مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

هارمونی رنگ ها در طراحی وب سایت

اصول استفاده از رنگها در طراحی وب سایت با تحلیلی بر کتاب ها روانشناسی رنگهای پنتون، رنگها برای معاش بهتر تاثیر مری لامبرت، هارمونی رنگها تاثیر تینا ساتن و کتاب مدریریت رنگ برای طراحان دیجیتال از انتشارات For.Dummies نگاشته شده است.طراحی سایت در مشهد  اصول استفاده از رنگها در ساخت وب سایت با پیاده سازی دیجیتال و یا این که حتی پیاده سازی کلاسیک تفاوت چندانی ندارد. اصولا برای گزینش رنگ در پیاده سازی سه کتاب مرجع Color the Dreams و The Psychology و Word and Image هر سه نوشته Carl Jung روانشناس سوئدی مورد استناد قرار می‌گیرد.طراحی سایت  یونگ یکی روانشناسانی بود که برای نخستین دفعه از رنگ برای درک کردن به عاطفه ها و احساسات و مشقت های آدمی استفاده نمود.


نکته ای که به کار گیری از رنگها در طراحی وب را با پیاده سازی روی کاغذ متمایز میکند. تفاوت رنگ و نوروروشنایی می‌باشد. رایا پارس در پیاده سازی دیجیتال و طراحی وب سایت ما از سه نور و روشنایی قرمز‌رنگ، سبز، زردرنگ برای ساخت تصاویر به کار گیری می کنیم. هر یک از این سه نورها 255 شیب رنگی در چنگ ما قرار می دهد که عملا بیش تر از شانزده میلیون رنگ متعدد برای پیاده سازی در مشت ما قرار می گیرد. برخی از شیب رنگ ها برای دیده بشر قابل ahrefs  تمایز وجود ندارد.


اصول استعمال از رنگ ها در ساخت سایت

برای طراحی سایت میتوان از رنگهای کامل کننده، رنگهای شبیه و... استفاده کرد. همانطور که گفتیم رنگ با روشنایی متفاوت است. هنگامیکه کلام از رنگ های مکمل، شبیه و مانند آن می گردد مراد ما رابطه رنگ ها در دایره رنگ میباشد. دایره رنگ دایره ای است که آغاز با سه رنگ اصلی آبی، زرد رنگ، قرمز‌رنگ در سه نصیب هم اندازه پر می شود. سپس با مخلوط این سه رنگ کناره میان رنگ ها را لبریز می نمایند. مخلوط دو رنگ کنارهم در دایره رنگ و ایجاد کرد رنگ تازه میتواند تا بینهایت ادامه یابد.




برای تعیین رنگ مطلوب در بخش های گوناگون وبسایت، ابزارهای انتخاب رنگ آنلاین را نیز میتوان استفاده نمود. از میان ابزار های آنلاین موجود ابزار Color Wheel از دسته ابزارهای کمپانی ادوبی تولید کننده فتوشاپ یکی شایسته ترین ها است. این ابزار در نشانی https://color.adobe.com/create/color-wheel/ بصورت یک ابزار آنلاین رایگان در دسترس می باشد. با امداد این ابزار میتوان برای بخش های متفاوت وب سایت گزینش رنگ را اعمال اعطا کرد.




در اصل با هر روشی که بخواهید رنگ های وب سایت را تعیین کنید. باید استارت یک رنگ یا این که تم مهم برای وب سایت خویش در نظر بگیرید. رنگ های مانند آبی‌رنگ برای وبسایت های آموزشی و دولتی، رنگ های سبز برای سایت های مربوط به طبیعت و خردسالان، رنگ بنفش برای وب سایت های خدماتی و رنگ صورتی برای وب سایت های فروش تولیدات آرایشی زنانه بصورت پیش فرض بوسیله اکثر زمان ها اشخاص رعایت می گردند.


