مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

اصول استفاده از رنگ ها در طراحی سایت


برای ساخت سایت میتوان از رنگهای تکمیل کننده، رنگهای شبیه و... بهره مند شد. طراحی سایت در مشهد همان طور که گفتیم رنگ با فروغ گوناگون میباشد. هنگامیکه کلام از رنگ های تکمیل کننده، شبیه و مانند آن می‌گردد مراد ما رابطه رنگ ها در دایره رنگ میباشد. دایره رنگ دایره ای میباشد که آغاز با سه رنگ اساسی آبی‌رنگ، زردرنگ، قرمز رنگ در سه بخش متساوی لبریز می شود. آنگاه با مخلوط این سه رنگ کناره میان رنگ ها را مالامال می نمایند. مخلوط دو رنگ کنارهم در دایره رنگ و ساخت‌و‌ساز رنگ نو می‌تواند تا بینهایت ادامه یابد.

اصول به کار گیری از رنگها در ساخت سایت

برای تعیین رنگ مطلوب در بخش های گوناگون تارنما، ابزارهای گزینش رنگ آنلاین را نیز میتوان بهره برد. از دربین ابزار های آنلاین جانور ابزار Color Wheel از تیم ابزارهای کمپانی ادوبی آفریننده فتوشاپ یکی‌از شایسته ترین ها میباشد. این ابزار در نشانی https://color.adobe.com/create/color-wheel/ بصورت یک ابزار آنلاین مجانی در دسترس میباشد. با امداد این ابزار میتوان برای بخش های گوناگون وب سایت تعیین رنگ را اعمال اعطا کرد.

ابزار تعیین رنگ

اساسا با هر روشی که بخواهید رنگ های وب سایت را تعیین نمائید. می بایست آغاز یک رنگ یا این که تم مهم برای وب سایت خویش در حیث بگیرید. رنگ های مانند آبی‌رنگ برای وب سایت های آموزشی و دولتی، رنگ های سبز برای وب سایت های مربوط به طبیعت و خردسال ها، رنگ بنفش برای تارنما های خدماتی و رنگ صورتی برای تارنما های فروش تولیدها آرایشی زنانه بصورت پیش فرض بوسیله اکثر زمان ها اشخاص رعایت می شوند.

زمانی که مشتری به شما مراجعه میکند و از گذشته رنگ سازمانی خویش را گزینش نموده است. شما دیگر نمیتوانید براساس الگوی فوق رنگ ها را گزینش فرمائید. در صورتی‌که رنگ سازمانی شرکتی با رنگ های از پیش رقم خورده تفاوت داشت شما می بایست با یاری رنگ های شبیه و کامل کننده ادغام رنگ وبسایت را به سمتی ببرید که احساس نیکی به مشتری القاء نماید.

نمونه: شرکتی در حوزه انرژی با فیلد کاری دستیابی گاز طبیعی و فراوری و فروش آن به شما مراجعه میکند و رنگ سازمانی خویش را رنگ زرد اعلام میکند. این مجموعه از گذشته کارت ویزیت و بقیه لازمات اداری را براساس این رنگ سازمانی خریداری نموده است و قابلیت تغییر و تحول رنگ سازمانی خویش را ندارد. در‌این‌صورت‌ شما می‌توانید با به کارگیری از رنگ هایی مانند آبی‌رنگ و مشکی بعنوان رنگ کامل کننده و از رنگ نارنجی رنگ بعنوان رنگ شبیه زردرنگ در پیاده سازی به کارگیری فرمایید. مخلوط این چهار رنگ می تواند سایتی قشنگ ساخت‌و‌ساز نماید.

رنگ های شبیه در ساخت سایت با تم زردرنگ

نکته : برای پیاده سازی نصیب اساسی محتوا که برنده آن متن میباشد از دور‌نما سپید و رنگ مشکی برای فونت استعمال نمایید. بعضی از تارنما های اهل ایران از رنگ طوسی برای فونت سود میگیرند. اینکار از لحاظ گرافیکی اشتباه میباشد. رنگ طوسی بعنوان رنگ نوشته از دید روانشناسی در معنای بی مداقه بودن و مرده بودن زمینه میباشد. به طبع ما نمی‌خواهیم اینگونه حسی را به مشتریانمان القاء کنیم.

نکته : رنگ طوسی بعنوان رنگ خنثی در گرافیک اینترنت بسیار کاربرد داراست. البته استفاد از آن بعنوان رنگ نوشته چیره تارنما قادر است خواننده را خسته نماید.

برای اعتقادوباور از درستی این کلام کافیست در گوگل عبارت graphic tutorial را کاوش کرده و ده وبسایت نخستین را در مرورگر خویش گشوده نمایید. مجموع تارنما های مطرح از رنگ فونت سیاه خالص در دورنما سپید خالص فایده می برند.

در وبسایت اینترنت 24 شما رنگ سازمانی سبز را در هدر مشاهده می‌کنید. لوگو تارنما با رنگی مقداری تیره خیس هم پا با رنگ سپید بعنوان رنگ خنثی پیاده سازی شد‌ه‌است. رنگ فونت نوشته ها در متن مقاله ها مشکی و رنگ عنوان ها با رنگ سازمانی همرنگ تعیین گردیده اند. لینک و پیوند ها و رنگ هاور آنان از رنگ های شبیه رنگ سازمانی می باشد. در تحت مقاله ها از رنگ کامل کننده برای دکمه نصیب نظرها مستعمل میباشد. رنگ تکمیل کننده دقت مخاطب را به‌این نصیب جلب نماید.

طراحی وب فروشگاهی منحصر به فرد در اینترنت 24

برای استعمال از رنگ ها در وب سایت می بایست از چه اصولی تاسی کنیم:
سپید:

در برنامه فتوشاپ رنگ سپید خالص و سیاه خالص رنگ تشخیص داده نمیشوند. بلکه نوروفروغ و سایه شناخته میگردند. درصورتی که شما همت نمائید با لایه های تنظیمی این دو رنگ را تغییر‌و تحول دهید. فیض ای نتایج نخواهید کرد. در طبیعت سپید و مشکی رنگ محسوب می گردند.

کاربرد رنگ سپید در طراحی وب: رنگ سپید بعنوان فونت روی پس زمنیه های تیره خوانایی بسیار بالایی دارااست. امروزه با اعتنا به میل یوزرها به به کار گیری از دور نما تیره (برنامه هایی مانند فتوشاپ، 3D max و... در ورژن های 2017 خویش از رنگ مورد طوسی و یا این که مشکی منفعت گرفته اند) رنگ فونت سپید برای فونت بسیار پر استفاده شد‌ه‌است.

فراموش نکنید که رنگ فونت سپید روی دور نما سیاه مطلق دیده را خسته میکند.

گرافیک سپید رنگ چه تاثیری در کاربر می‌گذارد: وقار و امنیت و تندرست و ملایمت

نکته : در طراحی وب سایت رنگ سپید خالص اکثر اوقات برای دورنما محتوا متنی وب سایت استعمال میگردد.

سیاه :

شایسته ترین رنگ برای نوشته های پوسته وب سایت در مقاله‌ها و متن های زمان بر میباشد. شایسته ترین سود رنگ سیاه در پس زمنیه سپید خالص است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد