مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

یادگیری PHP را از کجا استارت کنم؟


۲-۶- یادگیری PHP را از کجا استارت کنم؟
اینجانب تجربه خودم را میگویم: اینجانب اولی برنامه‌ای که نوشتم با یاری ویدئوهای آموزشی کمپانی انیاک (learninweb.com) پباده سازی کردم. (واقعیت این میباشد که فعالیت این عزیزان را می‌پسندم و نسبتاًً‌ تمام تولیدات آموزشی‌شان را خریده‌ام. ولی این ادله نمیشود که شما هم بپسندید. طولانی تر تحقیق فرمائید...)
اما این را بیان‌کنم که حال حاضر و پس از حدود ۷ سال زمانی باز بینی میکنم، میبینم آن ویدئوها دردسرهای بسیار متعددی برای اینجانب داشت. صرفا یک مثال اینکه در آن فراگیری‌ها از mysql_fetch_row مستعمل بود در حالی که بهتر بود mysql_fetch_array گفته شود و حال حاضر تمام سیستم‌هایی که بر پایه ی آن یادگرفتن‌ها ساخته‌ام برایم حقیقتاً عذاب شده‌است! هر که می داند فرق این دو تابع چه است متوجه می شود که چقدر عمل با mysql_fetch_row کیفر‌آور میباشد!! البته به هر اکنون، شروع نیکی بود.
می خواهم بیان‌کنم در گزینش یادگرفتن دهنده هم اعتنا فرمائید. ممکن میباشد یک چیز غلط را به شما خاطر بدهد و مثل اینجانب تعدادی پروژه بر پایه ی آن ها تحویل دهید و سالیان آنگاه گرفتار آنان گردید.

در کنار آنها، کتاب فراگیری PHP انتشارات ناقوس را هم می‌خواندم.

و شاید شایسته ترین سکوی پریدن اینجانب، کتابی از انتشارات SAMS بود که آن زمانه کلیه ۸۰۰ برگه‌اش را پرینت گرفتم و نسبتاًً کلیه را خواندم. این کتاب دوست داشتنی را در وبسایت گذارده‌ام:

http://aftab.cc/modules.php?name=Downloads&op=getit&lid=86

پس: آغاز فعالیت با ویدئوهای فارسی. در کنار آن، کتاب فارسی و برای توسعه یافته‌خیس شدن، کتاب انگلیسی.


درین تصویر میتوانید اسم چهار پنج کتاب در خصوص طراحی وب سایت که اینجانب آن دوران خواندم را مشاهده کنید. اما شرایط فعلی کتاب‌های بهتری بایستی منتشر گردیده باشد...

همت فرمایید می داند‌های خویش را کنار هم بگذارید تا نهایتاً آن پروژه پویا را بدون نقص فرمائید.

۳-۶- چه‌گونه رشته‌ای‌خیس نحس؟
پس از کامل شدن پروژه اولیه، سنگ پهناور‌تری بردارید. برای مثالً همان طور که در مقاله «بدون‌پول فعالیت فرمایید تا فئودال گردید» گفته‌ام، اینجانب آن زمانه به مؤسسه گویش که در آن‌جا انگلیسی را می‌آموختم سفارش دادم که برایشان یک سیستم رئیس گویش آموزان و حسابداری مؤسسه پباده سازی کنم و شاید اعتقادوباور نکنید که هنوز و پس از حدود ۷ سال، اینجانب هفته‌ای چندین ساعت آن سیستم را پشتیبانی میکنم و یکی‌از منابع درآمد اینجانب میباشد!

آنگاه، تستا را عرضه کردم. سپس سیستم پیش‌بینی مسابقات، آنگاه برای اینکه با معنا Ajax و web2 بیش تر آشنا نحس، برای خودم پروژه youRL را تمجید کردم که حقیقتاً وام دار این وب سایت هستم. آن گاه خیلی سیستم‌های دیگر که تماماً معلوم میباشد که در هر سیستم چند پلکان از لحاظ قدرت علمی افزایش داشته‌ام.

ولی برای اینکه بسیار رشته‌ای‌خیس گردید، توصیه می کنم ویدئوهای فرنگی را تا می توانید دانلود فرمایید و مشاهده کنید. یک زمان بسیار جالب و رشته‌ای می باشد با اسم Advanced PHP که اینجانب با زحمت بسیار از یوتیوب دانلود کردم. (در صورتی‌که می توانید که از آنجا دانلود فرمائید وگرنه اینجانب این موسسه را همپا با زمان‌های دیگر که PHP را از مقدماتی تا توسعه یافته می آموزد در مغازه قرار داده‌ام.) در حالتی که این عصر را نمی‌دیدم نمرا و جمعاً و شارژا و تستا ۳ هیچوقت در عمل نمی‌بود و یا این که در صورتی می‌بود، بسیار ضعیف‌خیس از چیزی که شرایط فعلی می‌باشد میشد.

