مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

آیا وب‌سایت شما پول از دست می‌دهد؟

شما یک کسب و فعالیت آنلاین دارید و هر ماه کمی از درآمد آن را خرج تبلیغات میکنید . اما هنوز هم از مقدار فروش خود ناراضی هستید و هر چقدر نیز که تبلیغ می‌کنید، رجوع سرمایه شما رضایت‌بخش نمی‌باشد . این به عبارتی اشتباهی میباشد که بخش اعظمی از تجارت‌های دیگر هم مرتکب می شوند . یعنی این که صرفا تمرکز خود را بروی جذب مشتری بگذارید و دیگر با اهمیت نباشد که تجربه کاربر (UX) و رابط استفاده کننده (UI) چقدر باصرفه گردیده باشند . در حالی که این دو می باشند که مشخص میکنند بخت تبدیل استفاده کننده جذب شدۀ شما به مشتری چقدر خواهد بود . 
در ادامه می‌توانید اینفوگرافیکی که در این زمینه تنظیم کرده‌ایم را بخوانید: 
website-ux-ui-optimization 

آیا 
وب‌سایت شما پول از دست می‌دهد؟ در صورتی‌که شما از تست‌های هدفمند برای بهینه‌سازی وب‌سایت خودتان استفاده نکنید، ممکن می‌باشد مشتریان بالقوه را از خویش برانید . 

حدس ما این میباشد که وب‌سایت شما قادر است درآمد بیشتری داشته باشد و شما نباید این زمان را از دست بدهید . 

1- بازدیدکنندگان آزار چشم خریداران ذوق زده نیستند . 
حدودً 75% از کاربران اینترنت در مواجهه با محتوای بی‌ربط در یک وب‌سایت در گیر شم گیجی و سردرگمی میشوند . یک وب‌سایت که محتوای ثابتی را به تمام بازدیدکنندگان خود نمایش دهد، می‌تواند آن گونه از مشتریان را که به دنبال یک تجربه شخصی‌تر می باشند از خود براند . 

2- می توانید با همان پولی که خرج تبلیغات می‌کنید به راحتی فروش خویش را ارتقا دهید . 
هزینه‌ای که شرکت‌ها صرف جذب مشتری می‌کنند، 90 برابر اکثر از هزینه آنها برای بهینه‌سازی است . هزینه کردن برای جذب کاربر به یک وبسایت بهینه نشده مانند شرکت در یک بازی شانس و بخت است . در مقابل، سوق دهی مشتری به یک سایت آماده و بهینه قادر است به ارتقاء نرخ تبدیل و فروش بیشتر بینجامد . 

3- از نیز حال تست‌های A/B خود را مقدمه فرمائید . 
با استعمال از تست‌های A/B می‌توانید شاهد 30 تا 40% ارتقاء در مشتریان راغب باشید . تاکنون بهینه‌سازی به کمک این تست‌ها سبب جذب مشتریان اکثر برای وب‌سایت‌های B2B گوناگون گردیده می‌باشد . تجارت‌های الکترونیک متعدد نیز شاهد 20-25% پرورش بیشتر بوده‌اند . 

4- چه بسا تست‌های کوچک نیز می توانند نتایج بزرگی را ارائه دهند . 
آزمایش کردن فراخوان‌های فعالیت میتواند یک تاثیر قابل اعتنا بروی مقدار فروش داشته باشد . برند “استنلی بلک و دکر” توانست با استعمال از یک تست سادۀ A/B نرخ کلیک یوزرها را تا 17% افزایش دهد . این پیشرفت سبب شد که این شرکت شاهد یک ارتقا 6 رقمی در مقدار درآمد سالیانه خود باشد . 

