مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

Cold Fusion:


برای طراح وبی که تا به اکنون برنامه نویسی نکرده، تعیین پلت فرم توسعه و گسترش اینترنت سرور ساید خیلی ترسناکه. هر طرف که نگاه می‌کنید با لهجه های برنامه نویسی مواجه می‌شوید که ممکن میباشد در گیر سردرد بشید. Cold Fusionطراحی متفاوتی داره و اساسا بوسیله ی Allaire در سال 1995 منتشر شد و به تازگی بوسیله یMacromedia فروخته می‌شود. به جای برنامه طراحی سایت در مشهد   نویسی، Cold Fusion چند تگ برای یادگیری داره. آری تگ ها، صحیح مثل تگ های HTML

اذن بدید یک نمونه از تکثیر داده ها ذخیره گردیده در مقر داده در اینترنت داشته باشیم. برای اکثریت گویش های سرور ساید، شما می بایست یک کدی رو به ورقه اینترنت طولانی تر نمائید تا شرایط HTML را تغییر و تحول دهید، به مقر داده وصل گردید، درخواست اکران بدهید، و ...تا سود بر روی کاغذ اینترنت اکران داده شود. در Cold Fusion همگی این امور با دو تگ انجام می گردد، تگ که فایده ها به query ، اسم می‌دهند و نشان می‌دهد که چه اطلاعاتی از کدام مقر داده بازیابی می‌شود. و دیگری تگ که اذن می‌دهد از HTML به کار گیری نمائید.

برای یک برنامه نویس زبده، این تگ محور بودن ، ممکن میباشد محدود کننده باشد، ولی با وجود 300 تگ در نهایی ورژن ی آن، و توان افزودن تگ به لهجه هایی مثل C/C++ یا این که جاوا، Cold Fusion دیگه محدود کننده وجود ندارد. Cold Fusion 5 مشتمل بر تگ هایی ست که به طور خود کار گراف هایی از داده های مقر داده ایجاد می‌نماید، قابلیت و امکان کاوش رو در وبسایت مهیا میکند، حتی فرم های HTML با کدهای جاوااسکریپ ایجاد میکند.

Cold Fusion هم مثل ASP ، نیاز به هزینه مالی دارااست. البته مغایر ASP، Cold Fusion مبتنی بر پلت فرم ویندوز وجود ندارد.

مزایا:
یادگیری اون خیلی آسونه- نیازی به برنامه نویسی نداره

کار کشته و انعطاف پذیره( پایانی ورژن ی اون به نیکی پشتیبانی میشه)

پشتیبانی ماهر از Macromedia

Cross platform می‌باشد

نقاط ضعف:
گران بودن

برخی از برنامه نویس ها ممکن میباشد تگ محور بودن اون رو دوست نداشته باشند.

گسترش دهنده:
طراحان وبی که با HTML راحتند ولی به یک گویش سرور ساید نیاز دارا‌هستند، قطعا از Cold Fusion لذت میبرند. زیرا نیازی به برنامه نویسی نیز ندارد. برای اکثر گسترش دهندگان، یادگیری Cold Fusion مثل یادگیری یک سری تگ تازه میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.