانال دنیا‌گستر میباشدahrefs . قابل انعطاف‌افزاری که به یوزرها اذن میدهد با به کارگیری از وب هر کجا که باشند به داده ها مایحتاج خویش دسترسی داشته باشند.

این پروفسور دانش گاه ام آی تی در سال ۱۹۹۱ اولی وب سایت تاریخ را در آزمایشگاه‌های بنیاد علمی Cern رونمایی کرد. نشانی این وب سایت  info.cern.ch بود و اطلاعاتی را در زمینه‌ی همین پروژه منتشر می کرد.

اولی تارنما‌ها با کدهای بی آلایش HTML نوشته می‌شدند. صفحه ها این تارنما‌ها مشتمل بر سرتیتر و جمله و ابرمتن (Hypertext) بود که روی ورقه اکران رایانه‌های متفاوت به اکران درمی‌آمد. در ابرمتن‌ها از ابرپیوند (Hyperlink) به کار گیری می شد و از روش این ارتباطات یوزرها می‌توانستند به صفحه ها دیگر مراجعه نمایند.

از توضیحات علمی بگذریم. چیزی که مورد نیاز میباشد بدانید این میباشد که وبسایت‌ها بستر ارتباطی بی آلایش و انعطاف‌پذیر­ی میباشند که یکی‌از مهم ترین دستاوردهای تاریخ انسان به شمار میروند و این نو هنگامی میباشد که هنوز موتورهای جست‌وجو وارد بازی نشده‌ بودند.

 

تفاوت اینترنت و وب
بعضا از اشخاص از کلمه و واژه وب و اینترنت تحت عنوان مترادف و هم معنی به کار گیری می نمایند و این دو عبارت را یکسان فکر‌می کنند. وب در واقع یک کانال بسیار تبارک از کامپیوترهایی میباشد که به یکدیگر متصل می‌باشند. ولی کانال جهانی اینترنت، گروه ای از صفحه های اینترنت میباشد که در‌این کانال فعال‌سازی شد‌ه‌است. به عبارت دیگر مرورگر سیستم شما از وب برای دسترسی به اینترنت استعمال می نماید. خلال این، وب این قابلیت را برای شما مهیا می نماید تا به سایر افراد پست الکترونیک ارسال فرمائید، با یکدیگر رای زنی فرمایید و پوشه هایتان را به اشتراک بگذارید.

 

تاریخچه طراحی وب

 

ساخت وب سایت چیست ؟
ساخت سایت به تشکیل داد و فعال‌ساز‌ی صفحه ها تارنما گفته میگردد که معمولا این عمل با کدنویسی به گویش‌HTML اجرا می شود. ابتدا، صفحه ها وب سایت‌ها با به کار گیری از گویش HTML نوشته می‌شدند و بعداز آن با به کار گیری از گویش CSS صورت ظاهری کاغذ را کامل شدن میکنند.
وبعد از آن با به کارگیری از زبانهای نرم افزار نویسی سمت سرور صفحه ها پیاده سازی گردیده پویا می‌شوند. به زبانی بی آلایش‌خیس تعریف و تمجید ساخت سایت عبارت میباشد از ایجاد کرد صفحه ها اینترنت با به کارگیری از کد های زبانهای اپ نویسی.
دقت داشته باشید که پیاده سازی صورت ظاهری یک وبسایت  یا این که به عبارتی رابط کاربری به طور تصویر در اپلیکیشن هایی مثل فوتوشاپ یا این که  ادوبی ایکس دی را نمیتوان ساخت وب سایت نامید.

تاریخچه طراحی وب سایت
وقتی که Tim Berners-Lee در سال 1989 وب را اخلاق کرد احتمالا فکرش را نمیکرد که دنیای وب از آن فرصت تا این حد تغییر‌و تحول نماید.در واقع تاریخچه ساخت وب سایت با تاریخ وب گره خورده و بعداز آن به طور تقریب هرسال در گیر تغییرات مهمی گردیده است.امروزه به جایی رسیده ایم که شاید تصور دنیایی سوای وب و سوای تارنما ها برایمان سخت باشد.

ابتدایی ترین روند پرورش ساخت سایت زمانه ظلمت بود، چرا‌که صفحه های در مجموع سیاه و تیره بوده و صرفا یکسری پیکسل تک رنگ و که به مشقت ممکن بود متحرک باشند بر روی آن قرار داشت. پیاده سازی این سایت ها با به کار گیری از نشان ها و symbol ها ایفا می گرفت.

