مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

برقراری امنیت وبسایت

امنیت 

دعوا امنیت هم یک عدد از موارد گسترده و بسیار حائز اهمیت یک تارنما می باشد . ممکن می‌باشد همه فاکتورهای یک وب سایت مطلوب را در تولید وب سایت خود نظر کرده باشید، حتی مدتی هم بر روی تارنما عمل کنید و به نتایج مناسبی دست یابید، البته در‌صورتی‌که امنیت وبسایتتان مناسب نباشد هر لحظه قابلیت پیدایش خلل در تارنما و به هدر رفتن همگی زحماتتان باشد . از همین رو حتمی هست که فاکتورهای امنیتی هرچه عمده از ابتدای ساخت یک سایت مد حیث قرار گرفته و اعمال شوند . 
علاوه بر برقراری امنیت وبسایت، امنیت یوزرها نیز زیاد حائز اهمیت است . کاربران وبسایتی را انتخاب می‌نمایند که اطمینان داشته باشند اطلاعاتشان در امنیت بی نقص قرار دارااست . یک عدد از مواردی که این اطمینان یاد را به استفاده کننده می‌دهد، به کارگیری از پروتکل امنیتی https بر روی آدرس‌های سایت هست . با استعمال از این پروتکل تبادل داده ها در بین استفاده کننده و سرور بصورت کد انجام گردیده و امنیت اطلاعات یوزرها دوچندان ارتقا می‌یابد . 

محتوا 
وب سایت 
خوب - محتوا 
مسلماً برهان کلیدی فعال‌ساز‌ی یک تارنما جهت دهی کاربرانی به وب سایت می باشد که به دنبال محتوای مسئله نظرشان می‌باشند . یک محتوای اختصاصی به فرد، مفید، خلاقانه و جالب هست . نسخه برداری محتوا از وبسایت‌های دیگر علاوه بر این‌که رضایت یوزرها را جلب نمی‌کند، به عنوان یک برهان منفی هم در رتبه‌دهی موتورهای جستجو در حیث گرفته می‌گردد . 

اضطراری هست که بروزرسانی محتوای وب سایت به چهره منظم طی بازه‌های هنگامی معلوم انجام شود . پویایی یکی از عوارض موفقیت تارنما شما میتواند باشد . 

سرعت 
لود وبسایت 
خوب-سرعت لود 
این فاکتور نیز در کارآمدی تارنما بسیار بسیار اهمیت دارااست . کاربران تمایل دارا‌هستند تارنما مسئله نظرشان ظرف کمتر از 5 ثانیه بارگزاری شود . در صورتی‌که بیش از این به طول بینجامد چه بسا ممکن می‌باشد کاربر از تماشای سایت شما منصرف شود و هرچقدر نیز ظواهر و مطالب سایت موضوع پسند کاربر باشد، باز هم تفاوتی حاصل نخواهد شد . 

آپتایم 


یک عدد از عوارض فعال سازی وبسایت این می‌باشد که به صورت حضوری نمی‌توان در کلیه ساعتها شبانه‌روز و هفت روز هفته با استفاده کننده در رابطه بود . البته وب سایت این امکان را فراهم میکند تا بدون محدودیت مکانی و هنگامی بتوانید با یوزرها خویش در رابطه باشید . خواسته از آپتایم وقتی هست که تارنما شما بر روی وب برای کلیه در دسترس است . یک سایت عالی آپتایمی نزدیک به صد در صد داراست . یک لحظه در دسترس نبودن وبسایت شما می تواند به میزان از دست دادن تعدادی مشتری به ضرر و زیان شما تمام شود . 

نقش جاوا اسکریپت در پباده سازی سایت

نقش 
جاوا اسکریپت در پباده سازی سایت سید 
محمد قائمیآموزش HTML, پباده سازی وبسایت حرفه ای پس از آن که توانستیم با برد زبان اچ تی ام ال و سی اس اس را فرا بگیریم، در واقع توانسته ایم دست‌کم های پباده سازی تارنما استاتیک را فرا بگیریم . 

