مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

یادگیری PHP را از کجا استارت کنم؟


۲-۶- یادگیری PHP را از کجا استارت کنم؟
اینجانب تجربه خودم را میگویم: اینجانب اولی برنامه‌ای که نوشتم با یاری ویدئوهای آموزشی کمپانی انیاک (learninweb.com) پباده سازی کردم. (واقعیت این میباشد که فعالیت این عزیزان را می‌پسندم و نسبتاًً‌ تمام تولیدات آموزشی‌شان را خریده‌ام. ولی این ادله نمیشود که شما هم بپسندید. طولانی تر تحقیق فرمائید...)
اما این را بیان‌کنم که حال حاضر و پس از حدود ۷ سال زمانی باز بینی میکنم، میبینم آن ویدئوها دردسرهای بسیار متعددی برای اینجانب داشت. صرفا یک مثال اینکه در آن فراگیری‌ها از mysql_fetch_row مستعمل بود در حالی که بهتر بود mysql_fetch_array گفته شود و حال حاضر تمام سیستم‌هایی که بر پایه ی آن یادگرفتن‌ها ساخته‌ام برایم حقیقتاً عذاب شده‌است! هر که می داند فرق این دو تابع چه است متوجه می شود که چقدر عمل با mysql_fetch_row کیفر‌آور میباشد!! البته به هر اکنون، شروع نیکی بود.
می خواهم بیان‌کنم در گزینش یادگرفتن دهنده هم اعتنا فرمائید. ممکن میباشد یک چیز غلط را به شما خاطر بدهد و مثل اینجانب تعدادی پروژه بر پایه ی آن ها تحویل دهید و سالیان آنگاه گرفتار آنان گردید.

در کنار آنها، کتاب فراگیری PHP انتشارات ناقوس را هم می‌خواندم.

و شاید شایسته ترین سکوی پریدن اینجانب، کتابی از انتشارات SAMS بود که آن زمانه کلیه ۸۰۰ برگه‌اش را پرینت گرفتم و نسبتاًً کلیه را خواندم. این کتاب دوست داشتنی را در وبسایت گذارده‌ام:

http://aftab.cc/modules.php?name=Downloads&op=getit&lid=86

پس: آغاز فعالیت با ویدئوهای فارسی. در کنار آن، کتاب فارسی و برای توسعه یافته‌خیس شدن، کتاب انگلیسی.


درین تصویر میتوانید اسم چهار پنج کتاب در خصوص طراحی وب سایت که اینجانب آن دوران خواندم را مشاهده کنید. اما شرایط فعلی کتاب‌های بهتری بایستی منتشر گردیده باشد...

همت فرمایید می داند‌های خویش را کنار هم بگذارید تا نهایتاً آن پروژه پویا را بدون نقص فرمائید.

۳-۶- چه‌گونه رشته‌ای‌خیس نحس؟
پس از کامل شدن پروژه اولیه، سنگ پهناور‌تری بردارید. برای مثالً همان طور که در مقاله «بدون‌پول فعالیت فرمایید تا فئودال گردید» گفته‌ام، اینجانب آن زمانه به مؤسسه گویش که در آن‌جا انگلیسی را می‌آموختم سفارش دادم که برایشان یک سیستم رئیس گویش آموزان و حسابداری مؤسسه پباده سازی کنم و شاید اعتقادوباور نکنید که هنوز و پس از حدود ۷ سال، اینجانب هفته‌ای چندین ساعت آن سیستم را پشتیبانی میکنم و یکی‌از منابع درآمد اینجانب میباشد!

آنگاه، تستا را عرضه کردم. سپس سیستم پیش‌بینی مسابقات، آنگاه برای اینکه با معنا Ajax و web2 بیش تر آشنا نحس، برای خودم پروژه youRL را تمجید کردم که حقیقتاً وام دار این وب سایت هستم. آن گاه خیلی سیستم‌های دیگر که تماماً معلوم میباشد که در هر سیستم چند پلکان از لحاظ قدرت علمی افزایش داشته‌ام.

ولی برای اینکه بسیار رشته‌ای‌خیس گردید، توصیه می کنم ویدئوهای فرنگی را تا می توانید دانلود فرمایید و مشاهده کنید. یک زمان بسیار جالب و رشته‌ای می باشد با اسم Advanced PHP که اینجانب با زحمت بسیار از یوتیوب دانلود کردم. (در صورتی‌که می توانید که از آنجا دانلود فرمائید وگرنه اینجانب این موسسه را همپا با زمان‌های دیگر که PHP را از مقدماتی تا توسعه یافته می آموزد در مغازه قرار داده‌ام.) در حالتی که این عصر را نمی‌دیدم نمرا و جمعاً و شارژا و تستا ۳ هیچوقت در عمل نمی‌بود و یا این که در صورتی می‌بود، بسیار ضعیف‌خیس از چیزی که شرایط فعلی می‌باشد میشد.

اینجانب در‌حالتی که امروز می‌خواستم این روالی که درین یک سری سال طی کردم را طی کنم، مطلقاً از به عبارتی در آغاز با ویدئوهای آموزشی انگلیسی آغاز میکردم. در شرایطی‌که شما هم انگلیسی‌تان توانمند میباشد، در وب کاوش فرمایید، زمان‌های آموزشی برای کلیه مباحث از کمپانی‌های مطرحی مثل Lynda و Total Training و VTC و امثالهم موجود هست که حقیقتاً کیفیت بهتری نسبت به فراگیری‌های اهل ایران دارا هستند.

نکات آخری:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.