اینجانب در‌حالتی که امروز می‌خواستم این روالی که درین یک سری سال طی کردم را طی کنم، مطلقاً از به عبارتی در آغاز با ویدئوهای آموزشی انگلیسی آغاز میکردم. در شرایطی‌که شما هم انگلیسی‌تان توانمند میباشد، در وب کاوش فرمایید، زمان‌های آموزشی برای کلیه مباحث از کمپانی‌های مطرحی مثل Lynda و Total Training و VTC و امثالهم موجود هست که حقیقتاً کیفیت بهتری نسبت به فراگیری‌های اهل ایران دارا هستند.

نکات آخری:

وبسایتی با سرعت موشک داشته باشید


وبسایتی با سرعت موشک داشته باشید
قطعا برای خودتان هم اتفاق افتاده میباشد که می خواستید وارد یک وب سایت گردید البته سرعت آن تارنما آنقدر نماید بود که صرف حیث کردید و آن سایت را بسته اید. این قضیه در امر یوزرها سایت شما هم صحت میکند.
همان طور که درباره ی قبل گفتیم، استعمال از قالب های مهیا برای سایت های وردپرسی، مستلزم به کارگیری از پلاگین های مختلفی میباشد که‌این مسئله سبب ارتقاء حجم فولدر های سایت می گردد و همین ارتقاء حجم می‌تواند تاثیر چشمگیری در سرعت تارنما شما داشته باشد.

استعمال از قالب منحصر به فرد، قادر است سبب ساز شود سرعت بسیار با صرفه تری برای تارنما خودتان داشته باشید و همین زمینه امداد میکند تا یوزرها بیشتری به وب سایت شما وارد شوند و درجه سایت شما بهتر شود.

همینطور قالب منحصربه‌فرد میتواند هماهنگی بیش تر و بهتری با سیستم وردپرس شما داشته باشد و فشار کمتری به سرور هاست شما وارد نماید که‌این قضیه هم منجر با صرفه خیس شدن سرعت سایت شما خواهد شد.


طراحی وب سایت کمپانی در میان المللی تبلیغات ویرا
۳- اینترنت سایتی مطابق با نیازها و ذوق خودتان داشته باشید
خیلی از قالب های مهیا وردپرس، شکلی یکسان و تکراری دارا‌هستند که همین زمینه منجر شده‌است اکثر وب سایت های وردپرسی، ظاهری مشابه به هم داشته باشند.

یکی شیوه های تمایز در دنیای امروز که کسب و شغل های متعددی در اکنون رقابت باهم می باشند، این میباشد که شما ظاهری متمایز داشته باشید تا بهتر در ذهن مخاطب خودتان بمانید.

پباده سازی قالب منحصر به فرد وردپرس ، بدین مورد امداد مینماید که بتوانید قالبی مطابق با نیازها و ذوق خودتان داشته باشید.

ممکن میباشد شما بخواهید در تارنما خودتان برای مثال فرآیند خرید متفاوتی از فرآیند خرید پیشفرض وردپرس داشته باشید و با این فعالیت، لذت بیشتری برای خریداران خودتان تولید نمائید. یا این که ممکن میباشد شما بخواهید در اکانت کاربری مشتریان خودتان، تجهیزات خاصی مانند آواتارهای فردی، سیستم امتیازدهی و… داشته باشید، یا این که شاید هم بخواهید در نصیب هدر تارنما خودتان تجهیزات خاصی داشته باشید.

با پباده سازی قالب منحصر به فرد وردپرس ، شما میتوانید همه نیازهایی که دارید را به طراح قالب وردپرس خودتان بگویید تا برایتان این تجهیزات را در حیث بگیرد و فارغ از نیاز به پلاگین یا این که تجهیزات مختص بیشتری، در قالب شما به طور پیش فرض پیاده سازی نماید.

در پباده سازی قالب منحصر به فرد وردپرس، شما میتوانید گام به گام همگی شغل های پباده سازی گرافیکی قالب، امکاناتی که برای تارنما خویش نیاز دارید و میخواهید در قالب تولید شود، کدنویسی قالب و… را تایید فرمائید و قدم به قدم جلو بروید تا قالب شما فراهم و آخری شود.

