مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت


هنگامی کلام از ساخت وب سایت می‌گردد اکثر اشخاص تصور می‌نمایند که فعال‌سازی طراحی سایت در مشهد  کاری مشقت بار و مدت‌بر میباشد. به عنوان مثال به اهل یک محل‌ام که معلم لهجه میباشد گفتم چرا یک وبسایت آموزشی احداث نمی‌کنی؟ در پاسخ اذعان کرد که ساخت سایت مشقت بار میباشد و بازه زمانی متعددی هم ندارم که بخواهم روی سایتم عمل کنم. اشخاص متعددی مثل هم محلی‌ام می باشند که دوست دارا هستند وب سایت داشته باشند. ولی زیرا طراحی وب عمل رنج میباشد، هیچ گاه دنبالش نرفتند. میخواهم بیان کنم که شیوه های شل‌تری هم برای ساخت وب سایت وجود دارااست که به درد این اشخاص میخورد.


یک کدام از این‌راه‌ها به کارگیری از وب سایت یا این که قالب مهیا میباشد. در حالتی‌که درپی فعال سازی تارنما می باشید احتمالا عبارت \"وب سایت مهیا\" یا این که \"قالب فراهم\" را زیاد در وب چشم‌اید. خیلی از کسانی که قصد احداث وب سایت دارا‌هستند از ما در امر وب سایت و قالب مهیا می پرسند. به همین برهان تصمیم گرفتیم که مطلبی تهیه و تنظیم کنیم تا بیشتر با مضمون‌ و خصوصیت‌های وب سایت و قالب مهیا آشنا گردید.


وبسایت و قالب مهیا چه میباشد؟

اولیه از کلیه بیان کنم که وبسایت مهیا و قالب فراهم با هم فرق دارا هستند. وب سایت مهیا یعنی این که یک کمپانی طراحی وب سایت به طور منحصر سایتی را پباده سازی کرده و آن را به یکسری نفر میفروشد.  


این ایام هزینه طراحی وب سایت منحصر به فرد آن‌قدر زیاد گردیده که صرفا کمپانی‌های خیلی گسترده، با حامی مالی فراوان قدرتمند به تهیه و تنظیم آن میباشند. همین مورد منجر گردیده بازار طراحی وب منحصر به فرد مقداری کوچک‌خیس و محدودتر از گذشته گردد. به همین ادله بعضا از کمپانی‌های ساخت وب سایت تصمیم گرفتند وبسایت‌هایی را به طور منحصربه‌فرد پباده سازی نمایند و آن را با ارزش کمتر به یکسری نفر بفروشند. 




برای مثال هزینه پباده سازی یک وب سایت فروشگاهی منحصر به فرد مثل دیجی محصول از 100 میلیون تومان آغاز می گردد. مطمئنا این هزینه برای هر کسب و کاری خیلی زیاد میباشد و هرکسی حاذق به خرید آن وجود ندارد. ولی کمپانی طراح، یک وب سایت با کدنویسی منحصر به فرد و شبیه دیجی محصول و با مجموع تجهیزات تهیه و تنظیم می‌نماید. آن گاه آن را با قیمت ارزان‌تری به عنوان مثال حدود 2 میلیون تومان برای فروش قرار می دهد. با این ارزش بی‌شک اشخاص بیشتری توانمند به خرید وبسایت می‌باشند. بدین نوع از تارنما‌ها اصطلاحا تارنما فراهم میگویند.


البته قالب مهیا موضوع‌اش گوناگون میباشد. چنانچه برای ساخت وب سایت از سیستم‌های مدیر محتوا مثل وردپرس به کارگیری نمایید، تعداد متعددی قالب بدون پول و مبلغی برای آن پیدا میکنید. بدین قالب‌ها که از گذشته تنظیم گردیده‌اند، قالب فراهم گفته می گردد. ولی در کنار قالب فراهم میتوانید از یک کمپانی ساخت سایت بخواهید که با اعتنا به ذوق وسلیقه شما یک قالب منحصر برای سیستم مدیر محتوای وب سایت‌تان تنظیم نماید. برای شناخت بیشتر با اشکال قالب‌ها می توانید نوشته‌ی علمی «طراحی وب؛ قالب فراهم یا این که قالب منحصر؟» را مطالعه فرمایید.


پس می بایست بگوییم که تارنما فراهم در واقع مشتمل بر یک سیستم مدیر محتوا (CMS) منحصر به همپا قالب منحصر به فرد میباشد که به یک‌سری نفر فروخته میگردد. البته قالب مهیا صرفا یک قالب با پباده سازی منحصر میباشد که برای سیستم مدیر محتوای همگانی پباده سازی گردیده و به تعدادی نفر فروخته میشود. به همین عامل بها تارنما مهیا به مراتب فراتر از قالب فراهم میباشد. برای اینکه بیشتر با سیستم رئیس محتوا و اشکال آن آشنا گردید بهتر میباشد نوشته‌علمی «هرآنچه می بایست درباره ی سیستم مدیر محتوا بدانید» را مطالعه نمائید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.