زمانی که مشتری به شما مراجعه میکند و از گذشته رنگ سازمانی خویش را تعیین نموده است. شما دیگر نمیتوانید براساس الگوی فوق رنگ ها را تعیین کنید. در شرایطی که رنگ سازمانی شرکتی با رنگ های از پیش رقم خورده تفاوت داشت شما بایستی با کمک رنگ های شبیه و تکمیل کننده ترکیب رنگ وبسایت را به سمتی ببرید که احساس نه به مشتری القاء نماید.


نمونه: شرکتی در حوزه انرژی با فیلد کاری دستیابی گاز طبیعی و فراوری و فروش آن به شما مراجعه میکند و رنگ سازمانی خویش را زردرنگ اعلام میکند. این موسسه از قبلی کارت ویزیت و بقیه لازمات اداری را براساس این رنگ سازمانی خریداری نموده است و امکان تغییر رنگ سازمانی خویش را ندارد. در این حالت شما میتوانید با به کارگیری از رنگ هایی مانند آبی رنگ و مشکی بعنوان رنگ تکمیل کننده و از رنگ نارنجی رنگ بعنوان رنگ شبیه زرد رنگ در پیاده سازی استفاده فرمائید. ترکیب این چهار رنگ قادر است سایتی خوشگل ساخت نماید.




نکته : برای پیاده سازی بخش اصلی محتوا که چیره آن متن میباشد از بگراند سپید و رنگ مشکی برای فونت به کار گیری فرمایید. برخی از وب سایت های اهل ایران از رنگ طوسی برای فونت سود میگیرند. اینکار از حیث گرافیکی اشتباه میباشد. رنگ طوسی بعنوان رنگ نوشته از لحاظ روانشناسی در معنای بی عنایت بودن و مرده بودن زمینه است. مطلقا ما نمیخواهیم اینگونه حسی را به مشتریانمان القاء کنیم.


نکته : رنگ طوسی بعنوان رنگ خنثی در گرافیک اینترنت بسیار کاربرد دارد. ولی استفاد از آن بعنوان رنگ نوشته برنده تارنما می تواند خواننده را خسته نماید. 


برای باور از درستی این سخن کافیست در گوگل عبارت graphic tutorial را کاوش کرده و ده سایت اولیه را در مرورگر خویش گشوده کنید. کل وب سایت های مطرح از رنگ فونت سیاه خالص در پس زمینه سپید خالص منفعت می‌برند.


در وب سایت اینترنت 24 شما رنگ سازمانی سبز را در هدر مشاهده میکنید. لوگو وبسایت با رنگی کمی تیره خیس یاروهمدم با رنگ سپید بعنوان رنگ خنثی پیاده سازی شد‌ه‌است. رنگ فونت نوشته ها در متن مقالات مشکی و رنگ عنا وین با رنگ سازمانی همرنگ تعیین گردیده اند. لینک ها و رنگ هاور آنها از رنگ های شبیه رنگ سازمانی است. در زیر مقالات از رنگ تکمیل کننده برای دکمه نصیب دیدگاه ها استفاده شده میباشد. رنگ کامل کننده اعتنا استفاده کننده را به این نصیب جلب نماید.


برای به کارگیری از رنگ ها در وبسایت باید از چه اصولی پیروی کنیم:

سپید:


در برنامه فتوشاپ رنگ سپید خالص و سیاه خالص رنگ تشخیص داده نمیشوند. بلکه فروغ و سایه شناخته می شوند. در حالتی‌که شما همت فرمایید با لایه های تنظیمی این دو رنگ را تغییر تحول دهید. سود ای نتیجه ها نخواهید کرد. در طبیعت سپید و به رنگ سیاه محسوب میشوند.


کاربرد رنگ سپید در طراحی وب: رنگ سپید بعنوان فونت روی پس زمنیه های تیره خوانایی بسیار بالایی داراست. امروزه با دقت به میل یوزرها به به کارگیری از دور‌نما تیره (اپ هایی مانند فتوشاپ، 3D max و... در ورژن های 2017 خویش از رنگ آیتم طوسی و یا این که مشکی فایده گرفته اند) رنگ فونت سپید برای فونت بسیار پر استفاده گردیده‌است.


