مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

اشتباه رایج در طراحی سایت


آیا می‌دانستید که ۷۵٪ اعتبار وب سایت، به پیاده سازی آن نسبت داده میگردد؟ این یعنی در صورتی در طراحی سایت در مشهد  پیاده سازی سایت اشتباهات متعددی وجود داشته باشد، بازدیدکنندگان کمتری به آن پشت گرمی می‌نمایند. در سود درصورتی که در درحال حاضر پیاده سازی وب سایت میباشید، یا این که میخواهید وبسایتتان را بازطراحی فرمائید، مورد نیاز میباشد از ایفا یک‌سری مشکلات رایج در طراحی وب سایت پرهیز کنید.


درین نوشته ی علمی، در امر مشکلات رایج در پیاده سازی تارنما و همینطور راهکارهای عملی برای اصلاح یا این که خودداری از این خطاها حرف گردیده‌است.

۱. عدم اعتنا به دسترس‌پذیری سایت (Accessibility)

یکی‌از والا‌ترین ایرادات در پیاده سازی وب سایت، در نظر نگرفتن دسترس‌پذیری وب سایت میباشد. دسترسی‌پذیری یعنی سایت برای هر مخاطب با هر محدودیت و موقعیت خاصی به‌راحتی قابل به کارگیری باشد. این محدودیت ممکن میباشد ناتوانی و محدودیت‌های جسمی یا این که محیطی باشد. با رعایت اصل دسترس‌پذیری در طراحی وب، آحاد مخاطبان سوای اعتنا به شرایطشان میتوانند از تارنما و قابلیت و امکان‌های آن به صورت موازی استعمال نمایند.

چاره

دسترسی‌پذیری را در حق تقدم قرار دهید. فراموش نکنید درصورتی که تارنما دسترس‌پذیر نباشد، میلیون‌ها نفر از بازدید و تعامل با سایت محروم خواهند شد.


بیشتر بخوانید: “تارنما Accessible، وبسایتی برای کلیه میباشد“

۲. ازیادبردن عنایت پیاده سازی ریسپانسیو

یکی از دیگر از ایرادات رایج طراحان وبسایت این میباشد که فرض می‌نمایند یوزرها از دسکتاپ به کارگیری می‌نمایند و به یوزرها تلفن همراه کمتر اعتنا میگردد. درحالی‌که ساخت سایت بایستی بر طبق نیازهای یوزرها گوشی نیز تهیه و تنظیم خواهد شد.


در سال ۲۰۲۳، بیش تر از ۵۸٪ از ترافیک جهانی سایت صرفا با گوشی بوده میباشد. یوزرها فعلا، بیش تر از هر فرصت دیگری از تعدادی دستگاه برای اکران تارنما برای مثال موبایل هوشمند، تبلت‌، لپ‌تاپ و حتی تلویزیون به کارگیری می‌نمایند. در‌حالتی که محتوای تارنما به صحت بر روی آحاد این دستگاه‌ها اکران داده نشود، اشخاص بازدیدکننده متکی بودن خویش را از دست داده و سایت را شکاف می‌نمایند.


داده های عددی به کارگیری یوزرها وب از گوشی تا سال 2023

راه‌حل

با طراحی وب سایت ریسپانسیو یا این که برخورد‌گرا، مطمئن گردید که بازدیدکنندگان با هر دستگاهی که وارد وب سایت گردیده‌اند، تجارب‌ی نیکی خواهند داشت. خبر بهتر این میباشد که، پیاده سازی سایت ریسپانسیو به هیچ وجه فعالیت مشقت وجود ندارد.


بعداز طراحی وب برای تلفن همراه، عمل هنوز کل نشده میباشد. قطعاً سایت را در گوشی آزمایش فرمایید. آزمایش کردن وب سایت باگ‌ها و مشکلاتی را آرم میدهد که ممکن میباشد پیش از اینً به آن دقت نکرده باشید.


۳.ظواهر قشنگ به بها افت تجارب مخاطب

یکی‌از دیگر از خطاها رایج ساخت وب سایت که در یک سری سال اخیر بیشتر گردیده، این میباشد که به زیبایی و ظواهر جالب وب سایت، به حدی مداقه داده میشود که سعی و مقصود حقیقی و واقعی وب سایت از دست می‌رود. به عبارت دیگر، درصد متعددی از دقت طراحان به پیاده سازی گرافیکی و ظواهر سایت می‌رود که ممکن میباشد از مقصود اساسی سایت غیروابسته گردیده و اعتبار بازدیدکنندگان را از دست بدهد.


به‌طور نمونه، به کارگیری بیش تر از حد از برنامه خردسالان، محتوا و گرافیک‌های هنگفت ممکن میباشد زیبایی وب سایت را ارتقا دهد، ولی از حیث عملکردی بی‌عنایت یا این که غیرمرتبط با مقصود مهم سایت باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.