مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

چطور یک سایت تک صفحه ای زیبا بسازیم؟

ساخت سایت تک صفحه ای چیست؟ همان طور که از اسمش هم مشخص است یعنی سایتی که به صورت تک صفحه ای طراحی می شود. در هر دوره ای، نوع طراحی سایت با توجه  به سابقه کاربران و نیاز آنها متفاوت است. قبلاً کسی علاقه زیادی طراحی سایت در مشهد  به ساخت سایت تک صفحه ای نداشت؛ ولی امروزه طراحی سایت های تک صفحه ای بسیار مرسوم شده است. حتماً در زمان وب گردی، سایت های تک صفحه ای زیادی را می بینید که هرکدام دارای طراحی خاص و منحصر به فردی هستند. سایت هایی که مطالب آنها کم است، می توانند با ساخت سایت صفحه ای زیبا، مخاطبان بیشتری را به سمت صفحه خود جذب کنند.طراحی سایت  در این مقاله قصد داریم شما را با ساخت سایت تک صفحه ای و مزایا آن نسبت به سایت چند صفحه ای بیشتر آشنا کنیم. برای داشتن یک سایت تک صفحه ای هم می توانید  رایا پارسبه شرکت های طراحی سایت مراجعه کنید و هم از قالب های آماده سایت ژاکت استفاده کنید.

هدف از ساخت سایت تک صفحه ای چیست؟

امروزه سایت ها به صورت تک صفحه ای یا چند صفحه ای طراحی می شوند. ahrefs به دلیل طراحی ساده و راحت، ساخت سایت تک صفحه ای محبوبیت بیشتری در بین کاربران دارد. در سایت تک صفحه ای، تمام مطالب در یک صفحه به نمایش گذاشته می شود و برای دسترسی به بقیه بخش ها، باید روی نوار کنار یا بالای صفحه کلیک کرد. سایت های تک صفحه ای بیشتر برای معرفی افراد طراحی می شود و برای فروشگاه هایی که محصولات متنوعی دارند؛ مناسب نیست.  برای فروشگاه اینترنتی با تعداد محصول بالا باید از قالب فروشگاهی استفاده کنید که ژاکت تنوع زیادی از قالب های آماده فروشگاهی ارائه می کند. سایت های تک صفحه ای معمولاً برای مخاطبان جذاب تر هستند؛ زیرا می توانند در مدت  زمان کوتاهی مطلب موردنظر خود را پیدا کنند. ساخت سایت تک صفحه ای بسیار ساده است و تأثیرگذاری بیشتری دارد.

چطور یک سایت تک صفحه ای زیبا بسازیم؟

مزیت های سایت تک صفحه ای

سایت تک صفحه ای برای افرادی که تجربه زیادی در وب گردی ندارند؛ بسیار راحت و قابل فهم است. این افراد لازم نیست وقت زیادی را صرف پیدا کردن مطلب مورد نظر خود کنند.

در سایت های تک صفحه ای خبری از درهمی و شلوغی مطالب نیست و کاربران می توانند خیلی راحت و سریع به بخش های دیگر دسترسی پیدا کنند.

یکی از مزیت های سایت تک صفحه ای این است که به راحتی در گوشی موبایل با صفحه های کوچک باز می شود. به خاطر سادگی صفحه، استفاده از آن برای کاربران دستگاه های مختلف بسیار راحت است.

مخاطبان دوست دارند خیلی سریع مطلب موردنظر خود را پیدا کنند. سایت های تک صفحه به کاربران کمک می کند که در مدت زمان کوتاهی به مطالب دسترسی پیدا کنند.

تفاوت سایت تک صفحه ای و چند صفحه ای

سایت های چند صفحه ای دارای مطالب و محتویات بیشتری نسبت به سایت تک صفحه ای هستند. اگر قصد معرفی محصولات خود را دارید؛ مطمئنا ساخت سایت تک صفحه ای مناسب شما نیست. سایت های چند صفحه از بخش ها و دسته بندی بیشتری تشکیل می شوند. وب سایت های چند صفحه ای نیز اطلاعاتی مختلفی را به نمایش می گذارند اما همین اطلاعات در سایت تک صفحه ای در قسمت های مختلف قرار می گیرد.


چگونه یک وبسایت تک صفحه ای زیبا بسازیم؟

اگر قصد دارید برای کسب وکار خود، یک وب سایت تک صفحه ای بسازید ولی هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه ساخت سایت تک صفحه ای ندارید؛ پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. در این قسمت می خواهیم شما را با راهکارهای اصلی با طراحی وب سایت تک صفحه ای آشنا کنیم.


قبل از اینکه شروع به ساخت سایت تک صفحه ای کنید؛ باید ببینید وب سایت تک صفحه ای برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر. یکی از ویژگی های خوب وب سایت تک صفحه ای که باعث جذابیت آن در بین مخاطبان شده، طراحی جذاب است. هم چنین قراردادن هوشمندانه عکس و متن ها تأثیر بسیاری در جذب کاربر دارد. برای اینکه روند خواندن مطالب برای کاربرد کسل کننده نباشد؛ پیشنهاد می کنیم به جای اسکرول های طولانی، آنها را به صورت داستان های کوتاه در بخش های مختلف سایت قرار دهید.


سعی کنید از افکت های جذاب و زیبا برای اطلاعات صفحه خود استفاده کرده تا کاربر را ترغیب به خواندن تمام محتویات سایت نمایید. البته نباید در این کار زیاده روی کنید؛ زیرا ممکن است کاربر در صفحه شما گم شود و نتواند مطلب موردنظر خود را پیدا کند. بخش بندی وب سایت تک صفحه ای بسیار مهم است. توجه داشته باشید برای راهنمایی کاربر، بخش های درباره ما، راه های ارتباطی و آدرس و هر چیز دیگری را که در نظر گرفته اید؛ باید از لینک دهی استفاده کنید تا کاربر به بخش مورد نظر هدایت شود.  ساخت سایت تک صفحه ای زمان کمتری را از شما می گیرد و به دلیل محتوی کمتر، نیاز به رسیدگی کمتری دارد.


ولی قبل از اینکه شروع به طراحی سایت خود کنید؛ این سال را از خودتان بپرسید آیا وبسایت تک صفحه ای برای من مناسب است یا باید دنبال گزینه های دیگر باشم؟ سایت های تک صفحه ای مطمئناً برای معرفی یا فروش محصولات متعدد مناسب نیستند و بیشتر برای وب سایت های عکاسی، وب سایت های خدمات عروسی و وب سایت های همایش ها مورد استفاده قرار می گیرند.


بعد از اینکه کاملاً مطمئن شدید، سایت تک صفحه ای برای شما مناسب است؛ حالا وقت آن رسیده که ساخت سایت تک صفحه ای خود را شروع کنید. سایت تک صفحه ای به شما کمک می کند که نظارت دقیق تر بر محتوا و سایت خود داشته باشید و بتوانید بهتر آن را کنترل کنید. پیشنهاد می کنیم کاربر را با یک پیغام غافلگیر کنید و او را دعوت به خواندن مطالب کنید. استفاده از پیام های جذاب، مطمئناً کاربران را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد. بهتر است سایت خود را شلوغ نکنید و موارد اضافی را حتماً حذف نمایید. برای شروع کار بهتر است سایت شما شامل بخش اطلاعات تماس، معرفی خدمات و محصولات، نظر مشتریان، بخش سؤالات و گالری عکس باشد. هرچقدر سایت منظم تر باشد؛ برای کاربر جذاب تر است و بهتر می تواند خدمات شما را بشناسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.