به همین خیال قالب مخصوص وردپرس شما به طور کامل با لحاظ و ذوق شما پباده سازی میشود و میتوانید همگی مورد ها ظاهری که مد نظرتان میباشد را در گرافیک قالب و تجهیزات آن پیاده سازی فرمائید. همین مسئله یاری می‌کند که وبسایتی بدون نقص و بدون نقص متناسب با ذوق وسلیقه خودتان داشته باشید.

پس در پباده سازی قالب منحصربه‌فرد وردپرس ، شما میتوانید ذوق وسلیقه خویش را به طور بی نقص اعمال فرمائید تا قالبی تماما فردی داشته باشید.

محتوای وردپرس


۵- آپلود Favicon یا این که نمادک وردپرس
بهتر میباشد پس از نصب وردپرس و راه‌اندازی آن یه خرده به تفکر زیبایی وبسایت باشیم ، Favicon یا این که نمادک وب سایت تصویر کوچکی میباشد کنار نشانی وبسایت شما در مرورگر قرار می‌گیرد، مثلا اکثر سایت ها از نمادک سایتشان برای ایجاد آیکون نرم افزار های گوشی استعمال می کنند تا براین اساس بهتر بوسیله یوزرها شناسایی شوند.

از ورژن ۴٫۳ وردپرس به آن‌گاه بخشی با تیتر Favicon یا این که به عبارتی ( نمادک ) تارنما به وردپرس بیش تر گردیده، که برای دسترسی بدین بخش می بایست وارد اکران » فردی سازی » نام‌و‌نشان تارنما گردید.

بعد ها نمادک وردپرس شما می بایست ۵۱۲ پیکسل پهنا و ۵۱۲ پیکسل طول داشته باشد.



۶- پیکربندی اظهار‌کرد و گو وردپرس ( نظریات )
برای فعال کردن نظریات در نصیب نوشته های تارنما وردپرسی خویش می بایست از نصیب پیکربندی » اعلام کرد و گو مبادرت فرمائید، همینطور میتوانید از این نصیب مشخص و معلوم فرمائید که یوزرها برای تثبیت نگرش یا این که لحاظ می بایست وارد اکانت کاربری خویش گردیده باشند ، یا این که اینکه درصورتی که قصد دارید نظرها پیشین از اکران تایید شوند بایستی از این نصیب مبادرت فرمائید.
نیم صورت های دارای شهرت وردپرس که کلیه آن را با نام Gravatar می شناسیم هم از همین نصیب اذعان کرد و گو های وردپرس قابل دسترسی و تهیه و تنظیم میباشد.

محتوای وردپرس
۷- حذف محتوای پیشفرض وردپرس
بعداز نصب و فعال سازی وردپرس بجای اینکه با ورقه ی سپید و خالی مواجه گردید، به عبارتی نوشته دارای شهرت ” میشود عالم ! ” را در ورقه اصلی تارنما خویش و در بخش نوشته ها میبینید. درصورتی که قصد فعال‌ساز‌ی و عمل روی سایتتان را دارید بهتر میباشد بعداز کامل شدن پیکربندی همگانی وب سایت به سراغ بخش نوشته ها رفته و نوشته ی پیشفرض وردپرس را حذف نمایید.

همینطور در نصیب ورقه ها یک کاغذ ( ورقه ) به اسم ورقه مثال تشکیل‌شده که برای نشان دادن طرز ی اکران ورقه ها در قالب فعلی تارنما وردپرسی شماست، این ورقه هم می بایست حذف شود !

۸- تولید گونه بندی نو و حذف گونه بندی پیشفرض وردپرس
در شرایطی که توجه کرده باشید پس از نصب وردپرس یک نوع بندی پیشفرض به اسم “نوع بندی نشده” در وردپرس موجود هست که قابل حذف هم وجود ندارد ، تنها برای اینکه از شر آن خلاص گردید می بایست اسم آن را به او‌لین نوع بندی سایتتان تغییر تحول دهید .

جور بندی پیشفرض تارنما ما یادگرفتن وردپرس میباشد .

برای تغییر تحول اسم گونه بندی پیشفرض وردپرس وارد بخش نوشته ها » نوع بندی ها گردید و اسم گونه بندی نشده را به مدل بندی مامان یا این که نوع بندی اصلی مقاله‌ها و نوشته های خویش تغییر تحول دهید.

