مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

تفاوت طراحی سایت قالب آماده با طراحی سایت اختصاصی

تفاوت ساخت وب سایت قالب مهیا با ساخت وب سایت منحصر

درصورتی که در اولِ طریق می‌باشید و به‌دنبال  طراحی و فعال‌سازی وب سایت هستید، طراحی سایت  می‌توانید از روش‌های مختلفی برای آن به کارگیری نمائید تا وبسایت خود را فراهم فعال سازی نمایید. میتوانید از شیوه های طراحی وب قالب مهیا  یا از روش طراحی وب سایت منحصر به فرد مختص همان برند و وبسایت خود استعمال فرمایید. که هر مورد از این موارد مزایا و معایبی دارد که در این نوشته‌ی‌علمی تصمیم داریم مزایا و معایب  طراحی سایت در مشهد  هریک از دو مورد قالب های آماده تارنما ها یا سایت های طراحی شده اختصاصی را تماما تفصیل دهیم. برای آشنایی با این مزایا و معایب ادامه این نوشته‌علمی را تفحص نمائید.

طرق طراحی وب

همانطور که پیشتر ذکر شد برای طراحی یک سایت دو شیوه عمومی و کلی وجود دارااست


۱-به کارگیری از روش طراحی وب سایت قالب آماده یا از پیش تعیین شده که به سیستم های مدیر محتوا نیز شهرت دارند  رایا پارس و با نام Cms شناخته میشوند. مانند وردپرس


۲-به کار گیری از روش طراحی سایت منحصر که در واقع این وب سایت از پیش وجود ندارند ahrefs  و منحصر برای همان شرکت یا برند خاص کدنویسی و نرم افزار نویسی و طراحی می شود. مانند framework Laravel


با این شیوه که در ابتدا ذکر شد شما می توانید به ساخت سایت خود بپردازید. اما این دو طرز از دید اپ نویسی، کدنویسی و طریق طراحی کاملاً با یکدیگر متفاوت میباشند، البته از نگاه ظاهری میتواند تا حد زیادی به یکدیگر شبیه باشند. به عبارت دیگر هنگامی که شما وب سایت غالب آماده یا سایت‌های کد نویسی را مشاهده میکنید نمی توانید تشخیص دهید که از کدام طریق برای طراحی این تارنما استفاده شده می‌باشد. برای تشخیص دقیق ترین مورد شما می توانید آدرس وبسایت مربوطه را در تارنما builtwith وارد نمایید تا به صدق متوجه شوید که این تارنما مورد نظر شما از چه امکاناتی برای طراحی و کدنویسی خود به کارگیری کرده است. برای طراحی یک وب سایت از پیشین بایستی مشخص نمایید که غرض شما از طراحی یک سایت برای چه‌گونه سایتی میباشد. برای وبسایت شرکتی میخواهید یا برای وبسایت های فروشگاهی میخواهید طراحی فرمایید؟ ممکن میباشد قالب کلی این نوع سایت ها با هم یکسان باشد، اما در جزئیات و جزییات ها خیلی با هم متفاوت می باشند و امکانات و ویژگی های متفاوتی را می طلبند. در ادامه به توضیحاتی در خصوص مزیت ها و جمعاًًًَ تفاوت های طراحی سایت قالب مهیا با طراحی وب مخصوص خوا‌هیم پرداخت.


طراحی سایت قالب مهیا


,ب ایت های طراحی شده با قالب فراهم به این معناست که از قبلی طراحی و درست شده اند و در واقع به صورت پیش ساخته میباشند و می قدرت در کمتر از یک سری ساعت این تارنما را بر روی هاست محلی با هاست اساسی قرار دهید. به عبارت دیگر می اقتدار اعلام کرد که در وب سایت هایی با قالب آماده یا همان وردپرس دارای تنوع زیادی در طراحی هستند و از طرف دیگر هزینه پایینی دارند و شما می‌توانید در صورتی‌که در اولِ طرز میباشید و نیاز به فعال‌ساز‌ی یک وبسایت برای هر خدمت یا فروش محصولی دارید، از این قالب های فراهم به کارگیری فرمایید و مزیت آن این است که هر شخصی فارغ از داشتن تخصصی درباره‌ی طراحی وب می تواند به راحتی از آن‌ها استفاده کند و اطلاعات وبسایت و خدمات خود را جایگزین قالب مهیا کند و وب سایت خود را طرز بیاندازد.


