مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

استاندارد های جهانی طراحی وب سایت


استاندارد های جهانی ساخت سایت
یک کدام از شغل های بسیار مهمی که هر طراح و اپلیکیشن نویس اینترنت بایستی طراحی سایت در مشهد به آن اعتنا داشته باشد، تست استاندارد بودن یک وب سایت میباشد. در واقع زمانی می‌گوییم یک برگه اینترنت براساس استاندارد بودن پباده سازی گردیده‌است، خواسته این میباشد که آن وب سایت یا این که برگه اینترنتی از لحاظ HTML و CSS وJavascript  استانداردهای جان دار را رعایت کرد‌ه باشد.
استانداردها به ما امداد میکنند تا مطمئن شویم که تمامی یوزرها به اطلاعاتی که تامین می کنیم دسترسی دارا هستند
که همواره بسط اینترنت را سریعتر و لذت بخشتر می نماید.

در‌این نوشته‌ی‌علمی با استاندارد های جهانی ساخت سایت آشنا خواهید شد.

ECMA
انجمن سازندگان اروپایی رایانه (ECMA) سازمانی میباشد که به طور رسمی در سال ۱۹۶۱ اساس گذاری گردیده تا نیازهای استاندارد سازی قالبهای رایانه برای مثال زبانهای نرم افزار نویسی و کدهای ورودی وخروجی را برآورده نماید. این سازمان در ژنو سوئیس در اطراف اداره مرکزی سازمان در میان المللی استانداردسازی (ISO) و کمیسیون علم ها الکترونیکی میان المللی (IEC) ساکن شد‌ه‌است. در سال ۱۹۹۴ بود که اسم این سازمان از ECMA به انجمن اروپایی برای استاندارد سازی داده ها و سیستمهای ارتباطی تغییر و تحول کرد.

وظیفه اساسی این سازمان توسعه استانداردها و گزارشهای فنی در موضوع داده ها و فناوری های ارتباطی میباشد. از اونجایی که‌این سازمان یک انجمن از شرکتهاست و خیر یک موسسه استانداردسازی قانونی ، اکثر اوقات با نهادها و موسسه های ملی یا این که دربین المللی همیاری میکند.  بیشتر از ۲۷۰ استاندارد ECMA و۷۰ گزارش فنی منتشر شد‌ه‌است.از این استانداردها ۸۵ آیتم تحت عنوان استاندارد فی مابین المللی به وسیله سازمان میان المللی استانداردسازی (ISO) پذیرفته گردیده اند.

• استانداردهای ECMA

ECMA Script یک لهجه نرم‌افزار نویسی استاندارد شد‌ه‌است که تا حد متعددی بر مبنای JavaScript از Netscape و JScript از Microsoft میباشد. وظیفه اساسی ECMA Script ، که یک لهجه بر اساس شیئی میباشد ، اداره اشیائی میباشد که در صفحه ها اینترنت بوسیله الگوی شیئی گواهی (DOM) معین گردیده اند. این شی ها می توانند اضافه گردیده، حذف گردیده، جابجا گردیده و یا این که از نگاه مختصات تغییر تحول نمایند. این به گسترش دهندگان اینترنت اذن می‌دهد آثاری مانند متن متحرک، کلیدهای گرافیکی و صفحاتی که مبنی بر ورودی کابر فارغ از نیاز به لود دوباره تغییر و تحول میکنند، تولید نمایند.

w3c
طراحان اینترنت مدام با ایراد سازش با مرورگرهای متعدد و یک دست سازی پروتکل ها و تکنولوژی های گزینه به کار گیری خویش روبرو میباشند. استاندارد w3c مخفف عبارت World Wide Web Consortium میباشد که به وسیله کانال جهانی اینترنت مصوب تا با رعایت کردن آن طراحان سایت شل خیس بتوانند فعالیت خویش را اعمال دهند و سازش با مرورگر ها معمولی خیس گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.