مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

ولی چرا HTTP؟ شاید از خودتان بپرسید چرا می بایست درباره HTTP تحقیق کنم؟

بهتر، در صورتی پیشرفت‌دهنده نرم افزار می‌باشید، با یادگیری روش برقراری رابطه دربین اپلیکیشنها، طرز تایپ کردن عالی آن‌ها را شعور خواهید کرد. همینطور در‌صورتی‌که معمار سیستم یا این که مدیریت کانال می باشید، علم عمیق تری درباره ی پیاده سازی معماری های بغرنج کانال استخراج خواهید کرد.

REST، که امروزه یک مدل معماری بسیار اساسی میباشد، تماماً بر به کارگیری از خصوصیت های HTTP توکل داراست، طراحی سایت در مشهد به نحوی که ادراک HTTP را بیش تر از پیش اصلی قلمداد می نماید. در‌صورتی‌که میخواهید اپلیکیشنهای RESTful خوب بسازید، آغاز می بایست HTTP را فهم نمائید.

می بایست دقت داشته باشم که REST صرفا به HTTP متکی وجود ندارد. می‌اقتدار آن را با استعمال از پروتکل‌های دیگر نیز پیاده‌سازی کرد، ولی به لحاظ می رسد که HTTP با اختلاف نسبتا نیکی در‌این پیکار موفق گردیده‌است و به رنج پیاده‌سازی REST را با استعمال از پروتکل‌های دیگر پیدا خواهید کرد.

به این ترتیب آیا مایلید مجال فهم و یادگیری مفاهیم بنیادی کانال جهانی اینترنت و پیوندها کانال را نادیده بگیرید؟

امیدوارم که اینطور نباشد.

این نوشته‌علمی بر روی مهمترین قسمت‌های HTTP تمرکز می‌نماید و عملکرد می‌نماید تا حد قابلیت آنها را به آسانی توضیح دهد.طراحی سایت  نیت این میباشد که مجموع داده ها اثرگذار درباره‌ی HTTP را در یک یکجا سازماندهی کنیم تا در طی شما برای مرور کتب و RFC ها جهت یافتن داده ها ما یحتاج شما صرفه جویی خواهد شد.

این اولی نوشته‌ی‌علمی از محرمانه آموزشی HTTP میباشد. این نوشته‌علمی، پیشگفتار ای کوتاه بر مفاهیم اساس HTTP می باشد.

شما عنا وین پایین را خواهید آموخت:

فارغ از هیچگونه معطلی، شغل خویش را استارت می کنیم.

تعریف‌و‌تمجید HTTP

بنیانگذار  Tim Berners-Lee ،HTTP میباشد (هر کس او‌را اختراع کننده کانال جهانی اینترنت نیز می دانند). از سایر اسم‌های اساسی برای گسترش


Roy Fielding ،HTTP نیز میباشد که مبتکر مدل معماری REST میباشد.


Hypertext Transfer Protocol، پروتکلی میباشد که نرم افزار ها از آن برای برقراری رابطه با یکدیگر به کار گیری می نمایند. اساسا، HTTP وظیفه تفویض تک تک فولدر های رسانه ای وب را در بین کلاینتها و سرورها بر عهده داراست. این فایلها، مشمول HTML، تصاویر، فولدر‌های متنی، فیلم‌ها و کلیه چیز درین فی مابین هست. و این عمل را تخت گاز و با یقین ایفا می‌دهد.


HTTP پروتکل نرم افزار میباشد و خیر پروتکل جابجایی. چون ما از آن برای رابطه در لایه نرم افزار به کارگیری میکنیم. برای خوب جا افتادن این مسئله، این را در حیث داشته باشید که پشته کانال چطور به حیث می‌رسد.


از این تصویر، به وضوح میتوانید مشاهده کنید که HTTP پروتکل نرم افزار میباشد و TCP بر روی لایه transport شغل می نماید.


منابع


تمامی چیز در وب یک منبع یا این که resource میباشد و HTTP با منابع شغل می نماید. این مشمول پوشه‌ها، stream ها، service ها و هر چیز دیگری میشود. یک ورقه HTML یک منبع میباشد، یک ویدیوی یوتیوب یک منبع میباشد، spreadsheet شغل های روزمره شما در یک نرم‌افزار اینترنت یک منبع میباشد… نکته را گرفتید!



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.