مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

کپچا (CAPTCHA) چیست؟

ممکن میباشد اصطلاح کپچا (CAPTCHA) را تعجب آور و فنی بیابید، طراحی سایت در مشهد در واقع، این اصطلاح برای زمان وقتگیر بخشی از تجربیات روزمره شما در وب بوده میباشد. مطمئناً هنگام ساخت اکانت کاربری، ورود به سیستم، گذاشتن لحاظ، دانلود فولدر یا این که تهیه دوباره راز عبور در اکثری از وبسایت‌ها، بارها با تعدادی نوع کپچا مواجه گردیده‌اید.
گونه های متعدد کپچا معمولاً امتحانات یا این که آزمایش‌های آنلاین کوچکی می‌باشند رایاپارس که برای استعمال از وبسایت‌ها یا این که قابل انعطاف‌افزارها بایستی آن‌ها‌را کامل شدن کرد. ممکن میباشد تصور کنید کپچاها آزاردهنده و بی‌مفهوم میباشند ولی چنین وجود ندارد! آیا تا به هم اکنون درباره‌ی دلایلی که اکثر وب سایت‌ها هیبت کپچا را اکران میدهند کنجکاو گردیده‌اید؟ از یکسری نوع کپچا به کار گیری کرده‌اید؟
برای جواب بدین سوال ها، اذن دهید ایده مهم کپچا، اشکال متفاوت کپچا و همینطور مزایا و معایب آن را مرور کنیم.
کپچا (CAPTCHA) چیست؟
کپچا «CAPTCHA» مخفف عبارت Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart میباشد. به‌این مضمون‌ که آزمونی برای تشخیص کامپیوتر از بشر به طور خود کار‌وار برگزار میشود. ahrefs براین اساس کپچاها، ابزاری می‌باشند که با استعمال از بحران‌های که دربین یوزرها و بات‌ها ساخت و ساز می‌نمایند، تمایز آنها‌را معین می‌نمایند.
کپچاها گونه های مختلفی دارا هستند که به‌طور کلی به ۳ مجموعه تقسیم می شوند.
کپچاهای مطابق متن
کپچاهای بر اساس تصویر
کپچاهای بر طبق صوت
که بضاعت و توان شناسایی و کشف نشان‌های آنان برای ربات‌‌ها مشقت بار میباشد و در تحت به نظارت آن ها با یکدیگر خوا هیم پرداخت.
کپچاهای بر طبق متن
این کپچاها از لغت ها یا این که کلمات شناخته گردیده و ادغام‌ تصادفی حروف و اعداد استعمال می‌نمایند و همینطور در بعضا مواقع این تغییرات در بزرگی یا این که کوچکی حروف محسوس میباشد.
کپچای مطابق تصویر
کپچاهای بر طبق تصویر جایگزین کپچاهای مطابق متن میباشند. این کپچاها از ارکان گرافیکی قابل تشخیصی مانند: عکس حیوان ها، گونه های یا این که صحنه‌های مخصوصی به کار گیری میگردد. به‌طور معمول، کپچاهای مطابق تصویر از یوزرها می خواهد که تصاویری را تعیین نمایند که با یک قضیه مطابقت و همخوانی دارااست یا این که تصاویری را که مطلوب نیستند شناسایی نمایند.
کپچاهای بر پایه ی تصویر معمولاً برای بشر سهل‌خیس از تعبیروتفسیر کپچاهای مبتی بر متن میباشد، البته برای ربات‌ها، کپچاهای مبنی بر تصویر از تعبیر و تفسیر متن دشوارتر می‌باشند، چون این ابزارها هم به تشخیص تصویر و هم به طبقه‌بندی معنایی نیاز دارا‌هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.