مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

آیا تارنما Index (تثبیت) شده‌است؟


نکات Index شدن صفحه ها در گوگل را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید با سرعت و کیفیت بیشتری صفحه ها و مطالب سایتتان را در گوگل تثبیت نمایید و ایرادات آن را رفع نمایید. تارنما شما و صفحه ها و مطالب اصلی تان می بایست به وسیله موتورهای کاوش تثبیت شوند. در شرایطی‌که که سایتتان در گوگل و بینگ و .. .تثبیت نشود، نمی توانید انتظار داشته باشید که پیشرفت نمائید چرا‌که یوزرها شمارا از موتورهای کاوش پیدا می نمایند، پس شما بایستی در‌این موتورها وجود داشته باشید! پیش از آن که آغاز به باصرفه سازی فرمائید می بایست مطمئن گردید که سایتتان در موتورهای کاوش تثبیت شده‌است.
آیا تارنما Index (تثبیت) شده‌است؟
ایندکس شدن صفحه های وبسایت در گوگل به معنای احضار شدن و تثبیت صفحه ها در گوگل می‌باشد. برای این که متوجه گردید آیا سایتتان در گوگل ایندکس شده‌است یا این که نه، شیوه های متعددی موجود هست که می‌توانید از روش آن‌ها این قضیه را بفهمید. معمولی ترین فعالیت آن می‌باشد که سایتتان را در قالبی مختص در گوگل کاوش نمائید. برای این عمل بایستی مطابق مثال ی پایین کاوش را انجام دهید:

نکات ایندکس شدن صفحه های در گوگل
عوارض عدم تثبیت صفحه های وبسایت در موتورهای کاوش
صفحه های و مطالب یک تارنما می‌توانند به عوارض مختلفی و زیر تاثیر کارداران خاصی در گوگل و بقیه موتورهای کاوش تثبیت نشوند و شما‌را از هدفتان به دور نمایند! در صورتی با چنین مشکلی روبرو میباشید بایستی پیرو استدلال عدم تثبیت آنها بگردید و آن استدلال را برطرف فرمایید. درپی به کارداران مختلفی که میتوانند باعث به بروز چنین اتفاقی شوند می‌پردازیم و آنها را به شما معرفی خوا هیم کرد.

Robots.txt
پوشه Robots.txt قادر است یک کدام از عواملی باشد که بازدارنده تثبیت صفحه های در گوگل شود. نخست شما بایستی متوجه گردید که آیا سایتتان دارنده این فولدر می‌باشد یا این که نه! برای این فعالیت میتوانید یک جستجوی بی آلایش انجام دهید و بعد از نشانی سایتتان، /robots.txt را قرار دهید. برای مثال برای وب سایت آمازون بایستی چنین آدرسی را وارد فرمایید:

https://www.amazon.com/robots.txt

نکات ایندکس شدن صفحه های در گوگل
شما می‌توانید لیست نمایه های ممنوع گردیده را در‌این تصویر ملاحظه کنید. این ها مواقعی می‌باشند که در پوشه robot.txt برای وب سایت آمازون بسته گردیده اند.

ابزار دیگری که بررای بازنگری پوشه robot در دست دارید، گوگل وبمستر تولز هست که در آن می‌توانید فولدر را ملاحظه کنید و باز‌نگری نمائید و همینطور در چهره نیاز میتوانید پوشه را حذف فرمایید و یا این که تغییر‌و تحول دهید.

نکات ایندکس شدن صفحه ها در گوگل
بعضا و یا این که کلیه صفحه های وبسایت می‌توانند به وسیله این فولدر مسدود شوند تا موتورهای کاوش نتوانند آن‌ها را ایندکس و تثبیت نمایند. شما میتوانید این بخش را باز‌نگری فرمائید تا ملاحظه کنید آیا ادله عدم index و تثبیت شدن صفحه ها در موتورهای کاوش این فولدر میباشد یا این که نه!

به کارگیری از فولدر Robot.txt قادر است مزایا و کاربردهای متعددی برای شما و سایتتان داشته باشد. برای شناخت با این خصوصیات و طرز ی عمل با آن می‌توانید این مقاله ها از وب سایت سازان را مطالعه فرمایید:

ساخت Robots.txt و خلاقیت در به کار گیری از آن

فراگیری گوگل اینترنت مستر تولز – بخش چهارم – robots.txt و ایرادات و Error ها

ربات های تگ متا
این ربات ها هم قابلیت و امکان این را دارا‌هستند تا موتورهای کاوش را از قرائت و ایندکس کردن صفحه های معذور نمایند! این ربات ها در بخش header ورقه قرار می‌گیرند. ولی این ربات ها دارنده امکان های دیگری نیز میباشند. برای مثال می‌توانید جور لینک و پیوند های برگه (follow و یا این که nofollow بودن) را برای موتورهای کاوش گزینش نمائید. در تحت مثال ای از یک ربات متا تگ را در بخش هدر بازدید میکنید که محتوای کاغذ را به صورت noindex در آورده می باشد:

نکات ایندکس شدن صفحه های در گوگل
نقشه وبسایت ( XML sitemaps )
زمانی که شما یک مقاله، کاغذ و یا این که حتی یک برچسب در سایتتان ساخت میکنید، یک URL نو در تارنما شما ساخت میگردد. همه URLهای جانور در سایتتان در نقشه تثبیت میشوند و موتورهای کاوش از روش این نقشه به راحتی میتوانند بخشها و صفحه ها گوناگون وب سایت را پیدا نمایند و بشناسند. در شرایطی که شما با اختلال تثبیت نشدن مطالب تارنما در گوگل مواجه میباشید، ممکن می‌باشد به جهت نداشتن نقشه ی تارنما باشد! اطمینان نتیجه ها فرمایید که یک نقشه دارید که با Google Search Console و Bing Webmaster Tools هماهنگ شده‌است! این تضمین میکند که گوگل و بینگ می‌توانند صفحه ها وب سایت شما‌را ببینند و ایندکس نمایند. آپ تو دیت شدن نقشه ها بسیار با سرعت رخ میگیرند و شما میتوانید از بابت کاربرد و همت آنان مطمئن باشید و سوای گرفتاری به آنان اطمینان فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.