مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

چه‌گونه سایت خویش را در گوگل وبمستر تثبیت کنیم؟


چه‌گونه سایت خویش را در گوگل وبمستر تثبیت کنیم؟
ابزارهای گوگل وبمستر (Google Webmaster Tools) در واقع نوعی مکانیسم اول برای برقراری رابطه با مدیران وبسایت از سوی گوگل محسوب می‌شوند. این ابزارها به شما یاری می‌نمایند تا از مسائل مربوط به تارنما خویش و حتی از همت منفی بعضا از قابل انعطاف افزارها باخبر گردید. دیدنی می‌باشد بدانید که استعمال از چنین ابزارهای پرکاربردی تماما مجانی میباشد. ولی پیش از هر کاری باید صفحه ها شما در گوگل ایندکس شوند. چه طور می شود به امداد گوگل وبمستر، سایت خویش را در گوگل تثبیت کرد؟
در آغاز به برگه ی گوگل وبمستر رفته و با اکانت کاربری جیمیل در آن sign in می‌شوید. در صورتی تا به امروز اکانت کاربری GWT نداشته اید، بهتر می باشد هر چه سریعتر از نصیب create account برای خویش یک اکانت ساخت نمائید!
Google-Webmaster-Tools-Sign-In

بعد از وارد کردن داده ها ورود، کاغذ ای شبیه با تصویر زیر برای شما گشوده خواهد شد. نشانی وبسایت خویش را در فریم تحت آن وارد کرده و بر روی آیتم add a site کلیک فرمائید.

Welcome-to-Webmaster-Tools

تایید از روش گوگل وبمستر (Google Webmaster):
پیش از اینکه شما به هر سیرتکامل اطلاعاتی بر روی سایت دسترسی داشته باشید، بایستی ثابت فرمائید که مالک آن وبسایت می‌باشید. این فرایند از روش مراحل تایید انجام می‌گردد. اینک پروسه تایید از روش 5 نحوه متعدد در ابزارهای گوگل آنالیتیک فیس میگیرد. این‌راه ها هیچ جور برتری نسبت به یکدیگر ندارند؛ با این حالا به جهت محدودیت هایی دو آیتم نخستین بیش تر از سایر موردها گزینه به کارگیری قرار میگیرند.

1-آپلود پوشه HTML:
Google-Search-Console-Domain-Ownership

بی آلایش ترین شیوه برای تایید سایت، کلیک کردن بر روی یک لینک و پیوند دانلود است که بوسیله گوگل معلوم شده‌است. بعداز دانلود، این پوشه را در مسیر روت تارنما خویش آپلود نمایید. بعد بر روی مورد تایید کلیک نمایید تا تارنما شما در ابزارهای گوگل وبمستر تثبیت شود. اینک شما میتوانید به داده ها ابزارهای گوگل وبمستر دسترسی داشته باشید.

2- HTML tag:
Verify-Ownership

با کلیک بر روی این آیتم، یک کد متا تگ برای شما ساخت می گردد که می بایست آن را فی مابین کدهای head ورقه اصلی سایت خویش قرار دهید. با کلیک بر روی آیتم تایید، می‌توانید داده ها مرتبط با ابزارهای گوگل وبمستر تارنما تثبیت گردیده را تماشا فرمائید. در به کار گیری از این نحوه توجه داشته باشید زیرا ممکن می باشد در آپدیت رسانی برگه اصلی به طریق تصادفی این کد زدوده شود؛ دراین‌صورت تایید شما کنسل خواهد شد. درصورتی که با چنین موردی مواجه شدید، مجددا فرایند تایید و قراردادن کد منحصربه‌فرد در برگه اصلی سایت را انجام دهید تا به داده ها گوگل وبمستر دسترسی داشته باشید.

3-Domain Name Provider:
Google-Search-Console-Verify-Your-Domain-Ownership

با گزینش این آیتم، شما میتوانید از پنجره کشویی نشان داده گردیده در تصویر ذیل، ارائه دهنده اسم دامنه خویش را گزینش فرمایید. آن‌گاه گوگل به شما یک راهنمای قدم به قدم برای تایید سایت را ارائه خواهد بخشید که‌این مراحل مستلزم تثبیت یک رکورد DNS هست. متاسفانه درین نصیب اسم ارائه دهندگان داخلی تثبیت نشده میباشد و به همین ادله این شیوه در جمهوری اسلامی ایران کاربردی ندارد.

4- Google Analytics:
در‌حالتی که از پیشین در گوگل آنالیتیک استعمال کرده باشید و کد آن در تارنما شما باشد، می‌توانید با تعیین این مورد و کلیک بر روی دکمه تایید، وب سایت خویش را تثبیت فرمائید. اما دقت داشته باشید که اکانت کاربری جیمیل شما در هر دو برنامه گوگل آنالتیک و گوگل وبمستر بایستی یکسان باشد.

5- Google Tag Manage:
مدیر برچسب گوگل به شما این قابلیت را می‌دهد تا برچسب خاصی را برای صفحه ها سایت خویش تعریف‌و‌تمجید نمایید و از روش کد مرتبط با آن، سایت خویش را در گوگل تایید آخری فرمایید.

خصوصیت یک وبسایت پیروز و استراتژی لغت ها کلیدی


در حالتی که می خواهید یک تارنما چیره و تاثیرگذار در مورد کاری خویش داشته باشید، همدم لیداوب باشید تا با رعایت اصولی که بیان می کنیم، درخشش تارنما خویش را یکسری برابر نمایید. همواره یک کدام از عامل ها مهم در کسب و عمل اینترنتی موءثر و همدم با درآمد عالی، داشتن یک وب سایت غالب خواهد بود. سایتی که بتواند مخاطب G ...

همواره یکی عامل ها مهم در کسب و عمل اینترنتی اثر گذار و یاور با درآمد عالی، داشتن یک وبسایت چیره خواهد بود.
سایتی که بتواند مخاطب Google را با به کار گیری از نرخ تبدیل به مشتری تارنما شما تبدیل نماید، مطلقا هم پا با خصوصیت‌هایی می‌باشد که نمی‌قدرت از آن ها به راحتی گذشت. ادامه این نوشته‌علمی را در لیداوب دنبال نمائید تا با خصوصیت‌های‌ یک وب سایت چیره، آشنا شویم.

۱. انگیزه گذاری
خصوصیت یک تارنما چیره و انتخاب انگیزه

او‌لین و مهمترین دلیل کلیدی در خصوصیت یک وبسایت چیره یا این که کسب پیروزی در هر چیزی، انگیزه هست. پس گذشته از به شیوه پرتاب کردن اینترنت‌سایتی که دوست دارید، قطعا انگیزه را برای خودتان تعریف و تمجید فرمایید.
تاسیس یک وبسایت برای گذراندن زمان ها فراغت یا این که تاسیس آن برای انجام یک سرویس به همپا یک درآمد عالی، دو هدفی می‌باشد که تماما با هم فرق دارا‌هستند. پس گزینش انگیزه، در آستانه بسیار مهم میباشد.

۲. آیا فعال سازی وبسایت، تاثیر گذار خواهد بود؟
خصوصیت‌ یک تارنما چیره و عاملی بسیار مهم در داشتن مشتریان وفاداری که قرار هست همواره در کنار تارنما ما باشند، این هست که تامل کنیم و ببینیم که حقیقتا آیا موضوعی که قرار هست در تارنما خودمان به آن بپردازیم، چقدر تاثیر مثب روی مخاطب می گذارد؟ 
۳. تعیین یک استراتژی در داشتن عبارات کلیدی
خصوصیت یک وبسایت پیروز و استراتژی لغت ها کلیدی

