مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

8 عامل برای به کار گیری از گرادیان در طراحی سایت

چنانچه از طرفداران به کار گیری از گرادیان نیستید بهتر می باشد این نوشته‌علمی را بخوانید. در‌پی 8 برهان قانع کننده برای استفاده از گرادیان در طراحی وب آورده میشوند که می‌توانید از آنان برای طراحی وب سایت خود طراحی سایت در مشهد در امسال استفاده فرمایید.

1 . چشم نواز شدن بک گراند صفحه

به کارگیری از گرادیان در طراحی بک گراند ورقه موجب جنبش چشمان مخاطب در تصویر می‌شود؛ مردمک چشم مخاطب به یک نقطه از تصویر متمرکز می شود و به خاطر تغییر تحول در طیف رنگ ها و سایه ها، چشمان او ناخودآگاه از یک طرف برگه نمایش به سمت دیگر هدایت میگردند. گرادیان ابزار خیر برای مجذوب کردن کاربران بوده و طرح های خسته کننده را خوشگل و طراحی سایت دلنشین می کند.

راه‌های مختلفی برای استفاده گرادیان در طراحی سایت وجود دارد، اما یکی از دوستداشتنی ترین طریق ها گرادیان کردن دورنما سایت و قرار دادن تصویر، متن یا اِلمان های دیگر روی آن می باشد.

2 . گرادیان شانس خوانده شدن متن را ارتقا میدهد

خلال استفاده بهینه در دورنما، میتوان از گرادیان در متن هایی که روی دورنما قرار گرفته اند نیز استفاده کرد. در‌این‌شیوه درصورتی که مقصود شما تمرکز به متن می‌باشد نه تصویر، می توانید پس زمینه را معمولی و با متن را یاور با گرادیان رنگ نمایش دهید تا دقت کاربران را به خواندن متون جلب فرمایید. این‌شیوه برای ساخت وب سایت شرکتی و خلاقانه سفارش می شود.

برای این شغل کنتراست رنگ ها را زیاد نمائید تا متن ها خوانا شوند.

3 . عکس های بی آلایش را جالب می کند

در‌حالتی که گرادیان را روی یک تصویر معمولی overlay فرمایید سود عمل باورنکردنی می‌گردد! ولی مراد از تصویر بی آلایش عکس بی کیفیت یا با رزولوشن پایین نیست، بلکه عکس های خسته کننده ای هستند که هیچ هیجانی در استفاده کننده ساخت نمی کنند.

در‌این راه به کارگیری از رنگ های روشن خوب از رنگ های خنثی جواب میدهد. این تکنیک سایت و عکس مهم آن را بسیار قشنگ می کند البته نقص‌ مهم به کار گیری بیش تر از حد طراحان از این‌شیوه میباشد. به این ترتیب در حالتی که می خواهید از دیگر متمایز شوید خوب میباشد مقداری اختراع چاشنی کار فرمایید تا طرح شما تکراری به حیث نیاید.

4 . گرادیان مسیر حرکت چشم مخاطب را مشخص و معلوم میکند

یکی‌از فاکتورهای مهم در ساخت وب سایت توجه به تجارب کاربری و دسترسی سریع به محتوا هست. الگوی کاربران برای خواندن متن شبیه به حرف F میباشد. یعنی از قسمت بالا سمت چپ شروع کرده و از وسط کاغذ به سمت پایین می آیند.

برای تکان دادن چشمان استفاده کننده و جلب اعتنا او به قسمت های متفاوت صفحه از قسمت های روشن گرادیان به عنوان نقطه استارت به کارگیری فرمایید و نگاه او‌را به سمت پروسه نهایی یا دکمه غرض هدایت فرمایید.

مردمک چشمان ما به طور ناخودآگاه اول نصیب روشن تر را دیده و بعد به قسمت بدون نور دقت می کند.

5 . بر برندینگ شما تاکید بیشتری میشود

در شرایطی که رنگ های برند شما به نحوی می باشند که می اقتدار آن‌ها‌را با هم ست کرد، به کمک گرادیان آنها را با هم ترکیب فرمایید. این تکنیک نحوه خیر برای نمایش رنگ های سازمانی شما و حک کردن آن در ذهن کاربر است. از گرادیان تشکیل داد شده در کمپین های تبلیغاتی، وبسایت، شبکه های مردمی یا متریال های چاپی خود به کار گیری فرمائید. هنگامی از یک سبک یکسان در کلیه جا به کار گیری فرمائید ثبات خود را نماد داده و کاربران شما‌را با آن رنگ تشخیص می‌دهند.

6 . به کار گیری از گرادیان در طراحی وب وا رفته می‌باشد

امروزه دسترسی به ابزارهای گرافیکی بسیار وا رفته گردیده‌است و شما به راحتی میتوانید به امداد فتوشاپ گرادیان مورد نظر خود را تشکیل داد نمایید. برای این فعالیت از ابزار Gradient Tool فتوشاپ استعمال می‌کنیم که در منوی سمت چپ نرم‌افزار قرار دارد.

دست شما در تعیین نوع گرادیان باز می باشد؛ از جملهً می توانید به صورت جهت دار (Directional) یا دایره ای (Radial) آن‌ها‌را بسازید. همچنین می‌توانید با ادغام کردن این دو نوع گرادیان طرح هایی زیبا و خلاقانه ایجاد کرد کنید.

تعیین رنگ مناسب برای گرادیان یکی سخت ترین کارهاست، معمولی ترین شغل گزینش کردن رنگ های قرار داده شده از پنل چرخ رنگ فتوشاپ میباشد ولی همیشه نمی قدرت چنین کاری کرد، در بعضی وقتها باید آنقدر با رنگ ها بازی نمایید تا منفعت دلخواه به دست بیاید.

7 . گرادیان رنگی الهام گرفته شده از طبیعت می باشد

محوشدگی ها و سایه هایی که به کمک گرادیان تولید میشوند احساس طبیعی بودن را به بیننده منتقل میکنند، علت هم این میباشد که هیچ چیزی در طبیعت یک رنگ نیست و زندگی آکنده‌از سایه ها و محوشدگی هاست.

درصورتی که قصد دارید جلوه هایی طبیعی و مطابقت و همخوانی با دنیای حقیقی و واقعی خلق نمایید، او‌لین گزینش گرادیان خواهد بود.

8 . به کارگیری از گرادیان در ساخت وب سایت ترند شده است

گرادیان ها دم دست ترین و وا رفته ترین راهکار برای چاشنی کردن موادسازنده بصری چشمگیر به تصاویر می‌باشند و از حیران شدن کاربران وبسایت دوری می کنند. با گونه های مختلفی از تکنیک های گرادیان که بالاتر گفته شدند میتوانید تصاویر شگفت انگیزی تشکیل داد نمایید.

اگرچه به کارگیری از گرادیان در ساخت وب سایت در سالهای قبلی روندی سینوسی داشته و در مقاطعی از مد افتاده میباشد، البته بعد از مجال کوتاهی و با پیشرفت تکنولوژی های طراحی وب سایت دوباره وارد عرضه طراحی وب شده و نظر طراحان را به سمت خود جلب کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.