در سال ۱۹۹۰ گویش نرم افزار نویسی اچ تی ام ال ساخته شد و در سال ۱۹۹۱ او‌لین وبسایت با امداد این لهجه پیاده سازی و در فضای وب قرار گرفت. و 1‌سال آنگاه یعنی در سال ۱۹۹۲ امکان جدول بندی یا این که  Table  هم به گویش اچ تی ام ال اضافه شد که به طراحان یاری می‌کرد مطالب وب سایت را نصیب بندی و تروتمیز نمایند و به نوعی تارنما ها وضعیت سازماندهی گردیده پیدا کرد. در آن مجال حدود ۱۰ میلیون مخاطب از وب به کار گیری می‌کرد و ۶۰۰ وبسایت به طور فعال وجود داشت.

آن‌گاه در سال ۱۹۹۵ دو پلتفورم کار کشته وارد عرصه اینترنت شد :

جاوا اسکریپت \"javascript\"  
اشاره گر  \"Flash\"
این دو ابزار مالامال اقتدار و کاربردی به طراحان یاری کرد تجهیزات فوق العاده ای برای وبسایت های خویش ساخت و ساز نمایند و یک توفیق والا در ساخت وب سایت بود. مثلا این تجهیزات میتوان : بازی های آنلاین , سیستم چت و گفتگوی زنده , رابطه تصویری , چندرسانه ای و سایتهای زنده و …… را اسم موفقیت.

