چگونه
وب وبسایت خویش را مدیر کنیم ؟ پنج نکته برای مدیریت سایت 21:53
- 17 اردیبهشت 1392 رئیس وب تارنما یکی از بخشهای اصلی در موفقیت کسب و کارهای آنلاین می باشد و پس از اینکه فرآیند طراحی وب وبسایت به نقطه پایان رسید بایستی بتوانید اینترنت سایت خویش را به نیکی رئیس کنید . مدیر وب سایت نقش مستقیمی در سرپا ماندن یک کسب و فعالیت آنلاین بازی می کند .
برای
مدیر فن ای وب تارنما خود بایستی به این 5 نکته دقت کنید و آنان را به عمل ببرید:
تماس
با ما: هر وب سایت حتما بایستی یک بخش فعال برای ارتباط با یوزرها داشته باشد . این وظیفه به عهده ورقه تماس با ما می باشد . سعی فرمایید علاوه بر فرم تماس با ما، حتما شماره تماس، شماره فاکس و نشانی دفتر کار یا این که شرکت خویش را در این صفحه قرار دهید . برای آسانی عمل می توانید در صفحه تماس با ما شرایط خویش را بر روی نقشه نمایش دهید .
قرار دادن امکاناتی مانند چت آنلاین و اسکایپ در اینترنت سایت هم موثر خواهد بود به این شرط که همواره آفلاین نباشید! در صورتیکه مقطع متعددی از شبانه روز آفلاین میباشید پیشنهاد می کنم این دو ابزار را بکار نبرید . زیرا منجر خواهد شد که یوزرها بقیه بخشهای ارتباطی وب وب سایت نظیر کاغذ تماس با ما را هم بدون شوخی نگیرند .
قراردادن نشانی پروفایل شما در کانال های اجتماعی نیز موثر خواهد بود بشرطیکه حضوری فعال در این شبکه ها داشته باشید .
با
هر رخداد مهمی که در وب سایت می افتد باید یک پیام کوتاه اخذ کنید: فرض فرمائید کاربری از طرز ورقه تماس با ما یک پیام برای شما ارسال کرد، نظری برای یکی از مقاله ها شما درج کرد و یا پیشنهاد خرید یک عدد از کالاهای اینترنت وبسایت شما را تصویب کرد . در این حالت اگر در اینترنت وب سایت خویش لاگین نباشید می بایست نرم افزار اینترنت تارنما شما این قابلیت را داشته باشد که با ارسال یک پیامک شما را از این قضیه مطلع کند .
در این موارد علاوه برا ارسال پیامک، ارسال آدرس اینترنتی نیز موءثر خواهد بود .
یک مدیر خوب پس از اطلاع از این اتفاقات فورا اقدامات مقتضی را انجام خواهد اعطا کرد .
با
درج داده ها دقیق، جلوی تماسهای بی موضوع را بگیرید: با به کار گیری از ورقه در رابطه ما، برگه پرسشهای متداول، صفحه ها جانبی، درج قیمت محصولات، درج داده ها تولیدات (مانند مشخصات، کاربردها و مزایای تولید ها شما)، درج کاتالوگ، تصاویر، ویدیو های ویدیویی و هر گونه اطلاعات مفید دیگر مانع از این شوید که یوزرها برای کسب اطلاعات بخش اعظم وقت خود و شما را هدر دهند .
اطلاعاتی که در اینترنت وب سایت قرار می گیرد باید بگونه ای باشد که تمامی نیازهای کاربر را برطرف نماید بگونه ای که پس از مطالعه وب تارنما تصمیم نهایی خویش را بگیرد .