5- اعتقادوباور اینکه چه المان‌هایی ممکن است درآمد شما را محدود نمایند پاره ای دشوار می‌باشد . 
آیا می‌توان با حذف یک تصویر شاهد 400 درصد ارتقا در نرخ تبدیل کاربران به مشتری بود؟ شرکت‌هایی بوده‌اند که چنین کرده باشند . مطمئناً شما هم با پاره ای آزمایش غافلگیر میشوید که کدام متون، تصاویر و رنگ‌ها منجر تولید تاثیر منفی در ‌سایت شما میشوند . با تست‌های A/B می توانید تمام تردید خود را از در بین ببرید و وب‌سایت خویش را برای بالاترین درآمد با صرفه کنید . 

وبسایت شما دارد چند از مشتریان بالقوه خود را از دست میدهد و به امداد تست‌های A/B می‌توانید جذب آن‌ها را ممکن نمایید . شما باید تمام فرم‌ها، تصاویر، فراخوان‌ها، متون، رنگ‌ها و . . . خود را موضوع آزمایش قرار دهید تا بتوانید وب‌سایت خویش را به نحوی بهینه‌سازی نمایید که بتواند استفاده کننده را به مشتری حقیقی و واقعی تبدیل کند . 

خرسند می‌شویم که نظرها و سوال های خویش زمینۀ بازاریابی دیجیتال، پباده سازی سایت و بهینه‌سازی UI و UX را از طرز قسمت ایده ها با ما در دربین بگذارید . 

هزینه دامنه و هاست وب سایت چقدر است؟

هزینه 
راه اندازی سایت چقدر است هزینه راه و روش اندازی سایت یک عدد از سوالاتی است که ذهن بخش اعظم افرادی که می‌خواهند مبادرت به خط مش اندازی و تولید یک وب سایت نمایند را به خود مشغول می نماید .

در این مبحث قصد داریم تا به فیس مفصل شما را با هزینه های شیوه اندازی تارنما آشنا کنیم . 

فراموش نکنید، میتوانید به چهره کاملا بدون‌پول و فارغ از نیاز به چه بسا یک ریال هم وبسایت تان را همین روز جاری منش اندازی کرده و آغاز نمائید . 

البته برای آنکه کاری را به طور اصولی استارت فرمایید خوبتر می باشد مقداری سرمایه اندک برای شروع اول کارتان کنار بگذارید . 

برای تولید سایت نیاز به دامنه و هاست دارید، آن گاه از آن مربوط می گردد به نحوه پیاده سازی تارنما و همچنین دیگر هزینه های جانبی که در ادامه در زمینه اینها حرف خواهیم کرد . 


هزینه 
دامنه و هاست وب سایت چقدر است؟ دامنه همان نام تارنما هست با پسوند .com یا این که .net و یا پسوند های دیگر، ولی دو زمینه گفته شده، پر به کارگیری ترین پسوند ها می باشند . 

معمولا دامنه به فیس هر ساله خریداری میشود، شما می‌توانید با پرداخت هزینه ۱۲۰۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰۰ تومان برای یک سال یک دامنه خریداری کرده و هر سال آن را با همین مبلغ تمدید کنید . 

در صورتیکه می خواهید وب سایت و کسب و کار اینترنتی خویش را اصولی شیوه اندازی فرمایید سفارش میکنیم مطلقا این هزینه رو انجام داده و یک دامنه منحصر به فرد برای کسب و کار خود خریداری فرمایید . 

علاوه بر دامنه، برای میزبانی وبسایت خود نیاز به یک دور و بر روی اینترنت دارید، به این فضا، فضای میزبانی یا به عبارتی هاست گفته می‌شود . 

معمولا هزینه هاست را میتوان به چهره ماهانه یا هر ساله پرداخت کرد . 



هزینه هاستها از ماهانه ۲۰۰۰۰ تومان به بالا استارت می‌شوند . اما بیشتر موسسه ها دارای اعتبار با دقت به امکانات هاستی که ارائه می‌کنند دارنده هزینه های متغیری خواهند بود . 

همانطور که در مقاله راهنمای انتخاب هاست مناسب برای تارنما گفته ایم، برای یک فضای میزبانی مطلوب برای استارت باید دست‌کم هزینه ماهانه ۲۵۰۰۰ تومان را کنار بگذارید یا این که سالانه چیزی در حدود ۱۵۰۰۰۰ تومان . 

ولی میتوانید از هاست های بدون پول نیز استفاده نمائید که هیچ هزینه ای بابت به کارگیری پرداخت نمی‌کنید البته این هاست ها به اندازه کافی تجهیزات در اختیار شما قرار نمیدن، اما گشوده نیز برای آغاز و در‌صورتی‌که واقعا نمیخواهید هیچ هزینه ای فرمائید می‌توانید از این هاستهای مجانی به کارگیری فرمایید . 

میتوان بیان کرد مهمترین هزینه راه اندازی وب سایت همین خرید دامنه و هاست برای آن می باشد . 

ویژگی های یک سایت خوب

3- 
سئو یا این که با صرفه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو: 
سئو 
برگرفته از عبارت Search Engine Optimization میباشد که لغت ها معادلی زیرا SEO یا این که بهینه سازی موتور جستجو دارد که تمامی آن‌ها به یک مفهوم می باشند و می بضاعت و توان آن را بصورت ذیل تعریف نمود: سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های کاوش با روش‌های غیر اخلاقی نیست . سئو (SEO) به معنای باصرفه سازی سایت برای موتور های جستجو نظیر گوگل ‌، یاهو و بینگ می‌باشد .به زبان معمولی در حالتی که با اعتنا به علایق موتورهای کاوش سایت خویش را بنا کنیم ، آنها این لطف و محبت ما را بی پاسخ نخواهند گذاشت . سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست . 
حکایت اولین یافته‌ها در گوگل، حکایت مغازه‌هاست در راستهٔ کلیدی بازار تهران و تعداد ویزیتورهای این سایت‌ها حکمِ سیل مشتریان این مغازه‌ها . 
شما هم میتوانید خدماتتان را در بهترین سرقفلی دنیای مجازی عرضه نمایید در حالی که یک هزارم بها چنین سرقفلی ای را راستهٔ بازار نمی‌پردازید! 
می بایست بپذیریم کاربران رو به رشدِ وب در ازدحام وب سایت‌ها، راه حل ای جز کاوش و اعتماد به اولین یافته‌های موتورهای کاوش ندارند . ما به شما یاری خوا‌هیم کرد در کمترین بازه ممکن رتبهٔ سایتتان را در موتورهای کاوش ارتقاء دهید . به این ترتیب شما در سایتتان مشتریانی با بها دارید که از یک سو به میل خویش در وب سایت شما می باشند و از سوی دیگر به تیتر او‌لین یافته‌ها به خدمات شما اطمینان کرده‌اند . 

4- 
متناسب با نیاز شما: 
اینترنت تارنما های اینترنتی را می توان از جهات متعدد طیقه بندی کرد . از جنبه کارکرد کلی تارنما می توانایی وب سایت ها را به گونه های : اینترنت وب سایت های اطلاع رسانی ، اینترنت سایت های تجارت الکترونیک ، اینترنت تارنما های فروشگاهی ، وب تارنما های شرکتی ، وب وب سایت های تفریحی ، وب سایت های کانال اجتماعی ، اینترنت سایت های علمی و . . . مدل بندی نمود که هر کدام تجهیزات خاص خویش را دارا هستند ولی ما پا را از این بالاتر گذاشته ایم و بسته به نیاز شما شروع به پباده سازی و برنامه نویسی قابل انعطاف افزار پایین اینترنت دقیقا متناسب با خواست شما میکنیم . به عنوان مثال ممکن است شما نیاز به وب سایتی داشته باشید که علاوه بر تجهیزات معمول یک اینترنت سایت شرکتی کلیه ی کارها مربوط به خرید، فروش و انتقال سهام کمپانی را نیز از طرز اینترنت تارنما به انجام رسانید . در اینجا نیاز شما را به دقت محاسبه و به مراد هایتان خرقه ی فعالیت می پوشانده خواهد شد . 

