مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

تفاوت سایت استاتیک و داینامیک

وب سایت های استاتیک (شیت اینترنت ایستا) به وب سایت هایی گفته می‌شود که معمولا  به وسیله HTML کدنویسی میشوند. در‌این وب سایت ها قابلیت اتصال به مقر داده و تولید تغییر‌و تحول محتوا و یا این که دستکاری وب سایت به طور آنلاین قابلیت پذیر وجود ندارد، در سود بروز رسانی این وب سایت ها مستلزم علم ساخت وب سایت است. فرض نمائید شما مدیریت یک وب سایت خبری میباشید و می‌خواهید روزمره یک‌سری خبر را در وب سایت خویش قرار دهید، در شرایطی‌که که تارنما شما استاتیک باشد، برای تولید هر خبر می بایست از هر که به علم طراحی سایت مسلط میباشد  امداد بخواهید و خویش کارکشته به تغییر‌و تحول صفحه ها و رئیس وبسایت خویش نمی باشید. معمولا اشخاصی از وب سایت های استاتیک به کارگیری می نمایند که احتیاجی طراحی سایت در مشهد به تغییر تحول محتوای تارنما خویش ندارند و داده ها تارنما آنان در طی فرصت تغییر تحول چندانی نمی نماید. به عنوان مثال وب سایت فردی یک هنرمند که در آن بیوگرافی خویش را قرار داده میباشد.

اگرچه پیاده سازی و طراحی سایتهای استاتیک ارزان میباشد، ولی مخارج بروز رسانی این سیرتکامل وب سایت ها بالا میباشد به دلیل آن که خرد ترین تغییر و تحول می بایست بوسیله طراح اینترنت صورت بپذیرد.

در کل به جهت زمانبر و پرهزینه بودن انجام تغییرات در سایت استاتیک و خلا تجهیزات مدیریتی، به کار گیری از این سیرتکامل وب سایت ها برای سازمان ها و کمپانی هایی که میخواهند به صورت همیشگی داده ها داخل وبسایت خویش را تغییر و تحول بدهند، آیتم قابل قبولی وجود ندارد.

وب سایت داینامیک چیست؟
به تارنما هایی داینامیک (پویا ) گفته میگردد که دارنده پنل رئیس محتوا می باشند و مدیریت وب سایت می‌تواند سوای داشتن علم ساخت وب سایت به راحتی محتویات هر کاغذ از تارنما خویش را دستکاری یا این که بروز رسانی کند. به عنوان مثال در وب سایت خویش نسبت به یک مسئله رأی گیری داشته باشد، خبر درج کند، و... در یک وبسایت داینامیک در اختیار گرفتن آحاد قسمت های وب سایت مثل ساخت‌و‌ساز و یا این که حذف یک برگه، بازنویسی محتویات هرصفحه و... برعهده مدیریت وبسایت میباشد. این سیرتکامل تارنما ها بر اساس با نیاز مخاطب و دارایی وی ساخته میشوند و انعطاف پذیر میباشند. امروزه بیش خیس تارنما ها به طور داینامیک پیاده سازی می‌شوند مثل وبسایت های خبری، شبکه های عمومی و...

مقایسه وبسایت های استاتیک و داینامیک
مخارج طراحی وب های استاتیک نسبت به داینامیک کمتر میباشد، البته مخارج مراقبت، بروز رسانی و حفاظت وبسایت های استاتیک از داینامیک بیش خیس میباشد.
بروز رسانی محتوا در وب سایت های داینامیک بسیار راحت خیس از سایت های استاتیک میباشد و مدیریت وب سایت از روش نرم‌افزار مدیر محتوا (cms یا این که پورتال) قادر است به راحتی به‌هر‌جا و مجال محتوای تارنما خویش را تغییر تحول دهد. برای مثال دستکاری صفحه ها تارنما، حذف یک برگه از تارنما و...
با اعتنا به‌این که سایتهای داینامیک پنلی را در چنگ مخاطب و مدیران قرار میدهند، هر مخاطب و مدیریت می‌توانند با واژه و کلمه کاربری و راز عبور خویش وارد پنل شوند و در سود قابلیت و امکان توزیع مدیر تارنما در سیستم میان یک‌سری نفر، در‌این نوع از وب سایت ها وجود داراست.
از آن جایی که یکی‌از شیوه های استحصال سکو بالا در موتورهای کاوش مثل گوگل، پویایی و بروز رسانی مداوم تارنما میباشد، تارنما های داینامیک نسبت به تارنما های استاتیک در موتورهای کاوش درجه بالاتری استخراج می کنند.
وبسایت استاتیک به وسیله کدهای html مندرج و تنها هرآنچه که در کد برگه وجود دارااست، برای مخاطب نشان داده می شود. در مقابل در طراحی وب سایت به شیوه داینامیک، از یک لهجه سمت سرور (Server Side Language) مثل php و یا این که asp به کارگیری می‌شود. در‌این‌صورت‌ محتوای وب سایت به وسیله لهجه نرم‌افزار نویسی (Scripting Language) از مقر داده خوانده می‌شود. با اتصال وب سایت به مقر داده این قابلیت و امکان به وجود می‌آید که محتوای تارنما به طور آنلاین تغییر تحول کند. این فرمان به خصوص در تارنما هایی که احتیاج دارا‌هستند داده ها تارنما خویش دائما تغییر‌و تحول دهند (به عنوان مثال یک فروشگاه آنلاین)، التفات متعددی داراست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد