مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

روند‌های دوست داستنی پباده سازی UX

قبل از به استارت پباده سازی هر مدل وبسایتی باید دقت ویژه‌ای به کارآمد بودن و تجربه کاربری یا به عبارتی UX آن داشته باشیم . صرفا هنگامی می‌توان اینترنت سایتی را موفق دانست که به نیکی بتواند پاسخگوی نیاز‌های کاربران و بازدید کنندگان خویش باشد . به همین دلیل، قبل از شروع به پباده سازی تارنما می بایست حسابی به اندیشه مخاطبان خویش باشید . نیاز‌های مخاطبان خویش را شناسایی و آنالیز فرمایید و به آنان اعتنا فرمایید و طبق این نیاز‌ها اقدام به طراحی وب سایت کنید، این چنین احتمال اینکه سهامداران و مشتریان بالقوه با شما تماس بگیرند هم دوچندان فراوان خواهد شد . 

طراحی سایت در مشهد

روند‌های 

دوست داستنی پباده سازی UX 

روند‌ها و کار‌های همگانی در طراحی UX همواره در هم اکنون تغییر و تحول میباشند و ثابت باقی نمی‌مانند، شاید بتوان برهان آن را فعالیت‌های گوناگون سایت‌های متعدد دانست، به زبانی دیگر هر سایتی با اعتنا به زمینه‌ی فعالیت خود، دسته خاصی از طراحی را می‌طلبد . همینطور ممکن می باشد برای مدتی افراد متعددی از مدل خاصی از پباده سازی استقبال کنند البته آن‌گاه از مدتی دیگر کسی سراغ آن گونه طراحی نرود . به همین دلیل می بایست زحمت زیادی هنگام پباده سازی UX کشید و اعتنا خاصی به آن داشت . 

در اینجا می‌خواهیم راهنمایی‌هایی را در زمینه‌ی پباده سازی UX برای آغاز کار طراحی وبسایت در اختیار شما قرار دهیم: 

طراحی 

ریسپانسیو(Responsive) موبایل 

بی شک وبسایت شما بایستی ریسپانسیو باشد . امروزه کاربران زیادی سایت‌های متفاوت را با تلفن هوشمند خود می بینند و از گوشی تلفن هوشمند خود به تیتر دستگاه با اهمیت خویش برای اینترنت گردی استعمال می‌نمایند . از این رو در صورتیکه سایت شما ریسپانسیو نباشد، به احتمال زیاد، مشتریان زیادی را از دست خواهید داد . 


به 

تجربه‌ی احساسی کاربر‌ها دقت کنید 

به کار گیری از سایت شما باید برای کاربر سهل و آسان باشد به طوری که هنگام به کار گیری از آن دچار سردرگمی نشود . همانگونه که گفته شد، قبل طراحی می بایست به خیر نیاز‌های کاربران خود را شناسایی نمایید و وب سایت خویش را طوری پباده سازی نمائید که نیاز‌های کاربران را برطرف نماید . علاوه بر این میتوانید سایت‌های غالب را مد حیث داشته باشید و در پباده سازی خود از آنها سر مشق بگیرید، به عنوان مثال آیکون 3 خط موازی امروزه برای قرارگیری به عنوان منو مضاعف محبوب هست . 


پیام 

دهی 

اندازه‌ی فونت می بایست به اندازه‌ای گرانقدر باشد که پیام‌ها برای بازدید کنندگان خوانا باشد . از پیام‌های یکدست و با ارزشی استعمال فرمائید که به نیاز‌های کاربر پاسخ دهد . همچنین استفاده از دکمه‌های فراخوانی به اقدام (call to action) میتواند برای مجاب کردن کاربر به ماندن در تارنما ایده‌ی مناسبی باشد . سعی برای نگه داشتن کاربر در سایت جزء اصول طلاق ناپذیر پباده سازی UX است که همیشه برای طراحان حرفه‌ای UX حائز اهمیت بوده است . 


اسکرول 

افقی در پیش‌روی با اسکرول عمودی 

با اعتنا به محتوایی که می‌خواهید به استفاده کننده نشان دهید، می توانید یک عدد از 2 جور اسکرول را برای تارنما خویش تعیین کنید، حتما اضطراری نیست که اسکرول عمودی داشته باشید . به تازگی در طراحی‌های تازه شرکت‌ها در سایت‌های خویش برای به نمایش گذاشتن محتوا‌های خویش از اسکرول افقی نیز استعمال می‌کنند، هرچند هنوز نیز سفارش میشود تا برای نشان دادن چندین عکس متعدد یا متن‌های طولانی از اسکرول عمودی به کار گیری فرمایید . باز نیز تاکید می‌کنیم نوع اسکرول را با اعتنا به مارک و نیاز‌های مخاطب خود تعیین نمائید . 


به 

تامل انگشتان کاربران باشید 

از آنجا که امروزه عمده یوزرها با تلفن‌های هوشمند و برگه نمایش لمسی از وب سایت شما بازدید و استعمال می‌کنند، می بایست به تامل برگه نمایش‌های لمسی هم باشید . 


در ورقه نمایش‌های لمسی نحوه‌ی قرارگیری المان‌ها و عنصرها متفاوت تارنما مانند آیکون‌ها و دکمه‌ها مضاعف با اهمیت هست زیرا قرارگیری نزدیک دکمه‌ها، به کار گیری از آن ها را برای کاربرانی که از ورقه سناریو لمسی به کارگیری می‌کنند، به مراتب سخت‌تر مینماید . در طراحی UX همواره گفته می شود که وب سایت باید طوری طراحی شود که استفاده کننده هنگام به کار گیری از آن احساس راحتی نماید و تجربه‌ی خیر از بازدید وب سایت داشته باشد . در حالتی که کاربر در وب سایت شما شم راحتی کند، احتمال به مشتری تبدیل شدن او چندین برابر خواهد شد . 




مواقعی را که در بالا اشاره کردیم، فقط جزئی از مورد ها حائز اهمیت طراحی UX بود که باید هنگام پباده سازی سایت به آنها اعتنا کرد . دنیای طراحی UX همواره در هم اکنون تغییر و تحول و پیشرفت می‌باشد، به همین عامل باید مدام به روز باشید تا کاربر‌ها را راضی نگه دارید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.