مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

اصطلاحات توییتری

طراحی سایت در مشهد توییتر نیز مانند گونه های شبکه های مردمی دیگر شامل کاربران متفاوت با سلایق متفاوت است. از طنز نویس گرفته تا افرادی که شبانه روز در در حال حاضر گذاشتن توییت های سیاسی و مدنی می باشند را می‌توانید در توییتر پیدا نمایید.

اما مسئله ای که جمعاًَ فضای توییتر ثابت و غیر قابل تغییر و تحول است؛ احترام به قانون کپی رایت است. نسبتاً همه ی کاربرانی که در توییتر درگیر توییت گذاری می‌باشند از اتومات خود برای توییت هایشان استفاده می‌نمایند و برخلاف گونه های شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام و تلگرام به شدت با متخلفین قانون اسکن رایت برخورد می‌گردد. علاوه بر اینکه خود این افراد توسط سایر کاربران توییتر به شدت طرد میگردند؛ توییتر نیز قابلیتی را ساخت کرده است تا با ریپورت کسانی که به نسخه برداری کاری توییت سایرافراد مشغولند، حساب کاربری آن ها را به شرایط تعلیق در بیاورد.

در این در بین اشخاصی هم میباشند که قلم نه نداشته البته به قانون نسخه برداری رایت احترام می گذارند. آنها از طریق ریتوییتِ سایر توییت ها، مطالب مورد عشق و علاقه شان را با فالوور هایشان به اشتراک می‌گذارند.

بایدها و نبایدها در توییتر


اصطلاحات توییتری


اینکه می بایست در فضای توییتر چه‌گونه رفتار نمائید موضوعی مفصل می باشد و خودتان باید با کسب تجربه در‌این حریم روش اخلاق در توییتر را فرا بگیرید. البته برای راحت تر شدن کار شما به چندین نکته ی کلیدی اشاره خواهیم کرد:

۱-کارکتر سازی نمایید
در شرایطی که می‌خواهید از شخصیت حقیقی خود در توییتر به کارگیری نمایید که هیچ ولی چنانچه دوست دارید مجازی باقی بمانید همت نمائید کاراکتر مختص خود را در توییتر بسازید. کارکتری که بازتاب دهنده ی شخصیت شما در فضای حقیقی وواقعی است. این کار امداد می نماید افراد هم تفکر و هم ذوق و سلیقه ی خود را در توییتر پیدا کنید.

۲-صبور باشید
خیلی از افراد به امید جذب فالوور زیاد وارد توییتر شده و می خواهند به اصطلاح “شاخ توییتر” شوند. ولی این هدفی نیست که توییتر آن را دنبال کند. بالطبع در صدر شما با تعداد کمی از افراد ارتباط خواهید داشت. در‌صورتی‌که کاراکتری که می سازید باب طبع جامعه ی هدف شما باشد تعداد دنبال کنندگان شما به سرعت ارتقا خواهد یافت. در غیر این چهره از طریق خط مش های میانبر به‌دنبال جذب فالوور نباشید. زیرا ممکن می باشد به همان سرعت که فالوور هایتان رویش میکنند؛ با یک اشتباه به همان سرعت نیز ریزش کنند.

۳-عملکرد فرمائید تعامل داشته باشید
حتی در حالتی که فردی درونگرا می‌باشید به هیچ عنوان منفعل نباشید. توییتر جای افراد منفعل نیست زیرا کاربران به امید همین تعامل با بشر های مختلف است که هر روز وارد حساب توییتر میگردند.

۴-سعی نمایید استاندارد خود را معین نمائید
معمولاً در توییتر، توییت های بی مضمون‌ مانند “امروز نهار قورمه سبزی خوردم” یا “امروز می خوام برم آرایشگاه” طرفدار ندارند. کاربران طولانی تر پیرو توییت هایی کیفیت خوب محتوایی بالا می باشند. به همین منظور باید برای توییت های خود یک استاندارد معین را تعیین نمایید و هیچگاه از آن استاندارد پایین تر نیایید.

۵-صرفاً ری توییتر نباشید
کاربران افرادی که همواره توییت سایر افراد را به اشتراک بگذارند و چیزی از خودشان ارائه ندهند را دنبال نخواهند کرد. به همین برهان تلاش کنید تا حد قابلیت توییتی از خودتان منتشر فرمائید. اولش سخت است البته زمانی با واکنش مثبت دنبال کنندگانتان روبرو شوید به این عمل عشق و علاقه مند خواهید شد.

تعدادی اصطلاح کاربردی در توییترتوییتر نیز مانند بعضا از گونه های شبکه‌های‌عمومی زبان خاص خودش را دارااست. در صورتی از تازه وارد های توییتر باشید ممکن می باشد برخی از سخن های توییت کنندگان را نفهمید. به همین خیال بهتر است چندین اصطلاح کاربردی را خیال و خاطر بگیرید.

فِیو: فِیو همان خلاصه شده ی عبارت فِیوریت است که در قدیم زمانی که می خواستید توییت یک نفر را لایک کنید از این اصطلاح استعمال می شد. امروزه اسم این اصطلاح به لایک تبدیل شده است اما باز هم همان فعالیت را باید انجام دهید. یعنی بر روی نشان قلب در تحت هر پست کلیک کنید.

توییت هوایی: توییت هوایی به توییتی گفته می شود که وقتی میخواهید با توییت خود فردی را فارغ از منشن کردن مورد خطاب قرار دهید آن را منتشر می کنید.

ضد هوایی: توییتی می باشد که در جواب همان توییت هوایی منتشر میگردد.

کوت: کوت یا Quote در واقع ری توییتی است که در آن شخص ریتوییت کننده لحاظ خود را نیز بیان می‌نماید. البته توییتر اکنون اسم این قابلیت را به Retweet with Comment تغییر و تحول داده است.

تِرِند: هنگامی عده ای می خواهند یک آیتم یگانه را در توییتر داغ کنند بایستی آن را تبدیل به یک تِرِند کنند. موضوعی که بتواند در توییتر ترند جهانی شود؛ گزینه توجه بسیاری از خبرگزاری های سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.

طوفان توییتری: زمانی می خواهید یک زمینه را تبدیل به ترند نمایید بایستی طوفان توییتری ساخت فرمائید. طوفان توییتری به این معنی می باشد که عده ای درخصوص یک آیتم مشخص شروع به نشر توییت و ریتوییت مینمایند. البته برای اینکه یک آیتم بتواند در سطح جهانی به ترند تبدیل شود می بایست یک طوفان بسیار حاذق به راه و روش بیاندازید.

در آخر می توان ذکر کرد که توییتر برای کسانی که دوست دارا هستند افکار و دیدگاه ها خود را پیرامون مسائل بیان کنند؛ قادر است یکی از درگیر کننده ترین انواع شبکه‌های‌اجتماعی باشد. ولی در صورتی طولانی تر به دنبال گونه های مزاح و محتوای بصری می باشید به شما این شبکه ی اجتماعی را توصیه نمی‌‌کنیم.

ساختار نقشه وب سایت و دسته بندی منطقی و منسجم

طراحی سایت در مشهد 


نقشه تارنما یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی دربین سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد نمائید تا موتورهای جستجو از تمامی صفحات موجود در سایت شما مطلع شوند. توصیه اینکه تمام بخشهای وب سایت باید طبقه بندی شده و به طور پایین شاخه ای تهیه گردد. مشخص بودن سیاست کلی تارنما و نیز هدف گذاری صحیح برای آن لازمه تدوین یک نقشه وب سایت منطقی می باشد.


تدوین نقشه وب سایت، مثل نقشه یک ساختمان، اولین مرحله از طراحی و اجرای یک وبسایت می باشد، و با یک نقشه سلسله مراتبی و معین عمل طراحی و برنامه نویسی سیستم مدیریت وب سایت بسیار شل تر می‌شود.

بخشهای اصلی سایت باید از تمام صفحه ها وب سایت و از طریق منوی اصلی در دسترس باشد. و جایگاه محتوای سایدبارها در نقشه مشخص و معلوم باشد.


مطابقت با نیاز بازدیدکنندگان

بسیار لازم است که تارنما را مطابق با بازدید کنندگان خود باصرفه فرمائید. نادرست دیگری که اکثری از طراحان باسابقه نیز مرتکب آن می گردند، عدم تطابق سایت با میانگین امکانات مخاطبان می باشد. مساله ای که صرفا با به کار گیری از تجربه و نتایج آمارگیرها و احتساب آن ها می توان اطلاعات درست را دریافت.مثلا رزولوشن مانیتور, میانگین سرعت اینترنت, مرورگرها و ورژنهای مورد به کارگیری آن مواردی میباشند که میتوانید با اعتنا در آن ها سایتی مناسب کاربران خود داشته باشید.

حمایت‌ها و محافظت‌های فنی وبسایت

همیشه کارایی نمایید خود را در کنار مخاطب خود ملاحظه کنید . موقتا، خریداران الکترونیکی از خدمات حمایتی فنی کمتری برخوردارند و درین بخش، سایتهایی که تجربه، اقتدار و کارکنان خود را خوب به معرض نمایش بگذارند و در عین اکنون، سیاست‌های خدمات فنی خود را به آدرس مشتریان ارسال کنند، پیروزی بیشتری خواهند داشت.


سازگاری کامل و خوب با تلفن همراه و تبلت

در طراحی سایت مد نظر داشته باشید که موبایل های هوشمند و تبلت ها سهم زیادی را در ترافیک وب ها دارند و از آنجایی که قیمت گوشی های گوشی مدام ارزانتر میشود تعداد اشخاصی که از این دستگاه ها استفاده می کنند در درحال حاضر ارتقا می باشد. موقتا 70% کارها کاسه یک ساعت از طریق تارنما هایی که برای موبایل طراحی شده اند انجام می‌گردد


ساختار نقشه وب سایت و دسته بندی منطقی و منسجم

طراحی سایت در مشهد 


نقشه تارنما یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی دربین سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد نمائید تا موتورهای جستجو از تمامی صفحات موجود در سایت شما مطلع شوند. توصیه اینکه تمام بخشهای وب سایت باید طبقه بندی شده و به طور پایین شاخه ای تهیه گردد. مشخص بودن سیاست کلی تارنما و نیز هدف گذاری صحیح برای آن لازمه تدوین یک نقشه وب سایت منطقی می باشد.


تدوین نقشه وب سایت، مثل نقشه یک ساختمان، اولین مرحله از طراحی و اجرای یک وبسایت می باشد، و با یک نقشه سلسله مراتبی و معین عمل طراحی و برنامه نویسی سیستم مدیریت وب سایت بسیار شل تر می‌شود.

بخشهای اصلی سایت باید از تمام صفحه ها وب سایت و از طریق منوی اصلی در دسترس باشد. و جایگاه محتوای سایدبارها در نقشه مشخص و معلوم باشد.


مطابقت با نیاز بازدیدکنندگان

بسیار لازم است که تارنما را مطابق با بازدید کنندگان خود باصرفه فرمائید. نادرست دیگری که اکثری از طراحان باسابقه نیز مرتکب آن می گردند، عدم تطابق سایت با میانگین امکانات مخاطبان می باشد. مساله ای که صرفا با به کار گیری از تجربه و نتایج آمارگیرها و احتساب آن ها می توان اطلاعات درست را دریافت.مثلا رزولوشن مانیتور, میانگین سرعت اینترنت, مرورگرها و ورژنهای مورد به کارگیری آن مواردی میباشند که میتوانید با اعتنا در آن ها سایتی مناسب کاربران خود داشته باشید.

حمایت‌ها و محافظت‌های فنی وبسایت

همیشه کارایی نمایید خود را در کنار مخاطب خود ملاحظه کنید . موقتا، خریداران الکترونیکی از خدمات حمایتی فنی کمتری برخوردارند و درین بخش، سایتهایی که تجربه، اقتدار و کارکنان خود را خوب به معرض نمایش بگذارند و در عین اکنون، سیاست‌های خدمات فنی خود را به آدرس مشتریان ارسال کنند، پیروزی بیشتری خواهند داشت.


سازگاری کامل و خوب با تلفن همراه و تبلت

در طراحی سایت مد نظر داشته باشید که موبایل های هوشمند و تبلت ها سهم زیادی را در ترافیک وب ها دارند و از آنجایی که قیمت گوشی های گوشی مدام ارزانتر میشود تعداد اشخاصی که از این دستگاه ها استفاده می کنند در درحال حاضر ارتقا می باشد. موقتا 70% کارها کاسه یک ساعت از طریق تارنما هایی که برای موبایل طراحی شده اند انجام می‌گردد


