مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

تاریخچه سایت چیست ؟


تاریخچه وب سایت  چه میباشد ؟
پیش از این که به اعماق تاریخ برویم بایستی اولیه قضیه دعوا را پر‌نور کنیم. تعریف و تمجید علمی معنی تارنما پاره ای غامض میباشد البته به لهجه بی آلایش می‌اقتدار اعلام‌کرد: طراحی سایت در مشهد یک تارنما تیم‌ای از صفحه های به هم پیوسته میباشد که از روش یک نشانی قابل دسترسی میباشند؛ صفحاتی که دربرگیرنده متن، تصویر، پوسته‌های متعدد و … میگردند.

در سال ۱۹۸۹ فردی به اسم دسته برنرز لی (Tim Berners-Lee) پروپوزالی را ارائه کرد که صورت معاش و ارتباطات آدم را برای مدام تغییر تحول بخشید.

وی که با اسم TimBL نیز شناخته میگردد، اختراع کننده World Wide Web یا این که کانال دنیا‌گستر میباشد. قابل انعطاف‌افزاری که به یوزرها اذن می دهد با به کارگیری از وب هر کجا که باشند به داده ها ما یحتاج خویش دسترسی داشته باشند.

این پروفسور دانش کده ام آی تی در سال ۱۹۹۱ او‌لین وبسایت تاریخ را در آزمایشگاه‌های بنیاد علمی Cern رونمایی کرد. نشانی این وب سایت  info.cern.ch بود و اطلاعاتی را درخصوص همین پروژه منتشر می کرد.

اولی وب سایت‌ها با کدهای بی آلایش HTML نوشته می‌شدند. صفحه های این وب سایت‌ها مشمول سرتیتر و گزاره و ابرمتن (Hypertext) بود که روی برگه اکران رایانه‌های گوناگون به اکران درمی‌آمد. در ابرمتن‌ها از ابرپیوند (Hyperlink) استعمال میشد و از روش این پیوندها یوزرها می‌توانستند به صفحه ها دیگر مراجعه نمایند.

از توضیحات علمی بگذریم. چیزی که ما یحتاج میباشد بدانید این میباشد که وبسایت‌ها بستر ارتباطی معمولی و انعطاف‌پذیر­ی می باشند که یکی مهم ترین دستاوردهای تاریخ انسان به شمار میروند و این جدید وقتی میباشد که هنوز موتورهای جست‌وجو وارد بازی نشده‌ بودند! (یک روز خویش را فارغ از گوگل فکر کنید!)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.