مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

ویژگی برنامه نویس خوب

هر وقت در مورد برنامه نویس خوب صحبت می وشد همه میگن بایستی کد نویس خیر و خوبی باشه و این‌که بتونه هر پروژه ای رو کد بزنه، ولی واقعا همین یک ویژگی می تواند یک فرد رو به عنوان یک برنامه نویس خوب یا این که خوب تر بگیم خوب معرفی کند . در این مقاله می خوام در موضوع خصوصیت های یک برنامه نویس خوب صحبت کنم و تحلیل کنیم یک برنامه نویس عالی می بایست چه خصوصیت هایی داشته باشد . پس در صورتیکه میخواید اکثر در مورد این قضیه رو بدونید مسلما این مقاله که با عنوان نظارت ویژگی های یک برنامه نویس عالی ارائه شده هست را مطالعه فرمائید در این مطلب ۲۰ ویژگی و خصوصیت یک برنامه نویس خوب را موضوع بررسی قرار می‌دهیم . 
ویژگی 
های یک برنامه نویس خوب 
خصوصیت 
های یک برنامه نویس خوب هنگامی در مسئله خصوصیت های یک برنامه نویس عالی سخن می کنیم هر کسی بر مبنا تجربیات یا مطالبی که خوانده استارت به لیست کردن چندین خصوصیت می کند البته حقیقتا یک برنامه نویس عالی بایستی چه ویژگی هایی داشته باشد . در بخش تحت ما ۲۰ خصوصیت کلیدی یک برنامه نویس عالی را قضیه آنالیز قرار میدهیم تا وقتی در مورد برنامه نویس خوب سخن می شود می بایست چه چیزهایی در حیث گرفته شوید . البته در این لیست خیلی خصوصیت های دیگه هم می توانست قرار گیرد اما به نظرم این ۲۰ مورد مهمتر از بقیه میباشند . 

بحران 
پذیر قابلیت 
حل مسئله کدنویسی 
پاک و بهینه مهارت 
های فنی موثر تمایل 
به یادگیری مهارت 
رفع گونه های Debugging اشتیاق 
به کار منظم 
بودن و محافظت آرامش مهارت 
های ارتباطی مهارت 
های مذاکره تنبلی 
روءیت کرد 
تجاری قابلیت 
برنامه ریزی توان 
رئیس شکست روحیه 
عمل تیمی تمایل 
به تحقیق اهمیت 
به بازه زمانی پایانی پروژه امکان 
ارائه تطبیق 
با محیط کار مهارت 
حل مشکل نکته مهم: یک شخصی که تازه آغاز به یادگیری و یادگرفتن برنامه نویسی می کند نباید حتما این ۲۰ ویژگی رو داشته باشد این خصوصیت ها با گذر کرد بازه زمانی و کسب تجربه به دست میاد پس در حالتی که در اولِ رویه هستید اصلا نگران نباشید چون کم کم این خصوصیت ها رو کسب می نمائید . 

ویژگی 
های برنامه نویس 
۱- 
معضل پذیر برنامه نویسی که چالش پذیر نباشد و همش از معضل خوف و هراس داشته باشد مسلما نمی تواند ادعای عالی و حرفه ای بودن داشته باشد . نام برنامه نویسی با معضل گره خورده هست و کسی که تاب و بضاعت پذیرفتن بحران را ندارد یعنی یه چیزی ناچیز داراست . پس اولی چپزی که بایستی یک برنامه نویسی داشته باشد توانایی معضل پذیری هستش، پس اولین آیتم از لیست مربوط به معضل می باشد . 

۲- 
قابلیت حل مسئله وقتی در موضوع خصوصیت های یک برنامه نویس عالی صحبت می کنیم اولی چیزی که در ذهن خودم صورت میگیرد بحث امکان حل مسئله می باشد . برنامه نویس اینقد باید زمینه حل کند و درگیر مساله شود که به راحتی بتواند هر نوع مورد ای رو حل کند . درصورتی که در اولِ یادگیری و یادگرفتن برنامه نویسی هستید به هیچ وجه جای نگرانی نمی‌باشد چون کم ناچیز اقتدار و توانایی حل قضیه رو پیدا می کنید صرفا باید دل به دریا بزنید و پشت راز نیز تمرین داشته باشید . 

۳- 
کدنویسی پاک و بهینه بارها در زمینه این موضوع صحبت کردیم واقعا اگر می خواهید یک برنامه نویس عالی و حرفه ای باشید بایستی بدانید چطوری کدنویسی تمیز و بهینه انجام دهید . این موضوع هم بر می‌گردد به عادت دیدن کدهای منزه و بهینه، زمانی می خواهید بدونید چطور کدنویسی تمیز و با صرفه انجام می شود بایستی سورس کد برنامه نویس های حرفه ای رو ببینید . این زمینه منجر بالا رفتن توانایی شما در کد نویسی باصرفه و منزه می شود . حتی در صورتی‌که برنامه نویس بزرگی شدید به نظرم بایستی کدهای بقیه پروژه های عالی در صورتیکه در دسترس میباشند رو ببینید . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.