در این سطح در صورتیکه بخواهیم موادسازنده قرار گرفته روی صفحه ها وبسایت خویش را متحرک ساخته و به نوعی از برنامه کودکان در صفحات وبسایت خود به کار گیری کنیم نیاز به زبانی پایین تیتر JavaScript داریم (به حافظه داشته باشیم که گویش جاوا اسکریپت با گویش جاوا فرق می کند) . 
در واقع زبان جاوا اسکریپت یک گویش Scripting و یک گویش برنامه نویسی محسوب نمی شود . به طور کلی خواسته از لهجه های Scripting این هست که این لهجه ها در جواب به یک اتفاق افتاد یا درخواست کاری را انجام می دهند ولی این در حالی هست که یک گویش برنامه نویسی این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم فارغ از وجود یک درخواست هم کاری را انجام دهیم . نمونه دیگری از زبان های Scripting لهجه پی اچ پی میباشد که در ادامه با آن بیشتر آشنا می شویم . 
به طور مثال اگر بخواهیم اینترنت سایتی که در آن از لهجه جاوا اسکریپت استعمال گردیده میباشد را نام ببریم می توان به وب سایت http://www .howarths .nl اشاره کرد که در آن منوها با استعمال از گویش جاوا اسکریپت به جور ای خوشگل طراحی شده اند . 
ضروری به ذکر است که تسلط به زبان جاوا اسکریپت مستمند عصر ای منحصربه‌فرد می باشد و مسلماً چنانچه بخواهیم در طول این عصر به آن اشاره کنیم تنها موجبات راز در گمی برنامه نویسان مبتدی و تازه کار را مهیا خوا هیم آورد به این ترتیب در ارتفاع این دوره به زبان جاوا اسکریپت نخواهیم پرداخت . 

روند‌های دوست داستنی پباده سازی UX

قبل از به استارت پباده سازی هر مدل وبسایتی باید دقت ویژه‌ای به کارآمد بودن و تجربه کاربری یا به عبارتی UX آن داشته باشیم . صرفا هنگامی می‌توان اینترنت سایتی را موفق دانست که به نیکی بتواند پاسخگوی نیاز‌های کاربران و بازدید کنندگان خویش باشد . به همین دلیل، قبل از شروع به پباده سازی تارنما می بایست حسابی به اندیشه مخاطبان خویش باشید . نیاز‌های مخاطبان خویش را شناسایی و آنالیز فرمایید و به آنان اعتنا فرمایید و طبق این نیاز‌ها اقدام به طراحی وب سایت کنید، این چنین احتمال اینکه سهامداران و مشتریان بالقوه با شما تماس بگیرند هم دوچندان فراوان خواهد شد . 

طراحی سایت در مشهد

روند‌های 

دوست داستنی پباده سازی UX 

روند‌ها و کار‌های همگانی در طراحی UX همواره در هم اکنون تغییر و تحول میباشند و ثابت باقی نمی‌مانند، شاید بتوان برهان آن را فعالیت‌های گوناگون سایت‌های متعدد دانست، به زبانی دیگر هر سایتی با اعتنا به زمینه‌ی فعالیت خود، دسته خاصی از طراحی را می‌طلبد . همینطور ممکن می باشد برای مدتی افراد متعددی از مدل خاصی از پباده سازی استقبال کنند البته آن‌گاه از مدتی دیگر کسی سراغ آن گونه طراحی نرود . به همین دلیل می بایست زحمت زیادی هنگام پباده سازی UX کشید و اعتنا خاصی به آن داشت . 

در اینجا می‌خواهیم راهنمایی‌هایی را در زمینه‌ی پباده سازی UX برای آغاز کار طراحی وبسایت در اختیار شما قرار دهیم: 

طراحی 

ریسپانسیو(Responsive) موبایل 

بی شک وبسایت شما بایستی ریسپانسیو باشد . امروزه کاربران زیادی سایت‌های متفاوت را با تلفن هوشمند خود می بینند و از گوشی تلفن هوشمند خود به تیتر دستگاه با اهمیت خویش برای اینترنت گردی استعمال می‌نمایند . از این رو در صورتیکه سایت شما ریسپانسیو نباشد، به احتمال زیاد، مشتریان زیادی را از دست خواهید داد . 


به 

تجربه‌ی احساسی کاربر‌ها دقت کنید 

به کار گیری از سایت شما باید برای کاربر سهل و آسان باشد به طوری که هنگام به کار گیری از آن دچار سردرگمی نشود . همانگونه که گفته شد، قبل طراحی می بایست به خیر نیاز‌های کاربران خود را شناسایی نمایید و وب سایت خویش را طوری پباده سازی نمائید که نیاز‌های کاربران را برطرف نماید . علاوه بر این میتوانید سایت‌های غالب را مد حیث داشته باشید و در پباده سازی خود از آنها سر مشق بگیرید، به عنوان مثال آیکون 3 خط موازی امروزه برای قرارگیری به عنوان منو مضاعف محبوب هست . 


پیام 

دهی 

اندازه‌ی فونت می بایست به اندازه‌ای گرانقدر باشد که پیام‌ها برای بازدید کنندگان خوانا باشد . از پیام‌های یکدست و با ارزشی استعمال فرمائید که به نیاز‌های کاربر پاسخ دهد . همچنین استفاده از دکمه‌های فراخوانی به اقدام (call to action) میتواند برای مجاب کردن کاربر به ماندن در تارنما ایده‌ی مناسبی باشد . سعی برای نگه داشتن کاربر در سایت جزء اصول طلاق ناپذیر پباده سازی UX است که همیشه برای طراحان حرفه‌ای UX حائز اهمیت بوده است . 


اسکرول 

افقی در پیش‌روی با اسکرول عمودی 

با اعتنا به محتوایی که می‌خواهید به استفاده کننده نشان دهید، می توانید یک عدد از 2 جور اسکرول را برای تارنما خویش تعیین کنید، حتما اضطراری نیست که اسکرول عمودی داشته باشید . به تازگی در طراحی‌های تازه شرکت‌ها در سایت‌های خویش برای به نمایش گذاشتن محتوا‌های خویش از اسکرول افقی نیز استعمال می‌کنند، هرچند هنوز نیز سفارش میشود تا برای نشان دادن چندین عکس متعدد یا متن‌های طولانی از اسکرول عمودی به کار گیری فرمایید . باز نیز تاکید می‌کنیم نوع اسکرول را با اعتنا به مارک و نیاز‌های مخاطب خود تعیین نمائید . 


به 

تامل انگشتان کاربران باشید 

از آنجا که امروزه عمده یوزرها با تلفن‌های هوشمند و برگه نمایش لمسی از وب سایت شما بازدید و استعمال می‌کنند، می بایست به تامل برگه نمایش‌های لمسی هم باشید . 


در ورقه نمایش‌های لمسی نحوه‌ی قرارگیری المان‌ها و عنصرها متفاوت تارنما مانند آیکون‌ها و دکمه‌ها مضاعف با اهمیت هست زیرا قرارگیری نزدیک دکمه‌ها، به کار گیری از آن ها را برای کاربرانی که از ورقه سناریو لمسی به کارگیری می‌کنند، به مراتب سخت‌تر مینماید . در طراحی UX همواره گفته می شود که وب سایت باید طوری طراحی شود که استفاده کننده هنگام به کار گیری از آن احساس راحتی نماید و تجربه‌ی خیر از بازدید وب سایت داشته باشد . در حالتی که کاربر در وب سایت شما شم راحتی کند، احتمال به مشتری تبدیل شدن او چندین برابر خواهد شد . 




مواقعی را که در بالا اشاره کردیم، فقط جزئی از مورد ها حائز اهمیت طراحی UX بود که باید هنگام پباده سازی سایت به آنها اعتنا کرد . دنیای طراحی UX همواره در هم اکنون تغییر و تحول و پیشرفت می‌باشد، به همین عامل باید مدام به روز باشید تا کاربر‌ها را راضی نگه دارید . 

به کار گیری 

از سیستم های مدیر محتوا با استعمال راحت احتمالا از خویش سوال نمائید که چرا یک سیستم مدیر محتوایی با استفاده سهل و آسان و بی آلایش می تواند برهان موفقیت یک وبسایت باشد . احتمالا رابطه مستقیمی در این باره وجود نداشته باشد اما وب سایت سازی که به کار گیری از آن بی آلایش باشد، کمتر سبب خستگی مدیران آن گردیده و اکثر همت ها صرف خویش سایت می گردد و نه جوانب آن . احتمالا وب سایت سازهای خیلی قادر وجود داشته باشند که بتوانند به طیف بزرگی تجهیزات را پوشش دهند اما داشتن یک سایت ساز یا فروشگاه ساز با امکانات بالا می تواند سبب ساز سردرگمی مدیران در به کار گیری از آن شود . سیستم مدیر محتوا یا این که همان CMS را تعیین نمایید که به نیازهای شما پاسخ دهد وجود تجهیزات اضافی نه صرفا باعث سردرگمی در استعمال از آن خواهد شد بلکه سبب ساز بالا رفتن حجم سایت آن نیز سوای استدلال می شود . 