طراحی ریسپانسیو چه میباشد

طراحی سایت در مشهد اینک نسبتاً کلیه صاحبان وبسایت خواستار داشتن ورژن موبایل وب سایت خویش نیز می‌باشند. این به این مضمون‌ میباشد که بایستی تمام رزولوشن‌ها را لیست کرده و برای هریک ورژن‌ای اختصاصی زده شود تا سایت در آن دستگاه به صحت نمایش داده شود، ولی ایا با توجه به طیف وسیع و تنوع دستگاه‌های قابل حمل، اعم از موبایل موبایل، تبلت‌ها و ... این کار منطقی است؟ بی تردید خیر.
ایجاد سایت در مشهد
طراحی اینترنت واکنشگرا به منظور تطبیق سایت و نمایش صحیح عنصرها آن (تصاویر، بلاک‌ها و ...) با توجه به سایز کاغذ نمایش دستگاه کاربر بازدید کننده بوجود آمده می‌باشد. در‌این تکنیک موادتشکیل دهنده و بلاک‌های جان دار در برگه قابلیت و امکان تطبیق بر طبق سایز نمایش را دارند، به عنوان مثال ورقه‌ای را در حیث بگیرید که در هنگام تماشا به وسیله کامپیوتر شخصی دارای 4 ردیف می باشد، در‌حالتی که همین کاغذ را با به کارگیری از تبلت گشوده کنید، ممکن می باشد به جای 4 ردیف 3 یا 2 ردیف مشاهده کنید و در گوشی گوشی 1 ردیف. در واقع ردیف‌های دیگر در هنگام ضرورت تبدیل به ردیف می شوند.


به عنوان مثال:

طراحی ریسپانسیو چه می باشد
درین گونه طراحی نسبتاً تمام اجزای صفحه وبسایت، اعم از ردیف بندی، اندازه فونت، منوها، تصاویر بسته به سایز کاغذ نمایش ممکن میباشد در گیر تغییر‌و تحول و یا جابجایی شوند. این طراحی اینک به طور یک استاندارد در آمده است و سایتی که ازین سیرتکامل طراحی فایده جنگ قابلیت و امکان موفقیت بسیار کمتری خواهد شد، حتی در‌حالتی که دارای اپلیکیشن موبایل اختصاصی باشد.


از آنجایی که تولید سایت ریسپانسیو علاوه بر مهیا آوردن تجربه‌ای دلپذیر برای کابران یکی از پارامترهای اصلی بهینه سازی نیز می‌باشد، لذا ما نیز این سیرتکامل طراحی را در باب کار خویش قرار داده تا در رسیدن شما به انگیزه پیش نیازها را فراهم آوریم. می توانید از مثال کارهای واکنشگرا دیدن فرمایید.

BREADCRUMBS یا نشانگر صفحات به چه معناست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

طراحی سایت در مشهد اصطلاح breadcrumb از ماجرا افسانه ها نسل و گرتل آمده میباشد که در آن شخصیت های اصلی برای گم نکردن راه و روش خویش تا بازگشت به منزل دنباله ای از خرده های نان را پشت رمز خویش ریختند تا شیوه بازگشت خویش را به صحت بتوانند پیدا نمایند.


با الهام از این قصه بردکرامب یا این که نشانگر صفحه های یا این که مسیر راهنما که بخشی از پباده سازی رابط کاربری UI) User Interface) میباشد در هنگام ساخت وب سایت به تارنما ها بیشتر شد و به استفاده کننده این قابلیت را اعطا کرد که با هر کلیک، به دایرکتوری موردنظر هدایت شوند. افزودن این امکان به وب سایت در seo وبسایت تاثیر به سزایی دارااست.


همان طور که در قصه آمده میباشد، بازدیدکنندگان می بایست حالت خویش را در ساختار سلسله مراتبی وب سایت ببینند تا بتوانند به سطح بالاتری در سلسله مراتب مرورگر دستیابی پیدا نمایند.


نشانگر صفحه ها تحت عنوان یک ابزار بصری اثرگذار کار میکند که نشان دهنده محل استفاده کننده در سلسله مراتب وبسایت میباشد. این خصوصیت منجر میشود ناوبری Breadcrumbs یک مرجع عالی داده ها متنی برای یوزرها باشد و به آنان یاری دهد تا بتوانند به سوال ها تحت جواب دهند.


اینجانب کجا هستم؟ Breadcrumbs بازدیدکنندگان را از مکان خویش در هنگام بازدید از وب سایت باخبر می کند.


کجا می‌توانم بروم؟ پیکان ها امکان یافت کردن مناطق و صفحه های تارنما را ارتقاء می دهند.


