مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

Jquery چیست؟

جی‌کوئری یا Jquery یک کتابخانه جاوااسکریپت سبک وزن تعدادی مرورگری هست که برای معمولی کردن نوشتن اسکریپ‌های سمت-مشتری دراچ تی ام ال (HTML) طراحی گردیده‌است.جی کوئری امروزه محبوبترین کتابخانه جاوااسکریپت در فعلا به کارگیری میباشد. طراحی سایت در مشهد جی کوئری اپ باز متن و بدون‌پول می‌باشد که تحت دو پروانه GPL و MIT  منتشر می‌گردد. فرمان زبان جی کوئری به گونه‌ای طراحی شده است که فعالیت هدایت یه پرونده را آسان تر کرد‌ه باشد، این چنین که می‌قدرت حرکات انیمیشین تشکیل داد و رویدادهایی در صفحه به کار گیری کند و به وسیله آن می‌اقتدار نرم‌افزارهای مبتنی بر ای‌جکس را ساخت و بسط اعطا کرد.

جی کوئری همچنین این اختیار را به برنامه نویسان می‌دهد که پلاگین هایی برای کتابخانه جاوااسکریپت ایجاد کنند. طراحی سایت  جداگانه از این‌ها جی کوئری به پیشرفت دهندگان این اختیار را می‌دهد که تکه اپلیکیشن‌های سطح پایین مبادله‌ای (ارتباط مرورگر با مخاطب) و یا انیمیشنی و حتی افکت‌های پیشرفته و سطح بالا و تشکیل داد اشیاء خیالی را تشکیل داد کنند.

استعمال همگی این اجزای جی کوئری کمک می‌کند صفحه های وب کار کشته و داینامیک (پویا) داشته باشیم. کتابخانه جی‌کوئری رایا پارس  معمولاً فقط یک فولدر حاوااسکریپت هست که شامل همه DOMها و Eventها و افکت‌های و تابع‌های مربوط به ای‌جکس می شود. فولدر جی‌کوئری را می‌قدرت به شیوه های مختلفی به ورقه وب متصل کرد که به دنبال این شیوه‌ها را معرفی می‌کنیم.

شعار مهم Jquery :

کاربرد Jquery در طراحی وب سایت

در دنیای ساخت وب سایت، کل تارنما‌ها و صفحه ها وب از دو بخش server-side (بخش سرور) و client-side (بخش کاربری) تشکیل شده‌اند.ahrefs قسمت کاربری قسمتی از تارنما میباشد که ما می‌توانیم به کمک مرورگرهای متعدد آن را مشاهده کنیم. برای طراحی بخش کاربری سایت از زبان‌های آرم‌ گذاری مانند HTML، CSS و همچنین از گویش اپ نویسی جاوا اسکریپت و کتابخانه دارای شهرت آن یعنی JQuery به کارگیری می‌شود. برای فهم کاربرد JQuery شروع بایستی آشنایی اولیه با زبان جاوا اسکریپت داشته باشیم.

جی کوئری یک پوشه یکسری کیلوبایتی میباشد، البته همین پوشه کوچک، اقتدار فوق العاده‌ای داراست و کارهای بسیار زیادی میتوان با آن ایفا داد. برای شما با به کار گیری از Jquery میتوانید :

انیمیشن ها و افکت های زیبایی به المان هایتان اضافه فرمائید. از جمله وقتی که کاربر روی یک المان کلیک کرد، افکت های مختلفی روی آن جاری ساختن گردد.

درخواست های Ajax به سمت سرور ارسال فرمایید و اطلاعات را فارغ از refresh کاغذ از دیتابیس دریافت نمائید.

تگ های HTML یا محتویات برگه وب خود را اضافه، حذف، ادیت و… کنید. مثلا یک تگ 

 اضافه نمائید یا یک تگ

حذف کنید

یا یک Class یا id خاص را به یک تگ خاص اضافه نمائید.

اسلایدرهای عکس قشنگ بسازید.

منوهای باز شونده‌ی قشنگ طراحی نمائید (مانند منوهای بالای تارنما یادیفای که با رفتن ماوس روی آنان، ذیل منوهایی برای شما نشان داده می شود).

به فرم های ثبت نام، ورود و… اعتبار سنجی را اضافه فرمائید. به عنوان مثال محاسبه فرمائید که در حالتی‌که رمز کاربر کمتر از ۸ کاراکتر بود، اجازه‌ی ثبت نام به استفاده کننده داده نشود.

و بخش اعظمی کارهای دیگر که قادر است به دیدنی شدن صفحه ها وب شما بسیار کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.