مزایای طراحی وب سایت قالب مهیا

طراحی سایت قالب آماده دارای مزایای زیادی میباشد که سبب ساز راحتی فعالیت برای کاربران شد‌ه‌است و به علت همین مزایا توانسته اند به راحتی آن ها را برای مشاغل خود به عمل گیرند و از آن ها استفاده کنند این مزایا شامل صرفه جویی در وقت و مجال، هزینه زیر و تنوع زیاد هست که به دنبال توضیحاتی در زمینه‌ی آن ارائه خوا‌هیم کرد.


صرفه جوبی در وقت و مجال

به کارگیری از طراحی سایت قالب مهیا وردپرس برای کاربر وقت یه خرده را اختصاص میدهد و  هر فردی میتواند صرفا در عرض چند ساعت و فارغ از داشتن هیچگونه تخصص خاصی به ساخت وب سایت خود بپردازد. البته شایان ذکر می‌باشد که بدانید برای طراحی این قالب های آماده در صدر وقت و زمان زیادی اختصاص داده گردیده است، ولی برای به کار گیری مخاطب وقت چندانی را نمی طلبد‌.


بها تحت

از دیگر مزایای طراحی سایت وردپرسی می توان به هزینه و ارزش ذیل آن اشاره کرد. استفاده کننده می‌تواند با به کار گیری از ساخت وب سایت قالب آماده با قیمتی بسیار کمتر نسبت به ساخت سایت خود اقدام کند و در بعضا موسسه ها بعضی از قالب های آماده خود را حتی به صورت بدون پول ارائه می‌دهند. علت بها زیر این قالب ها نیز به خیال و خاطر فروش گرانقدر آن ها می‌باشد.


تنوع بالا

در صورتی شما تصمیم به طراحی سایت قالب آماده بگیرید، تنها با یک سرچ کوتاه و استفاده از قالب های مهیا می توانید  با سیل عظیمی از این قالب ها مواجه گردید که برای اهداف مختلف شما، قالب های متفاوتی عرضه گردیده است.


معایب طراحی وب سایت قالب مهیا

با وجود هزینه زیر و دسترسی شل و سریع به قالب های مهیا برای طراحی یک تارنما می توان به معایب آن نیز اشاره کرد و شما به عنوان یک استفاده کننده باید ایرادات این نوع قالب ها را بدانید و با تمرکز به مقصود خود نسبت به استعمال از هر مورد اقدام فرمایید. برای مثال این معایب می توان به موارد ذیل اشاره کرد.


کدهای زیاد و غیر اصولی

با دقت به اینکه در قالب های فراهم و هنگام کد نویسی آنان به علت حدس امکان ساخت تغییرات در تم و المان های دیگر این قالب ها دارای کدهای زیادی میباشند، لذا از نظر اصول سئو کاملا غیر اصولی شمرده می شوند و مطلقا در سرعت بار گذاری سایت تاثیر خواهند داشت و سرعت آن را تخت گاز ذیل می‌آورد.


امنیت وب سایت

تماما مشخص و معلوم است که در سایت هایی با قالب آماده امنیت پایینی نسبت به وبسایت های طراحی شده و منحصربه‌فرد دارند و به علت کدهای زیاد آنها یک باگ به حساب می‌آید و هنگام لود ممکن میباشد امنیت آن از دسترس شما خارج خواهد شد و مشکلاتی را برای شما به بار آورد. اما این آیتم بیشتر برای قالب های فارغ از لایسنس و یا همان نال (Null) پیش می‌آید که غالبا به صورت بدون پول ارائه میشوند. به این ترتیب کارایی نمایید هنگام استعمال از قالب های بدون‌پول حتما از سایت های معتبر آنها‌را تنظیم فرمائید تا مطمئن باشید از گونه های بدون لایسنس نباشند، زیرا برخی سایت های ایرانی اقدام به راستچین کردن قالب های نال کرده اند و آن ها را به فروش می رسانند.