خصوصیت یک تارنما غالب که بایستی مسلما آن را رعایت نمایید این می باشد که وبسایت شما قرار هست در چه ناحیهای عمل نماید؟ آنگاه می بایست لغات کلیدی را در حوزه کاری خویش معلوم نمایید و انتخاب نمائید که‌این لغت ها قرار میباشند در وب سایت شما چه نقشی را ایفا نمایند.
قرار می‌باشد، یک گونه‌بندی مستقل باشند؟ یا این که تحت عنوان یک زیردسته قرار هست فعالیت نمایند؟ آیا استراتژی شما برای آن کلمه و واژه این هست که برچسب یا این که تگ باشند.
یک نمونه بزنیم. برای مثال میخواهیم در رابطه قضیه فراگیری ساخت سایت، یک وبسایت فعال‌سازی کنیم. به لحاظ شما لغت ها کلیدی در داشتن همچین تارنما یا این که حوزه کاری چه می‌باشد؟ به عنوان مثال اصول سئو، برنامه‌نویسی، گویش‌های برنامه‌نویسی، طراحی سایت و ...
درحال حاضر می بایست بنشینیم و گزینش کنیم که قرار هست چه گونه در اینترنت‌تارنما ما این عبارات به اکران درآیند؟
آیا به عنوان مثال اصول سئو، قرار هست که یک «جور» مستقل باشد یا این که قرار می‌باشد «زیردسته‌ی» ساخت سایت قرار بگیرد؟ یا این که استراتژی شما بدین سیرتکامل می‌باشد که می خواهید این کلمه و واژه را تحت عنوان «برچسب» گزینش نمائید.

۴. به کار گیری از یک دامنه و هاست خوب


هاست و دامنه





گزینش یک فضای مطلوب تحت عنوان هاست که به خیر از وبسایت شما میزبانی کرده و پشتیبانی از آن را عالی انجام دهد، خصوصیت یک وبسایت پیروز هست.
نشانی وب سایت خویش را به سیرتکامل‌ای گزینش فرمائید که مخاطب شما خیلی خوب با آن رابطه برقرار نماید. اینکه بخواهیم تنها با چندین حروف، یک کلمه و واژه ساخته و آن را دامنه وبسایت خویش در اختیار بگذاریم و سپس آن را به یک هاستینگ نامطمئن بسپاریم، به روزهای آخرین قدمت تارنما، نزدیک‌خیس خوا هیم شد.

۵. به کار گیری از یک لوگو یا این که علامت
خصوصیت یک تارنما برنده و پباده سازی لوگو

مدام یک تصویر، عکس، صحنه و ... خیلی میتواند تاثیری بیش تر از هزاران متن در ذهن ما داشته باشد.
پس برای سایتی که در دست دارید، نخست تصور کنید و با تصوری که دارید، یک لوگو بر پایه ی محتوا و اهدافی که به دنبالش میباشید، بسازید.
به‌این مسئله تصور کنید که زمانی اسمی از Google میاوریم، شاید او‌لین چیزی که از آن در ذهن ما نقش می‌بندد، تصویر آن خواهد بود. پس این شرایط عالی را از دست ندهید. با یک لوگوی مطلوب و قشنگ، علاوه بر داشتن خصوصیت یک وب سایت چیره، مدام در ذهن مخاطب خویش مرور گردید.

آیا تارنما Index (تثبیت) شده‌است؟


نکات Index شدن صفحه ها در گوگل را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید با سرعت و کیفیت بیشتری صفحه ها و مطالب سایتتان را در گوگل تثبیت نمایید و ایرادات آن را رفع نمایید. تارنما شما و صفحه ها و مطالب اصلی تان می بایست به وسیله موتورهای کاوش تثبیت شوند. در شرایطی‌که که سایتتان در گوگل و بینگ و .. .تثبیت نشود، نمی توانید انتظار داشته باشید که پیشرفت نمائید چرا‌که یوزرها شمارا از موتورهای کاوش پیدا می نمایند، پس شما بایستی در‌این موتورها وجود داشته باشید! پیش از آن که آغاز به باصرفه سازی فرمائید می بایست مطمئن گردید که سایتتان در موتورهای کاوش تثبیت شده‌است.
آیا تارنما Index (تثبیت) شده‌است؟
ایندکس شدن صفحه های وبسایت در گوگل به معنای احضار شدن و تثبیت صفحه ها در گوگل می‌باشد. برای این که متوجه گردید آیا سایتتان در گوگل ایندکس شده‌است یا این که نه، شیوه های متعددی موجود هست که می‌توانید از روش آن‌ها این قضیه را بفهمید. معمولی ترین فعالیت آن می‌باشد که سایتتان را در قالبی مختص در گوگل کاوش نمائید. برای این عمل بایستی مطابق مثال ی پایین کاوش را انجام دهید:

نکات ایندکس شدن صفحه های در گوگل
عوارض عدم تثبیت صفحه های وبسایت در موتورهای کاوش
صفحه های و مطالب یک تارنما می‌توانند به عوارض مختلفی و زیر تاثیر کارداران خاصی در گوگل و بقیه موتورهای کاوش تثبیت نشوند و شما‌را از هدفتان به دور نمایند! در صورتی با چنین مشکلی روبرو میباشید بایستی پیرو استدلال عدم تثبیت آنها بگردید و آن استدلال را برطرف فرمایید. درپی به کارداران مختلفی که میتوانند باعث به بروز چنین اتفاقی شوند می‌پردازیم و آنها را به شما معرفی خوا هیم کرد.

Robots.txt
پوشه Robots.txt قادر است یک کدام از عواملی باشد که بازدارنده تثبیت صفحه های در گوگل شود. نخست شما بایستی متوجه گردید که آیا سایتتان دارنده این فولدر می‌باشد یا این که نه! برای این فعالیت میتوانید یک جستجوی بی آلایش انجام دهید و بعد از نشانی سایتتان، /robots.txt را قرار دهید. برای مثال برای وب سایت آمازون بایستی چنین آدرسی را وارد فرمایید:

https://www.amazon.com/robots.txt

نکات ایندکس شدن صفحه های در گوگل
شما می‌توانید لیست نمایه های ممنوع گردیده را در‌این تصویر ملاحظه کنید. این ها مواقعی می‌باشند که در پوشه robot.txt برای وب سایت آمازون بسته گردیده اند.

ابزار دیگری که بررای بازنگری پوشه robot در دست دارید، گوگل وبمستر تولز هست که در آن می‌توانید فولدر را ملاحظه کنید و باز‌نگری نمائید و همینطور در چهره نیاز میتوانید پوشه را حذف فرمایید و یا این که تغییر‌و تحول دهید.

نکات ایندکس شدن صفحه ها در گوگل
بعضا و یا این که کلیه صفحه های وبسایت می‌توانند به وسیله این فولدر مسدود شوند تا موتورهای کاوش نتوانند آن‌ها را ایندکس و تثبیت نمایند. شما میتوانید این بخش را باز‌نگری فرمائید تا ملاحظه کنید آیا ادله عدم index و تثبیت شدن صفحه ها در موتورهای کاوش این فولدر میباشد یا این که نه!

به کارگیری از فولدر Robot.txt قادر است مزایا و کاربردهای متعددی برای شما و سایتتان داشته باشد. برای شناخت با این خصوصیات و طرز ی عمل با آن می‌توانید این مقاله ها از وب سایت سازان را مطالعه فرمایید:

ساخت Robots.txt و خلاقیت در به کار گیری از آن

فراگیری گوگل اینترنت مستر تولز – بخش چهارم – robots.txt و ایرادات و Error ها

ربات های تگ متا
این ربات ها هم قابلیت و امکان این را دارا‌هستند تا موتورهای کاوش را از قرائت و ایندکس کردن صفحه های معذور نمایند! این ربات ها در بخش header ورقه قرار می‌گیرند. ولی این ربات ها دارنده امکان های دیگری نیز میباشند. برای مثال می‌توانید جور لینک و پیوند های برگه (follow و یا این که nofollow بودن) را برای موتورهای کاوش گزینش نمائید. در تحت مثال ای از یک ربات متا تگ را در بخش هدر بازدید میکنید که محتوای کاغذ را به صورت noindex در آورده می باشد:

نکات ایندکس شدن صفحه های در گوگل
نقشه وبسایت ( XML sitemaps )
زمانی که شما یک مقاله، کاغذ و یا این که حتی یک برچسب در سایتتان ساخت میکنید، یک URL نو در تارنما شما ساخت میگردد. همه URLهای جانور در سایتتان در نقشه تثبیت میشوند و موتورهای کاوش از روش این نقشه به راحتی میتوانند بخشها و صفحه ها گوناگون وب سایت را پیدا نمایند و بشناسند. در شرایطی که شما با اختلال تثبیت نشدن مطالب تارنما در گوگل مواجه میباشید، ممکن می‌باشد به جهت نداشتن نقشه ی تارنما باشد! اطمینان نتیجه ها فرمایید که یک نقشه دارید که با Google Search Console و Bing Webmaster Tools هماهنگ شده‌است! این تضمین میکند که گوگل و بینگ می‌توانند صفحه ها وب سایت شما‌را ببینند و ایندکس نمایند. آپ تو دیت شدن نقشه ها بسیار با سرعت رخ میگیرند و شما میتوانید از بابت کاربرد و همت آنان مطمئن باشید و سوای گرفتاری به آنان اطمینان فرمایید.

ساخت چندضلعی (polygon) با svg


ساخت مستطیل با SVG:
همان طور که تابحال متوجه گردیده اید، تولید گونه های متعدد هندسی بوسیله فرمت SVG فعالیت مشقت وجود ندارد. مستطیل نیز از این قاعده مستثنا نمیباشد.

ساخت مستطیل با SVG

کد تگ svg برای رسم یک مستطیل بصورت ذیل است:



مانند استایل های css برای انتخاب بعد ها مستطیل می بایست از width و height به کار گیری کنیم.

پباده سازی بیضی به وسیله svg:
بیضی همانند دایره در svg پباده سازی می‌شود با این تفاوت که برخلاف دایره که صرفا یک border-radius داشتیم، برای پباده سازی بیضی می بایست دو border-radius افقی و عمودی تعریف و تمجید کنیم.

پباده سازی بیضی توسط svg

کد رسم یک بیضی بوسیله گونه های svg به حالت پایین هست:



ساخت چندضلعی (polygon) با svg:
پباده سازی چندضلعی با svg نیاز به یه خرده ترفند داراست. نخست به svg چندضلعی رنگ بک گراند (fill color) سبز و کناره رنگ زرد ۱۰ پیکسلی میدهیم. آن‌گاه اتریبیوت point را برای آن تمجید می‌کنیم. هر جفت از خصوصیات نقاط چندضلعی بیان کنده خصوصیات افقی و عمودی کناره های polygon هست. در‌این نمونه ما میخواهیم یک ستاره ساخت کنیم.
ساخت چندضلعی (polygon) با svg

تگ svg برای ساخت یک چندضلعی به طریق ستاره:



اضافه کردن متن به svg:
همان طور که در اولِ نوشته‌ی‌علمی پهنا کردیم، برای هر svg می قدرت متنی تمجید کرد که به وسیله گوگل ایندکس شود. برخلاف تکنولوژی های قدیمی اینترنت مانند مکان نما که متن درون آنان در گوگل ایندکس نمی‌شد. به این رخ می قدرت تکست موردنظر را به فرمت svg طولانی تر کرد:

Mohtava.info

همان طور که در کد فوق تماشا میکنید خصوصیات x و y را بهمراه برخی استایل های css (مانند font-size و color و…) را تمجید کرده ایم.

تولید مسیر (path) به وسیله svg:
برای پباده سازی یک مسیر به وسیله svg می بایست روی اتریبیوت d تمرکز کنیم. اتریبیوت ‘d’ چگونگی رسم مسیر را شرح می‌دهد. این پارامتر دربرگیرنده یکسری فاکتور گوناگون هست که عبارتند از:

M: moveto

L: lineto

H: horizontal lineto

V: vertical lineto

C: curveto

S: smooth curveto

Q: quadratic Bezier curve

T: smooth quadratic Bezier curveto

A: elliptical Arc

Z: closepath

تولید مسیر (path) به وسیله svg

به نمونه پایین دقت فرمایید:



مسیری که به وسیله svg رسم شده‌است این امکان را داراست که با یک متن دلخواه مالامال شود. بصورت تصویر تحت:

شایسته ترین طریق خطایابی وردپرس در سی پنل


شایسته ترین طریق خطایابی وردپرس در سی پنل
از آنجایی که در هر سیستمی قابلیت بروز غلط موجود هست و وردپرس نیز مانند هر سیستم رئیس محتوایی ممکن میباشد مبتلا ایراد شود ، به همین علت ابزارها و طرز های مختلفی را برای انواع زدایی و رفع اشتباهات در لحاظ گرفته میباشد که بر روی همه سیستم های رئیس محتوای وردپرس نصب می شود. درین نوشته‌علمی شما‌را با طریق فعال کردن خطایاب در سیستم مدیر محتوای وردپرس آشنا خوا هیم کرد.

خطایابی کدهای php بخشی از هر پروژه طراحی وب میباشد، اما وردپرس با سیستم‌های خطایابی خاصی پباده سازی گردیده که برای معمولی سازی فرآیندها و استانداردسازی کدهای هسته، افزونه‌ها و قالب‌ها به عمل می‌رود.مطالب متعددی در امر طریق عیب یابی وردپرس موجود است که ممکن هست پاره ای طولانی باشند در‌این مقاله به متداول ترین خطاهای وردپرس و روش رفع آن‌ها با استعمال از cPanel میپردازیم.

چگونگی فعال کردن خطایابی در وردپرس
با فعال کردن خطایابی وردپرس در سی پنل برای خطاهای جان دار، در کاغذ وبسایت اکران داده می گردند که با دقت به متن نادرست می توانید نسبت به رفع آن مبادرت فرمائید.
برای فعال کردن خطایابی وردپرس با سی پنل پروسه ذیل را انجام دهید:

1. به سی پنل لاگین فرمائید.
2. روی مورد File Manager کلیک نمایید.
3. به فولدر روت هاست (public_html) رجوع کنید.
4. پوشه wp-config را گزینش کرده و روی Edit کلیک نمائید.
5. این خط کد را بیابید: ( ‘WP_DEBUG’, false );
6. آنرا به‌این کد تغییر و تحول دهید: ( ‘WP_DEBUG’, true );
7. تغییرات را ذخیره نمایید.
8. تارنما خویش را در مرورگر مجددا آنالیز فرمایید.

اگر که وب سایت شما اشتباه یا این که اخطار داشته باشد اینک در ورقه تارنما اکران داده خواهد شد. در لحاظ داشته باشید که تمام پیام‌ها یکسان نیستند. در بین پیام‌های غلط و پیام‌های اخطار تفاوت موجود است.
بعداز رفع اشتباه کد فوق را به صورت قبلی برگردانید و ذخیره فرمائید.

سفارش اینترنت سر: در وردپرس از شر خطای خاطر PHP خلاص گردید



هشدار Internal Server Error
خطایابی وردپرس در سی پنل - هشدار Internal Server Error

پیام هشدار “500 Internal Error” بدین مفهوم هست که چیزی در وب سایت خطا می باشد، البته سرور حاذق به تمجید آن وجود ندارد.
شایعترین علت این اشتباه در یک تارنما وردپرس وجود کد نادرست در فولدر htaccess یا این که محدودیت خاطر PHP می‌باشد.
مرحله نخستین خطایابی تغییر تحول اسم فایل htaccess می باشد. در شرایطی که با تغییر‌و تحول اسم نادرست برطرف نشد ممکن میباشد وبسایت شما اختلال محدودیت در یاد PHP داشته باشد. راهبرد‌های بخش سپس را راجع به روش ارتقا گنجایش یاد PHP دنبال نمائید.
در‌حالتی که هیچکدام از اینها نقص‌ را حل نکرد ممکن می‌باشد خلل عدم کارکرد درست افزونه یا این که قالب باشد. برای این آیتم فرآیند مرتبط با خطایابی افزونه و قالب که در مطالب بعدی ارائه خواهد شد را دنبال فرمائید.