مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

انواع سیستم های مدیریت محتوا کد باز Open Source


در‌این قسمت یکسری مثال از شایسته ترین و پرطرفدارترین CMS های متن گشوده   طراحی سایت در مشهد  را معرفی خوا‌هیم کرد:

وردپرس WordPress


مشهورترین نامی که در‌این نوشته‌ی علمی می‌شنوید، همین وردپرس میباشد! سیستمی که بیش تر از ۶۰ میلیون از سایت‌های عالم با استعمال از آن پباده سازی گردیده‌اند. فکر‌میکنید این محبوبیت چه دلیلی داراست؟

WordPress در بالا کار خویش را تحت عنوان وب لاگ‌ساز ابتدا کرد و به گذر زمان عمل خویش را بسط اعطا کرد. تا جایی که امروز تحت عنوان دوستداشتنی‌ترین CMS جان دار شناخته گردیده و سهم ۴۰ درصدی را به خویش تخصیص داده میباشد. مثلا خصوصیت‌های مثبت این سیستم می‌اقتدار به مورد ها تحت اشاره نمود:

سرعت بالای نصب و فعال‌ساز‌ی
وسعت نادر
بدون پول بودن
داشتن پلاگین‌های مختلف
سازش و با صرفه بودن برای موتورهای جست‌وجو
کاربری سهل و آسان
در شرایطی که یک تارنما محتوامحور بلاگی یا این که خبری میخواهید، وردپرس شایسته ترین مورد برای شما میباشد.

در مواقعی مثل ساخت وب سایت برای دکان‌های وسیع آنلاین، بهتر میباشد از طریق‌های دیگر به کارگیری فرمائید. چون درین موردها می بایست پلاگین‌های مختلفی به فعالیت ببرید و همین منجر سنگین شدن وبسایت می‌گردد. این موضوع به نماید شدن سرعت لود و در غایت کاهش ترافیک وبسایت سبب گردد.

جوملا Joomla


CMS جوملا رقیبی توانا برای وردپرس میباشد که در سال ۲۰۰۱ معرفی شد. این سیستم هم برای وبسایت‌های محتوامحور و هم برای وبسایت‌های وسیع و فروشگاهی مطلوب میباشد. برخی از خصوصیت‌های این سیستم به شرح پایین میباشند:

سرعت بالای نصب و فعال‌ساز‌ی
بدون‌پول بودن
داشتن بیشتراز ۶۰۰۰ پلاگین
جوملا برای همگی اشکال کسب‌وکارهای آنلاین کوچک و عظیم مطلوب میباشد. با این درحال حاضر، رابط کاربری پیچیده، به کار گیری از آن را برای اشخاص تازه کار دشوار می‌نماید.

دروپال Drupal


این سیستم یوزرها کمتری داراست البته توانسته میباشد دقت طراحان فن‌ای را به خویش جلب نماید. می گویم طراحان فن‌ای زیرا قالب‌های فراهم آن معدود می‌باشند. توسعه و گسترش دادن قالب تازه نیز کاری تخصصی میباشد و نیاز به مهارت‌های اپلیکیشن‌نویسی داراست. این سیستم برای پباده سازی و تولید پرتال‌های خبری، وبسایت‌های آپلود و دانلود، وبسایت‌های کمپانی‌های وسیع و … کاربرد دارااست.

بیشتر بخوانید :  پباده سازی رابط کاربری یا این که UI چه چیزی است ؟
مهم ترین خصوصیت‌های دروپال به شرح پایین میباشند:

سرعت خوب
بسط‌پذیری عالی
امنیت بالا
پشتیبانی حاذق
به کارگیری از این سیستم به اشخاص مبتدی و تازه کار پیشنهاد نمی شود البته رشته‌ای‌ها می توانند با استعمال از آن وب سایت‌های توانمند و امنی پباده سازی نمایند.