در سال ۱۹۹۶ با ۷۴ میلیون مخاطب اینترنتی و بیش تر از ۶۵۰ هزار تارنما فعال در فضای وب امکان های CSS  و Frame هم به یاری برنامه نویس ها و طراحان وب سایت آمد.
CSS به یوزرها یاری می کرد تک تک پیکربندی مرتبط با نوع فونت , رنگبندی و ریزه کاری تارنما خویش را در یک پوشه ذخیره نمایند و بدون چاره نباشد در هر ورقه از وب سایت دوباره کد نویسی نماید و تنها مقادیر را از پوشه CSS بازخوانی نماید.
Frame هم به طراح امداد می‌کرد که یک سری برگه از وبسایت خویش را در یک پنجره مرورگر به مخاطب اکران دهد و به ذکر دیگر یک کاغذ دیگر از وبسایت را در شیت فعلی به مخاطب اکران میداد.
در سالهای ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ زبانهای اپلیکیشن نویسی ذیل اینترنت بسط کرد و گویش PHP و همینطور ورژن نو CSS با اسم CSS 3 معرفی شدند.گویش پی اچ پی به طراح وب سایت امداد می‌کرد بتواند سایتی دینامیک فعال‌سازی نماید که با استفاده کننده تعامل داشته باشد و قابلیتهای فراوانی درین گویش نرم‌افزار نویسی وجود داشت.که پس از ورود آن سایتهای فروشگاهی و بقیه سایتهای امروزی هم وارد فضای مجازی شدند.
تاریخ های اضافه شدن تکنولوژی های اساسی به اینترنت سایتها :
جدول ها در طراحی سایت (1995)
جاوا اسکریپت (1995)
زمان مکان نما ها - Flash (1996)
پیدایش CSS (1998)
قیام گوشی ها- کانال ها و قاب ورک ها (2007)
ساخت سایت پاسخگو (2010)
ساخت وب سایت فلت (2010)
معرفی گونه های وبسایت
در موقعیت کلی می‌اقتدار گونه های اینترنت‌وبسایت را از تعدادی حیث آیتم نظارت قرار اعطا کرد:
از دید فنی
شیوه تلاش
نرم افزار نویسی
اشکال وب سایت ها از لحاظ فنی
از نگاه فنی وبسایت ها به انواعی مانند داینامیک، استاتیک و ... تقسیم می گردند.
وبسایت استاتیک
وبسایت ایستا سایتی میباشد که قابل تغییر تحول یا این که آپ دیت رسانی وجود ندارد. این تارنما ها به دو طرز HTML و فول نشانه گر نوشته می‌شوند. مزایای تارنما های استاتیک و استوار به تفصیل تحت میباشد:
برای طراحی وب سایت های استاتیک نیازی به نرم‌افزار نویسی ماهر ندارید. یک شغل HTML نیز می‌تواند فرایند پیاده سازی را ایفا دهد. این دستور منجر کاهش مخارج ساخت سایت می‌گردد.
از آنجایی که صفحه آرایی در وبسایت های استاتیک به طور مستقل جاری ساختن میگردد، طراح میتواند هر برگه را با خصوصیت های اختصاصی پیاده سازی نماید.
ولی معایب این نوع وبسایت چیست؟
آپ دیت صرفا به وسیله طراح تارنما قابلیت و امکان پذیر میباشد. در این زمینه، شما برای حذف و افزودن محتوا به طور کاملً به طراح متعلق میباشید.
هزینه مراقبت این تارنما ها بیشتر میباشد چون صاحبان بایستی برای بازنویسی محتوا هزینه مستقل ای به طراح بپردازند و به طور حضوری نمی توانند این شغل را اجرا دهند.
از آنجایی که آپدیت رسانی در وب سایت های اثبات جاری ساختن نمیشود، نمی توانند درجه های بالایی در موتورهای کاوش دستیابی نمایند. (آیا تا به درحال حاضر به کاغذ دوم نتیجه ها گوگل رفته اید!؟)
این وب سایت ها انعطاف پذیر نیستند و قابلیت رابطه در بین مخاطب و مدیریت نیست. به همین استدلال یوزرها عشق و علاقه ای به تارنما های اثبات ندارند.
وب سایت های پویا
وبسایت پویا سایتی میباشد که انعطاف پذیر میباشد و به مدیران اذن دستکاری می‌دهد. این وب سایت ها با به کار گیری از زبانهای اپ نویسی سمت سرور و یا این که با سیستم رئیس محتوا یا این که CMS پیاده سازی گردیده اند.
با استعمال از این تارنما ها نیازی وجود ندارد که به کامپیوتر مسلط باشید یا این که اپلیکیشن نویسی بلد باشید تا بتوانید به راحتی به محتوای وبسایت خویش دسترسی داشته باشید، هر فرصت که خواستید آنان را تغییر‌و تحول دهید و آپ تو دیت فرمایید. یک‌سری سیستم رئیس محتوا وجود داراست که وردپرس یک کدام از شناخته گردیده ترین آنهاست.
وب سایت های پویا یا این که مطابق اپلیکیشن می‌باشند یا این که به طور مکان نما پویا پیاده سازی گردیده اند. وب سایت های Dynamic Flash بر روی پلتفرم Adobe Flash اکران داده می‌شوند و به این ترتیب هنگفت می باشند. وبسایت های هنگفت دیر بار گذاری میگردند و در موتورهای کاوش مرتبه ذیل تری دارا هستند. اگرچه این تارنما ها خسته کننده می باشند، ولی خوشگل و دیدنی میباشند و برای کاتالوگ های معرفی تولید ها یا این که محتوای هنری مطلوب می باشند.
اشکال اینترنت‌تارنما از حیث طرز کوشش
با دقت به شیوه کوشش، اینترنت‌وب سایت‌ها را می‌اقتدار به تیم‌های گوناگونی تقسیم کرد. وبسایت فروشگاهی، وب سایت فردی، وب سایت شرکتی، وبسایت وکالت، ساخت سایت کاتالوگ و ... به عنوان مثال اینترنت‌تارنما‌های مختلفی میباشد که شما میتوانید با دقت به ماهیت استخراج‌وکار خویش گزینش نمائید.
وبسایت های شرکتی
وبسایت های شرکتی به سایتهایی گفته می‌گردد که در ان یک کمپانی و یا این که تولیدی به معرفی سرویس ها یا این که محصول ها خویش می‌پردازد.
سایتهای فردی
این سایتها برای معرفی یک شخص خاصی پیاده سازی می‌شوند از جمله یک هنر پیشه یا این که یک مهندس و یا این که یک طلبه..
که غرض قرار دادن داده ها این شخص در دسترس مردم است
سایتهای فروشگاهی
دراین سایتها بیشتر مقصود در فروش مال هست که مخاطب تارنما می‌تواند از این نوع سایتها کالا متبوع خویش را خریداری نماید
سایتهای خدماتی
سایتهای خدماتی سایتهایی می‌باشند که در ان به استفاده کننده خویش سرویس ها خاصی ارائه می‌گردد مثل دانلود فیلم ،ویدیو یا این که عکس و یا این که قابلیت و امکان رابطه با بقیه افراد
اشکال سایت از نگاه اپ نویسی
یکسری از اینترنت سایتها می‌باشند که به طور منحصر برای یک عمل خاص پیاده سازی گردیده اند که به اینها اینترنت سایتهایی با پیاده سازی منحصر گفته می گردد.
از جمله ساخت سایت با گویش php
طراحی وب سایت با لهجه پایتون
تعدادی اینترنت سایتهای میباشند که با سیستم های مدیر محتوا و یا این که به وسیله یکسری قابل انعطاف افزارهایی به طور داده های عددی در دسترس می‌باشند که میتوان با ایفا چندین تغییرات خرد از انها به کار گرفت که به‌این نوع سایتها پوسته مهیا می‌گویند

زبان css چیست و چه کاربردی دارد؟

css چیست؟

در بالا بایستی بدانید که Css مخفف چیست؟  سی اس اس مخفف Cascading Style Sheet (CSS) میباشد. لهجه css یک گویش پیاده سازی صفحه ها اینترنت برای ساخت و ساز و تشکیل داد خصوصیات ظاهری ورقه ها و داده ها وبسایت است. css یکی‌از مرسوم ترین و دوست داستنی ترین ابزارهای پیاده سازی صفحه های وبسایت درج شده به وسیله گویش HTML و یا این که XHTML میباشد و همینطور از گویش های اسکریپت دیگری مانند plain XML، SVG و XUL نیز به نیکی مدد می کند.


در کدنویسی با استعمال از CSS میتوانید استایل وب سایت مثل رنگ، فونت، تصاویر بگراند و … را بصورت دلخواه تغییر و تحول دهید.


مقصود و کاربرد css چیست ؟

مقصود از ساخت‌و‌ساز css در واقع جداسازی داده ها محتوا (که بوسیله زبانی مانند HTML درج شده اند) از داده ها ظاهری مانند ورقه بندی، طراحی سایت در مشهد رنگ و سایز و نوع فونت است. این جداسازی موجب ارتقاء سرعت در دسترسی به وب سایت، انعطاف پذیری بیشتر برای در دست گرفتن خصوصیت های ظاهری، قابلیت و امکان پیاده سازی یک‌سری شیت با یک فرمت یکسان و دوری از عدم وضوح و اجرا شغل های تکراری در ساخت وب سایت می‌شود.


بعضا از کاربردهای CSS عبارتند از:


انتخاب طول و پهنا

طراحی وب رسپانسیو صفحه های

گزینش دورنما

گزینش محل قرار دریافت کردن یک عنصر مانند متن یا این که عکس و…

انتخاب دکورا سیون نوشته ها (چپ چین، راست چین و…)

مشخص و معلوم کردن ترازو مسافت ی موادتشکیل دهنده از همدیگر

تغییر و تحول در نوع نوشتاری (فونت، رنگ و…)

در‌پی با ساختار کدهای CSS آشنا میشوید.


ساختار کدهای css

ساختار یک کد در Css از دو بخش تشکیل‌شده میباشد:


گزینش کننده (Selector)

بلاک اعلان (Declaration)

Selector

در صورتی‌که که بخواهید به بخشی از html استایل خاصی دهید بایستی یک تگ را تعیین فرمائید رایا پارس  تا بتوانید کدهای Css را روی آن ایفا فرمائید. عنصر تعیین گردیده قادر است یک جمله، یک تصویر و یا این که یک عنوان باشد. تعیین کننده‌های سی اس اس به یکسری مجموعه تقسیم می گردد:


تعیین کننده عنصر:


با به کار گیری از این تعیین کننده میتوانید تگ خاصی را گزینش و تغییرات استایل را بر روی آن جاری ساختن فرمائید به صورت نمونه می‌اقتدار تگ‌

در یک ورقه


اینترنت را گزینش کرد و رنگ آن را به قرمز رنگ تغییر‌و تحول اعطا کرد.


تعیین کننده id :


در صورتیکه بخواهید استایل‌های CSS بر روی گروهی از تگ‌ها تمجید گردد، می بایست از گزینش کننده ID استعمال فرمائید. ahrefs برای این فعالیت می بایست در کدهای HTML برای تگی که قصد تغییر‌و تحول استایل آن‌ را دارید یک ID تمجید نمائید، آن‌گاه در قسمت Css آی‌دی متبوع را گزینش و تغیرات را بر روی آن جاری ساختن میکنید.

دستورها صرفا بر روی یک ID خاص که با با نماد # در اولِ آن معین می‌گردد اجرا می گردد.


گزینش کننده Class :


Declaration

با به کارگیری از این نصیب که فی مابین {…} قرار میگیرد می‎‌توانید معلوم فرمایید چه استایلی روی تگ‌های گزینش گردیده اجرا خواهد شد. این نصیب از دو نصیب “خصوصیت” و “مقدار” درست شده میباشد که بایستی معین نمائید عنصر تعیین گردیده چه خصوصیت و چه یه خرده داشته باشد. به صورت نمونه مشخص و معلوم نمائید تگ h1 به رنگ آبی‌رنگ و یا این که سایز فونت موازی ۱۴ پیکسل باشد.


stylesheet چیست؟

یک stylesheet دسته ای از مقررات و کدهای css میباشد که به مرورگر میگوید که چه گونه  tag HTML اکران داده گردد.


پوشه css چیست؟

css با تولید فولدر css. همینطور شمارا کارکشته می سازد تا اکران شیت متبوع خویش را در یک سری شرایط متفاوت Rendering مانند وضعیت اکران بر روی مانیتور، شرایط اکران در نوبت چاپ، در طول وضعیت شناسایی صدا ( برای مرورگرهای مبنی بر قابلیت و امکان شناسایی صدا) و همینطور برای اکران در صفحه ها مرورگر تلفن همراه را به صحت تهیه و تنظیم نمائید.


به شما توصیه می شود برای دستیابی داده ها در حوزه تکنیک کد نویسی و کد نویسی یعنی چه نوشته‌علمی مارا تفحص کنید.


افزودن CSS به HTML

طریق اتصال فولدر css به فایلhtml به سه نحوه پایین اعمال میشود:


External CSS

Internal CSS

Inline CSS 

External CSS

با به کارگیری از طریق External CSS که پرکاربردترین شیوه به کار گیری از سی اس اس میباشد می توانید با تغییر تحول یک پوشه که از پیشین ساخت گردیده، ظواهر یک وب سایت را تغییر و تحول دهید. محل قرارگیری کدهای css در طریق فرنگی این چنین میباشد که بایستی کدهای css را در یک فولدر notepad بصورت منقطع نوشته و با پسوند .css ذخیره نمایید. هم اکنون بایستی این پوشه را با اوامر html به پوشه مهم متصل فرمائید. برای این فعالیت می توانید درون تگ در قسمت فایلی که از گذشته ساخت نموده اید را معرفی نمائید.


Internal CSS

Internal CSS وقتی استعمال میگردد که یک برگه از وب سایت بایستی استایل مشخصی داشته باشد. این چنین در نصیب در تگ

پیاده سازی مقر داده را از کجا شروع کنیم

پیاده سازی مقر داده چیست

موقتی نیاز به مقر داده از هر زمانی بیشتر شم میشود. تارنما‌های اینترنتی و برنامه‌ها بر مبنای استفاده از دیتابیس‌ها صورت

 می‌گیرند. به همین دلیل پیاده سازی مقر داده به یک لزوم برای اکثری از استحصال‌وکارهای تازه و خصوصا استارتاپ‌ها تبدیل گردیده است. در‌این مقاله می‌خواهیم نیاز جانور برای یک مقر داده بهتر را تشریح کرده و آنگاه گونه های مقر داده و سیستم‌های رئیس گوناگون آن را معرفی کنیم. در غایت هم روند دسته‌بندی داده ها و تبدیل آنها به یک مقر داده SQL را به شما نماد خوا‌هیم بخشید. در مرحله‌ی نخستین بایستی پیاده سازی مقر داده چیست متوجه شویم.


پیاده سازی مقر داده چیست


استدلال نیاز به پیاده سازی مقر داده  چیست

مقر داده یک گروه منظم از داده‌هاست که در یک سیستم کامپیوتری ذخیره می گردد. دسترسی به‌این داده‌ها برای کاربر از روش قابل انعطاف‌افزاری با اسم DBMS یا این که Database Management System شکل می گیرد. دنیای امروز بر طبق همت سیستم‌های دیجیتالی و حصول‌وکارهای الکترونیک انجام شده است. از جمله در کشور ایران «اسنپ»، «دیجی‌متاع» و «دیوار» نقش اساسی و غیرقابل انکاری در معاش عموم پیدا کرده‌اند. از طرف دیگر استارتاپ‌های بی‌شماری تمامی‌روزه بر بستر وب در موقتا صورت‌گیری‌اند.

مقر داده در پیاده سازی بک‌اند یا این که درونی وب سایت‌ها و نرم افزار‌ها نقش اصلی داراست. لیست اجناس و مختصات یوزرها دو مثال اساسی از کاربرد مقر داده برای کسب‌وکارهای الکترونیک‌اند. داده‌ها در پوسته مقر داده تصویب گردیده و در طول نیاز، از روش نرم افزار‌نویسی با چندخط کد فراخوانده گردیده و روی صفحه وب سایت به اکران درمی‌آیند. برای همین پیاده سازی مقر داده به بخشی اصلی و کلیدی از پروسه راه‌اندازی استخراج‌وکارهای الکترونیک تبدیل گردیده است.

انواع سیستم های مدیر مقر داده

گفتیم که مقر داده تیم منظمی از داده‌هاست که روی کامپیوتر ذخیره می گردد. دسترسی استفاده کننده به اطلاعات دردسترس در مقر داده از روش DBMSها یا این که سیستم‌های مدیر مقر داده ممکن میگردد. Database Management System که به‌اختصار DBMS نامیده می‌گردد، قابل انعطاف‌افزاری است که کار ذخیره‌سازی و سازماندهی داده‌ها را بر عهده دارد. انواع سیستم مدیر مقر داده عبارتند از:

سلسله مراتبی

کانال‌ای

ارتباط‌ای

شی‌گرا

دیتابیس گراف

سبک ER

دیتابیس گواهی

دیتابیس NoSQL

استدلال نیاز به پیاده سازی مقر داده  چیست

سبک سلسله مراتبی

در این سبک از مدیر مقر داده، داده‌ها در صورت گره‌های والد/فرزندی ذخیره میگردند. هر گره غیروابسته از داده‌های مرتبط با خویش، اطلاعاتی درباره شرایط والد/فرزندی خویش و ارتباطش با گره‌های دیگر را در خویش داراست. در‌این سبک داده‌ها به صورت درختی ذخیره می‌شوند. هر شاخه والد می تواند تعدادی فرزند داشته باشد ولی هر فرزند فقط یک والد دارد.

از این سبک (که در ده سال 60 میلادی توسط IBM پیاده سازی شد) برای رئیس داده در سیستم‌های ارتباطی و بانکی به کارگیری میشود. رابطه یک به چند میان گره‌های والد و فرزند و خلا امکان رابطه میان فرزندان منجر کمبود انعطاف‌پذیری در سبک سلسله‌مراتبی می باشد. امتیاز اصلی این سبک به‌سرعت بالا و کارایی ظریف آن مربوط می‌گردد.

سبک  کانال‌ای

سبک مدیر مقر داده کانال‌ای، شکلی مشابه به تار عنکبوت داراست. این سبک تا حدودی مشابه سبک سلسله‌مراتبی می‌باشد، با این تفاوت که در‌این سبک شرایط والد و فرزندی وجود نداشته و جای‌جای می‌تواند با تنی چند از نقاط دیگر راجع‌به باشد. کاربرد اصلی این کانال در مدیر سیستم اطلاعاتی برای کمپانی‌های بلندمرتبه کامپیوتری است. والد در سبک کانال‌ای «اشغال‌کننده» و فرزند «عضو» اسم دارااست. ارتباط ها بین این دو یکسری به یکسری میباشد و محدودیتی در خصوص با یکدیگر ندارند. مبدع این سبک چارلز باخمن است.

سبک سلسله مراتبی

سبک ارتباط‌ای

دارای شهرت‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع مدیر مقر داده که گویش SQL برای دسترسی به آن پیاده سازی شد‌ه‌است. در این سبک داده‌ها در پوسته جدول‌هایی ذخیره میشوند. هر ردیف شامل یک خصوصیت و هر طرح مشتمل بر یک رکورد است. رکورد دربرگیرنده اطلاعاتی بوده که راجع به یک پدیده  و خصوصیت‌های گوناگون آن به دست آمده می باشد. برای مثال در ردیف‌ها «اسم»، «سن»، «جنسیت» و «پرداختی» بوده و در هر سطر را مقدار این خصوصیت‌ها برای یک مشتری تشکیل میدهد. این سبک به انگیزه سازش با اپ‌نویسی و دسترسی شل داده ها برای ساخت وب سایت و اپ از محبوبیت بالای جهانی شامل است.