5- 
ظواهر مناسب: 
همان گونه که اخلاق و رفتار یک اثر هنری نیاز به شناخت سلیقه مخاطب و موادتشکیل دهنده بصری مثل رنگ ها، تصاویر و… دارد، در طراحی وب سایت هم این مورد ها درستگو میباشد . شناخت ادغام رنگ، هارمونی اجزای وب سایت و دانش دکورا سیون آن‌ها در کنار هم که طی سالها تجربه بدست آمده است، قسمتی از حساس ترین اصول طراحی تارنما می باشد که به آن پای بندم . 

در طراحی اینترنت وبسایت علاوه بر محتوا و اصول سئو نکته ی دیگری که مضاعف حائز اهمیت است ، پباده سازی ظاهری وب وب سایت می باشد . بیشتر یوزرها وقتی وارد یک وب وب سایت می شوند ، در ارتفاع پنج ثانیه تصمیم می گیرند که در آن برگه بمانند یا این که آن را کنار گذاشتن نمایند . در صورتی که ظاهر وب تارنما شما جذاب باشد ، بازدید کننده جذب آن می شود و وبسایت را کنار گذاشتن نمی کند . 
طراح اینترنت وبسایت بایستی اصول فراوانی را برای اخلاق و رفتار یک اثر هنری رعایت کند، به عنوان نمونه بایستی مشخص کند که اولین نگاه کاربر پس از ورود به برگه به کدام عکس یا مطلب بیفتد و یا این که خوی کاربران در مرور صفحه های وب به چه شکلی ست . همچنین به کارگیری از رنگ های مناسب، رنگ های مکمل و روانشناسی رنگ ها از دیگر اصول طراحی ظاهر تارنما می باشد . ظواهر یک اینترنت سایت خوب بایستی متوازن باشد، طراح وب این توازن را با اندازه ی هر قسمت، رنگ هر قسمت و دیگر نکات می بایست به وجود آورد . 


6- سناریو درست در تمام مرورگرها: 
ایراد سازش طرح های اینترنت با ورود مرورگر های جدید و گوناگون به میدان دنیای اینترنت استارت شد . هر مرورگر از استاندارد مختص خودش استفاده می کرد و شرکت های تولید کننده هم نه صرفا تلاشی به پیروی از یک خصوصی ساختار واحد نکردند ، بلکه هر کدام خواستند به نحوی استاندارد های مورد حیث خود را به رقیبانشان زور نمایند . 

امروزه سازش یک طرح با مرورگر های مختلف یک عدد از مهمترین مساله زمینه لحاظ هر طراح وبی میباشد که تلاش می‌نماید طرح هایش استاندارد باشند و در بیشتر مرورگرهای اینترنت یکسان نمایش داده شوند . وب لاگ نویسان هم توجه متعددی به این زمینه پیدا کرده اند و بخش اعظم وب لاگ های که محتوای صحت دارا هستند ، طرح های تندرست و استانداردی هم برای خود بر می گزینند . 

برای آنکه بفهمیم یک طرح در مرورگر های گوناگون چه طور نمایش داده میگردد ، شیوه های مختلفی وجود دارااست ، معمولا بر روی کامپیوتر یک طراح اینترنت چند مرورگر اینترنت را می توانید پیدا فرمائید ، فایرفاکس ، اپرا ، کروم ، وب اکسپلورر ۶ و یا این که ۷ و مثال های دیگر . ولی مسئله فقط این چندین مرورگر پر اسم و رسم نمیباشد ، یوزرها گوناگون با سیستم برهان های مختلف از مرورگر های متفاوت استعمال می نمایند و ممکن است شما هیچ وقت به فیس بدون واسطه نتوانید بفهمید کاربری که از سیستم عامل لینوکس استعمال مینماید ، صفحه وب لاگ شما را چگونه مشاهده میکند . 

چگونه وب وبسایت خویش را مدیر کنیم

چگونه 

وب وبسایت خویش را مدیر کنیم ؟ پنج نکته برای مدیریت سایت 21:53 

- 17 اردیبهشت 1392 رئیس وب تارنما یکی از بخشهای اصلی در موفقیت کسب و کارهای آنلاین می باشد و پس از این‌که فرآیند طراحی وب وبسایت به نقطه پایان رسید بایستی بتوانید اینترنت سایت خویش را به نیکی رئیس کنید . مدیر وب سایت نقش مستقیمی در سرپا ماندن یک کسب و فعالیت آنلاین بازی می کند . 

طراحی سایت در مشهد

برای 

مدیر فن ای وب تارنما خود بایستی به این 5 نکته دقت کنید و آنان را به عمل ببرید: 

تماس 

با ما: هر وب سایت حتما بایستی یک بخش فعال برای ارتباط با یوزرها داشته باشد . این وظیفه به عهده ورقه تماس با ما می باشد . سعی فرمایید علاوه بر فرم تماس با ما، حتما شماره تماس، شماره فاکس و نشانی دفتر کار یا این که شرکت خویش را در این صفحه قرار دهید . برای آسانی عمل می توانید در صفحه تماس با ما شرایط خویش را بر روی نقشه نمایش دهید . 


قرار دادن امکاناتی مانند چت آنلاین و اسکایپ در اینترنت سایت هم موثر خواهد بود به این شرط که همواره آفلاین نباشید! در صورتیکه مقطع متعددی از شبانه روز آفلاین می‌باشید پیشنهاد می کنم این دو ابزار را بکار نبرید . زیرا منجر خواهد شد که یوزرها بقیه بخشهای ارتباطی وب وب سایت نظیر کاغذ تماس با ما را هم بدون شوخی نگیرند . 


قراردادن نشانی پروفایل شما در کانال های اجتماعی نیز موثر خواهد بود بشرطیکه حضوری فعال در این شبکه ها داشته باشید . 


با 

هر رخداد مهمی که در وب سایت می افتد باید یک پیام کوتاه اخذ کنید: فرض فرمائید کاربری از طرز ورقه تماس با ما یک پیام برای شما ارسال کرد، نظری برای یکی از مقاله ها شما درج کرد و یا پیشنهاد خرید یک عدد از کالاهای اینترنت وبسایت شما را تصویب کرد . در این حالت اگر در اینترنت وب سایت خویش لاگین نباشید می بایست نرم افزار اینترنت تارنما شما این قابلیت را داشته باشد که با ارسال یک پیامک شما را از این قضیه مطلع کند . 


در این موارد علاوه برا ارسال پیامک، ارسال آدرس اینترنتی نیز موءثر خواهد بود . 


یک مدیر خوب پس از اطلاع از این اتفاقات فورا اقدامات مقتضی را انجام خواهد اعطا کرد . 


با 

درج داده ها دقیق، جلوی تماسهای بی موضوع را بگیرید: با به کار گیری از ورقه در رابطه ما، برگه پرسشهای متداول، صفحه ها جانبی، درج قیمت محصولات، درج داده ها تولیدات (مانند مشخصات، کاربردها و مزایای تولید ها شما)، درج کاتالوگ، تصاویر، ویدیو های ویدیویی و هر گونه اطلاعات مفید دیگر مانع از این شوید که یوزرها برای کسب اطلاعات بخش اعظم وقت خود و شما را هدر دهند . 


اطلاعاتی که در اینترنت وب سایت قرار می گیرد باید بگونه ای باشد که تمامی نیازهای کاربر را برطرف نماید بگونه ای که پس از مطالعه وب تارنما تصمیم نهایی خویش را بگیرد . 