فراموش نکنید که رنگ فونت سپید روی دورنما سیاه مطلق دیده را خسته میکند.


گرافیک سپید رنگ چه تاثیری در کاربر می گذارد: وقار و امنیت و تندرست و ملایمت


نکته : در طراحی سایت رنگ سپید خالص اکثر اوقات برای بگراند محتوا متنی تارنما استعمال می‌گردد.


سیاه :


شایسته ترین رنگ برای نوشته های پوسته وب سایت در مقاله‌ها و متن های زمان بر میباشد. شایسته ترین فایده رنگ سیاه در پس زمنیه سپید خالص می باشد.


نکته : رنگ سیاه و سپید در پیاده سازی های گورخری و آشیانه زنبوری و زیگزاگی اشخاص استیگمات را آزار می دهند.


قرمز‌رنگ:


رنگ مسئله CTA قادر است شیب رنگی از قرمز‌رنگ باشد تا یوزرها را برای کلیک کردن روی دکمه ترغیب نماید.


رنگ قرمز‌رنگ مکمل قابل قبولی برای نوار های کناره ای وجود ندارد. یعنی در حالتی که طراحی صفحه شما آبی‌رنگ یا این که سبز می باشد از رنگ قرمز رنگ برای خط بدور یا این که به عبارتی Border به کار گیری نکنید. اینکار بیننده را عصبی می نماید.


رنگ قرمز رنگ قادر است بیننده را به خیال مواقعی زیر بیاندازد: کیم یخی، علاقه، طعام، لذت، حرارت


شیب رنگ قرمز و میزان ترکیب آن با رنگهای شبیه مانند نارنجی رنگ قادر است شم های مختلفی در بیننده ساخت نماید.


نمونه: کمپانی شانل از رنگ قرمز رنگ جگری برای تشویق بیننده به خرید رژلب به کار گیری می نماید. این رنگ درین تبلیغ احساس قدرت انتخاب را در مخاطب تداعی خواهد کرد.


رنگ جگری تیره در مکان دیگر ممکن است حس تماما متفاوتی تشکیل داد نماید. نمونه در یک سایت عرضه تولید ها گوشتی ممکن میباشد منجر گردد حس کهنگی را تداعی کند.


آبی‌رنگ:


آبی رنگ و طوطیا ای رنگ پس زمنیه هدر وب سایت های دولتی و آموزشی می باشد. میتوانید برای یک وب سایت قانونی از این رنگ بعنوان رنگ اصلی تارنما استفاده نمائید. رنگ آبی‌رنگ تیره با رنگ سپید مخلوط زیبایی را تولید می نماید.


رنگ آبی‌رنگ می تواند احساس های مختلفی را در بیننده تداعی نماید مانند : شم سرما، وفاداری، تضمین


سبز:


رنگ سبز در بنگاه های تجاری به معنای صحت و صداقت در جاری ساختن فعالیت می باشد.این رنگ بیشتر در وبسایت های مرتبط با طبیعت و کودکان به کار دریافت شد‌ه‌هست. با این موقتی رنگ سبز رنگ سازمانی موسسه ها و نهاد های مختلفی با حوزه های شغل مختلف در سرتاسر دانا است.


رنگ سبز در کنار رنگ هایی مانند سپید، مشکی و آبی رنگ مخلوط زیبایی ساخت می نماید. برای رنگ مکمک سبز میتوان از قرمز‌رنگ و یا این که نارنجی رنگ بهره مند شد.


زرد :


زرد رنگ کمترین تباین را در دور‌نما سپید داراست. در حالتی‌که رنگ پس زمینه سایت شما سپید هست در درون مقاله‌ها خویش از زرد به کارگیری نکنید. زرد رنگ بیشترین اثر را روی دور‌نما سیاه مطلق از خویش ساخت میکند. زرد رنگ که روی سیاه مطلق قرار داشته باشد. بشدت دقت را جلب می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.