مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مضرات Dark Mode ممکن است بیشتر از ویژگی‌های مثبت آن باشد


قضیه داغِ جدیدی که‌این روز ها در منطقهی قابل انعطاف‌افزارهای رایانه‌ای و موبایل‌های هوشمند مطرح میشود موقعیت بدون‌نور یا این که تم تیره میباشد. خصوصیت نام برده مورد‌ی سیستمیِ از روی اراده برای تغییر و تحول رنگ در نرم افزار‌ها و سیستم‌های دلیل طراحی سایت در مشهد و تیره‌کردن آنها میباشد. نرم‌افزار‌هایی همانند اینستاگرام، واتساپ، کروم، جی‌تمایل و سیستم‌ادله iOS 13 فعلا خصوصیت تم تیره را دارند و به‌لحاظ می رسد قابل انعطاف‌افزارها و توسعه و گسترش‌دهندگان شتاب دارا‌هستند تا هرچه زودتر تم بدون نور را به نرم‌افزار‌هایشان اضافه نمایند. ولی درین میان مشکلی وجود داراست که به‌حیث می رسد هیچ‌کدام از کمپانی‌های کوشاو سخت کوش یادشده فکرش را هم نمی‌کردند. مشکلی که منجر شد تا حاصل زحمات این مجموعه‌ها از دربین برود و توجهی که آن ها از پروژه‌های دیگرشان معطوف به تشکیل داد تم تیره کردند بیهوده باشد. نقص‌ این میباشد که تم تیره به صورت کلی افتضاحی بیش وجود ندارد.

در صورتیکه اندروید 10 در حیث گرفته نشود، بد بودن تم تیره مرتبط با نرم افزار‌ی به سری وجود ندارد و هیچ گسترش‌دهنده‌ای پیاده‌سازی ضعیفی روی خصوصیت نام برده اجرا نداده میباشد. ولی وقتی که سیل عظیمی از پیشرفت‌دهندگان به‌شکل هجمه‌واری در همت برای پیاده‌سازی خصوصیت تم تیره بودند، هیچ‌کس از خودش نپرسید که در صورتیکه ساخت و ساز اینگونه خصوصیت ضروری میباشد، چرا به‌مکان دنبال‌کردن پروسه سرازیر اصلاحات بهتری جاری ساختن ندهیم؟ بالاتر از آن، دلایل موجهی وجود دارااست که بسط‌دهندگان نباید روی تم تیره تمرکز نمایند. پیرو متوجه خواهید شد که چرا شوق واشتیاق ساخت و به کار گیری از تم تیره دیوانگی میباشد.

dark mode
تم تیره سبب ساز تضعیف بصیرت می‌گردد
نوشته‌علمی‌های مرتبط:
شیوه راه اندازی Dark Mode در اپلیکیشن‌ها و اینترنت‌وبسایت‌های متفاوت
تم تیره iOS 13 تأثیر شگفت‌انگیزی بر افزایش عملکرد باتری آیفون میگذارد
حقیقت این میباشد که یوزرها در مواجهه با اینترنت‌وبسایت‌ها مخصوصا صفحه ها انجمن کهن که یادگاری از فرصت پیاده سازی ناجور اینترنت می‌باشند، نوشته‌های سپید در پس‌قضیه‌ی تیره را به‌مشقت میخوانند. تلاوت فونت‌های سپید در پس‌موضوع‌های با رنگ تیره‌ی خالص خیر‌صرفا طاقت فرسا میباشد، بلکه برای بخش اعظمی از یوزرها منجر هاله‌وارشدن نوشته‌ها و تضعیف بصیرت گردد. اینگونه قوانینی در زمان‌های هنگامی وقت گیر سبب ساز تولید فشاری دور از شوخی در دیده‌ها گردد. به این ترتیب تعجبی ندارد که جامعه‌ی امروزی در همه کاربری‌ها از پس‌قضیه‌ی سپید و فونت سیاه یا این که خاکستری استعمال می‌نماید. به کار گیری از تم تیره در عده ای که در گیر به آستیگماتیسم یا این که بی‌نظمی در جلیدیه‌ی دیده میباشند، با ساخت اندکی دشواری در تلاوت نوشته‌ها، سبب ساز فشار بر بصیرت می‌گردد.

