مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مراحل و مسائل طراحی سایت


طراحی وب استاتیک
ساخت وب سایت استاتیک به روشی از طراحی سایت گفته میگردد که در آن وبسایت سیستم رئیس محتوا ندارد طراحی سایت در مشهد و تنها با به کار گیری از HTML و CSS فعال‌ساز‌ی می‌شود. این نوع وبسایت ها در دست گرفتن پانلی برای بازنویسی محتوای وبسایت ندارند و در صورتیکه که نیاز به تغییری در آینده بر روی سایت بود مطلقا بایستی بوسیله طراح وبسایت اجرا شود. در مقابل تارنما های استاتیک وب سایت های دینامیک وجود داراست که در قسمت بعدی به آن خوا‌هیم پرداخت.

ساخت وب سایت داینامیک
طراحی وب سایت داینامیک به روشی گفته میشود که در آن سایت دارنده در دست گرفتن پانل برای مدیر آن میباشد که صاحب و مالک وبسایت می‌تواند با آموزشی که از طراح تارنما می بیند مطالب تارنما را رئیس کند. طراحی وب های دینامیک با استعمال از سیستم های رئیس محتوای جان دار و یا این که از اساس به وسیله لهجه های نرم افزار نویسی پایین اینترنت سمت سرور نظیر PHP و ASP.NET نوشته می گردند. امروزه وب سایت های دینامیک با دقت به مزایای آن نسبت به استاتیک طرفدار بیشتری دارا‌هستند و وبسایت های استاتیک بسیار کمتر از گذشته ساخت و ساز میشوند.

* برای داده ها بیشتر می‌توانید نوشته‌ی‌علمی مزایای وب سایت های دینامیک نسبت به استاتیک را مطالعه نمائید.

سیستم مدیر محتوا
سیستم های مدیر محتوا به اپلیکیشن های زیر وبی گفته میگردند که قابلیت و امکان مدیر مطالب و محتوای تارنما را می‌دهند که‌این سیستم های رئیس محتوا یا این که از اساس با استعمال از گویش های نرم‌افزار نویسی اینترنت نظیر PHP و ASP.NET پیاده سازی میشوند و یا این که از سیستم های مدیر محتوای بدون‌پول نظیر جوملا ، وردپرس و دروپال به کار گیری میشوند. مدیریت سایت از روش این سیستم های مدیر محتوا میتوانید مطالب و محتوای وبسایت ، تصاویر و منوها را سوای نیاز به علم فنی و صرفا از روش در دست گرفتن پانل مدیر سایت در اختیار گرفتن کند.

* برای داده ها بیشتر می‌توانید نوشته ی علمی شایسته ترین سیستم های رئیس محتوا را مطالعه کنید.

لهجه های نرم‌افزار نویسی ذیل اینترنت
گویش های اپلیکیشن نویسی سمت استفاده کننده
دو نوع گویش نرم افزار نویسی در اینترنت داریم که نوع نخستین آن لهجه اپ نویسی سمت مخاطب میباشد که بر روی مرورگر مخاطب اعمال میشوند و طریق اکران تارنما را در اختیار گرفتن می کنند. لهجه های اپلیکیشن نویسی سمت مخاطب HTML و CSS و گویش اپ نویسی جاوا اسکریپت و همینطور هر نوع لهجه نرم‌افزار نویسی میباشد که بر روی مرورگر استفاده کننده ایفا میشوند.

گویش های نرم‌افزار نویسی سمت سرور
لهجه های نرم‌افزار نویس سمت سرور بر روی سرور اعمال می شوند و بعداز اجرا فرایندهای مورد نیاز به طور HTML و CSS و همینطور جاوا اسکریپت به مرورگر استفاده کننده ارسال میگردد. لهجه های اپ نویسی سمت سرور قابلیت و امکان اتصال به دیتابیس های گوناگون جهت تصویب داده ها و همینطور دریافت کردن داده ها را میدهند. PHP ، ASP.NET ، JAVA and JSP از این دست گویش های اپ نویسی می‌باشند. گویش های اپلیکیشن نویسی سمت سرور در واقعیت نصیب اداره کننده عمل های روی سایت میباشند که داده ها و درخواست های استفاده کننده را از روش فرم ها و بقیه نحوه ها میگیرند و بر روی آن فرآیندهایی ایفا می‌دهند و آن‌گاه به مرورگر مخاطب ارسال می کنند.

گام های مهم در طراحی سایت


در فرایند طراحی وب، مرحله لذت قسمت همین مرحلس. عالی نیازه که اون طرح دستی خودتو تبدیل طراحی سایت در مشهد کنی به پوسته گرافیکی با یکی برنامه های  Photoshop یا این که fireworks لازمه توی این طرح خودت خیلی حساس باشی و رنگ ها و المان رو با احساس گرافیکی نیکی در کنار هم بچینی زیرا این طرح اولی عکس العمل صاحب کار با اینترنت سایتش خواهد بود. لازمه خیلی جالب و قشنگ باشه.

 بهت توصیه می‌کنم توی این عمل یا این که خیلی تمرین کنی یااینکه مطلقا با یه گرافیست عالی همیاری کنی که طرح گرافیکی سایت بهتر از آب در بیاد. مهمه که کلیه بعد ها و... ظریف بشه. در انتهای این نصیب یعنی بعداز آخری شدن طرح گرافیکی ورقه مهم وبسایت لازمه با صاحب کار گرد هم آیی بذاری و این پوسته رو بهش نشون بدی تا اینکه در شرایطی‌که هم ویرایشی داره ایفا بدی و نهایتا از صاحبکار امضا بگیری که فولدر آخرین تماما این شکلی شود. 

مرحله بعدی که در واقع ذیل گروه همین مرحله میباشد اینه که برای قسمت های اساسی دیگه هم فولدر گرافیکی تهیه و تنظیم کنی درحال حاضر برخی از دوستان اون پوشه رو به مشتری نشون میدن و برخی ها برای راحتی فعالیت خودشون psd رو میزنن. اما توی این مرحله لازمه که خیلی طرح ملاحظه کنید و برای همین شغل می تونید از وبسایت هایی مثل:


به کار گیری فرمائید تا بتونید برنامه ای که تولید می‌کنید علاوه بر اینکه آیتم پسند صاحب کار شما می باشد اینترنت سایتی آپ تو دیت و خوشگل باشه، درضمن لازمه توی این مرحله عمل پباده سازی پوسته تارنما با فتوشاپ رو هم عالی بلد باشید و بتونید یه طرح مرتبه یک با فتوشاپ بزنید که در‌صورتی‌که این گزینه رو عالی بلد نیستید و احساس میکنید لازمه توش مهارت کسب نمایید نگران نباشید عصر هایی رو در همین مسئله در آکادمی آی تی تنظیم کردیم که به زودی در سایت با هزینه بسیار مقداری برای شما دوستان عزیز قابل دسترس خواهد بود.



 

3. کد نویسی پوسته کلاینت ساید 
در فرآیند ساخت وب سایت این مرحله نیاز به یک کارشناس داراست. توی این مرحله وظیفه شما تحت عنوان یک طراح وب سایت اینه که با به کار گیری از Html ،Css ،JavaScript و Jquery کاملا پوسته وب سایت رو مبنی بر طرح گرافیکی تائید گردیده صاحبکار پیاده کنی و هیچ تفاوتی با طرح گرافیکی از دید  بعدها و رنگ و افکت و... نداشته باشه. گشوده هم میتونی توی این مرحله پوسته رو به صاحبکار نشون بدی یااینکه کارت رو ادامه بدی البته به طبع پس از پیاده سازی بدون نقص پوسته گرد‌همایی ای با صاحب کار بذار و تائیدیه پوسته تارنما رو ازش بگیر.
لازمه توی این مرحله اصول بهینه سازی پوسته یا این که همون مواقعی که توی فولدر رازهای طلایی seo تارنما در نصیب on site یا این که سئو پوسته مواقعی رو گفتم که می بایست اون ها رو رعایت کنی.
عالی از نگاه کاری هم بهتره که توی این قسمت خیلی حرفه‌ای باشید و اینترنت سایتی به طور کامل استاندارد و خوشگل با استعمال از آخری تکنولوژی ها ساخت‌و‌ساز نمائید تا مثال شغل های خیر و خوبی داشته باشید و بعداز سپری شد یه برهه زمانی خویش این باقیات و صالحات و قشنگ برای شما جذب مشتری بکنه و کمتر نیاز باشه برای دریافت کردن فعالیت نو مخارج تبلیغات و... بدید. به لحاظ اینجانب هر کار نیک میتونه واسه شما حکم یک بازاریاب عالی رو داشته باشه.

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی وب کدام است؟


اصطلاح بسط اینترنت به ساخت وبسایت اشاره می نماید که میتواند در دامنه وسیعی از یک کاغذ اینترنت طراحی سایت معمولی تا چندین صفحه ها به هم دارای ارتباط و نرم افزار های اینترنت نیز اطلاق گردد. گسترش اینترنت کار های مختلفی را دربرمیگیرد اپ نویسی، هاست، امنیت، محتوا و غیره. برای توسعه و گسترش سایت ولی شما به یکسری مهارت مانند شناخت با لهجه اپ نویسی، CMS، دیتابیس و غیره نیاز دارید.

در گسترش اینترنت نرم افزار و تعیین گویش نرم‌افزار نویسی شما بایستی با یقین با HTML، JavaScript و CSS شناخت داشته باشید. البته پیرو عمل شما نیاز به لهجه های دیگری خواهید داشت. اینکه ما در گسترش اینترنت از چه لهجه اپلیکیشن نویسی به کارگیری کنیم به المان های متعددی بستگی داراست.

پلتفرم شما چه چیزی است؟ یعنی قرار میباشد وبسایت یا این که اینترنت نرم افزار شما بر روی چه نوع سروری فعال سازی خواهد شد. کلیه لهجه ها در کلیه پلتفرم ها قابل انجام نیستند. مثلا شما برای ASP نیاز به سرور ویندوزی دارید در حالی که برای لهجه C شما می‌توانید هم از ویندوز و هم از لینوکس به کارگیری فرمایید.

مورد عمل شما چه است؟ لهجه نرم‌افزار نویسی برای اینترنت یا این که هر نرم افزار کاربردی بایستی نسبت به امور و عملیات های موردنیاز در آن حوزه گزینش گردد. برای همین در گزینش لهجه نرم افزار نویسی می شود به پروژه های برنده در به عبارتی حوزه و لهجه های مستعمل در آن نگاه کرد و نیم نگاهی هم به آیتم های تازه و شبیه داشت. از سوی دیگر اندازه پروژه شما نیز اصلی میباشد. تمهیدات متعددی برای یک پروژه گران قدر ما یحتاج میباشد در حین گزینش گویش نرم‌افزار نویسی و بسط شکل گیرد که ممکن میباشد برای یک پروژه کوچک ابدا اهمیتی نداشته باشد.

بهترین طراح سایت


یک طراح تارنما بایستی بتواند یک اینترنت سایتی را بسازد که از هر حیث نیازهای طراحی سایت در مشهد یوزرها را آیتم پردازش خویش قرار دهد. براین اساس برنامه نویس ها وب سایت به دو دسته اساسی مجموعه بندی میگردند. -تیم نخستین: برنامه نویس ها سمت مخاطب که در طراحی وب، ظواهر سازی تارنما را اعمال میدهند. -مجموعه دوم: برنامه نویس ها سمت سرور که منطق اساسی وبسایت را جاری ساختن می نمایند.

طراحی وب ورزشیبخوانید
ولی درین در میان یک تیم سو‌مین هم وجود دارااست که فعالیت هر دو تیم قبل را قادر است اعمال دهد و به آن برنامه نویس ها فول استک گفته می‌گردد.


برای ساخت سایت PHP را فراموش نکنید
در حالتی‌که میخواهید در طراحی وب به طور تخصصی مبادرت نمائید شما میتوانید با یادگیری گویش PHP اسکریپت هایی را نگارش نمائید که با امداد آن قابلیت دست یابی به داده ها یوزرها وجود داراست و بعداز پردازش آنها میتوانید به مخاطب پس بدهید. بدین ترتیب در پروژه های بزرگ که طراحی وب سایت در آنها مایحتاج میباشد به کارگیری از گویش اپلیکیشن نویسی PHP یا این که دیگر لهجه های سمت سرور امری بسیار ضروری است. ولی دقت داشته باشید که خویش وردپرس با همین گویش نرم افزار نویسی درج شده میباشد. امروزه گویش های دیگری نظیر ASP نیز وجود داراست ولی عالی میباشد بدانید لهجه PHP همت بیشتر و انعطاف بالاتری نسبت به ASP از خویش نماد میدهد. در شرایطی که می‌خواهید سطح نرم‌افزار نویسی را به طریق فوق العاده ای خاطر بگیرید استعمال از اپ نویسی MVC بیشترین مزیت را در دست شما قرار میدهد و همینطور امنیت وبسایت را تا حد دیده گیری ارتقا خواهد بخشید.

ساخت سایت هتلداریبخوانید


ابزارهای اپ نویسی وبسایت را بشناسید
امروزه با دقت به پیشرفت های تکنولوژی، برنامه نویس ها باید برای جذابیت یک تارنما با به کار گیری از بروزترین ابزارها عمل ویرایشگری و پباده سازی را ایفا دهند که درین در بین یکی دو ابزار IDE و TEXT می‌تواند بسیار مخاطب باشد. اما برای ایفا تایپ کردن کدها نیز ادیتورهای خوشبختی وجود دارااست، ولی زمانی که شما از قابل انعطاف افزارهایی مانند Notepad برای کدنویسی استعمال فرمائید دیگر خبری از تشخیص دادن ایرادات، رنگ گذاری کردن کلمه ها مهم و کلیدی و بخش اعظمی تجهیزات دیگر وجود ندارد. عالی میباشد بدانید در ساخت وب سایت به کار گیری از قابل انعطاف افزارهای گرافیکی مشهوری مانند Sketch میتواند بسیار کاربردی باشد.

برای ساخت سایت به چه چیزهای نیاز است؟


طراحی وب سایت مستلزم علم و زیرساخت خاص خویش میباشد. دامنه یا این که دامین و اینترنت سرور، طراحی سایت در مشهد دو موردی می‌باشند که سوای آن‌ها تارنما معنایی ندارد. دامنه به عبارتی اسم یا این که نشانی وبسایت میباشد که، در مرورگر وارد می‌کنید. اینترنت سرور نیز رایانه ای میباشد که، محتوای وبسایت بر روی آن ذخیره گردیده و در طی مراجعه یوزرها، اطلاعات را در چنگ آنان قرار می‌دهد. ولی برای اینکه وبسایت از دید بصری کاربردی و جالب باشد. نیاز به یک سیستم رئیس محتوا و یک پوسته دیدنی داراست. که طراحان وب سایت بنابه نیاز مشتری آنرا پباده سازی می نمایند.


دامنه: دامنه تارنما ها، گستردگی فراوانی دارااست و اشخاص می‌توانند، هرمورد از آن‌ها‌را برای خویش یا این که کسب و کارشان تعیین نمایند. دارای شهرت ترین دامنه های جهانی سه دامنه: Com, net ,org می‌باشند که Com از واژه و کلمه Commerical که به معنای تجاری میباشد، گرفته گردیده. Net از واژه Network در معنای کانال و org از واژه organization در معنای سازمان گرفته گردیده‌است. خوب میباشد از هر دامنه در مورد منحصربه‌فرد به خودش استعمال شود.
امروزه با توسعه اینترنت، دامنه های اکثری معرفی و در دسترس قرار گرفته اند. بعضا از آنان عبارتند از: Biz٬ Info٬ Pro٬ Aero٬ Coop٬ GOV٬ EDU٬ WS٬ TV٬ BZ٬ ir و ...

 




اینترنت سرور: همان طور که اشاره شد اینترنت سرور، رایانه ای میباشد که داده های تارنما، در آنجا حفظ میگردند. از کامپیوتر های خانگی نیز میگردد، تحت عنوان اینترنت سرور بهره برد. البته کمتر کسی این عمل را می نماید، چراکه هزینه محافظت بالا و ایمنی کمتری دارا‌هستند. اینترنت سرورها ابر رایانه هایی می باشند که، فضای ذخیره سازی بسیار بالایی دارا هستند و توان پردازش آن ها به طور تقریب میگردد بیان کرد بی حد و مرز میباشد. اینترنت سروها به طور شبانه روزی پر‌نور میباشند و درگیر پردازش! در شکل خاموشی این ابر رایانه ها همگی وبسایت هایی که اطلاعاتشان در آنجا ذخیره میباشد، از دسترس بیرون میشوند.
روش شغل اینترنت سرور به‌این شکل میباشد که، هر توشه کاربری وارد سایتی می‌شود و ورقه ای را درخواست میدهد. این درخواست به اینترنت سرور منتقل میشود و در جواب به درخواست استفاده کننده، داده ها برگه متبوع بارگزاری میشود. هر چه اینترنت سرور از لحاظ توان پردازش قویتر باشد، سرعت بارگزاری تارنما بیشتر می‌گردد.
همان طور که گفته شد، برای طراحی وب سایت به غیر از دامنه و اینترنت سرور، نیاز به پباده سازی و کد نویسی میباشد که در‌پی در این زمینه توضیحاتی ارائه میگردد.