سبک شی گرا

امتیاز سبک ارتباط‌ای در شل بودن شغل با آن است. سبک شی‌گرا در طرف مقابل هزینه پیشرفت و یادگیری بالایی دارد و شغل با آن مطلوب هرکسی وجود ندارد. در ازای سبک شی‌گرا ضعف‌های سبک ارتباط‌ای مثل غیرقابل تجزیه بودن ردیف‌ها و عدم وجود ترتیب در ستون‌ها را نداشته و از اعتنا بسیار بالاتری شامل است. اگر گزینه کمبود منابع (مالی و انسانی) برای توسعه و گسترش این سبک در کسب‌وکار وجود نداشته باشد، گزینش مد شی گرا منطقی‌خیس از سبک ارتباط‌ای به‌حیث می‌رسد.

سبک گراف

این سبک مشتقی از سبک ارتباط‌ای بوده و زیرمجموعه NoSQL قرار می گیرد. در سبک گراف، چند گره و کناره داریم که نماینده داده ها‌اند. هر گره نقش رکورد در سبک ارتباط‌ای را دارد (داده ها تصویب گردیده مخاطب، مال یا این که…) و هر کناره رابطه در بین رکوردها را ذکر می‌نماید. یک‌سری خاصیت (Properties) هم به‌تیتر داده ها مازاد در گره‌ها قرار می‌گیرند.

 سبک ER

سبک ER یا این که Entity Relationship بر مبنای دو رکن اساسی صورت گرفته می باشد. ER در انگلیسی مخفف ارتباط پدیده‌ها هست. در‌این سبک پدیده‌ها ارتباط ها متعدد (یک به یک – یک به یک سری – چندین به تعدادی) با یکدیگر دارا هستند. در سبک ER نموداری داریم که انواع متفاوت در آن معانی خاص خویش را دارا هستند:

مستطیل: پدیده (رئیس، استاد، دانشجو یا این که…)

بیضی: خصوصیت (اسم، سن، جنسیت یا این که…)

لوزی: نوع ارتباط (به عنوان مثال ارتباط دو پدیده استاد و کالج از نوع استخدام است)

خطوط: وجود رابطه میان پدیده‌ها را نشانه میدهند

بیضی دولایه: خصوصیت چندمقداری

بیضی نقطه‌چین: خصوصیت مشتق گردیده

مستطیل‌های دولایه: دسته پدیده‌های ضعیف

دو خط کنار هم: مشارکت کامل یک پدیده در یک ارتباط

سبک گواهی

این سبک نیز جزو زیرمجموعه‌های NoSQL به حساب می آید و به تازگی محبوبیت متعددی دستیابی نموده است. در سبک سند، داده‌ها در پوسته سندهایی ذخیره می گردند. هر گواهی مشمول خویش داده، ارتباط ها آن داده با دیگر داده‌ها و خصوصیت‌های آن داده است. مزیتی که منجر گردیده برخی از متخصصان در سال‌های اخیر این‌شیوه را به SQL ترجیح دهند، ذخیره سریع‌خیس و دسترسی بهتر به داده ها می باشد. فعلا این سبک از روش قابل انعطاف‌افزارهایی مثل Hbase، Cassandra، Apache Flink و IBM Informix ارائه میشود.

سبک NoSQL

سبک NoSQL

سبک مدرک و سبک گراف دو مثال از مشهور‌ترین جایگزین‌های معرفی گردیده برای SQL اند. سبک NoSQL به حذف بدون نقص SQL تاکید ندارد بلکه می خواهد محدودیت‌های SQL برای سیستم‌هایی همانند وب اشیا را دور بزند. برای همین بیشتر اوقاتی که این‌راه در پروژه‌ای به کار می‌رود، در واقع یک طریق دیگر در کنار SQL به‌همدم معماری ابری برای داده‌ها پیاده‌سازی می گردد. دارای شهرت‌ترین دیتابیس‌ها NoSQL را پیرو می‌بینید:

Cosmos DB

ArangoDB

Couchbase Server

CouchDB

Amazon DocumentDB

MongoDB, CouchBase

Elasticsearch

Informix

SAP HANA

Neo4j

مراحل پیاده سازی مقر داده چیست

موقتا میخواهیم به سراغ پیاده سازی یک مقر داده برویم. قابل ذکر است در اینجا تمرکز ما بر مقر داده ارتباط‌ای خواهد بود.طراحی سایت در مشهد  زیرا که‌این سبک ازمدیریت مقر داده محبوب‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها هست و توضیح آحاد طریق‌ها از توان این نوشته‌ی‌علمی بیرون خواهد بود. فرض کنید کسب‌وکاری دارید و قرار میباشد برای آن مقر داده‌ای پیاده سازی گردد. این مراحل لازم می‌باشد با نازکی و اعتنا خاصی به انجام رسد. زیرا در غیراین‌شکل قادر به بهبود روندهای کاری شما نخواهد بود. در پی این پروسه به ترتیب توضیح داده می گردند.

مقصود از پیاده سازی مقر داده چیست

مقر‌های داده در جاهای گوناگون و برای هدف ها متفاوتی پیاده سازی میشوند. اینکه چه شخص یا این که اشخاصی قرار میباشد با این مقر داده عمل نمایند بسیار اساسی خواهد بود. به عنوان مثال در حالتی‌که قرار میباشدرایا پارس  منشی کمپانی با داده ها بسیار زیر کامپیوتری از آن به کارگیری نماید، این دیتابیس باید بر پایه ی با قدرت وی پیاده سازی شود. سفارش ما برای این مرحله مطالعه نوع سازماندهی فعلی داده ها و گفتمان با افرادی میباشد که در آینده با دیتابیس شغل خواهند کرد.

فرآیند پیاده سازی مقر داده چیست

فهرست پدیده‌ها و خصوصیت‌هایشان را بسازید

مقر داده ارتباط‌ای بر مبنای تعدادی جدول صورت می گیرد. هر سطر این جدول‌ها مرتبط با یک پدیده (مخاطب، فرآورده، کارمند یا این که..) و هر ردیف مشمول خصوصیت‌های آن (اسم‌کاربری، قیمت، شماره‌پرسنلی یا این که…) خواهد بود. ahrefsاستارت باید تک تک پدیده‌های آیتم رسیدگی را مشخص کرده و آن گاه آحاد خصوصیت‌های اساسی آنها‌را روی شیت بیاورید

جدول اول را روی صفحه پیاده سازی فرمایید

به‌دنبال یک فهرست دارید مشمول پدیده‌ها و خصوصیت‌های اساسی هر پدیده. موقتا وهله به پیاده سازی جدول از این فهرست می‌رسد. فرض فرمایید بیزنس شما می خواهد مقر داده‌ای از مشتریان و داده ها آنان داشته باشد.


انتخاب نوع داده‌ها

بعد از پیاده سازی یک جدول نخستین روی شیت، نوبت به گزینش نوع داده هر ردیف می‌رسد. این جدول‌ها قرار است وارد یک زبان اپ‌نویسی شوند و او‌لین گام در برنامه‌نویسی، انتخاب نوع داده‌ها می‌باشد. از جمله داده‌های ردیف سن از محصول int داده‌های ردیف اسم از کالا varchar خواهند بود.

گزینش کلید اساسی برای هر جدول

در این مرحله می بایست بدانید چندین جدول دارید، هر یک تعریف‌و‌تمجید کننده کدام پدیده می باشند و چه خصوصیت‌هایی از آن پدیده را تمجید خواهند کرد. به دنبال برای هر جدول یک کلید اصلی (Primary Key) معین نمایید. این کلید به‌معنای کمی است که منجر جداازهم شدن ستون‌های جدول از یکدیگر می‌شود.

طراحی پایگاه داده چیست

مثلا مشتری، شایسته ترین مورد برای کلید اصلی شماره ملی خواهد بود زیرا که اختصاصی‌به‌شخص است و مشتریان را از یکدیگر مجزا می‌نماید. مقدار ردیف کلید مهم هیچ‌گاه نباید null باشد. به‌همین ادله میباشد که اکثر وقت ها حصول‌وکارها به هر توصیه یا این که مشتری یکی از چندرقمی یا این که کد شامل حرف و رقم تخصیص می دهند.