مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

دروپال چیست؟


با توسعه دنیای دیجیتال، سازمان ها و استحصال و شغل های متعدد دائماً در سعی برای جستجوی روش های جدیدی طراحی سایت در مشهد میباشند که حضور خویش را در فضای آنلاین برجسته خیس نمایند. یکی‌از شایسته ترین منش ها برای گام برداشتن در اینگونه مسیری، داشتن یک تارنما استثنایی میباشد. بین آیتم های متفاوت مو جود برای ساخت‌و‌ساز یک سایت، دروپال تحت عنوان راهکاری کارکشته و منعطف عرض اندام می نماید. البته دروپال چیست و چه خصوصیت هایی دارااست؟ به‌دنبال بیشتر در باب این مسئله مشاجره خوا‌هیم کرد.


دروپال چیست

دروپال چیست؟

دروپال عبارت میباشد از یک سیستم رئیس محتوا (CMS) (سیستم مدیر محتوا (cms) چیست و گونه های آن کدامند؟) که به طور بدون پول و منبع گشوده در دست یوزرها قراردارد. یوزرها با به کار گیری از این سیستم CMS می‌توانند یک یا این که یکسری سایت گوناگون را تولید و مدیر نمایند. دروپال را می شود به تیتر یک برنامه منبع گشوده، سوای هیچ محدودیتی دانلود کرد و به اشتراک گذاشت. دروپال اساسا تحت عنوان یک سیستم تابلوی اعلانات به وسیله درایس بایتارت در هلند بسط یافت و بعد از آن در سال 2001، به یک پروژه منبع گشوده تبدیل شد.



دروپال مزایای مختلفی را در دست یوزرها قرار می‌دهد که آن را به یکی دوست داستنی ترین سیستم های رئیس محتوا تبدیل نموده است. به عنوان مثال مزایایی که دروپال ارائه میدهد، می شود به مسئولیت پذیری، امنیت و انعطاف پذیری اشاره نمود. مشاغل بلندمرتبه مثل موسسه ها فورچن 500، ارگان های دولتی و غیر انتفاعی گوناگون به صورت وسیع از دروپال استعمال می نمایند. در صورتی‌که قصد دارید از دروپال تحت عنوان سیستم CMS تارنما خودتان به کارگیری نمائید، بسیار اساسی میباشد که مشخصات و مزایای آن را ادراک نمایید.



از لهجه اپ نویسی PHP برای تایپ کردن دروپال مستعمل میباشد. این اپ را فورا بعداز دانلود، میتوانید به کار گیری فرمائید و همینطور، دارنده نصب کننده مطابق اینترنت و ماژول های پلاگین میباشد. دروپال از مدیر محتوا، روزنامه ها، نویسندگی مشترک، پادکست ها، آلبوم تصاویر، کانال گذاری همتا به همتا، دانلود و آپلود فولدر و غیره امان می نماید. دروپال دارنده یک پلتفرم مدیر محتوا و یک کادر ورک گسترش میباشد.

از دروپال می قدرت برای اشکال متعدد تارنما ها بهره برد که عبارتند از:



• وب لاگ ها

• تارنما های فردی یا این که شرکتی

• پورتال ها

• انجمن ها

• وبسایت های کسب و کار الکترونیک

• اینترانت

• دایرکتوری های منابع

• وب سایت های کانال اجتماعی


سیستم رئیس محتوای دروپال

چرا می بایست از دروپال تحت عنوان سیستم CMS به کار گیری کنیم؟

هم اکنون که تمجید کردیم دروپال چیست، بدین سؤال خوا هیم پرداخت که چرا از دروپال تحت عنوان یک سیستم دوست داستنی برای مدیر محتوا به کارگیری می‌گردد.

دروپال این قابلیت و امکان را در مشت یوزرها قرار می‌دهد که بتوانند به طور نامحدود اشکال متفاوت محتوا برای مثال رسانه و متن را ساخت و ساز نمایند. امکان فردی سازی بالا مهمترین خصوصیت این نوع محتواها به‌حساب می‌آید. دروپال ابزارهای قدرتمندی را برای ساخت و دستکاری گونه های محتوا در چنگ یوزرها قرار میدهد که استعمال از آن را برای حتی اشخاص فارغ از تجارب کدنویسی سهل و آسان می نماید.

از جمله، ابزار WYSIWYG (به انگلیسی What you see is What you get؛ در معنای هر آنچه که میبینید، به عبارتی چیزی میباشد که به دست می‌آورید) قابلیت و امکان تایپ کردن، دستکاری کردن و افزودن محتوا را فارغ از دردسر میسر می نماید. در مقایسه با دیگر مورد های مدیر محتوا، دروپال اکثر وقت ها برای طراحی وب منحصربه‌فرد در ارجحیت قراردارد. تطبیق پذیری دروپال این قابلیت را در دست یوزرها قرار میدهد که وب سایت خویش را بر طبق با نیازهایشان ساخت و حفظ نمایند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.