پی اچ پی نیوک PHP nuke


پی اچ پی نیوک یکی گونه های سیستم های مدیر محتوا دیرین میباشد. پیش از وردپرس و جوملا استعمال از آن اشاعه بیشتری داشت. آپ تو دیت رسانی‌های نیوک در سال‌های اخیر معدود بوده میباشد و مشکلاتی نیز درباره ی امنیت و سرعت آن مطرح میباشد. می‌قدرت اظهار‌کرد این سیستم رقابت را در مقابل CMS های جدیدتر واگذار نموده است. به همین استدلال یوزرها آن نسبت به پیشین بسیار کمتر گردیده‌اند.

برخی از خصوصیت‌ها و تجهیزات پی اچ پی نیوک به شرح تحت میباشند:

نصب و فعال سازی بدون‌پول
قابلیت و امکان در دست گرفتن و آنالیز بدون نقص بر اعضای تارنما
قابلیت و امکان مشاهده آمارهای لحظه‌ای برای کلیه صفحه های
قابلیت و امکان دسته‌بندی و لینک و پیوند‌ها و رئیس آن ها
قابلیت برگزاری سریع و سهل وآسان نظرسنجی
مجنتو Magento


مجنتو یک سیستم دکان‌ساز بدون پول و یکی گونه های سیستم های مدیر محتوا میباشد که مغازه‌های آنلاین بخش اعظمی در سراسر دنیا از آن به کارگیری می‌نمایند. خصوصیت‌های پایین سبب ساز گردیده‌اند مجنتو به تعیین اولیه بخش اعظمی از کسب‌وکارهای اینترنتی تبدیل گردد:

مجنتو پاسخگوی نیاز مغازه‌های وسیع نیز می باشد و عملیات فروش پیچیده را نیز قادر است اجرا نماید.
این سیستم انعطاف‌پذیری بالایی داراست و به راحتی میتوانید آن را فردی‌سازی نمایید.
سرعت بارگذاری صفحه های در مجنتو بالا میباشد.
مجنتو برای موتورهای جست‌وجو باصرفه شده‌است.
پرستاشاپ PrestaShop


پرستاشاپ نیز یکی‌از دیگر از اشکال سیستم های رئیس محتوا میباشد که به دکان‌ساز به شهرت رسیده است. مغازه‌های کوچک و گسترده بخش اعظمی در سراسر دنیا از این سیستم استعمال می‌نمایند. مثلا خصوصیت‌های پرستاشاپ می‌قدرت به مورد ها تحت اشاره نمود:

نصب و فعال سازی سریع و بدون‌پول
سازش با دکان‌های چندزبانه
سازش با واحدهای مبلغی گوناگون
پنل مدیر حاذق
انعطاف‌پذیری و توسعه و گسترش‌پذیری بالا
سیستم حسابداری، انبارداری و مدیر مشتریان
ساختار با صرفه برای موتورهای جست‌وجو
اپن کارت OpenCart


اپن کارت نیز یک کدام از دیگر از اشکال سیستم های مدیر محتوا میباشد که به طور منحصر به فرد برای مغازه‌های آنلاین پباده سازی شده‌است. موردها تحت را می‌اقتدار تحت عنوان خصوصیت‌های این سیستم مطرح کرد:

پلاگین‌های مختلف
پشتیبانی و انجمن توانمند
پنل مدیر معمولی و تروتمیز
بیشتر بخوانید :  تارنما ماهر
گونه های سیستم های مدیر محتوا را با هم محاسبه کردیم. چنان که مشاهده کردید سیستم وردپرس کاربری سهل‌خیس و تجهیزات بیشتری نسبت به بقیه رقبای خویش داراست. تصمیم در زمینه ی به کارگیری از CMS و گزینش نوع آن، به مسائل بخش اعظمی بستگی دارااست. مسائلی مانند نوع کسب‌وکار، تعداد یوزرها، تجهیزات مایحتاج و … . بهتر میباشد پیش از مبادرت به ساخت وب سایت از مشاوران کارشناس امداد بگیرید. بنابراین بعداز مدتی بدون چاره به بده بستان سیستم یا این که پباده سازی دوباره نخواهید شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.