عدم ساخت تغییرات کلی

در وبسایت هایی با قالب مهیا امکان ایجاد کرد تغییرات کلی نیست و شما تنها میتوانید نوشته ها و یا عمدتا رنگ و تم را تغییر دهید و برای تغییر دادن سایر مفاد می بایست فرایند بسیار سختی را پیش رو بگذارید که عملا صرفه اقتصادی ندارد و مجال زیادی را از شما می طلبد‌.


سرعت بارگذاری پایین

در وب سایت های با قالب فراهم معمولا سرعت بار گذاری شدن یا همان بار گذاری بسیار پایینی دارد و علت آن نیز به خاطر کد نویسی های بخش اعظمی میباشد که شما به بیشتر آنها نیاز نخواهید داشت. اما به غیر از ماجرای کدهای زیاد این قالب های فراهم، کیفیت های گوناگون کدنویسی نیز بر روی سرعت بار گذاری تاثیر خواهد گذاشت.


قالب های مشابه

از آن جا که قالب های تهیه و تنظیم شده به افراد و کاربران زیادی فروخته می‌شوند، ممکن می‌باشد تارنما مورد نظر شما با سایر وب یایت ها مشابه باشند و طراحی های یکسانی داشته باشند و همین مورد منجر باور کمتر مشتری ها به وبسایت شما میشود.


ساخت وب سایت منحصر

در طراحی وب سایت منحصر همان طور که از نام آن بر می آید، تماما به صورت منحصربه‌فرد و طراحی شده برای کارفرمای مورد نظر طراحی و کد نویسی می‌شوند و کاملا یونیک و خاص میباشد و طبق ذوق وسلیقه خود مخاطب طراحی می‌شود. برای ساخت سایت منحصر به فرد و کدنویسی شده مختص یک وب سایت، در صدر ساختار اولیه یا همان پروتوتایپ معلوم و طراحی می شود و بعد از آن شکل ظاهری و طرح ظاهری تارنما آماده و تکمیل می شود که درین مرحله سایت با صاحبکار بازرسی می گردد و در صورتی طرح و رنگ و مورد ها ظاهری مورد تایید وی میباشد، برنامه نویسان شغل خود را استارت می کنند و استارت به نرم‌افزار نویسی و کد نویسی برای قسمت های متفاوت وبسایت و نیازهای وب سایت مربوطه می کنند. در واقع وبسایت با کد نویسی منحصر این مزیت را داراست که کاملا عمل شما خاص و منحصر باشد و می‌توانید مطمئن باشید که وب سایت دیگری همانند تارنما شما وجود ندارد و سبب جذب پشت گرمی و یقین بیشتر مشتریان شما می گردد. بعداز اینکه شغل برنامه نویسی به اتمام رسید، دسته مورد نظر باید وب سایت را فعال سازی و تست کنند و باگ ها و ایرادات آن را هنگام اجرای سایت دریابند و در جهت رفع آنها بر آیند و در شرایطی‌که ایرادی نداشت وبسایت را لود کنند و صاحبکار می تواند اطلاعات تکمیلی خود را جهت بار گذاری بر روی وب سایت به گروه بدهد و شغل را آغاز بزنند.


مزایای استفاده از طراحی سایت منحصربه‌فرد

قالب منحصر به فرد نسبت به قالب های از پیش ساخته شده و آماده، مزایای بیشتری دارند که از مهم ترین آن ها می توان به سرعت بار گذاری شدن بالا به علت عدم ایجاد کرد باگ و کدنویسی های غیر ضرور هست و همچنین طراحی شکل ظاهری تماما طبق ذوق و سلیقه و پسند صاحب کار است. از دیگر مزایای قالب منحصر می توان به موارد ذیل اشاره کرد.