یکی موردها مهم برای بالا رفتن بازدید و بهبود مرتبه شما در موتورهای کاوش اعتنا به جور بندی هاست ! برای این خواسته در نصیب اضافه کردن گونه بندی تازه بخشی موجود هست به اسم توضیح ، در‌این نصیب می‌توانید درتوان یک گزاره درباره با مدل بندی که میسازید توضیح دهید، این توضیحات در ورقه آرشیو نوع بندی مربوطه نشان داده می شود.

۹- تغییر‌و تحول ابزارک های پیشفرض وردپرس
اکثر قالب هایی که روی وردپرس نصب می‌کنید دارنده بخش سایدبار اصلی می‌باشند ، برخی از پوسته های توسعه یافته خیس هم منطقه ابزارک های دیگری دارا هستند ، مثل حیطه ابزارک فوتر ، ابزارک هدر و …

به طور پیشفرض وردپرس بعضا ابزارک ها مثل کاوش ، بایگان ها ، نهایی ایده ها ، نهایی مطالب و ابزارک گونه بندی های ساید در سایدبار اصلی وردپرس جای‌دارد. برای تغییر تحول این ابزارک ها به ابزارک های دلخواه خودتان ، از نصیب اکران » ابزارک ها وارد بخش ابزارک ها گردیده و تغییرات لازم را اعمال نمائید تا وب سایت زیباتری داشته باشید

طریق یادگیری PHP به شایسته ترین صورت


طریق یادگیری PHP به شایسته ترین صورت
یکی اصلی ترین مشکلاتی که در یادگیری php وجود داره این است که از کجا بایستی آغاز کرد و برای ماهر شدن می بایست چه طور و از چه مسیری گام برداشت. قاعدتاً شایسته ترین ارشاد را می قدرت از برنامه نویسان ماهر گرفت.تجربیات این اشخاص تا حد متعددی قادر است شمارا از سردرگمی بیرون نماید.در‌این پست می‌خواهیم براساس تجربیات فردی شمارا با شیوه یادگیری اصولی PHP آشنا کنیم.

CodeFriend.ir
1-تعریف‌و‌تمجید نیاز و اینکه چرا می‌خواهیم PHP را یادبگیریم
به حیث اینجانب این مرحله یک کدام از مهم ترین مراحلی میباشد که می بایست به صدق پشت راز بگذارید. این مرحله مهم میباشد زیرا در هر کاری مطرح ترین و ابتدایی ترین دلیل ،انگیزه انجام فعالیت میباشد. زمانی شما به انگیزه واقف باشید قاعدتاً شوق واشتیاق بیشتری به یادگیری دارید و می‌دانید که وقتتان را بیهوده تلف نکرده اید. شما می خواهید یک لهجه برنامه نویسی را حافظه بگیرید،در آن ماهر گردید و به احتمال زیاد از آن کسب درآمد فرمائید.

از استثنا ها که بگذریم شما دست‌کم تعدادی سال بایستی روی این مسئله روزگار بگذارید پس بهتر میباشد وقتی این عمل را انجام دهید که مطمئن گردیده باشید که لهجه صحت را گزینش نموده اید که میتواند نیازهای شمارا در آینده برآورده نماید.در شرایطی‌که هنوز در تعیین گویش PHP برای یادگیری شک و تردید دارید و مزایا و کاربرد آن نسبت به زبانهای دیگر برای شما بدیهی و پر‌نور نشده میباشد ،بهتر میباشد جلوتر نروید و نخستین این مرحله را به آخر و عاقبت برسانید.

2-یادگیری مفاهیم نخستین برنامه نویسی
هر گویش برنامه نویسی یک اصول و مفاهیم مبنا داراست. مثلا قبلی از اینکه شما فرمان for یا این که while را در php بخواهید بخوانید و به کارگیری نمایید بهتر میباشد اندکی با معنا رینگ ها و محل کاربرد آن ها شناخت پیدا فرمایید.ولی غالباً اشخاصی که گذشته از این با یک لهجه دیگر برنامه نوشته اند در‌این فرایند مشکلی ندارند و با‌گاز پیش می‌روند.در پست بعدی در امر مفاهیم نخستین و اصطلاحات برنامه نویسی اضافه آشنا خوا‌هیم شد.