آیا می بایست به آنجا بروم؟ Breadcrumbs قادر است یوزرها را تشویق به بازدید از سایر صفحه ها کند (به عنوان مثال بازدید کننده یک وبسایت فروشگاهی ممکن میباشد روی یک کاغذ جنس فرود بیاید که مال مطلوب نباشد البته بازدید کننده ممکن میباشد مایل به مشاهده بقیه تولیدها از به عبارتی جور باشد). این، به تازه بخود، می‌تواند موجب ارتقاء user friendly بودن وب سایت شود.


کاهش تعداد اقدامات

از نظر امکان به کار گیری توکل های نان قادر است تعداد اقداماتی را که یک بازدید کننده وب سایت بایستی چهت نیل انگیزه خویش انجام می دهد را، کاهش می‌دهد چون به جای استعمال همیشه از دکمه «برگشت» مرورگر یا این که کاغذ در آغاز تارنما، برای رجوع به ورقه ی اصلی بازدید کنندگان میتوانند از خرده نان ها چهت نیل به انگیزه خویش به کار گیری نمایند.


این قابلیت و امکان منجر غم یوزرها نمی‌شود.


پس از افزودن این امکان شاید جمعی از یوزرها از آن به کارگیری نکنند یا این که این قابلیت و امکان را نادیده بگیرند ولی خیر آنکه استعمال نکنند، 


هیچوقت مسیر خرده نان ها را ناسازگار با گوشه و کنار کاربری قلمداد نمی کنند و تاثیر منفی بر روی User Interface وبسایت ندارد چون صرفا فضای مقداری را اشغال می کند و توشه محتوایی مازاد را به تارنما وارد نمیکند.


چه وقت بایستی از Breadcrumbs استعمال نمایید؟


یک منش عالی برای گزینش اینکه آیا یک وب سایت قادر است از nautical navigation استعمال نماید یا این که خیر، تولید یک نقشه وب سایت یا این که یک نمودار میباشد که ساختار ناوبری وب سایت را نشان میدهد، و آن گاه تجزیه و نظارت میکند که آیا خرده های نان به استفاده کننده قابلبت تکان در میان مدل ها را می دهد یا این که نه؟


چون در صورتیکه میتوان از خرده های نان برای نشان دادن مسیر به استفاده کننده به کار گرفت که ساختار سلسله مراتبی میان مدل ها به صدق رعایت گردیده باشد در غیر این چهره قابلیت فراخوانی به جور قبل وجود نخواهد داشت.


اشکال Breadcrumbs

Breadcrumbs میتواند مبنی بر: مکان، مسیر و خصوصیت اکران داده شود.


مبتنی بر شرایط مکانی

بردکرمب بر پایه ی مکان


رایج‌ترین دسته بردکرامب‌ها می‌باشند که سلسله مراتب و ساختار صفحه ها را نشان می دهند. این پیکان ها به بازدیدکنندگان به ادراک و جنبش سلسله مراتب تارنما شما، که دارنده سطح های متعدد (معمولا بیشتراز دو سطح) یاری مینماید.


برکرمب


در نمونه پایین از تارنما BestBuy هر پیوند متنی برای یک کاغذ میباشد که یک سطح فراتر از سمت راست آن میباشد.


Breadcrumbs بر طبق مسیر

برکرمب مسیر


Breadcrumbs مبنی بر مسیر کل مسافرت طی گردیده بوسیله استفاده کننده چهت نیل به یک برگه مختص میباشد. این گونه پیوند ها طور پویا ایجاد میگردد.


این دسته مسیری را که استفاده کننده طی میکند، به وی نشان می دهد؛ یعنی استفاده کننده متوجه می گردد که در وب سایت از چه مسیرهایی تکان نموده است. شاید مسیر راهنمای صفحه های از نگاه برخی خیلی ضروری به لحاظ نرسد، زیرا دکمه رجوع و برگشت مرورگر، این فعالیت را برای استفاده کننده انجام می دهد ولی در هر حالا، موثر مسیر راهنمای صفحه های، از امتیازات اینترنت‌وب سایت به حساب می‌آید.


Breadcrumbs بر حسب خصوصیت

بردکرمپ توصیفی


صد رد صد برای شما اتفاق افتاده میباشد که وارد وبسایت‌های فروشگاهی می شوید و در پی محصولی خاصی به عنوان مثال شلوار می‌گردید


هنگامی که وارد طبقه بندی فرآورده می شوید، ممکن میباشد نیاز داشته باشید که رنگ و سایز لباستان را نیز گزینش نمائید. در اینجا بردکرامب‌های رنگ و اندازه، بر طبق صفت می‌باشند.