مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

تاریخچه‌ی CSS

تاریخچه‌ی CSS و صورت‌گیری این گویش
در  طراحی سایت در مشهد   اولِ ظهور اینترنت، ظواهر اینترنت‌وبسایت‌ها بسیار معمولی بود، یک تارنما مشتمل بر متن معمولی و فارغ از هیچ نوع آراستگی و ظاهری دلنشین بود. عنوان ها و تیترها به طور والا و Bold اکران داده‌ می‌شدند و پیوندها به رنگ آبی رنگ و دارنده زیرخط بودند. مجموع ظواهر اینترنت‌وب سایت‌ها در همین خصوصیت‌های تکراری و خسته کننده خلاصه می شد. ولی با ظهور CSS در 10 اکتبر 1994 دنیای اینترنت رنگ دیگری به خویش گرفت و هر روز به گستردگی گزینش در آن افزوده شد.

CSS شغل خویش را با او‌لین نسخه خویش با تیتر CSS-1 آغاز کرد که آیتم پذیرش کنسرسیوم جهانی اینترنت یعنی W3C نیز بود. بعداز آن ورژن‌های گسترش و بهبود یافته‌ دیگری مانند CSS-2 و CSS-2.1 ارائه شدند که به جهت نواقص و منقضی شدن قسمت‌هایی از آن هیچ کدام از این نسخه‌ها دیگر آیتم به کار گیری قرار نمی‌گیرند.

گویش CSS چه چیزی است؟
اکنون با وجود ارائه شدن ورژن ۴ این لهجه، ورژن ۳ پرطرفدار‌ترین میباشد؛ ولی برهان این محبوبیت برتری این ورژن از CSS-4 وجود ندارد به این دلیل‌که این ورژن با ارائه خصوصیت‌های بزرگی نظیر Flex انقلابی گسترده در ساخت وب سایت تولید نموده است و صرفا ساپورت مرورگرها طراحان را وادار به استعمال از نسخه CSS-3 می‌نماید تا مرورگرها در به روزرسانی‌های خویش پشتیبانی از آخری ورژن را نیز به گذر زمان به کاربردهای خویش بیفزایند.

کاربردهای فوق العاده CSS و عامل محبوبیت آن
تنوع و تجهیزات فوق‌العاده در کنار انعطاف‌پذیری بی ‌غایت دلچسب CSS، این گویش را جزئی طلاق ناپذیر از اینترنت‌وب سایت‌ها ساخته میباشد، همینطور آپ تو دیت رسانی‌ها و خصوصیت‌های جالب روز افزون این گویش طراحان را عاشق خویش کرده، قابلیت و امکان اضافه کردن افکت‌های فوق‌العاده دیدنی در نسخه 3 این لهجه (CSS-3) فارغ از اضافه کردن صدها خط کد جاوا اسکریپت رویای طراحان را برای ایجاد کرد صفحاتی خوشگل و مدل را به واقعیت لینک داده میباشد.

تجهیزات جذابی زیرا برنامه خردسالان، گرادیانت، یکسری دور‌نما همزمان، قرارگیری قسمت‌های گوناگون در کنار هم، واکنشگرا بودن صفحه های در رزولوشن‌های متعدد و انعطاف پذیری در فلکس‌ها (Flex) چیزی میباشد که کلیه نیازهای یک طراح فوق ماهر را نیز برآورده می‌نماید. محبوبیت این گویش تا جایی پیش رفته میباشد که اکثری از نرم افزار‌نویسان مبادرت به تایپ کردن افزونه‌ها و کدهای فراهم بوسیله این گویش کرده‌اند.

شناخت با یک قطعه کد CSS معمولی
کدنویسی درین لهجه بسیار بی آلایش و جالب میباشد و با فهم مفاهیمی کلی و معمولی کارکشته به آغاز عمل با CSS خواهید بود، به دلیل آنکه این نیز لهجه نیز همچون HTML نیاز به فهم توابع و رینگ‌های تو در تو و امثالهم ندارد. به عنوان مثال کد تحت را در حیث بگیرید:

p {
text-align: center;
color: red;
}

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.