3-اصول برنامه نویسی php
مفاهیم را که پشت راز گذاشتید دوران آن می‌رسد که یک عصر یادگرفتن php را پشت رمز بگذارید. این یادگرفتن میتواند در قالب کلاس ، کتاب ویا سایتهای آموزشی باشد. در‌این مرحله معمولاً سرفصل ها معین میباشد و شما با اصول php آشنا خواهید شد. مثلا اشکال متغیرها ، عملگرهای حسابی و منطقی ، شرط ها ،آرایه ها، رینگ ها ،فعالیت با فرم ها و …(ما در کدفرند عصر مقدماتی و مجانی یادگرفتن PHP را مهیا کردیم که می توانید از آن تحت عنوان سکوی پرتاب در یادگیری php به کار گیری فرمایید.)

استدلال چهارم – شما با وردپرس خیالتون از تمامی چی راحته!


استدلال چهارم – شما با وردپرس خیالتون از تمامی چی راحته!



شما زمانی که وردپرس رو تعیین فرمائید، خیالتون از همگی چی راحته. وردپرس زحمت ساختن دیتابیس، ذخیره داده ها، پیاده سازی و اجرای وب سایت شما رو می کشه و صرفا کافیه که شما با استعمال از 2 چیزی که فراتر بهش اشاره کردیم، پلاگین ها و تم ها، بتونید اون چیزی که توی ذهنتون میباشد رو پیاده سازی نمائید. در واقع این مهارتی است که خیلی ها ندارن!

طراحی سایت در مشهد

شما هنگامی وارد وردپرس میشید، با دریایی از تم ها و پلاگین ها روبرو میشید، این که بدونید از کدوم پلاگین یا این که تم در وبسایتتون به کار گیری بکنید مستلزم امتحان نادرست بسیار است که ما در‌پی بهتون فراگیری میدیم.

 


عامل پنجم – سئو seo وردپرس بسیار آسونه



یک کدام از مهم‌ترین عارضه ها به کارگیری از وردپرس اینه که بی غایت “seo فرندلی” میباشد. یعنی خیلی ریلکس و با استعمال از یه محرمانه پلاگین شما می تونید سایتتون رو بهینه سازی و برای موتور های کاوش باصرفه فرمائید و سایتتون دقیقا همونطوری باشه که گوگل می خواد.


 


ادله ششم – شما با تعیین وردپرس، وارد یک جامعه بسیار پهناور میشوید!



یک کدام از دلایلی که خیلی از اشخاص بهش اعتنا نمیکنند اینه که وردپرس سیستمی میباشد که اشخاص بسیار متعددی دارا‌هستند ازش استعمال می‌کنند. این خودش یه مزیت خیلی خوبه، زیرا شما دارید وارد مسیری میشید که بخش اعظمی از اشخاص برنده اون رو طی کرده اند و شما می تونید از تجربه اون ها به کار گیری فرمایید.


به عنوان مثال در شرایطی‌که شما به مشکلی در وردپرس بربخورید، با یک جستجوی معمولی، منابع بسیار متعددی رو برای حل مشکلتون پیدا خواهید کرد.

 


استدلال هفتم – امنیت بالا وردپرس



امنیت یک تارنما یکی مهمترین مواقعی است که هر وبمستری می بایست بهش اهمیت بده. وردپرس نیز مدام به تامل کاربرهاش بوده و همت کرده با ارائه بروزرسانی های نو، حفره های امنیتی رو از میان ببره و این سیستم امن خیس بشه.


بایستی بدین نکته اشاره کنیم که وردپرس به خودی خودش امن است اما ممکنه که ما با یه خصوصی از عمل ها سبب بشیم که یه خصوصی حفره های امنیتی در سایتمون به وجود بیاد.

 


عامل هشتم – وردپرس دریایی از ابزار، تجهیزات و خصوصیات رو در خودش جای داده

شما با گزینش وردپرس با دریایی از تجهیزات و ابزار هایی که وردپرس در خودش جای داده مواجه خواهید شد! این تجهیزات و ابزارهای بی سابقه به شما یاری می‌کنند که هر چیزی که توی ذهنتون می‌باشد رو پیاده سازی بکنید.


 


در آخر می بایست بگیم که وردپرس عمل شما رو بسیار معمولی می کنه. شما با گزینش وردپرس وارد جامعه ای میشید که دائما در حالا سعی برای بهتر کردن و سئو این سیستم رئیس محتوا با ارائه ابزار و تجهیزات نو می‌باشند.


این سیستم به شما امداد می کنه که خیلی سریع بتونید کاراتون رو پیش ببرید و با کمترین هزینه و تخت‌گاز پیشرفت فرمائید و در انتها می بایست بهتون بگیم که به دلایلی که در ابتدا آوردیم و صد ها ادله دیگه، این سیستم شایسته ترین تعیین شما خواهد بود!