مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

چرا استانداردهای طراحی وبسایت مهم هستند؟


استارت ساخت استاندارد های اینترنت:
از سال 1989 تا به امروز دنیای اینترنت قسمت مهمی از معاش روزانه ما بوده میباشد. با وجود خیل عظیم اینترنت طراحی سایت در مشهد سایتهایی که به طور آنلاین ظواهر میشوند ، به‌سرعت پدیدار شد که نیاز به استاندارد وجود داراست. یک هیئت که  استاندارد سازی وبسایت ها را تحقیق کند و اعتقادوباور نتیجه ها می نماید که تمامی آن ها رهنمودهای خاصی را رعایت کرده اند.

در‌پی این فرمان ، گروه کنسرسیوم اینترنت جهانی (W3C) در سال 1994 با یک ماموریت اساسی تأسیس شد. مأموریت مهم آن ،رهبری کانال جهانی اینترنت با ساخت‌و‌ساز پروتکل ها و دستور کار هایی برای پرورش زمانبر بازه اینترنت میباشد. این استانداردها سازش فی مابین پباده سازی و کدی را که یک وبسایت ساخت‌و‌ساز می نماید ، چک می نمایند. درین مقاله همینطور بدین مسئله پرداخته میشود که چرا آنان برای وب سایت اینقدر اصلی می باشند.

اهمیت استاندارد های اینترنت :
نگهداری و حفظ سهل و آسان وب سایت:
این اساسی میباشد که طراحان و توسعه و گسترش دهندگان، اینترنت سایتهایی را با قابلیت و امکان محافظت سهل و آسان ساخت‌و‌ساز نمایند. تایپ کردن کد به روشی پاک و معنایی سبب باصرفه بودن آن می‌شود.

با وجود مرورگرهای مهم اینترنت که اینک از HTML5 پشتیبانی می نمایند ،عنصرها مستعمل در یک ورقه تارنما به عنوان مثال برچسب های تازه هدر ، فوتر و منوها ، را می اقتدار معمولی خیس توصیفی کرد.

این کد همینطور می بایست قابل ادراک باشد که به راحتی قابلیت دستکاری آن به وسیله بقیه طراحان یا این که بسط دهندگان آماده می گردد.

با به کار گیری از کد کامنت comment ، بقیه طراحان و بسط دهندگان می‌توانند ادراک نمایند که قسمت های خاصی از کد چه کاری اجرا می‌دهند ، و  به علاوه مستند کردن آنچه در هنگام مراجعه دوباره به کد در تاریخ آن‌گاه تاسیس شده است. قرار دادن کامنت همینطور قرائت کدها را آسانتر می نماید ، و ضمانت می نماید که موادتشکیل دهنده کدها در جای های درست بسته می گردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.