فقط
به محاسبه تعداد بازدیدهای روزمره و ماهانه اکتفا نکنید: برای
این که بدانید وب وبسایت شما در دنیای مجازی از چه میزانی از محبوبیت برخوردار هست علاوه بر مقایسه آمار و ارقام تعداد بازدید اینترنت وب سایت باید این مورد ها را هم مد حیث قرار دهید:
تکثیر
مقالهها شما در وب سایتهای دیگر تعداد
نسبت دادن به وب وبسایت شما تعداد
اعضای خبرخوان (RSS) تعداد
و کیفیت نظرات، پیامها و سفارشهایی که در روز دریافت می کنید شما
احساس رقابت را در وب سایتهای رقیب ساخت کرده اید یا این که خیر و خوبی
• پباده سازی سایت خویش را بر مبنای 256 رنگ و رزولوشن 800x600 قرار دهید . با رعایت این حداقل می توانید حداکثر بیننده را به وب سایت خود بیاورید، چرا که عده بسیاری از یوزرها مانیتورهایی قدیمی با قابلیت پخش 256 رنگ دارا هستند و رزولوشن بالا نیز برایشان ایراد ساز خواهد بود . ولی این آمار در اکنون طی سیر بالا به پایین میباشد البته به هر درحال حاضر شما بایستی شرایط یوزرها گوناگون را مد لحاظ داشته باشید .
• آدرس وبسایت و نشانی e-mail خویش را در تمام صفحه ها قرار دهید . خوانندهگان صفحات اینترنتی می خواهندبه عارضه ها مختلف با مسئولین سایت در ارتباط باشند تا از چگونگی محصولات یا این که خدمات ارائه گردیده با خبر شوند یا این که در باره مطالب آن اظهار لحاظ کنند . قرار دادن نام شرکت، نشانی تارنما (و حتا شماره تلفن) در زیر تمام صفحات لازم می باشد . در غیر این چهره درصورتیکه کاربری صفحه ای از وب سایت شما را چاپ، نسخه برداری یا save نماید دیگر نمیتواند وب سایت را مجددا پیدا کند یا این که با شما تماس بگیرد .
• سایت خود را تازه نگه دارید . بر مغایر یک مقاله چاپی، یک وبسایت اینترنتی پروژه ای نمیباشد که یکباره به نقطه نهایی برسد بلکه پروژه ای دائم می باشد . باید فراهم باشید تا بنا به دسته سایت، حداکثر ماهی یکبار مطالب آنرا به روز فرمائید و بخشهای تاریخ پیشین را بردارید . داشتن بازدیدکنندگان دائم دوچندان مناسب است، پس بایستی به آنها عاملی برای برگشت بدهید، چیزی مانند یک سرویس مختص (برای مثال e-mail رایگان) ،طلاعات روز یا مطالبی که متخصصان سایت شما قوی به ارائه آن می باشند .
• دست و دلباز باشید . کانال وب جایی برای مطالب کوتاه و مختصر و تک جمله ای نمیباشد .هر چه مطالب خویش را با ذکر جزئیات و منابع مطالعه اکثر ارائه کنید،خوانندگان بیشتری خواهید داشت . ممکن می باشد توضیح واضحات به لحاظ رسد ولی درصورتی که فهرست مطالب و سرفصلها در جای مطلوب و قابل دسترسی قرار نداشته باشد کاربر سردر گم گردیده و وب سایت را ترک خواهد کرد .
• خط مش نگارش مناسبی انتخاب فرمائید . مطالب خود را طوری بنویسید که مخاطب شما حس نماید این مطالب برای وی متن شده هست و از قرائت آن لذت پیروزشود . برای دست یافتن به این هدف،مطالب خود را تا حد قابلیت و سوای به دور شدن از قواعد نگارشی،با لحن محاورهای بنویسید . این راه نه صرفا از صمیم قلب تر،بلکه خواندن آن نیز ساده خیس است .
• وبسایت خود را آزمایش فرمائید . در نهایت پس از مهیا شدن تارنما و قبل از این که آنرا روی شبکه قرار دهید ضروری هست که به طبع آنرا تست کنید و مطمئن شوید که در سیستمهای گوناگون همان گونه دیده می شود که میخواهید . برای این کار سایت را با سیستمهای مختلف، با تعداد رنگ و رزولوشن های متعدد مشاهده کنید و مطمئن گردید تارنما شما در هر هم اکنون قابل دیدن و قرائت هست .