مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

چه‌گونه سایت خویش را در گوگل وبمستر تثبیت کنیم؟


چه‌گونه سایت خویش را در گوگل وبمستر تثبیت کنیم؟
ابزارهای گوگل وبمستر (Google Webmaster Tools) در واقع نوعی مکانیسم اول برای برقراری رابطه با مدیران وبسایت از سوی گوگل محسوب می‌شوند. این ابزارها به شما یاری می‌نمایند تا از مسائل مربوط به تارنما خویش و حتی از همت منفی بعضا از قابل انعطاف افزارها باخبر گردید. دیدنی می‌باشد بدانید که استعمال از چنین ابزارهای پرکاربردی تماما مجانی میباشد. ولی پیش از هر کاری باید صفحه ها شما در گوگل ایندکس شوند. چه طور می شود به امداد گوگل وبمستر، سایت خویش را در گوگل تثبیت کرد؟
در آغاز به برگه ی گوگل وبمستر رفته و با اکانت کاربری جیمیل در آن sign in می‌شوید. در صورتی تا به امروز اکانت کاربری GWT نداشته اید، بهتر می باشد هر چه سریعتر از نصیب create account برای خویش یک اکانت ساخت نمائید!
Google-Webmaster-Tools-Sign-In

بعد از وارد کردن داده ها ورود، کاغذ ای شبیه با تصویر زیر برای شما گشوده خواهد شد. نشانی وبسایت خویش را در فریم تحت آن وارد کرده و بر روی آیتم add a site کلیک فرمائید.

Welcome-to-Webmaster-Tools

تایید از روش گوگل وبمستر (Google Webmaster):
پیش از اینکه شما به هر سیرتکامل اطلاعاتی بر روی سایت دسترسی داشته باشید، بایستی ثابت فرمائید که مالک آن وبسایت می‌باشید. این فرایند از روش مراحل تایید انجام می‌گردد. اینک پروسه تایید از روش 5 نحوه متعدد در ابزارهای گوگل آنالیتیک فیس میگیرد. این‌راه ها هیچ جور برتری نسبت به یکدیگر ندارند؛ با این حالا به جهت محدودیت هایی دو آیتم نخستین بیش تر از سایر موردها گزینه به کارگیری قرار میگیرند.

1-آپلود پوشه HTML:
Google-Search-Console-Domain-Ownership

بی آلایش ترین شیوه برای تایید سایت، کلیک کردن بر روی یک لینک و پیوند دانلود است که بوسیله گوگل معلوم شده‌است. بعداز دانلود، این پوشه را در مسیر روت تارنما خویش آپلود نمایید. بعد بر روی مورد تایید کلیک نمایید تا تارنما شما در ابزارهای گوگل وبمستر تثبیت شود. اینک شما میتوانید به داده ها ابزارهای گوگل وبمستر دسترسی داشته باشید.

2- HTML tag:
Verify-Ownership

با کلیک بر روی این آیتم، یک کد متا تگ برای شما ساخت می گردد که می بایست آن را فی مابین کدهای head ورقه اصلی سایت خویش قرار دهید. با کلیک بر روی آیتم تایید، می‌توانید داده ها مرتبط با ابزارهای گوگل وبمستر تارنما تثبیت گردیده را تماشا فرمائید. در به کار گیری از این نحوه توجه داشته باشید زیرا ممکن می باشد در آپدیت رسانی برگه اصلی به طریق تصادفی این کد زدوده شود؛ دراین‌صورت تایید شما کنسل خواهد شد. درصورتی که با چنین موردی مواجه شدید، مجددا فرایند تایید و قراردادن کد منحصربه‌فرد در برگه اصلی سایت را انجام دهید تا به داده ها گوگل وبمستر دسترسی داشته باشید.

3-Domain Name Provider:
Google-Search-Console-Verify-Your-Domain-Ownership

با گزینش این آیتم، شما میتوانید از پنجره کشویی نشان داده گردیده در تصویر ذیل، ارائه دهنده اسم دامنه خویش را گزینش فرمایید. آن‌گاه گوگل به شما یک راهنمای قدم به قدم برای تایید سایت را ارائه خواهد بخشید که‌این مراحل مستلزم تثبیت یک رکورد DNS هست. متاسفانه درین نصیب اسم ارائه دهندگان داخلی تثبیت نشده میباشد و به همین ادله این شیوه در جمهوری اسلامی ایران کاربردی ندارد.

4- Google Analytics:
در‌حالتی که از پیشین در گوگل آنالیتیک استعمال کرده باشید و کد آن در تارنما شما باشد، می‌توانید با تعیین این مورد و کلیک بر روی دکمه تایید، وب سایت خویش را تثبیت فرمائید. اما دقت داشته باشید که اکانت کاربری جیمیل شما در هر دو برنامه گوگل آنالتیک و گوگل وبمستر بایستی یکسان باشد.

5- Google Tag Manage:
مدیر برچسب گوگل به شما این قابلیت را می‌دهد تا برچسب خاصی را برای صفحه ها سایت خویش تعریف‌و‌تمجید نمایید و از روش کد مرتبط با آن، سایت خویش را در گوگل تایید آخری فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.