طراحی سایت در مشهد

انتظارات 

یوزرها را جواب دهید مهمترین چیزی که یک کاربر را مقید به مراجعه به سایت های مختلف می کند، وصال به پاسخ سوالات، اخذ خدمات زمینه نیاز و یا این که پیدا کردن کالا درخواستی خویش هست . اگر استفاده کننده نتواند به سوال یا درخواست خود در مغازه و یا این که تارنما شما برسد پس از بازکردن آن، فورا آن را خواهد بست . اشخاصی با استفاده از تبلیغات دوچندان و خرید بک لینک کاربران را به سمت تارنما یا این که فروشگاه خود سوق می دهند اما به عامل آن که نتوانستند به نیازهای یوزرها خویش پاسخ دهند استفاده کننده قضیه لحاظ فورا پس از ورود به سایت، پنجره آن را خواهد بست و دیگر به وبسایت گشوده نخواهد گشت . باید توجه فرمایید که هم تبلیغات شما بایستی هدفمند باشد و نیز کاربرانی که از آن شیوه به وب سایت شما مراجعه می نمایند بتوانند نیازهای خود را در سایت شما مشاهده نمایند . 

تبلیغات 

هدفمند و به موقع یک عدد کارهایی که می تواند در پیروزی یک تارنما مؤثر باشد، استعمال از تبلیغات هدفمند و به موقع میباشد . بایستی بدانید که هر تبلیغاتی آن نیز در هر سایتی نمی تواند سبب ساز ترقی وبسایت شما گردد . تبلیغات می بایست در وبسایت هایی باشد که دارنده بازدیدکنندگانی است که به جامعه انگیزه شما نزدیک خیس می باشد تا کاربرانی که از این شیوه به تارنما شما مراجعه می نمایند بتوانند نیازهای خود را در وبسایت شما مشاهده کنند . 

وب سایت ها امروز خدمات مهمی را ارائه می کنند

زمانی تفکر این به سرمان می زند که یک سایت داشته باشیم، حتماً هدف مهمی پشت این فکر هست . 

وب سایت 
ها امروز خدمات مهمی را ارائه می کنند: 
- تارنما های فروشگاهی 

- وب سایت های خدماتی 

- وبسایت های هنری 

- وبسایت های آموزشی 

- سایت های شخصی 
و بسیاری از نوع بندی های دیگر، از گروه های وبسایتی قضیه به کار گیری هستند، و کلیه اینها انقطاع از نرم افزارهای اینترنت هستند، نرم افزارهایی که در حوزه تخصصی نرم افزار کار می کنند، مثل crm ها . 

البته 
یک سایت عالی چه خصوصیاتی دارد؟ چه‌طور آنطور که باید و شاید خود را در فضای مجازی معرفی کنیم؟ به بعضا از آن ها در ادامه اشاره می کنیم: 


• 
پباده سازی سایت 
پباده سازی وب سایت ممکن است مهم‌ترین دلیل در جذب مخاطب است، هر یک‌سری که این مورد، تأثیری بسزایی در بر نتایج موتورهای جستجو ندارد، اما پباده سازی سایت خوب، می تواند مخاطب را به فن شما جذب کند، فرض کنید وارد یک تارنما فروشگاهی زشت گردیده اید، آیا در ادامه تمایلی به خرید نشان می دهید؟ قطعاً پاسخ شما منفی است، در مقابل ممکن میباشد وارد وبسایت فروشگاهی یک کمپانی کوچک گردیده باشید، اما طراحی وب سایت چنان زیبا بوده می‌باشد که ناخودآگاه شما ترغیب به خرید از سایت گردیده اید . این مورد حقیقت داراست که طراحی سایت یکی از دو استدلال اصلی در پیاده سازی یک وبسایت می باشد . 



• 
برنامه نویسی سایت 
هر یکسری پباده سازی سایت، نقش مهمی در یک پروژه وب سایت دارد، البته نباید از نقش با اهمیت برنامه نویس غافل شد، وبسایت زیبایی که عمل نکند یا این که پر از مشکل‌ها فنی باشد، قطعاً بازدید کننده را فراری خواهد داد، گشوده هم فرض فرمائید وارد یک وب سایت فروشگاهی زیبا گردیده اید، ولی وارد هر چکیده از وب سایت که می شوید، مورد های بخش اعظمی عمل نمی نماید یا این که شما را با انبوهی از نادرست ها روبرو می کند، سود این مسئله، گشوده هم گریز شما از وب سایت نام برده است . در واقع برنامه نویس ها حرف نخستین را در ساخت یک تارنما می زنند . آن‌ها هنرمندانی می‌باشند که با صفر و یک ها موقعیت های وصف ناپذیر تولید می نمایند .