مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

سیستم مدیریت محتوای دروپال چیست؟


اولیه مرحله ورود به دنیای دستیابی‌وکار اینترنتی، ایجاد کرد یک اینترنت‌وب سایت میباشد. طراحی سایت در مشهد در پیشین پیاده سازی و طراحی وب، کاری بسیار مشقت بار، تخصصی و وقت‌گیر بود. البته امروزه با وجود گونه های سیستم‌های مدیر محتوا، قابلیت ساخت وب سایت و تولید صفحه های تازه در طی کوتاه، به‌راحتی آماده گردیده‌است. یک کدام از مهم ترین سیستم‌های رئیس محتوا، سیستم وب سایت ساز دروپال (Drupal) میباشد که سوای نیاز به علم فنی، قابلیت و امکان تشکیل داد اینترنت‌تارنما را آماده می‌نماید. ولی سیستم مدیر محتوای Drupal چیست و چرا تا این اندازه دارای اهمیت میباشد؟
برای جواب به سوال دروپال چیست، با ما همپا باشید.
دروپال چیست؟
دروپال، نوعی سیستم رئیس محتوا میباشد، که به شما یاری می‌نماید سوای داشتن علم فنی، در وب سایت خویش، قابلیت درج نوشته‌ی علمی، خبر، اطلاع رسانی فروش و… را داشته باشید. در واقع دروپال، یک cms انعطاف‌پذیر، بدون پول و منبع‌گشوده با یک جامعه فعال و بسیار بزگ میباشد. امروزه میلیون‌ها ارگان، سازمان و کمپانی، از دروپال برای وب سایت خویش استعمال می‌نمایند، فارغ از اینکه نیازی به پیاده سازی داشته باشند.
او‌لین ایده ایجاد کرد سیستم دروپال، در سال ۲۰۰۱ صورت گرفت و اینک این سیستم به ورژن محور ۸ به یار و همدم هزاران ماژول کاربردی و متنوع رسیده میباشد.
خصوصیت‌های دروپال چیست؟
خصوصیت‌های دروپال
به عبارتی‌طور که گفته شد، دروپال، قابل انعطاف افزاری میباشد که می توانید از آن برای ساختن یک اینترنت‌وبسایت استعمال فرمائید. این اپلیکیشن به‌تیتر یک سیستم رئیس محتوای امروزی، از خصوصیت‌های بسیار نیکی برای مدیر تارنما برخوردار‌است. ولی معایبی نیز داراست. ولی خصوصیت‌‌های دروپال چیست؟ در پی به بعضا خصوصیت‌های مثبت و منفی این اپ اشاره میکنیم.
مزایای دروپال چیست؟
حفاظت از لهجه فارسی
فعلا پوسته دروپال برای اشکال گویش‌ها در دسترس میباشد، برای مثال آنها می‌قدرت به لهجه‌های راست‌چین مانند عربی و فارسی اشاره نمود.
آماده بودن قابلیت ایجاد کرد هر نوع اینترنت‌وب سایت
انعطاف‌پذیری بالای ساختار دروپال، به‌سیرتکامل‌ای میباشد که میتوانید به‌وسیله آن هر نوع سایتی را فعال‌ساز‌ی نمائید.
متن گشوده و مجانی بودن برنامه دروپال
اپلیکیشن دروپال به طور متن گشوده (Open Source) و بدون‌پول، پیاده سازی و منتشر گردیده است. ولی مجانی بودن، فقط چنانچه میباشد که نیاز به یک وب سایت بسیار معمولی داشته باشید. شما میتوانید با پرداخت هزینه و ساخت تغییرات در هسته سیستم، از آن به طور سفارشی سازی گردیده، به کار گیری نمایید.
دسترسی به پوسته‌های متنوع
اپ دروپال، دارنده پوسته‌های بدون‌پول و تجاری متعدد برای راه اندازی هر نوع اینترنت‌سایتی میباشد. ولی دقت بدین نکته ضروری میباشد که، تنوع پوسته‌های جان دار درین سیستم نسبت به بقیه بقیه سی ام اس‌ها از تعداد و تنوع معدود‌تری شامل است. بدین ترتیب هزینه ساخت وب سایت با دروپال منحصربه‌فرد و متنوع، نسبت به بقیه سیستم‌ها بیشتر میباشد.
دسترسی به ماژول‌های متعدد
ماژل‌ها در نرم‌افزار دروپال، قابلیت اضافه کردن تجهیزات متفاوت و همینطور فردی سازی را برای این سیستم مهیا می‌نمایند. با اضافه کردن ماژول‌ها، امکان متبوع مانند یک بسته قابل انعطاف افزاری جانبی به وبسایت اضافه گردد.
امنیت بالا
از نگاه امنیتی، می‌اقتدار تیتر یکی ایمن‌ترین سیستم‌های مدیر محتوا را به دروپال اعطا کرد. گروه امنیتی دروپال به توجه پیگیر هرگونه گزارش از ایرادات امنیتی آن میباشند.
غیر از مزایایی که گفتیم، توان cash سازی و اوپن سورس بودن، نیز از دیگر خصوصیت‌های بهتر دروپال به‌شمار میروند.
معایب دروپال چیست؟
عدم مدد تخصصی
دروپال یک سیستم بدون‌پول میباشد که هیچ مجموعه یا این که شرکتی، وظیفه تامین از مجموع استعمال‌کنندگان آن را ندارد. این سیستم عملکرد می‌نماید با امداد بها آفرینی توسعه و گسترش پیدا نماید. البته درصورتی که هنگام به کارگیری از پوسته دروپال در اینترنت‌وبسایت، با مشکلی روبه‌رو گردید، می بایست هزینه نیاز به یک حامی برای رفع نقص‌ اینترنت‌وب سایت را پرداخت نمایید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد