مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

طراحی وب سایت چیست؟

طراحی وب یا این که یایا ای ن که  اینترنت صفحه آرایی Web-Design به فرایند پیاده سازی و تشکیل داد یک مقر اینترنتی جهت اگاهی‌رسانی، معرفی کمپانی و ارائه محصول ها آن گفته میگردد. طراحی سایت‌ تارنما یک روند میباشد که از لایه‌سازی صفحه ها اینترنت، ساخت‌و‌ساز محتوا، پیاده سازی گرافیکی و رعایت اصول seo تشکیل‌شده میباشد. قبل از نظارت فرآیند ساخت وب سایت، به مختصری از تاریخچه پیاده سازی آن می پردازیم.
تاریخچه ساخت سایت چیست؟
مجموعه برنرزلی، اختراع کننده اینترنت، با راه اندازی اولی وبسایت در سال۱۹۹۱، اسم خویش را تحت عنوان اولیه خالق اینترنت در تاریخ به تصویب رساند. درنخستین تارنما، از ابرمتن و رابطه برای ارسال آدرس اینترنتی (آدرس اینترنتی) مصرف شده بود. طراحی سایت در مشهد درین وبسایت معمولی متنی هیچ‌سیرتکامل گرافیک، تصویر و حتی رنگ‌بندی به شغل نرفته و هنوز هم در دسترس میباشد.
فرآیند طراحی وب سایت چیست؟
به عبارتی‌طور که ذکر شد، ساخت سایت در معنای پیاده سازی، ایجاد کرد و فعال‌ساز‌ی یک اینترنت‌تارنما یا این که با صرفه‌سازی یک وب سایت سابق در بستر وب میباشد.  Web Design(اینترنت صفحه ارایی) دربرگیرنده 4 مرحله اساسی میباشد که پیرو هر مورد را تفصیل می دهیم.
مرحله 1: پیاده سازی وایر قاب
آغاز با اعتنا به نوع وب سایت و نیاز مشتری، یک نمای کلی از وب سایت پیاده سازی می کنیم. رایا پارس این نما دربرگیرنده یک نقشه کلی از صفحه ها وبسایت و انتخاب رده و دکورا سیون المان‌ها و موادتشکیل دهنده گوناگون میباشد. این مرحله از ساخت سایت «پیاده سازی وایرفریم» اسم دارااست.
مرحله2: پیاده سازی گرافیک وب سایت
بعداز مشخص و معلوم شدن محل قرارگیری موادتشکیل دهنده وبسایت، بایستی وب سایت را پیاده سازی کنیم. درین مرحله با دقت به نوع استحصال‌‌وکار اینترنتی و با استعمال از قابل انعطاف‌افزارهای منحصر به فرد رنگ‌بندی و گرافیک تارنما پیاده سازی می شود.
مرحله3: کدنویسی و اپلیکیشن‌نویسی
باتوجه به وبسایت پیاده سازی گردیده و نیاز مشتری، درین مرحله می‌اقتدار از طریق‌های مختلفی برای مدیر وب سایت بهره مند شد. سیستم‌های مدیر محتوا مانند وردپرس و یا این که پیاده سازی یک قاب ورک منحصربه‌فرد اپ‌نویسی. ahrefs تصمیم‌گیری در‌این قسمت براساس هزینه‌ها و نیاز مشتری شکل میگیرد.
مرحله4: فعال سازی تارنما
بعداز اعمال 3 مرحله پیشین، به فعال‌ساز‌ی وبسایت در بستر جهانی وب میپردازیم. درین مرحله بعد از تهیه و تنظیم یک «هاست» و «اسم دامنه مطلوب»، وب سایت را تنظیمات کرده و در دسترس مردم قرار می دهیم.
وظایف طراح وب سایت چیست؟
وظایف یک طراح تارنما به‌این بستگی دارااست که مسئولیت پیاده سازی و تشکیل داد کدام بخش وبسایت را بر عهده دارااست. برای راه اندازی یک تارنما حرفه ای، به دو مجموعه یا این که دو فرد نیاز میباشد. یک گروه برای پیاده سازی صورت و ظواهر وب سایت و یک دسته برای پیاده سازی کدهای سرور و کدهایی که برای یوزرها قابل روءیت نیستند.
نواع طراحی وب سایت
در نصیب گذشته با مضمون‌ Frontend (فرانت‌اند) و Backend (بک‌اند) تارنما آشنا شدیم. اینک به رسیدگی اشکال ساخت وب سایت میپردازیم.
وب سایت‌ها به دو گروه کلی ایستاتیک (Static Website) و دینامیک (Dynamic Website) تقسیم میگردند.

در تارنما‌های ایستاتیک یا این که ایستا:
صرفا نصیب فرانت‌اند اجرا میشود، یعنی مطالب و محتویات وب سایت فقط یک توشه گردآوری‌آوری گردیده و هر یک از صفحه ها وب سایت، مستقل پیاده سازی و بار گذاری میگردند. درین تارنما‌ها هرگونه تغییر‌و تحول می بایست به وسیله طراح و متخصص وبسایت صورت پذیرد. از این سبک معمولا برای ساخت سایت‌های معرفی (که تا مقطع‌ها محتوای آن تغییر‌و تحول نمی‌نماید) استعمال میشود.
وبسایت دینامیک یا این که پویا:
در پیاده سازی این وب سایت‌ها هر دو قسمت فرانت‌اند و بک‌اند اپ‌نویسی می شوند. وبسایت‌های پویا نیاز به تغییر و تحول مداوم محتوا دارا‌هستند و باتوجه به کاربرد تارنما، پیاده سازی گردیده و پیشرفت پیدا می‌نمایند. در وب سایت‌های داینامیک اپلیکیشن‌نویس بک‌اند، وظیفه پویا‌سازی اینترنت‌وب سایت را بر عهده داراست و بایستی اسکریپتی را پیاده سازی نماید که وب سایت به‌طور بدون نقص پویا باشد.
البته آنچه به دنبال به آن می پردازیم، تحقیق این مسئله میباشد که به‌طور کلی « ساخت وب سایت‌ به چه دردی میخورد و غرض از پیاده سازی آن چه قادر است باشد؟»
در دنیای امروز به طور تقریب برای هر غرض، یک تارنما پیاده سازی میشود تا به‌تیتر مقر اگاهی‌رسانی‌، فروش و… آیتم به کارگیری قرار گیرد. پیروز‌ترین این تارنما‌ها آن‌هایی می‌باشند که اصول پیاده سازی و با صرفه‌سازی وب سایت را به‌صدق رعایت کرده‌اند تا محتوا را به مخاطبان خویش اکران دهند. پیاده سازی و تشکیل داد یک اینترنت‌وبسایت کارآمد و غالب، این قابلیت را مهیا می‌نماید که در کمترین مجال، جدیدترین تولید ها به‌همپا ویژگی ها بی نقص آن‌، در چنگ مخاطبان قرار گیرد، این مسئله، پرورش مشتریان و ارتقاء فایده کار اقتصادی را در ادامه خواهد داشت.
برای پیاده سازی وب سایت از کجا آغاز کنیم؟
مهمترین برهان در تبدیل شدن به یک طراح تارنما ماهر، آموزش مفاهیم اول و بعد از آن استحصال تجربیات میباشد. شایسته ترین مرجع  در مسئله یادگیری ساخت وب سایت، می تواند فراگیری‌های پروژه مبنا در مسئله طراحی وب باشد. با اعمال پروژه‌های گوناگون حین یادگرفتن، میتوانید تجربیات‌ نخستین در قضیه توسعه و گسترش و آنلاین کردن یک وبسایت را به‌دست آورید. در پی به‌شکل قدم به قدم توضیح می دهیم که برای تبدیل شدن به یک طراح تارنما ماهر چه مراحلی را بایستی طی نمایید.
قدم نخستین: یادگرفتن لهجه HTML
HTML مخفف عبارت Hyper Text Markup Language میباشد، که در فارسی به آن «گویش علامت‌گذاری ابرمتن» می گویند. از گویش HTML برای تولید بدنه مهم و ساختار کلی صفحه های اینترنت به کارگیری می‌گردد. این لهجه با تگ‌ (گروه‌بندی‌ و برچسب‌گذاری‌در ارائه مطالب وب سایت) عمل می‌نماید و این تگ‌ها می‌باشند که مشخص و معلوم می‌نمایند در برگه اینترنت از چه عناصری مصرف شده میباشد.
قدم دوم: آموزش لهجه CSS
دو‌مین گام برای هر کس قصد داراست به طراحی سایت‌وبسایت بپردازد، به کارگیری از گویش (CSS   Cascading Style Sheets). این گویش به‌خواسته زیباسازی و هیبت‌دهی به صفحه ها اینترنت، کاربرد دارااست. به یاری CSS می توانید خصوصیاتی همانند رنگ‌، فونت‌، بعد ها، سایز، طریق دکوراسیون موادسازنده و… را در برگه اینترنت انتخاب فرمایید.
قدم سوم: یادگرفتن لهجه جاوا اسکریپت
با احاطه به گویش‌های HTML و CSS، قوی به پیاده سازی صفحه های اینترنت ایستا (Static) خواهید بود. ولی امروزه یوزرها بیشتر از وب سایت‌های تعاملی و پویا استقبال می‌نمایند. جاوا اسکریپت، از دوست داستنی‌ترین گویش‌های اپ‌نویسی برای پویا کردن تارنما به‌شمار می‌رود که از طرز‌های متعدد نرم‌افزار نویسی نگهبانی می‌نماید. از این گویش می‌قدرت برای اپ نویسی سمت سرور (Server Side)، نرم افزار‌های گوشی، بازی و نرم افزار‌های دسکتاپ بهره مند شد.
قدم چهارم: یادگرفتن یک لهجه اپلیکیشن‌نویسی سمت سرور مثل PHP
برنامه نویس ها اینترنت به دو مجموعه تقسیم می گردند:
نرم‌افزار‌نویسان سمت مخاطب(Client-side): به پیاده سازی ظواهر تارنما می پردازند
اپلیکیشن‌نویسان سمت سرور(Server-side): به پیاده‌سازی منطق وبسایت میپردازند
برای داشتن سایتی اثر گذار و سودمند، صرف داشتن پیاده سازی قشنگ کفاف نمیدهد، وب سایت‌ها علاوه‌بر هیبت و زیبایی، مستلزم محتوای درست و کارآمد هم می باشند. وبسایت‌ها می بایست به‌نحوی پیاده سازی شوند که نیازهای یوزرها را به‌صدق ایفا نمایند.
در پروژه‌های گران قدر پایین اینترنت به کارگیری از یک لهجه سمت سرور ضروری میباشد. التفات به کار گیری از یک گویش اپلیکیشن‌نویسی هنگامی به‌خیر و خوبی معین می شود که میخواهیم فی مابین استفاده کننده، مقر داده و سرور رابطه برقرار کنیم. با آموزش  php میتوانید اسکریپت‌هایی جهت کسب اطلاعات از یوزرها بنویسید و بعداز پردازش این داده ها، آنان را به استفاده کننده برگردانید.
موقعیت طراحی وب سایت
علاوه‌بر مواقعی که در صدر به آن ها اشاره گردیده، موقعیت طراحی وب، نیز از مفاد حائز اهمیتی میباشد که بایستی گزینه دقت قرار گیرد. فعال‌سازی یک وب سایت نیز صحیح همچون فعال‌ساز‌ی یک مغازه میباشد و بایستی برای آن جای ، اسم مطلوب، مدیریت و… در لحاظ گرفت. فعال‌سازی یک وب سایت چیره نیاز به 4 نصیب مهم داراست که مشمول موردها ذیل میباشد:
گزینش اسم دامنه مطلوب
هاست (اجاره فضایی برای ورود، ذخیره داده ها و محتویات وب سایت)
پیاده سازی پوسته خوشگل و کاربردی
سیستم مدیر و در اختیار گرفتن وبسایت
هزینه طراحی وب
تا اینجا با مضمون‌ ساخت سایت و فرایند  آن آشنا شدیم. ولی استارت صحیح و اصولی هر فعالیتی مستلزم صرف هزینه میباشد. در‌این نصیب مواقعی که برای داشتن یک وبسایت حرفه ای می تواند هزینه در بر داشته باشد، پژوهش خوا‌هیم کرد. با دقت به مطالبی که خوا‌هیم بیان کرد میتوانید هزینه‌های تقریبی اینترنت صفحه ارایی را تقریب بزنید.
برای پیاده سازی و طراحی وب بایستی هزینه آن را پرداخت فرمایید. درین نصیب کیفیت برآورد و احتساب هزینه ساخت سایت را رسیدگی می کنیم.
هزینه طراحی وب سایت چه‌طور برآورد میگردد؟
برای برآورد هزینه ساخت سایت، آغاز بایستی بدین سوالهای جواب دهید که:
برای وب سایت خویش چه امکاناتی در حیث دارید؟
وجود وب سایت، چه کاربردی برای تجارت شما دارااست؟
آیا نیاز به قالب منحصربه‌فرد دارید؟
خلال پنل رئیس وب سایت، می خواهید پنل مدیر اکانت یوزرها هم داشته باشید؟
با جواب ظریف و بی نقص به سوالاتی که مطرح کردیم، می توانید تا اندازه‌ای هزینه طراحی وب سایت را پیش‌بینی نمائید.
اعتنا داشته باشید که دست اندرکاران متعددی بر هزینه طراحی وب سایت شما تاثیرگذارند. این مفاد عبارتند از:
دامنه یا این که نشانی وبسایت
دامنه به عبارتی نشانی وبسایت شماست که میتواند با پسوندهای متفاوتی مانند com.، ir.، co. و… تصویب گردد. هزینه این دامنه‌ها با یکدیگر متعدد میباشد. پس او‌لین موردی که بایستی به آن اعتنا کنیم «اسم دامنه» میباشد. نشانی وبسایت به‌شکل هر ساله یا این که پنج ساله اجاره داده می‌گردد و تازمانیکه اجاره‌ارزش را پرداخت نمائید، وابسته به شما خواهد بود. درصورت پرهیز از پرداخت اجاره‌قیمت، دامنه وبسایت آزاد گردیده و تقاضاکننده دیگری میتواند صاحب و مالک آن گردد.
هزینه هاست
قطعا می دانید که هاست کامپیوتری میباشد که در مجموع ارتفاع شبانه روز به وب متصل میباشد. بدین ترتیب زمانی یک تارنما روی هاست قرار می گیرد، از تمامی جا قابل دسترسی میباشد. اینکه وبسایت شما روی چه هاستی پیاده سازی خواهد شد و این هاست در کجا قرار گرفته باشد (در جمهوری اسلامی ایران باشد یا این که در کشورهای دیگر)، می تواند بر روی هزینه‌های شما اثر بگذارد. از‌آنجا‌که هرکس در هر لحظه از شبانه‌روز با وارد کردن نشانی تارنما قادر است به محتوای ارائه گردیده دسترسی پیدا نماید. بدین ترتیب یک هاست امن و قابل اتکا التفات متعددی دارااست و هزینه آن نیز به‌شکل ماهیانه یا این که سالیانه به حساب آوردن می شود.

پیاده سازی ریسپانسیو تارنما چیست؟

طبق لحاظ 83 درصد از یوزرها موبایل UX عالی در کلیه دستگاه ها بسیار اساسی میباشد. طراحی سایت ریسپانسیو برنامه ای می باشد که کاملاً نیازهای یوزرها را برآورده می نماید. بدون هیچ مشکلی در هر نوع دستگاه و مرورگری نشان داده می شود. پیاده سازی بایستی به صورت اتوماتیک با اندازه ها و قابلیت و امکان های گوناگون دستگاه های متعدد سازگار گردد در حالی که استفاده کننده خیر از “کلیک” بلکه از “لمس” استفاده می نماید.

با این فعالیت می توانید محتوا ، تصاویر و ویدئوهای خویش را در تارنماطراحی سایت در مشهد  به صورت متساوی بر روی اندازه شیت اکران و قدرت دستگاه اکران دهید.


با امداد پیاده سازی ریسپانسیو میتوانید از موردها تحت دوری کنید:
تغییر تحول اندازه نادرست
جلو گیری از پیمایش غلط
بزرگ نمایی نامناسب
انگیزه عنایت تحلیل کردن ریسپانسیوی وبسایت
هر روز ، تعداد عده ای که از تلفن های هوشمند خویش برای خرید ، یافتن داده ها ، سرگرمی و شبکه های اجتماعی استعمال می نمایند ، به صورت مداوم در اکنون ارتقا است. به همین ادله اصلی میباشد که تارنما شما گوشی پسند(موبایل-فرندلی) باشد و در دستگاه های دیگر نیز در دسترس باشد.

برای اعتقادوباور از شایسته ترین تجربیات کاربری ممکن برای یوزرها خویش ،رایا پارس  از بروز مسئولیت وب سایت خویش غربت کنید. شایسته ترین گزینه اجرا آزمایش مرتبط با پیاده سازی ریسپانسیو میباشد.

آنالیز کردن پیاده سازی ریسپانسیو مشتمل بر مورد ها زیر می شود:
جدا از مرورگرها و دستگاه های متعدد ، آیا تمامی ارتباطات و URL ها یکسان میباشند؟
آیا تارنما شما به صورت متفاوتی در دستگاه های مختلف بارگیری میشود؟
آیا اختصاص پویای محتوا پس از تغییر و تحول وضوح ورقه عوض میشود؟
چه‌گونه می توان آزمایش پیاده سازی ریسپانسیو را جاری ساختن اعطا کرد؟
احتمالا سوالاتی مانند: به چه شکل میتوانم سایت خویش را آزمایش کنم؟ آیا اینترنت سایتی ریسپانسیو دارمahrefs ؟و… دو شیوه رایج برای تست ریسپانسیو بودن تارنما:

به کار گیری از وبسایت هایی که اینکار را انجام میدهند.
استفاده از ابرازهای خاص (در پی به تعدادی آیتم می‌پردازیم)
برای مطالعه آن از مرورگر خویش از جمله از Google Chrome به کارگیری فرمایید.
5 وبسایت بدون‌پول آزمایش ریسپانسیوی
در صورتی‌که نمی دانید چه طور ریسپانسیوی وب سایت خویش را آزمایش و پژوهش فرمائید. شل ترین شغل این که از یک کدام از تارنما هایی که در‌پی به شما معرفی می کنیم استفاده فرمائید.

1-به کارگیری از Google Mobile-Feindly test
به ادرس search.google.com/test/mobile-friendly بروید. با وارد کردن URL تارنما یا این که کد خویش می‌توانید بهره ریسپانسیوی را ملاحظه کنید.

2- تارنما ResponsiveDesignchecker
در‌این تارنما می توانید وب سایت خویش را در گونه های سایز ها به حساب آوردن کنید. تا خیالتان بابت ریسپانسیو بود آن شل خواهد شد.

3- تارنما ami.responsivedesign.is
یک سایت بسیار کاربری و دیدنی میباشد.

4- تارنما xrespond.com
درین سایت با اسکرول کردن سایت خویش را در بعد ها گوناگون ملاحظه کنید.

5- سایت responsinator.com
سایتی ساده و کارامد. ولی چندان ظریف وجود ندارد تا بتوانید به تنهایی به آن اعتماد نمایید.

8 ابزار بلندتر برای تست پیاده سازی ریسپانسیو
1- به کار گیری از مشابه ساز ها (Emulators)
Emulators ابزاری میباشد که به شما امداد می نماید ببینید چه طور تارنما شما در سبک های گوناگون تلفن ، سیستم عامل ها و رایانه های لوحی در اشکال گوناگون مرورگرها نمایش داده می شود. جهت کسب اطلاعات نیازی به نصب مشابه ساز وجود ندارد.

2- Responsinator
ریسپانسیو شاید یکی از معمولی ترین ابزارها باشد. این به شما علامت می‌دهد که سایت شما چه طور به گونه های خاصی از دستگاه ها نگاه می نماید. URL تارنما خویش را وارد نمائید و یکسری ثانیه صبر کنید تا داده ها مرتبط با صفحه خویش را مشاهده کنید. این ابزار نمای عمودی و چشم انداز را در دستگاه های متعدد آرم می‌دهد.

3- ViewPort Resizer
ViewPort Resizer پلاگین ای برای مرورگرها است که به شما این امکان را می‌دهد تا مشاهده کنید که وبسایت شما در پوسته های گوناگون به چه شکل به لحاظ می‌رسد. آحاد کاری که شما می بایست ایفا دهید این میباشد که صرفا این پسوند را اضافه فرمایید. شما میتوانید 47 گزینه برای اندازه برگه استعمال فرمایید.

4- اسکرین فلای (Screenfly)
Screenfly یک گزینه بهتر برای مشاهده وب سایت شما در اندازه های مختلف کاغذ میباشد. شما می‌توانید سوای هیچ مشکلی به نمایشگر سایت خویش نگاه فرمائید و در تلفن ها ، لپ تاپ ها ، رایانه ها ، تبلت ها و تلفن های هوشمند با پسوند صفحه ها گوناگون موجود است. تنها نشانی سایت خویش را وارد نمائید.

5- نظارت نمایند پیاده سازی ریسپانسیو(Responsive design checker)
پیاده سازی ریسپانسیو ابزاری ابزاری میباشد که اندازه های شیت اکران متعددی را از کوچکترین تا نسبتاً بزرگ (با پهنا 24 تا) ارائه می دهد. روی صفحه های تبارک تمرکز داراست. یک خصوصیت عالی ، قابلیت و امکان ایجاد کرد عکس های برگه ای برای ماکت هست.

تا به امروز چیزی درباره پیاده سازی adaptive چیزی شنید و از تفاوت های آن با پیاده سازی responsive می‌دانید؟ اینکه تفاوت عمده میان این دونوع پیاده سازی در چیست. آیا میشود با گزینش مدل طراحی وب مطلوب برای وبسایت خویش ، تجربه کاربری خویش را بهبود اعطا کرد. چهت نیل به جواب به شما سفارش میکنیم مطالعه مقاله تفاوتهای پیاده سازی adaptive و responsive را از دست ندهید.

تفاوتهای پیاده سازی adaptive و responsive

6- BrowserStack
BrowserStack ابزاری می باشد که اینک بیش از 36000 مشتری از جمله Twitter ، Microsoft و MasterCard از آن استعمال می نمایند. به صورت مداوم در هم اکنون توسعه است و امروز به شما امکان می دهد تارنما خویش را بر روی بیش از 2000 مرورگر و تلفن هوشمند تست نمایید.

7- Google Resizer
Google Resizer بعد از وارد کردن URL خویش ، نمای وبسایت شمارا در دستگاه های مختلف آرم میدهد. بسط دهندگان Google ابزاری قابل فهم و موءثر برای تست ریسپانسیوی وبسایت شما تولید کرده اند.

8- Cross Browser Testing
Cross Browser Testing ابزاری مطلوب و چند منظوره می باشد که به شما قابلیت و امکان می دهد تارنما خویش را از نظر پاسخگویی آزمایش فرمائید. به شما امکان میدهد سایت را هم‌زمان از لحاظ اندازه و کاغذ اکران مختلف تست فرمائید. Cross Browser Testing به شما قابلیت می‌دهد تصاویر ورقه ای تمام کاغذ تنظیم کنید و بعد آنان را با ورژن های قبل مقایسه نمایید.

لندینگ پیج چیست و چه خصوصیت هایی می بایست داشته باشد

مقصود اساسی یک لندینگ پیج این میباشد که، در قضیه عشق مندی بازدیدکنندگان به یک فرآورده یا این که سرویس، اطلاعاتی را گردآوری و آن بازدید را به یک فروش غالب تبدیل نماید. اگرچه صفحه های فرود به مراد ارائه داده ها بسیار خاص پیاده سازی گردیده اند، ولی تبدیل بازدیدکنندگان به لید و مشتری بالقوه، روند معمولی‌ای وجود ندارد. ماشین کرایه ای‌های بازاریابی دیجیتال میتوانند در تشکیل داد صفحه های فرود کیفیت خوب یاری نمایند.

به طورکلی می‌اقتدار خاطرنشان کرد؛ برگه فرود یک برگه غیروابسته در وبسایت میباشد که برای فعال کردن عملکردی خاص پیاده سازی می گردد. درواقع به جهت اینکه یوزرها از بخش‌های دیگر بر روی این ورقه، فرود می آیند به آن ورقه فرود می گویند. استخراج امور در سراسر قیف فروش خویش، از صفحه های فرود برای گردآوری داده ها بازدیدکنندگان یا این که فروش به کارگیری می‌نمایند.

خصوصیت‌های لندینگ پیج

صفحه های فرود معمولاً در بازاریابی دیجیتال آیتم به کارگیری قرار میگیرند. این صفحه ها از روش ارائه دیده-اندازها، اثر مناسبی در اولی بازدید مخاطبان می گذارند و در تبدیل دیده‌انداز به لید و در غایت تبدیل لید به مشتری مادام العمر، شانس بالایی دارا‌هستند. ولی او‌لین بازدید مخاطبان، فقط در حالتی که مفید میباشد که؛ صفحه های فرود تماماً باصرفه گردیده باشند. در شرایطی که جدید این فرایند را شروع نموده اید، تولید یک کاغذ با صرفه گردیده قادر است یه خرده بحران برانگیز باشد. براین اساس ممکن میباشد سوال ها ذیل برای‌تان مطرح گردد:

کاغذ فرود می بایست دربرگیرنده چه خصوصیت‌هایی باشد؟

کدام شیوه‌های پیاده سازی برای زیر اثر قرار دادن بازدیدکنندگان و تبدیل آنان به لید، عالی می باشند؟

کدام چارچوب برای شیت فرود مطلوب‌خیس میباشد؟

در جواب می بایست بگوییم؛ «شایسته ترین چارچوب» نیست چون هر تجارتی چارچوب مخصوص به خویش را داراست. البته عنصرها و مولفه‌هایی وجود دارا‌هستند که به شما امداد می‌نمایند یک چارچوب کارکشته بسازید و بازدیدکنندگان را در کاغذ مشغول نگه دارید تا به لید تبدیل شوند.

شما درصورتی که می توانید یک ورقه با صرفه گردیده پیاده سازی کنید که تمامی مولفه های‌تان را با یکدیگر هماهنگ و مخلوط فرمایید.

۱- داشتن تیتر جالب

داشتن یک تیتر وتیتر دیدنی، اولی و مهم ترین خصوصیت یک لندینگ پیج با صرفه میباشد، چون تیتر اولی چیزی میباشد که بازدید کنندگان هنگام ورود به کاغذ شما مشاهده خواهند کرد. تایپ کردن یک تیتر دیدنی به شما یاری می‌نماید تا بازدید کنندگان بلافاصلهً از کاغذ بیرون نشوند و آنان را ترغیب می‌نماید که به اندازه کافی در ورقه بمانند و کالا یا این که سرویس ها پیشنهادی شما‌را رسیدگی نمایند. به خیال بسپارید، اساسی وجود ندارد چه چیزی را تبلیغ میکنید، تیتر شما مدام بایستی دارنده سه خصوصیت باشد:

تیتر لندینگ پیج چه خصوصیت هایی می بایست داشته باشد؟

• تیتر بدیهی:

تیتر شما می بایست مورد مهم برگه شمارا در خویش مکان دهد. تیتر می بایست طراحی سایت در مشهد  توضیحی خلاصه و روشن از متاع یا این که سرویس ها شما باشد. براین اساس هیچ پرسش و ابهامی از آنچه ارائه می‌دهید، وجود نخواهد داشت.

• تیتر مرتبط:

تیتر برگه بایستی بیان کنده وعده‌های تبلیغاتی‌تان باشد. درواقع تبلیغی که بازدیدکنندگان را به لندینگ پیج هدایت می‌نماید بایستی با پیام اساسی شما و برندتان مرتبط بوده و هم خوانی داشته باشد. بنابراین بازدیدکنندگان به محض ورود به لندینگ پیج مطمئن می شوند مکان صحت هدایت گردیده اند.

• تیتر ترغیب کننده:

تیتر برگه بایستی با القای احساس امیدواری به بازدیدکنندگان، آن‌ها‌را ترغیب نماید وارد شیت گردیده و آن را تحقیق نمایند. در‌صورتی‌که تیتر علامت دهنده کوشش شما برای برطرف کردن خلل بازدیدکنندگان باشد، شم خواهند کرد که با آنها همدل و همدم میباشید و به سمت‌تان جذب خواهند شد.

برای تولید یک عنوان جالب و گیرا، میتوانید از چهار طریق پایین استعمال نمایید:

• تیتر خویش را با «چه گونه» استارت نمایید و بعد از آن با ارائه یک رویه برای حل اختلال بازدیدکنندگان در تیتر از روش به کار گیری محصول ها یا این که خدماتتان به نقطه نهایی برسانید.

• در تیتر یک پرسش بیان نمایید، آنگاه جواب را در ذیل تیتر و یا این که محتوای شیت ارائه دهید.

• در بطن تیتر لندینگ پیج‌تان یک جوک بگنجانید. اگرچه این شغل مدام هم مطلوب وجود ندارد، رایا پارس البته لحن طنزگونه اکثر اوقات قادر است دقت عموم را به خویش جلب نماید.

• یک عامل قانع کننده ارائه دهید که مخاطبان میان رقبا، فرآورده یا این که سرویس ها شمارا تعیین نمایند. درواقع وجه تمایزتان را نسبت به رقبا در تیتر لندینگ پیج مطرح نمائید.

۲- محتوای مفید

داشتن محتوای قانع کننده و اثر گذار، یکی از دیگر از خصوصیت های اساسی یک لندینگ پیج میباشد. درواقع محتوای بهتر یکی‌از طریق‌های مهم برای جلب حیث بازدید کنندگان و تبدیل آنها به لید به حساب میآید. برای تاثیرگذاری بیشتر محتوای لندینگ پیج بایستی مورد ها تحت را در حیث بگیرید:

چه فاکتور هایی برای محتوای لندینگ پیج اثرگذار میباشد؟

• وسعت محتوا

در‌صورتی‌که وسعت و اندازه محتوا مطلوب نباشد، قادر است منجر ناکامی وعدم توفیق لندینگ پیج گردد. مثلا محتوای خیلی زمانبر و هنگفت ممکن میباشد بازدیدکننده را خسته نماید و یا این که به وی حس ناتوانی و ضعف دهد. علاوه براین، محتوای خیلی کوتاه نیز ممکن میباشد حیث و حتی پشت گرمی بازدیدکنندگان را به برگه فرود جلب نکند و آنها تخت‌گاز از کاغذ بیرون شوند. ولی وسعت متن به نوع محتوا نیز بستگی دارااست.

• مدل تایپ کردن:

محتوای شما می بایست بیان‌کننده این باشد که چرا کالا یا این که سرویس ها‌تان از رقبا عالی میباشد. هنگام ایفا این عمل از کلمه ها لبریز سرو صدا مانند «تازه و بهبود یافته»، «توسعه یافته» و «نوآورانه» پرهیز کنید، چون این مورد ها برای خواننده بی‌مضمون‌ میباشد.ahrefs  در ازای، درباره مزایای کالا یا این که سرویس ها خویش و اینکه به چه شکل به صورت خاص به آنها یاری خواهد کرد، توضیح دهید.

• پوسته بندی:

بیشتر خواننده‌گان آنلاین تنها صفحه ها اینترنت را مرور و درواقع کپی می‌نمایند، به این ترتیب پوسته‌بندی مطلوب محتوا یکی خصوصیت‌های مهم لندینگ پیج باصرفه گردیده به حساب میآید. با استعمال از تکنیک‌های متفاوت پوسته‌بندی برای مثال: نقاط گلوله ای، اعداد، لیست ها، نوشته‌های پر رنگ، حروف مورب و غیره، می توانید لندینگ پیج‌تان را پر رنگ‌خیس کرده و اعتنا بازدیدکننده را جلب فرمایید. براین اساس مخاطبان مجال بیشتری را در لندینگ پیج شما می گذرانند و احتمال تبدیل آنها به لید ارتقاء خواهد یافت.

۳- به کار گیری از گونه های محتوا:

همان طور که میدانیم در سال‌های اخیر اکثری از یوزرها آنلاین به اندازه قبل عشق‌ای به تلاوت متن در صفحه های اینترنت ندارند، بدین ترتیب میتوانید با به کار گیری از گونه های دیگر محتوا مانند عکس، ویدیو و گیف، منجر دیدنی‌خیس شدن لندینگ پیج گردید و مخاطبان را مشغول خودتان نمایید.

از چه نوع محتوایی در کاغذ ی فرود میتوان به کار گرفت؟

• عکس:

لود عکس و تصاویر دیدنی در لندینگ پیج می‌تواند به مشغول شدن استفاده کننده و seo ورقه، یاری بزرگی نماید. قابل ذکر میباشد، تصاویر برگه فرود نباید صرفا خوشگل به لحاظ برسند. آن ها بایستی دقت بازدیدکنندگان را جلب نمایند، مرتبط باشند و در مراحل تبدیل بازدیدکننده به لید یاری نمایند.

• ویدیو:

محتواهای ویدئویی در لندینگ پیج میتوانند از عکس موثرتر باشند. طبق پژوهش ها ۹۶٪ از مصرف کنندگان براین باوراند فیلم‌ها در تصمیم گیری و تعیین آنان اثر بسزایی دارا‌هستند و ۵۸٪ از این مصرف کنندگان، برندهایی که در لندینگ پیج‌شان از کلیپ استعمال می‌نمایند را قابل اعتمادتر از دیگر برندها میدانند.

• Gif:

گیف ها یا این که به عبارتی تصاویر متحرک، جایگزین نیکی برای فیلم‌ها در شیت‌های فرود محسوب میشوند. این تصاویر متحرک همینطور میتواند تولیدها و سرویس ها را به خیر و خوبی معرفی و تعریف نمایند. علاوه براین، گیف‌ها نسبت به عکس، تعاملی‌خیس به لحاظ می‌رسند.

۴- اکران شاخص‌های اتکا:

یکی‌از خصوصیت‌های یک لندینگ پیج با صرفه این میباشد که، مشتریان بالقوه می بایست آغاز به برندتان پشت گرمی نمایند تا به‌دنبال تولید ها و سرویس ها‌تان را تعیین کنند. به همین برهان به کار گیری از شاخص‌های متکی بودن برای اضافه کردن اعتبار به لندینگ پیج، امری ضروری میباشد.

پنج طرز معمول برای اضافه کردن شاخص‌های پشت گرمی به صفحه ها فرود

• شواهد آماری

• درج آرم‌های اعتقاد و باور قسمت مانند جوایز و تشویق طومار‌ها

• تصویب پیام‌های مشتریان و اکران رضایتمندی آنها

• مهرهای فرد ثالث که به مشتریان علامت میدهد بیزنس شما بی‌خطر میباشد و داده ها‌شان به اشتراک گذارده نمیشود

• سیاست نگهداری حریم محرمانه

۵- هیبت جذب لید:

هیبت‌های جذب لید، بلیط چیره شما جهت گردآوری داده ها بازدیدکنندگان خواهند بود. ولی این هیبت‌ها درصورتی اثر گذار واقع می شوند که به صحت پیاده سازی گردیده باشند. برای تحقق این فرمان هیبت‌ها می بایست دارنده خصوصیت‌های پایین باشند:

مهمترین خصوصیت های یک هیبت جذب سرنخ

• دربردارنده داده ها ضروری باشند

• سازمان یافته باشند

• به صورت استراتژیکی در شیت قرار بگیرند.

۶- Call to action کار کشته:

این خصوصیت لندینگ پیج می بایست پررنگ‌خیس از دیگر خصوصیت‌ها باشد. بدین ترتیب میدانید چه عده ای مجدداً به سراغ تارنما، تولیدات و سرویس ها شما خواهند آمد. هنگام پیاده سازی دکمه CTA فاکتورهایی مانند: شرایط، اندازه، رنگ و متن را در لحاظ بگیرید.

۷- نداشتن لینک و پیوند فرنگی:

لندینگ پیج‌ها به سیرتکامل‌ای پیاده سازی گردیده‌اند که بر روی یک توصیه خاص، بیشتراز حد متمرکز میباشند. براین اساس به جز سیاست محافظت حریم سری و حالت سرویس ها نباید هیچ پیوند فرنگی در آنها وجود داشته باشد. با درج پیوند به صفحه ها دیگر سبب میشوید بازدیدکنندگان سوای اینکه جذب و مشغول سفارش لندینگ پیج شوند، برگه را رخنه‌ کرده و به صفحه های دیگر بروند. درواقع شما چنین احتمال تبدیل شدن آنها به لید را به شدت کاهش خواهید اعطا کرد.

طراحی سایت فروشگاهی چه چیز هایی بـاید بدانید

تفاوت طراحی وب فروشگاهی با فعال سازی تجارت و داد و ستد در دنیای واقعی در‌این است که مخاطبان سایت های فروشگاهی از فرهنگ های مختلفی میباشند و هریک مراد و سلیقه ی خاصی داراست و بایستی به تک تک آن‌ها توجه داشت. به همین خیال می باشد که آغاز عمل با ساخت وب سایت فروشگاهی کمی سخت هست و باید مدبرانه و کاملا آگاهانه قدم برداشت.
استعمال از تصاویر مناسب در ساخت وب سایت فروشگاهی
متن و توضیحات در زمینه ی یک جنس تا وقتیکه تصویر آن به نمایش نهاده نشود نمی تواند مخاطب را برای خرید موعظه کند. هر یک‌سری استفاده از تصاویر مناسب و با کیفیت همیشه در ساخت وب سایت های گوناگون دارای اهمیت خاصی میباشد، اما زمانی حرف از خریدوفروش اینترنتی میشود، بایستی سایت را مانند ویترین و قفسه های مغازه دانست و اهمیت ویژه ای بدین نصیب از کار طراحی وب فروشگاهی داد.
استعمال از رنگ بندی درست در طراحی سایت فروشگاهی
تصور دنیای بدون رنگ، حتی برای یک‌سری ثانیه غیر قابل تصور می باشد و روانشناسان رنگ را یکی تاثیرگذارترین دست اندرکاران بر احساسات مخاطب می دانند، به طوریکه یک طراح گرافیک یا طراح سایت، در تعیین آن ذوق و سلیقه ای عمل نمیکند. انتخاب رنگی که بتواند در کاربر احساس رضایت و خرسندی ساخت کند، یک کدام از مهمترین کارهایی هست که باید در طراحی وب سایت فروشگاهی مد نظر قرار بخشید. سفارش میکنیم برای آشنایی بیشتر با این مورد، نوشته‌ی علمی تاثیر و روانشناسی رنگ در ساخت سایت را مطالعه نمائید.
به کار گیری از فریم جستجو در ساخت وب سایت فروشگاهی
قرار دادن راهنمای وب سایت در طراحی وب فروشگاهی
میان تارنما های مختلفی که با یه جستجو و گشت و گذار معمولی در دنیای مجازی روبرو میشیم، ساخت سایت فروشگاهی یکی پیچیده ترین وب سایت ها بوده و بخاطر وجود صفحه های زیاد براحتی مخاطب سر درگم می شود. در سود می بایست قرار دادن راهنمای تارنما را نصیب مهمی از روند ساخت وب سایت فروشگاهی دانست.
انتخاب فونت مناسب در طراحی وب سایت فروشگاهی
طرح های بغرنج و شلوغ سبب خستگی چشم شده و نه تنها منجر جذب استفاده کننده نمی شود، بلکه زمان زمان ماندگاری در سایت را تا حد زیادی کاهش می دهد و این یک امتیاز منفی برای تارنما به حساب می آید. به عنوان مثال کارداران اساسی در مراقبت سادگی، استعمال از فونت مناسب با تعداد نادر در طراحی وب فروشگاهی میباشد. تجربه نشانه داده است که چه در ساخت وب سایت فروشگاهی و چه در سایر وبسایت ها خوب هست حداکثر 2 یا 3 فونت استفاده شود تا فایده و عکس العمل قابل قبولی را شغل شاهد باشید.
التفات دادن به نظرات کاربران در طراحی وب سایت فروشگاهی
فعال کردن قسمت نظرات کاربران در طراحی سایت فروشگاهی نه فقط سبب می‌شود طراحی سایت در مشهد  تا بتوانید از آرزوها و سلایق مخاطبان اصلی مطلع شوید و سعی در برطرف کردن اشکالات احتمالی سایت نموده و با نظرها کاربران پیش بروید، بلکه در افزایش درجه وب سایت و بهینه سازی بر اساس اصول seo نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.
ساده بودن فرآیند خرید در طراحی سایت فروشگاهی
همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم کاربران اینترنتی مانند قبلی طاقت و طاقت و تحمل برای انجام آحاد فرآیند خرید را ندارند و به همین خیال به سمت وب سایت هایی جذب می گردند که پروسه خرید بی آلایش و قابل فهمی داشته باشند. طراحی سایت فروشگاهی یعنی آزمون و تست و اشتباه و پیش رفتن با خواسته های کاربران برای دست یافتن به موفقیت، در نتیجه باید همت کنید تا روند خرید تا حد قابلیت ساده و کوتاه باشد.
واکنش گرایی در ساخت وب سایت فروشگاهی
دسترسی به اینترنت و ورود به سایت و جاری ساختن دادن خرید تا یک‌سری سال قبلی بیشتر با کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ اعمال می‌شد و طرز یافتن گوشی های تلفن همراه هوشمند و تبلت به زندگی آدم امروز، اکثر کارهای اینترنتی با دستگاه های موبایل ایفا شد. رایا پارس در فایده مساله ی واکنش گرایی سایت ها معرفی و هر روز بر مداقه آن افزوده شد. با طراحی سایت فروشگاهی به صورت کاملا واکنش گرا استفاده کننده سوای دردسر و خیلی وا رفته قادر است با هر نوع دستگاه وارد دکان شده و خرید اینترنتی اجرا دهد. مزایای ساخت وب سایت برخورد گرا سبب شده تا در طراحی هر نوع وب سایت، به‌این ویژگی توجه ویژه گردد. 
به کارگیری از اطلاعات مهم در قسمت بالای تارنما فروشگاهی
تجربه نماد داده است که اولی بخشی که با ورود کاربران به وبسایت در تیررس آن‌ها قرار می‌گیرد، هدر یا بالای برگه ی وبسایت هست. افراد متخصص در طراحی وب سایت فروشگاهی تماما از این زمینه باخبر می‌باشند و اطلاعات اصلی راجع به محصول ها را در قسمت بالای شیت قرار میدهند.
محافظت سادگی در طراحی وب فروشگاهی
تفاوت ندارد در هم اکنون طراحی وب باشید یا طراحی لوگو، در هر صورت می بایست ahrefs  مراقبت سادگی در کنار زیبایی را مد لحاظ داشته و به آن پایبند باشید. هر اندازه ساخت سایت فروشگاهی را به دور از ابهام انجام دهید، به همان اندازه استفاده کننده شل تر با آن ارتباط برقرار نموده و احساس رضایت خواهد داشت.

استراتژی مهم و اساسی برای طراحی سایت سازمانی

ساختار سایت برای اجرای هر سرویس سئو سازمانی، بسیار اساسی هست، اما استراتژی های ضروری برای طراحی وب سازمانی، فراتر از محدوده آنچه در seo سنتی شرکت‌ ها دیده میشود، می باشد. یک وب سایت سازمانی باید یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ را اتخاذ کند که به مجموع نکات ظریف یک تارنما، قابلیت و امکان به کارگیری و عنصرها در کنترل سازمان شما، دقت کند.


به‌دنبال، نکاتی را ارائه خوا هیم داد که می توانید برای ساخت وب سایت سازمانی، استفاده فرمائید تا ساختاری تولید کنید که فعلا و در بعدی نیز، کارساز باشد.


1. تحقیق سئو را اجرا فرمایید

یک استراتژی طراحی سایت سازمانی، قادر است کبیر باشد. تیم‌ های بازاریابی صد ها کمپین را مدیریت می‌ کنند، بازاریابی محتوا صفحه های بی‌ شماری را به یک وبسایت اضافه می‌ کند، و حتی رسانه‌ های اجتماعی ممکن هست توسط یک آژانس بهینه سازی سازمانی، دسته داخلی یا ترکیبی از هر دو، رئیس شوند.


براین اساس، چه کاری می توانید ایفا دهید تا همگی چیز مرتب و روان باشد؟


هر استراتژی سئو سازمانی، می بایست با یک برنامه حاکمیتی آغاز خواهد شد تا قوانین و فرآیند هایی وجود داشته باشد که همه دسته ها بتوانند به آن ها دسترسی داشته باشند و از آن‌ها تقلید کنند.


خط‌ سیاق‌ ها، استاندارد ها و پروسه ها، تضمین می‌ کنند که استراتژی‌ های بازاریابی دیجیتال ناهمخوانی ندارند، خطا ها را کاهش نمی‌ دهند و به شرکت‌ ها امداد می‌ کنند تا ثبات را مراقبت کنند.


2. شالوده ای برای WCAG 502 و انطباق ADA ساخت نمایید

اتسراتژی طراحی وب سازمانی باید دسترسی سهل همه افراد به وبسایت را، به عنوان بخشی از استراتژی کلی سئو خود در نظر بگیرد. بدین صورت که از شرکت‌ های والا مانند هتل‌ های زنجیره‌ ای نیز، به دلیل عدم رعایت قوانین شکایت می‌ خواهد شد. سازگاری بایستی بخشی از استراتژی کلی ساختار وب سایت شما باشد.


هر کسی که امروزه کار بهینه سازی را انجام می دهد، باید تمرکز عمده ای بر روی سازگاری وبسایت خود با WCAG و ADA داشته باشد.


سایت سازگار با ADA: سایتی که برای افراد دارای معلولیت، قابل دسترس هست.

سایت سازگار با WCAG: امکان نمایش تارنما در هر دستگاهی که می‌تواند به اینترنت متصل گردد.

3. جستجوی تارنما را اضافه نمائید

جستجوی داخلی، حتی‌در سئو سنتی بسیار اساسی می باشد، زیرا دامنه اعتنا کاربران بسیار ذیل هست. متأسفانه، مردم نمی‌خواهند روی سه یا چهار لینک و پیوند کلیک کنند تا کاغذ یا محصول مورد علاقه خود را در وبسایت شما پیدا کنند.

یکی‌از استراتژی های سازمانی معمولی برای طراحی سایت شما، افزودن یک جستجوی داخلی می‌باشد.


جستجو بایستی دارای این خصوصیات باشد:


جستجو در مجموع فایل های داخلی

مشتمل بر پیشنهادات جستجو

به عنوان بخشی از استراتژی لینک سازی و محتوای داخلی خود، باید پیشنهادات جستجو را اضافه کنید تا کاربران، تارنما را در مسیر درست ارشاد کنند.


4. شیوه نامه های URL را ایجاد کرد فرمایید

ساخت آیین نامه های URL ضروری می باشد و در حالی که بخشی از تحقیق بر سئو می باشد، برای فهم و شعور کامل باید کمی بیشتر توضیح داده شود.


یک کدام از شیوه‌ حل‌ های بهینه سازی که هیچ‌ کس نمی‌ خواهد انجام دهد این است که به عقب برگردیم و صد ها برگه را تغییر مسیر دهیم، زیرا گروه‌ های متقابل، محتوای مشابهی را تولید کرده و از URL های مشابه استعمال می‌ کنند. براین اساس، دستورالعمل های URL را ساخت‌و‌ساز فرمایید که دربرگیرنده:


حروف والا.

خطه فاصله یا خط تیره.

به کارگیری از کاراکتر خاص.

با این حالا، وقتی که استراتژی سئو سازمانی شما، چند میهن و گویش را در بر می‌گیرد، ممکن می‌باشد مورد نیاز باشد اجازه به کار گیری از برخی کاراکتر های خاص را برای وبسایت های اروپایی بدهید و آنان‌را برای وب سایت های ایالات متحده ممنوع فرمائید.


در لحاظ بگیرید که در حال حاضر، کسب و کار کجا در در حال حاضر پیشرفت است و در بعدی راهبرد های URL بهتری ساخت و ساز فرمائید تا از آن ها تقلید فرمایید.


این آیین نامه ها، هنگام فعالیت با یک سری مجموعه یا یک آژانس offpage، ضروری می‌باشند. حتی در صورتی‌که تک تک عملیات شما در درون انجام شود، ساخت راهبرد‌ ها تضمین می‌ کند که اعضای مجموعه بعدی با ایجاد کرد URL خود مطابقت و همخوانی دارا‌هستند.


5. ناوبری سایت اساسی خود را برنامه ریزی نمایید


استراتژی ساخت وب سایت سازمانی

احتمالاً انتظار نداشتید راهنمای شرکت‌ هایی که از استراتژی های سئو سازمانی به کار گیری می‌ کنند، حاوی اطلاعاتی راجع‌به ناوبری اساسی یک تارنما باشند. با این هم اکنون، ناوبری سایت، یکی از حیاتی ترین عنصرها ساختار سایت می‌باشد.


طراحی منوی ناوبری اصلی، یکی از مهم ترین جنبه های ساختار تارنما هست و همچنین کرال سایت شما را برای موتور های جستجو، شل تر می کند.


یکسری توصیه در اینجا عبارتند از:


یک منو با پیوند های اصلی به تارنما های کوچک، واحد های تجاری، پرداخت و ثبت نام، ساخت و ساز فرمایید.

مطمئن شوید که همه منو ها برای گوشی مناسب می‌باشند.

از ساختار سایت سطحی استفاده نمایید.

ساختار سطحی وبسایت، بسیار حیاتی هست و این بدان معناست که کاربر سه بار یا کمتر کلیک می کند تا به هر شیت در وبسایت شما برسد. برند های سازمانی می بایست زمانی را صرف طراحی برنامه برای ساختار سایت سطحی کنند.


اگر یک بیزنس سازمانی، بازدیدکنندگان را مجبور کند که بیش از سه بار کلیک کنند تا به صفحه ای که میخواهند برسند، در‌این‌صورت‌ کاربران و درآمد قابل توجهی را، از دست می دهد.


طبقه بندی وب سایت نیز درین استراتژی سازمانی، مهم هست. این به معنای ایجاد یک ساختار URL منطقی می باشد، مانند /business-unit/service-name. کاربران هیچوقت نباید برای یافتن خدمات دیگر از همان واحد تجاری، زیرپوشه را رخنه‌ کنند.


ناوبری ممکن هست بی عنایت به لحاظ برسد، ولی بخشی از استراتژی seo می باشد که توجه بسیار کمی به آن میگردد. وقتی که ناوبری شما درست شد، می‌توانید به استراتژی لینک و پیوند داخلی خود بروید که می تواند واحد های تجاری متقابل را، پوشش دهد.


6. پیوند داخلی

پیوند داخلی بایستی بخشی از هر استراتژی بهینه سازی باشد، البته برای یک استراتژی سئو سازمانی به کار گیری بلندمرتبه از پیوند های درونی بسیار اصلی می باشد.


زمانی که لینک داخلی حاذق دارید، خزیدن وبسایت شما برای موتور جستجو راحت تر هست و برای بازدید کنندگان اهمیت بیشتری دارد. این یک تاکتیک سئو می‌باشد که می‌ توانید از آن در تعدادی دامنه در زبان‌ های متعدد استفاده نمایید، با چند تفاوت که باید در لحاظ بگیرید.


مثلا، در صورتی‌که کمپانی، در مرزوبوم های گوناگون فعالیت می کند، می بایست مطمئن شوید که لینک متقابل دربین سایت ها و hreflangs به درستی اختصاص داده گردیده‌است.


چندین نکته برای ساخت و ساز استراتژی لینک و پیوند داخلی، عبارتند از:


یک پایگاه داده از صفحاتی که می توانند به هم مرتبط شوند، ساخت و ساز نمایید.

پیوند های داخلی را به عنوان بخش مهمی از استراتژی محتوای خود اضافه نمایید.

تشویق به لینک و پیوند X تعداد دفعات یک پست.

در موقعیت ایده‌آل، از یک ابزار seo استعمال می‌ فرمایید که می‌ تواند به شما کمک کند این نصیب از ساختار سایت خود را تا حدی خودکار فرمایید. یک دسته بهینه سازی باید این راهبرد ها را توسعه و گسترش دهد و در استراتژی بهینه سازی سازمانی، کمک کند.


بدین ترتیب، هنگام ساخت و ساز استراتژی بازاریابی محتوای خود، لینک و پیوند های داخلی را به عنوان بخشی از وظایف seo، اضافه نمائید. تاسی از دستورالعمل‌ ها و شیوه‌ های یکسان میان مجموعه‌ ها، می‌ تواند مشقت بار باشد، ولی قسمت مهمی از سئو سطح سازمانی می باشد.


7. Breadcrumbs را فراموش نکنید

یکی‌از از سایر از تاکتیک‌ های سئو که بایستی در کلیه وب سایت‌ های سازمانی استفاده شود، Breadcrumbs هست. به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، باید زمانی را برای کمک به بازدیدکنندگان در وب سایت خود صرف کنید.


به عنوان مثال، چنانچه از طریق یک موتور جستجو وارد Walmart شوید و در برگه “comforters” باشید، Breadcrumbs را برای این موارد خواهید مشاهده کرد:


شیت اصلی

Bedding

Comforter

برِدکرامب، به Walmart امداد می کند تا کاربران سایت خود را به صفحات گزینه عشق و علاقه هدایت کند. برند های سازمانی باید از برِدکرامب به کارگیری کنند، به دلیل آنکه تلاش‌ های بازاریابی محتوای آن‌ها ارتقا مییابد.


8. مراقب عبارات کلیدی و رقابت واحد های تجاری باشید


کلمه ها کلیدی

هنگام مشارکت و تشکیل داد یک تارنما سازمانی، می‌توانید با یک تیم seo یا بخش اعظمی از آنان، شغل کنید. اغلب، شما با یک شرکت سئو سازمانی، برای تعداد انگشت شماری از وب سایت های ذیل تیم سازمان، عمل خواهید کرد.


به عنوان یک متخصص بهینه سازی، مهم می باشد که به به کار گیری از لغت ها کلیدی، سئو و رقابت در میان واحدی، اعتنا داشته باشید.


آنچه اغلب واقعه می افتد این هست که هر تیمی، استراتژی seo سازمانی خود را اجرا می کند. طراحی سایت در مشهد  از جمله، فرض کنید که این شرکت دارای تارنما هایی درخصوص ها ذیل می‌باشد:


ایالات متحده

بریتانیا

ایرلند

اسپانیا

ایتالیا

با این اکنون، درصورتی که واحد های تجاری متقابل با یکدیگر رقابت کنند، ممکن می باشد هنگام عمل بر روی سایت های ایالات متحده، بریتانیا و ایرلند، عملکرد زیادی برای سئو از در میان برود.


گروه ها در واحد های تجاری و وب سایت ها باید همت کنند و تا حد قابلیت همکاری کنند. بازاریابی سازمانی، رایا پارس به راحتی می تواند منجر ساخت درگیری فی مابین دسته ها و واحد های مختلف خواهد شد. براین اساس، برند های سازمانی باید به طور مکرر ممیزی سئو را انجام دهند تا خطر شغل دسته ها علیه یکدیگر را، کاهش دهند.


9. گروه ها و پایین دسته های مناسب ایجاد کرد فرمائید

عنایت تشکیل داد دسته ها و ذیل گروه های مناسب، زیاد می باشد. هنگام بسط تحقیق سئو سازمانی، صرف زمان برای ایجاد کرد مجموعه‌ ها و پایین تیم‌ ها، بسیار اصلی هست.


هدف، کمک به ربات‌ های موتور جستجو و آدم‌ ها هست که رویکرد منطقی برای عبور از سایت شما داشته باشند. در وضعیت ایده‌آل، گروه‌ ها و تحت مجموعه‌ ها، به اندازه کافی ساده می باشند که افراد بتوانند URL شما را با احتمال بالایی برای رسیدن به یک صفحه معتبر تغییر دهند. ahrefs ضمن این، این بخش‌ ها ایجاد کرد ناوبری منطقی را شل‌ تر می‌ کنند که دنبال کردن آن سهل وآسان است.


بدین ترتیب، این حوزه ای هست که هر استراتژی بهینه سازی سازمانی، باید در اولی طراحی وب سایت سازمانی، روی آن تمرکز کند.


10. برگه بندی مناسب سئو

صفحه بندی، بسیار مهم می باشد. به خصوص برای وبسایت های تجارت الکترونیک بزرگتر، که در آن دسته ای از تولید ها ممکن می باشد بیشتراز 100 ورقه داشته باشند. تعدادی نکته که در اینجا می بایست در لحاظ گرفته شود عبارتند از:


استعمال از جاوا اسکریپت را کاهش دهید.

با منش شیت بندی خود سازگار باشید.

نمایش همه تولید ها در یک صفحه، تا حدی که تاثیر زیادی بر مجال بارگذاری ندارد.

هر شیت تکراری مانند /product/ و /product/1 را که محتوای یکسانی را علامت می‌دهند، متعارف فرمایید.

در صورتی‌که نمی‌ خواهید این صفحه های در نتایج جستجو قرار گیرند، صفحات بعد از برگه 1 را از شرایط بهینه خارج نمائید.

11. نقشه های تارنما

حتی نقشه‌ های سایت نیز محدودیت‌ های خود را دارند و در حالی که برخی از سایت‌ های سازمانی، هیچ زمان به‌این محدودیت‌ ها نخواهند رسید، برخی دیگر از آنان عبور خواهند کرد. براین اساس، می‌ توانید طبق استراتژی طراحی سایت سازمانی، نقشه‌ های تارنما را به صورت منطقی، تقسیم کنید تا از رسیدن به محدودیت‌ های زیر به وسیله Google دوری فرمایید:


هیچ سایت مپ واحدی نباید 50 مگابایت یا بیشتر فشرده نشده باشد.

هیچ نقشه سایتی نمی تواند حاوی 50000 یا بیشتر URL باشد.

مثلا، وبسایت های کسب و کار الکترونیک بلندمرتبه، به راحتی میتوانند به‌این محدودیت ها برسند. براین اساس، می‌توانید نقشه تارنما را به تکه های کوچک تر تقسیم فرمایید، مانند نوع فرآورده یا تیم بندی.


12. ماژول ها و لازمات مشترک


ماژول ها و الزامات

در داخل CMS شرکت، می‌ توانید شغل های مقدماتی را ایفا دهید تا از بروز اشتباهات مربوط به ساختار تارنما، پرهیز فرمایید. مثلا، میتوانید ماژول هایی ساخت‌و‌ساز فرمائید یا از آن‌ها استعمال فرمائید که:


جاری ساختن بررسی های تکراری در (برچسب های عنوان) و (توضیحات)

از کلمات کلیدی در URL ها حفظ فرمایید.

پیشنهاد صفحه های مرتبط

نیاز به ویژگی‌های Image Alt

برای فرم‌ ها و پیوند ها به برچسب‌ های آریا نیاز دارید.

اشکال خاصی از محتوا (فایل های PDF یا صفحه های خبر نامه با محتوای تکراری) به طور اتومات noindex می گردد.

سایر ویژگی‌ ها را برای انطباق با سیاست‌ های بازرسی بهینه سازی شرکت انجام فرمایید.

13. ریدایرکت ها

ریدایرکت یا تغییر مسیر، یک چالش مهم می باشد و بسیاری از مشکلات ریدایرکت وجود دارد که میتواند تلفات زیادی بر seo یک شرکت داشته باشد. زمانی تعدادی مجموعه با هم روی یک وبسایت فعالیت می کنند، این می تواند سبب به موارد پایین گردد:


جابجایی صفحه ها و URL ها

حذف صفحات

از جمله، در‌حالتی که سایت‌ ها ترکیب شوند یا استحصال‌ و کاری خریداری شود، صد ها یا هزاران تغییر‌و تحول مسیر می‌ توانند ساخت‌و‌ساز شوند. براین اساس، شما می بایست یک سیستم در محل داشته باشید که:


پژوهش متقابل ریدایرکت ها.

ریدایرکت های غیر ضروری را حذف کنید.

برای اطمینان از اینکه صفحات به صحت عمل می کنند، یک حسابرسی ریدایرکت کامل را، اجرا فرمائید.

در غیر این صورت، در صورتی صفحات در یک حلقه تغییر تحول مسیر گیر کرده باشند یا خطای 404 ساخت کنند، پتانسیل بهینه سازی زیادی را در روند استراتژی بهینه سازی سازمانی، از دست خواهید بخشید. همچنین میتواند مستقیماً بر بودجه کرال وبسایت شما تأثیر بگذارد.


14. Core Web Vitals یا هسته حیاتی وب

فاکتور های Core Web Vitals، اخیراً بسیار در زمینه ی آنان حرف میشود و در سطح سازمانی نیز حیاتی هستند. شما باید به چند نکته اعتنا فرمایید:


سئو PageSpeed کلاً سایت.

هسته حیاتی وب، برای بخش های متعدد یک وبسایت که ممکن هست طراحی خاص خود را داشته باشد.

ناوبری راحت در دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه.

شما می بایست به Core Web Vitals توجه زیادی داشته باشید، به خصوص در چند دامنه و سرور.


سخن پایانی

استراتژی های seo سازمانی، فراتر از seo سنتی، محلی و فنی است. زیرا بخش های متحرک بسیار زیادی وجود دارااست. پژوهش و جزئیات دقیق، بیشتر از دریافت بک لینک و پیوند یا پخش شدن محتوا در رسانه های اجتماعی، اهمیت دارد.