طراحی اختصاصی و یونیک

وبسایت های با کدنویسی منحصر به فرد به طور کامل یونیک و خاص بوده و می توان ذکر کرد در هیچ وب سایت دیگری نمی قدرت آن طرح و قالب را دید، زیرا دقیقا طبق سلیقه و نیاز صاحبکار طراحی و گزینش می گردد و حتی امکانات آن نیز قادر است خاص و منحصربه‌فرد باشد.


گرافیک جذاب

معمولا در طراحی ها و گرافیک ظاهری وبسایت منحصربه‌فرد از بالاترین کیفیت و برترین گرافیک ها برای طراحی ظاهری آن استفاده می کنند تا مشتری در نخسین بار ورود به وبسایت مجذوب آن گردد و طراحی تعجب آور ای داشته باشد و علاوه بر آن به علت خاص بودن طراحی ها، معمولا در جای دیگر و در تارنما های دیگر شاهد آن نخواهیم بود.


اضافه کردن امکانات

مزیت مهم وب سایت های با طراحی اختصاصی در‌این میباشد که صاحبکار می‌تواند در هر مجال و حتی بعداز لود نهایی وب سایت و اتمام پروژه امکانات مورد نظر و ویژگی های نو را به سایت مربوطه اضافه کند و هیچ محدودیتی از این حیث برای وب سایت وجود ندارد، زیرا ممکن هست در فرآیند شغل فرد متوجه نقص و یا کمبودی در تارنما خود گردد و نیاز به اضافه کردن آپشنی برای آن گردد و این گزینه به خصوص در سایت های فروشکاهی بیشتر پیش میاید.


هماهنگ با اصول بهینه سازی

طراحی وب قالب مهیا به علت باگ های کمتر و کد نویسی مطابق با نیاز کارفرما تماما هماهنگ با اصول بهینه سازی می‌باشد و در بهره امکان وبو خوردن تارنما به علت همین انطباق پذیری با اصول بهینه سازی بیشتر خواهد بود.


امنیت بالا

در طراحی وب اختصاصی به علت داشتن کدهای کاملا مخصوص و طرح ریزی شده و باگ کمتر، امنیت بالاتری دارا هستند و علاوه بر آن معمولا تیم طراحی سایت عهده دار جانبداری و مدد امنیت وب سایت نیز می شوند. این گزینه به خصوص برای وبسایت های فروشگاهی عنایت بالاتری پیدا خواهد کرد‌


معایب طراحی وب سایت مخصوص

قالب های منحصر سایت ها نسبت به قالب فراهم دارای مزایای بیشتر و ایرادات کمتری خواهند بود، البته دو موردی که معمولا کاربران به عنوان ایرادات طراحی مخصوص خیال می کنند دربرگیرنده:


وقتگیر بودن

برای آماده سازی سایت با طراحی مخصوص استفاده کننده می بایست مجال بیشتری اختصاص دهد و به علت پروسه زمان بر طراحی و به خصوص نرم‌افزار نویسی کاملا حرفه ای و وقتگیر نیازمند فرصت بیشتری دراین باره خواهد بود.


هزینه بالا

به علت مشغول شدن یک گروه طراحی برای تارنما های مخصوص و استفاده از کارشناسان ماهر راجع به گرافیک و طراحی و همچنین مدد و سئو و اپلیکیشن نویسی به طبع هزینه کل شده این وبسایت ها نسبت به وب سایت قالب فراهم بسیار بیشتر خواهد بود.


خلاصه تفاوت نوشته‌ی‌علمی طراحی سایت قالب فراهم با ساخت وب سایت منحصربه‌فرد

برای طراحی و آماده سازی یک وب سایت نیاز به داشتن اطلاعات کاملی در خصوص آن میباشد. شما می‌توانید از طراحی وب قالب فراهم و یا طراحی وب منحصر برای تارنما خود به کارگیری نمائید که هرکدام مزایا و خطاها خاص خود را دارا‌هستند و برای آشنایی بیشتر با این مزایا و معایب میتوانید این نوشته‌ی‌علمی را استیناف نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.