تم تیره پس‌قضیه‌ای بدون نور با نوشته‌هایی سپید داراست و می تواند مشکلاتی را که پیش‌خیس اشاره شد، برای اقتدار بصیرت ساخت‌و‌ساز نماید. علاوه‌بر این تم بدون نور زشت به‌لحاظ می رسد. درحالی‌که سازندگان موبایل‌های هوشمند به‌رنج کوشش می‌نمایند تا از منظر پیاده سازی محصولاتشان زیباتر به‌حیث برسند، ایجاد کرد تمی تیره که ظاهری وحشتناک داراست منطقی به‌حیث نمیرسد. ولی پلیدی صفتی نسبی بوده و هرکس ذوق وسلیقه‌ای دارااست، البته لحاظ نگارنده‌ی مقاله در‌این نوشته جاری ساختن شد‌ه‌است.

تم تیره هنگام تحت‌بودن فروغ دستگاه، خصوصیت قابل قبولی وجود ندارد
یکی عذر و بهانه‌های وجودی یا این که در شکل ارفاق، دلایل به کارگیری از تم تیره، مطلوب‌بودن آن در سطح فروغ و روشنایی ذیل میباشد. بدین ترتیب یوزرها سوای اینکه خویش یا این که اطرافیانشان را کور نمایند، با این خصوصیت بضاعت به کار گیری از تلفن همراه هوشمند در رختخواب را خواهند داشت. برهان دیگری که هوا داران تم تیره دارا هستند براساس این حقیقت میباشد که مغز بشر نوروفروغ آبی رنگ منتشرشده از صفحه ها نمایشگر را به‌مثابه نوروفروغ روز تفسیر می‌نمایند. درنتیجه یوزرها هنگام به کارگیری از دستگاه‌های خویش در شرایط ساده خوابشان نخواهد پیروزی.

اینکه تم تیره توانگری کاهش نور و روشنایی آبی رنگ را دارااست واقعیت میباشد، ولی کلیه حقیقت وجود ندارد. در صورتی توابعی که از قبلی برای این خواسته در دستگاه درنظرگرفته شده وجود نداشت، تم تیره مورد‌ای مطلوب برای کاهش نور و روشنایی آبی رنگ بود؛ البته این‌سیرتکامل وجود ندارد. اکثری از تلفن همراه‌های هوشمند فیلترهایی را برای کاهش فروغ آبی‌رنگ تعبیه کرده‌اند که به یوزرها این قابلیت و امکان را می دهد، در بین ساعاتی خاص فروغ و روشنایی آبی‌رنگ نمایشگر خویش را کاهش دهند. به‌این مفهوم که نمایشگر تلفن همراه هوشمند یوزرها در شکل انجام غربال یادشده، از جمله فی مابین ساعت ۱۰ شب و ۷ صبح، رنگی متمایل به قرمز‌رنگ خواهد داشت. بعضی از تولیدکنندگان مانند سونی در تولیدات خویش، مورد‌های پایدارتری را ارائه می دهند که به یوزرها اذن میدهد مخلوط RGB، یعنی همگی رنگ‌ها را در ورقه‌ی نمایشگر خویش، متناسب با دیدشان تهیه و تنظیم نمایند.

dark mode
اینکه فردی به‌شکل مداوم از موبایل خویش در رختخواب استعمال نماید، مشکلی به طور کامل مختلف میباشد. ولی زمینه‌ی نوروفروغ بیشتراز حدی که بازدارنده از خوابیدن مخاطب و اطرافیانش می شود نیز، چاره دیگری دارااست. سال‌های متعددی میباشد که موبایل‌های هوشمند از قابلیتی با اسم فروغ تطبیقی برای تهیه و تنظیم اتوماتیک نوروروشنایی پس‌قضیه منفعت می برند. حتی قبل از آن نیز یوزرها می‌توانستند به‌شکل دستی فروغ و روشنایی تلفن همراه را تغییر‌و تحول دهند. خلاصه اینکه در صورتیکه معیار نوروروشنایی گوشی استفاده کننده زیاد میباشد، می تواند آن را تحت آورد. تم تیره روش‌حلی برای یک موضوع میباشد که از پیشین راه حل دارااست و خصوصیت نام برده صرفا سبب ساز اتلاف وقتی می‌گردد که گسترش‌دهنگان می توانند صرف پروژه‌های دیگرشان نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد