مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

آیا جاوا امنیت سیستم شما را به خطر می‌اندازد؟


آری؛ ممکن میباشد جاوا امنیت سیستم شمارا به خطر بیاندازد. چیزی  طراحی سایت در مشهد که صدای خیلی از یوزرها و کارشناسان امنیت را درآورده، وجود حفره‌های امنیتی در افزونۀ مرورگر جاوا میباشد. به عبارت دیگر، این اپ‌های جاوا نیستند که ایراد امنیت دارا‌هستند، بلکه پلاگین مرورگر اینترنت میباشد که ممکن میباشد عمل دستتان بدهد.

کارشناسان کمپانی کسپراسکای (آنتی ویروس دارای اسم و رسم) طبق تحقیقاتی که داشتند، اپلت‌های مرورگر جاوا را مسئول نیمی از حمله ها هکرها در سال 90 اعلام کرده‌اند. حفره‌های امنیتی جانور در جاوا اذن نفوذ بدافزارها و سرقت کلمه ها عبور یا این که داده ها فردی را به کلاهبرداران اینترنتی میدهد؛ برای همین هم بخش اعظمی از کارشناسان سفارش می‌نمایند که پلاگین جاوا را در مرورگر خویش غیر فعال فرمائید.

ولی ناگفته نماند که کمپانی گوگل یکسری سالی میباشد که پشتیبانی از اپلت‌های جاوا را در مرورگرهای کروم (از ورژن 45 به آنگاه) خویش متوقف نموده است.

دقت: تکنولوژی جدیدی که‌این ایام تحت عنوان جایگزین جاوا از آن مذکور می شود، .NET میباشد.

فرق میان جاوا و جاوا اسکریپت در چه است؟
جاوا یک لهجه اپلیکیشن‌نویسی شی گرا میباشد ولی جاوا اسکریپت، یک گویش اسکریپت‌نویسی میباشد. در‌حالتی که یادتان در به عبارتی مقالۀ « جاوا اسکریپ چه چیزی است؟ » گفتیم یکی دلایلی که اسم جاوا اسکریپت را برای این گویش گزینش کرده‌اند این میباشد که در آن دوران جاوا زبانی شناخته گردیده و دوست داستنی بود؛ برای همین تامل کردند که در شرایطی که از این محبوبیت به کار گیری نمایند و اسم جاوا اسکریپت را برای آن گویش تعیین نمایند، این گویش سریع‌خیس جا افتاده و شناخته میشود.

پس فیض میگیرم جاوا و جاوا اسکریپت هیچ ربطی به هم ندارند!



از سایر تفاوت‌های جاوا و جاوا اسکریپت می‌اقتدار به‌این اشاره نمود که جاوا اسکریپت هیچ اپلت یا این که نرم‌افزار مستقلی ساخت‌و‌ساز نمی‌نماید، بلکه به کدهای HTML می‌پیوندد و کارهایی مثل تولید انمیشین در شیت اینترنت را انجام می دهد. با جاوا میشود اپ‌هایی تولید که در مرورگر یا این که یک ماشین مجازی (Virtual Machine) اجرا شوند، ولی با جاوا اسکریپ نمیشود اپلیکیشن ساخت‌و‌ساز؛ کدهای جاوا اسکریپت فارغ از کامپایل در مرورگر اجرا می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.