فقط 

به محاسبه تعداد بازدیدهای روزمره و ماهانه اکتفا نکنید: برای 

این که بدانید وب وبسایت شما در دنیای مجازی از چه میزانی از محبوبیت برخوردار هست علاوه بر مقایسه آمار و ارقام تعداد بازدید اینترنت وب سایت باید این مورد ها را هم مد حیث قرار دهید: 

تکثیر 

مقاله‌ها شما در وب سایتهای دیگر تعداد 

نسبت دادن به وب وبسایت شما تعداد 

اعضای خبرخوان (RSS) تعداد 

و کیفیت نظرات، پیامها و سفارشهایی که در روز دریافت می کنید شما 

احساس رقابت را در وب سایتهای رقیب ساخت کرده اید یا این که خیر و خوبی

پباده سازی سایت

• پباده سازی سایت خویش را بر مبنای 256 رنگ و رزولوشن 800x600 قرار دهید . با رعایت این حداقل می توانید حداکثر بیننده را به وب سایت خود بیاورید، چرا که عده بسیاری از یوزرها مانیتورهایی قدیمی با قابلیت پخش 256 رنگ دارا هستند و رزولوشن بالا نیز برایشان ایراد ساز خواهد بود . ولی این آمار در اکنون طی سیر بالا به پایین می‌باشد البته به هر درحال حاضر شما بایستی شرایط یوزرها گوناگون را مد لحاظ داشته باشید . 

طراحی سایت در مشهد

• آدرس وبسایت و نشانی e-mail خویش را در تمام صفحه ها قرار دهید . خواننده‌گان صفحات اینترنتی می خواهندبه عارضه ها مختلف با مسئولین سایت در ارتباط باشند تا از چگونگی محصولات یا این که خدمات ارائه گردیده با خبر شوند یا این که در باره مطالب آن اظهار لحاظ کنند . قرار دادن نام شرکت، نشانی تارنما (و حتا شماره تلفن) در زیر تمام صفحات لازم می باشد . در غیر این چهره در‌صورتی‌که کاربری صفحه ای از وب سایت شما را چاپ، نسخه برداری یا save نماید دیگر نمیتواند وب سایت را مجددا پیدا کند یا این که با شما تماس بگیرد . 


• سایت خود را تازه نگه دارید . بر مغایر یک مقاله چاپی، یک وبسایت اینترنتی پروژه ای نمیباشد که یکباره به نقطه نهایی برسد بلکه پروژه ای دائم می باشد . باید فراهم باشید تا بنا به دسته سایت، حداکثر ماهی یکبار مطالب آنرا به روز فرمائید و بخشهای تاریخ پیشین را بردارید . داشتن بازدیدکنندگان دائم دوچندان مناسب است، پس بایستی به آن‌ها عاملی برای برگشت بدهید، چیزی مانند یک سرویس مختص (برای مثال e-mail رایگان) ،طلاعات روز یا مطالبی که متخصصان سایت شما قوی به ارائه آن می باشند . 


• دست و دلباز باشید . کانال وب جایی برای مطالب کوتاه و مختصر و تک جمله ای نمیباشد .هر چه مطالب خویش را با ذکر جزئیات و منابع مطالعه اکثر ارائه کنید،خوانندگان بیشتری خواهید داشت . ممکن می باشد توضیح واضحات به لحاظ رسد ولی درصورتی که فهرست مطالب و سرفصلها در جای مطلوب و قابل دسترسی قرار نداشته باشد کاربر سردر گم گردیده و وب سایت را ترک خواهد کرد . 


• خط مش نگارش مناسبی انتخاب فرمائید . مطالب خود را طوری بنویسید که مخاطب شما حس نماید این مطالب برای وی متن شده هست و از قرائت آن لذت پیروزشود . برای دست یافتن به این هدف،مطالب خود را تا حد قابلیت و سوای به دور شدن از قواعد نگارشی،با لحن محاورهای بنویسید . این راه نه صرفا از صمیم قلب تر،بلکه خواندن آن نیز ساده خیس است . 


• وبسایت خود را آزمایش فرمائید . در نهایت پس از مهیا شدن تارنما و قبل از این که آنرا روی شبکه قرار دهید ضروری هست که به طبع آنرا تست کنید و مطمئن شوید که در سیستمهای گوناگون همان گونه دیده می شود که میخواهید . برای این کار سایت را با سیستمهای مختلف، با تعداد رنگ و رزولوشن های متعدد مشاهده کنید و مطمئن گردید تارنما شما در هر هم اکنون قابل دیدن و قرائت هست .