مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

تفاوت صفحات پویا و ایستا در طراحی وب

در پیاده سازی صفحه های اینترنت‌وبسایت، برخی از صفحه های دارنده محتوای اثبات و بعضا دارنده محتوای متغیر مبتنی بر اخلاق یوزرها می باشند. برهمین اساس صفحه ها اینترنت را به دو تیم‌ی استاتیک (ایستا) و داینامیک طراحی سایت در مشهد (پویا) تقسیم می‌نمایند. در‌این نوشته ی علمی یاور ما باشید تا با تفاوت صفحه ها استاتیک و داینامیک آشنا گردید.

کاغذ استاتیک چیست؟

کاغذ استایک یا این که ایستا، به کاغذ‌ای از اینترنت‌تارنما گفته می گردد که دارنده محتوای اثبات و یکسان برای تمامی‌ی یوزرها میباشد. این صفحه های که اکثر وقت ها با HTML، CSS و جاوا اسکریپت، طراحی گردیده‌اند، برای اکران محتوا اکثر اوقات درخواستی به سرور ارسال نمی کنند یا این که درخواست واحد و ثابتی به سرور ارسال می‌نمایند. سرورهم در کلیه‌ی حالت برای این صفحه های طراحی سایت جواب یکسان ارسال می‌نماید.

برای مثال کاغذ‌ی درباره ما یا این که تماس با در وب سایت، دارنده محتوای ثابتی می باشند. صفحه ها استاتیک به‌این مفهوم نیستند که هیچ‌گاه بازنویسی نشده و قابل تغییر و تحول نباشند. بلکه می‌اقتدار محتوای آن‌ها را تغییر و تحول بخشید رایا پارس  البته اکثر زمان ها مورد ها نیازی به عوض کردن مداوم آنان وجود ندارد به این ترتیب دارنده محتوای ثابتی می‌باشند.

برگه داینامیک چیست؟

صفحه های داینامیک یا این که پویا، به صفحاتی گفته میشود که دارنده محتوای مختلف برای یوزرها میباشند. برای ایجاد کرد این صفحه های از زبانها و تکنولوژی‌های نرم‌افزار‌نویسی مثل php، ajax، asp.net و… به کارگیری می شود.

در صفحه های داینامیک مطابق تعیین یا این که کردار کاربرها، شاهد محتواهای گوناگونی هستیم. مثل صفحه های آب‌وهوا شناسی که بر طبق گزینش استان و شهر محتوای مجزایی مشاهده میکنیم.

مثال‌ای از صفحه ها اینترنت پویا را می‌قدرت با شیت‌ی سبد خرید نمونه زد. محتوای ahrefs  این کاغذ برای استفاده کننده، مطابق گزینش‌های گذشته وی گوناگون میباشد.

اشکال صفحه های اینترنت پویا

صفحه ها پویا را می‌اقتدار در دو مجموعه تقسیم بندی کرد. صفحاتی که با کدهای سمت استفاده کننده پویا گردیده‌اند و صفحاتی که با کدهای سمت سرور به یک شیت اینترنت داینامیک تبدیل گردیده‌اند.

۱- صفحه های پویا سمت استفاده کننده (CLIENT-SIDE)

محتوای این صفحه های با خلق کاربرها در سمت استفاده کننده (FRONT-SIDE) تغییراتی داراست. این محتوا به یاری کامپیوتر مخاطب و در مروگر وی صورت می گیرد و از سرور برای این سبک تغییرات امداد گرفته نمی شود. پویایی این صفحه های اکثر وقت ها به امداد گویش‌های نرم افزار‌نویسی سمت استفاده کننده مثل جاوا اسکریپت صورت میگیرد. مانند اتفاقاتی که در شیت به واسطه‌ی کلیک‌های استفاده کننده ساخت‌و‌ساز میشود.

۲- صفحه ها پویا سمت سرور (SERVER-SIDE)

پویایی این نوع صفحه های مبنی بر رفتارهای بازدیدکننده به یاری سرور ساخت و ساز می‌گردد. درین سبک صفحه های برای پویا کردن صفحه ها از لهجه‌های نرم‌افزار‌نویسی بک‌اند یاری گرفته میگردد. مثلا صفحه های ورود، سبدخرید و هیبت‌ها از این مجموعه می باشند.

دقت داشته باشید که خواسته از صفحه های پویا به عبارتی صفحه ها داینامیک و صفحه های ایستا به عبارتی صفحه های استاتیک میباشد.

در صفحه ها پویا محتوا برای یوزرها متفاوت، متعدد میباشد. ولی در صفحه های ایستا، کلیه‌ی یوزرها محتوای یکسانی مشاهده می‌نمایند.

صفحه ها پویا معمولاً بغرنج‌خیس می باشند هم اکنون آنکه صفحه های ایستا معمولی محسوب می گردند.

در صفحه ها پویا، داده ها معمولاً دائما در اکنون تغییر‌و تحول می باشند البته یک ورقه ایستا کم کم مبتلا تغییر‌و تحول می شود.

در صفحه ها داینامیک از دیتاییس برای ذخیره و اخذ داده ها استعمال میگردد که در اکثر وقت ها صفحه ها استاتیک این رخداد نمی‌افتد.

در صفحه های داینامیک از لهجه های نرم‌افزار‌نویسی به کار گیری می شود اکنون آنکه برای طراحی یک شیت استاتیک به کار گیری از html، css و جاوااسکریپت کفایت می‌نماید.

برای دیزاین اینترنت به طور داینامیک و پویا هزینه‌ی بیشتری موردنیاز میباشد.

صفحه ها داینامیک نسب به صفحه های استاتیک سرعت کمتری دارا‌هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.