یوزرها در وبسایت شما سردرگم می شوند
زمانی که در درحال حاضر ساخت سایت یا این که دستکاری قسمت های متعدد آن میباشید
طراحی سایت در مشهد بایستی خودتان را مکان یوزرها بگذارید. با این عمل تا حدودی می توانید متوجه گردید که برای به کار گیری شلخیس از تارنما به چه چیزهایی نیاز دارید. هم اکنون مراد ما از این خصوصیت های کاربردی چه میباشد؟
دسترسی به قسمت های گوناگون وب سایت، دسته بندی مطلوب صفحه های و آسانی و شفافیت عواملی میباشند که در تجربه کاربری وب سایت شما تاثیر گذار می باشند. اذن دهید با یک نمونه بی آلایش به شما بگوییم مراد ما از دسترسی بی آلایش به قسمت های گوناگون تارنما چه چیزی است.
در صورتی کاربری در صفحۀ خرید تلفن همراه باشد و بخواهد آنگاه وارد صفحۀ خرید قاب گوشی موبایل یا این که اثاثیه جانبی گوشی خواهد شد، از چه خط مش هایی قادر است بهاین صفحه های وارد خواهد شد؟
رویکرد اولیه اینکه به صفحۀ گذشته برگردد و به مکان خرید موبایل، خرید اسباب و اثاث جانبی را گزینش نماید.
رویه دوم اینکه مخاطب قادر است از منوی کشویی مو جود در بالای شیت مستقیماً وارد نصیب اسباب جانبی خواهد شد
و شیوه سوم اینکه با جستجوی کلمۀ مدنظرش (به عنوان مثالً قاب موبایل) به حاصل دلخواهش رسد.
شما فکرمیکنید کدام خط مش بهتر میباشد؟
با برگشتن به پیشنهاد پیشین خویش (یعنی دسترسی ریلکس به صفحه های تارنما) ، قادر خواهیم بود سود بگیریم طبیعتاً راه و روش های دوم و سوم بهتر میباشد.
در مجموع هرگاه که آغاز به پباده سازی یا این که بازطراحی وبسایت خویش میکنید، می بایست رضایت استفاده کننده خویش را در بالاترین حق تقدم خویش قرار دهید.
3- از استانداردهای روز طراحی وب سایت مسافت گرفته اید
امروزه فناوریهای طراحی وب با سرعت سرسامآوری پرورش مینمایند. حتی ممکن میباشد چیزی که درحال حاضر آیتم پسند یوزرها اینترنتی باشد، دو سال دیگر کاربرد خویش را از دست بدهد. این دستور بهاین خیال میباشد که ذوق و سلیقه کاربر با گذر برهه زمانی عوض می گردد.
مدام در پباده سازی قالب صفحه های و یا این که طرز اکران عکس ها متدهای خاصی در فضای اینترنت تمامی گیر میگردد که طراحان اینترنت از آنها به کار گیری می نمایند. در شرایطیکه اینترنتوب سایت شما برپایه پلتفرمهای کهن و از منزلتبیرون سازه شدهاست، می بایست آن را با متدهای بهروز بازطراحی فرمایید.
برای مثال ساخت سایت با بوت استرپ بسیار رایج شدهاست اما همین قاب ورک در زمان یکسری سال قبل تغییرات فراوانی داشته و ورژن 4 آن پباده سازی و تجهیزات تماما متفاوتی با ورژن های قبلی داشته میباشد. اکنون قدمت اثر گذار یک تارنما اینترنتی حداکثر دو سال میباشد و بعداز این بازه زمانی شما مستلزم ارتقاء یا این که گشوده پباده سازی اصلی آن خواهید بود.
4- وبسایت شما ریسپانیو وجود ندارد یا این که اکران صدق در تلفن همراه ندارد
آیا تا به حالا بهاین مورد اعتنا کردهاید که مردمک چشمان شما در دور و اطراف بدوننور پهناور، و در فضای پرنور، کوچک می شود؟ در واقع چشمان شما به نسبت محیطی که در آن قرار می گیرید، برخورد نشان میدهد. طراحی وب شما هم می بایست صحیح مانند برخورد غیرعادی مردمک چشمان شما باشد. ولی منظورمان از این صحبت چه میباشد؟
هنگامی که موبایل های هوشمند و تبلت ها به دنیا معرفی شدند، یک خط مش نو و دیدنی برای گشت و گذار در وب را نشان ما دادند. البته مساله اینجا بود که تارنما ها برای چشم شدن در صفحه ها مانیتور پباده سازی گردیده بودند و بدین ترتیب در موبایلهای گوشی که برگه کوچکی داشتند، عمل با آنها چندان معمولی نبود.
اینجا بود که طراحی وب ریسپانسیو اهمیت بسیار متعددی پیدا کرد. به عبارت بی آلایش خیس، یعنی اینکه یک سایت بتواند خودش را با برگههای مختلف تطبیق دهد تا هر کاربری ، با هر دستگاهی بتواند به راحتی هرچه مجموع خیس از همگی صفحه های وب سایت بازدید نماید. شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که عکس العمل گرایی در ساخت سایت چرا از اهمیت بالایی برخورداراست؟
به حریم خویش نگاهی بیاندازید. بشرها معمولاً از چه دستگاهی برای وصل شدن به وب به کارگیری مینمایند؟ کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا این که تلفن همراه؟ در حالتی که پاسخ شما تلفن همراه میباشد، پس صحیح تفکر کردهاید. درحال حاضر که اشخاص بیشتری از تلفن همراه برای بازدید از وب به کار گیری مینمایند، پس چنانچه شما هم می خواهید بازدید کنندهای که وارد وب سایت شما میگردد، تجربه خیر از ورود به وبسایت شما کسب نماید، به ریسپانسیو بودن تارنما خویش اهمیت دهید.
برای فهم و شعور بهتر اهمیت گوشی سفارش می کنیم نوشتهیعلمی بازاریابی لحظه، میدان نزاع تازه برای برندها را به اعتنا مطالعه نمایید.
5- نرخ تبدیل مشتری (Conversion Rate) وب سایت شما زیر میباشد
اذن دهید یکسری گام به عقب برداریم و یک پرسش ریشه ای از شما بکنیم. به هیچ عنوانً ساخت وب سایت چه اهمیتی برای کسب و امور دارااست؟
ممکن میباشد این پرسش جواب های زیادی داشته باشد البته مجموعاَ تمامی مدیران بر این اعتقاد رخداد حیث داراهستند که وبسایت در کل قرار میباشد 2 عمل تحت را انجام دهد:
آشنا کردن عموم با خدمت یا این که فرآورده شما
کشف کردن مشتری های تازه و منفعت بیشتر
حال که برای خویش این هدف ها را تعریف و تمجید کردید، استارت به پباده سازی سایتی میکنید که مجموع خصوصیتهای نیکی که تا به هم اکنون به شما گفتیم (یعنی ریسپانسیو و امروزی بودن وب سایت و غیره) را دارااست. ولی وبسایت شما با کل خصوصیت های خیر که دارااست، نرخ تبدیل پایینی دارااست. خواسته از نرخ تبدیل مشتری یا این که Conversion Rate چه است؟
مراد از نرخ تبدیل این میباشد که زمانی کاربری از اینترنتتارنما شما بازدید مینماید، به عبارتی اقدامی را انجام دهد که شما از وی میخواهید. این غرضگذاری میتواند برای هر وبسایتی مختلف باشد. برای مثالً در یک اینترنتتارنما، شما از بازدیدکنندگان می خواهید در روزنامه ایمیلی عضو شوند، یا این که در اینترنتتارنما شما حساب بسازند. شاید این مبادرت در اینترنتسایتی دیگر به منزله خرید، دانلود نرمافزار یا این که اقدامی به طور کاملً متعدد باشد.
درصورتیکه تارنما شما در تبدیل بازدیدکننده به مشتری سعی خیر و خوبی ندارد، از این مجال استعمال نمائید تا بتوانید با اعمال 4 خصوصیت بالا، آن را گشوده پباده سازی فرمائید.
هنگامی تواسنتید با استعمال از عارضه ها بالا، به پرسش «چرا به بازطراحی وبسایت نیاز دارم» جواب هایی منطقی بدهید، در گامبعدی نیاز به ارزیابی تعدادی داده در تارنما خویش دارید.
گام دوم: ایرادات طراحی وب خویش را آنالیز فرمائید
در شرایطیکه به حافظه داشته باشید در اولِ نوشتهی علمی یک نمونه برای شما زدیم و گفتیم که تارنما صحیح همچون یک فروشگاه میباشد. حالا فرض فرمایید این دکان پس از مدتی از مقطع احداث آن، فروش خیر و خوبی ندارد و بایستی در یک مبادرت، خط مش خویش را تغییر و تحول دهد به عنوان مثالً اجناس دکان را عوض نمایند یااینکه به فروشندگان خویش فراگیری های بهتری ارائه دهد.
وبسایت شما هم در شرایطیکه بعداز مدتی یوزرها متعددی را به خویش جلب نکند یا این که در تبدیل آن ها به مشتری با نقص مواجه خواهد شد نیاز به بازطراحی دارااست. البته پیش از اینکه وارد فعالیت گردید و فعالیت را آغاز فرمایید میبایست تارنما الان خویش را بررسی فرمائید. تحت عنوان مثال، میتوانید سوالهای تحت را از خودتان بپرسید:
آیا وب سایت شما صفحه های متعددی دارااست؟
آیا فونت نوشته های شما برای استفاده کننده مطلوب میباشد؟
آیا عکس های وبسایت شما کیفیت خیر و خوبی دارا هستند؟
برای اینکه بتوانید تارنما خویش را به خیر و خوبی ارزیابی نمائید و کل نکات مثبت و منفی را از یکدیگر غیروابسته فرمائید، به چند ابزار تحلیلی نیاز دارید. ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console میتواند خلق و خوی یوزرها شمارا ارزیابی نمایند و داده ها مفیدی به شما ارائه دهند.
با به کار گیری از داده ها به دست آمده شما میتوانید مهم ترین صفحه های وب سایت خویش را شناسایی کرده و کلماتی که اینک منزلت قابل قبولی در نتیجه ها گوگل دارا هستند را بدست آورید. در فرایند بازطراحی می بایست نرم افزار ویژه ای برای این صفحه ها و لغت ها مقصود آن ها داشته باشیم تا این فرایند علاوه بر بهبود تجربه کاربری موجب بهبود شرایط seo وب سایت شما خواهد شد.
گام سوم: برای ساخت سایت نو طرح ریزی فرمائید
درحال حاضر که از ابزارهای متفاوت به کارگیری کردید و برخورد و کردار استفاده کننده را محاسبه کردید، نوبت به طرح ریزی می رسد. در اولی گام، به سراغ مشکلاتی بروید که در مرحله پیشین به آنها برخوردید. پیشنهاد ما به شما این میباشد که در وهله نخستین، از شغل های کوچکی که بیشترین فیض را برای شما و یوزرها دارا هستند استارت فرمایید.
از جمله، شیت مهم یا این که Homepage تارنما شما، اولی چیزی میباشد که مخاطب را متوجه خویش مینماید، پس هرگونه تغییرو تحول کوچک قادر است تاثیر متعددی در تجربه کاربری داشته باشد. قسمت های دیگری که قادر است تاثیر متعددی در سود ساخت سایت نو شما داشته باشد، عبارتند از:
برندینگ: پباده سازی لوگو، پلت رنگ، فونت
دسترسی مخاطب: تزکیه صفحه های مازاد، دسترسی بهتر در منو
محتوای کاغذ مهم: لحن نوشته ها، پباده سازی عکس ها
گام چهارم: عمل گشوده ساخت سایت خویش را استارت فرمایید
پس از اینکه توانستید با استعمال از ابزارهای متعدد، خلق و خوی مخاطب خویش را چک نمایید، نوبت به آغاز عمل مهم میرسد. یادتان باشد که شایسته ترین شیوه برای انجام بازطراحی این میباشد که پروژه خویش را به قدم های کوچکتر تقسیم نمائید و طبق حق تقدم بندی خویش جلو بروید.
در شرایطی که قرار میباشد فعالیت بازطراحی تارنما خویش را به یک کمپانی طراحی وب بسپارید، سفارش می کنیم کهاین فعالیت به موسسات رشتهای خیس و شناخته گردیده خیس بسپارید. در غیراینصورت، وب سایت نو شما خیر صرفا بهتر نمی شود، بلکه حتی ممکن میباشد مشتری های فعلی خویش را هم از دست بدهید.
در اکثری مورد ها گشوده پباده سازی یک تارنما سابق به قدری پیچیده میگردد که تصمیم میگیریم به مکان پباده سازی ورژن نو در مجموع وبسایت دیگری فعال سازی کنیم. درین حالت تارنما تازه با پباده سازی و استراتژی نو و بر روی یک دامنه جداازهم راهاندازی می شود. بعد از آنکه از هر لحاظ نظارت و تایید شد به گذر زمان صفحه ها اساسی وب سایت گذشته به تارنما تازه ریدایرکت میشوند.