مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

کدام ابزار تست سرعت سایت بهتر و دقیق‌تر است؟

 طراحی سایت در مشهد  یک‌سری نکته قابل توجه در بازبینی سرعت وب سایت موجود است که گذشته از استعمال از هر ابزاری می بایست بدانید.


در شرایطی‌که شما با وب پرسرعت و با باکیفیت یک تارنما سنگین و پرحجم را گشوده نمائید، شاید لود بی نقص آن صرفا یک ثانیه ارتفاع بکشد. البته کاربری که به هر دلیلی با وب ضعیف و معدود سرعت بخواهد همین تارنما را گشوده نماید شاید ۳۰ ثانیه چشم به راه بماند. این نکته را هم در لحاظ بگیرید که عواملی مثل اختلالات کانال وب ‌قادر است این تجربه را بدتر هم بکند.


نکته حائض اهمیت بعدی، آزمایش کردن کل صفحه های وب سایت میباشد. در‌حالتی که یک کاغذ (مثل صفحۀ اصلی وب سایت) خیلی سریع میباشد نباید معیاری برای کل وب سایت باشد. کل صفحه های یا این که مراحلی که استفاده کننده دنبال می نماید می بایست سریع باشد خیر تنها یک برگه.


پس برای آزمایش سرعت وبسایت می بایست ۳ شیوه منقطع را در لحاظ بگیرید:


یک آزمایش با رایانه و اتصال وب خودتان

آزمایش با یک سرور (رایانه‌ای که مشقت بار‌افزار قدرتمندی داراست و مدام به وب با پهنای باند بالا وصل میباشد)

آزمایش معدل سرعت تارنما از جمعیت بزرگی از یوزرها

در هر مورد از این وضعیت‌ها قابلیت و امکان داراست نتیجه ها متفاوتی به دست آورید، البته در غایت معدل سرعت و تجربه یوزرها از تارنما شما مهم میباشد؛ یعنی به عبارتی تستی که PSI انجام می دهد.


حق تقدم اولیه بایستی با گزارش می دانی PSI و گزارش Core web vitals در سرچ کنسول باشد زیرا گوگل هم برای سنجش سرعت و تجربه کاربری وبسایت به عبارتی را در حیث میگیرد و در درجه‌بندی وبسایت‌ها تأثیر می دهد. در حالتی‌که بتوانید سایت خویش را برای این آزمایش با صرفه‌سازی فرمایید مطمئن باشید در آزمایش با بقیه ابزارها هم حاصل نیکی میگیرید.


حق تقدم دوم با آزمایش‌هایی میباشد که با سرور انجام می گردد. می توانید این آزمایش‌ها را در برهه زمانی‌های هنگامی متعدد تکرار فرمایید. بخشی از گزارش جی تی متریکس (Gtmetrix) بر طبق همین طرز میباشد. سروری را هم که میخواهید آزمایش از آن صورت پذیرد را خودتان گزینش میکنید و حتی میتواند سرعت وب ذیل را مشابه‌سازی نماید.


حق تقدم انتها هم با آزمایش‌هایی میباشد که به وسیله رایانه و اتصال وب خودتان انجام میشود. این آزمایش‌ها برای جستن عواملی که سبب کندی تارنما گردیده‌اند موثر میباشد، البته فیض مدام صحیح وجود ندارد. آزمایش‌هایی که با ابزار Google Lighthouse انجام می‌گردد از این نحوه میباشد.


خب حال که میدانیم چطور می بایست سرعت وب سایت را آزمایش کنیم ببینیم از این گزارش‌ها چه چیزی دستگیرمان میگردد. از همین گزارش‌ها می‌‌خوا هیم بدانیم نقص‌ کجاست و به عبارتی را برطرف کنیم.


سرعت وب سایت (Site speed) چه می‌باشد؟

هنگامی میگوییم سرعت وبسایت منظورمان سرعت بار گذاری و سرعت وصال استفاده کننده به هدفش میباشد. به عنوان مثالً در صورتی برگه اصلی وبسایت خیلی سریع گشوده شود البته لود بی نقص برگه آلبوم تولیدات ۱۰ ثانیه ارتفاع بکشد یعنی وب سایت شما به صورت کلی سریع وجود ندارد. سرعت هر ورقه (Page speed) متعلق به موادسازنده جانور در آن مثل تصاویر، افکت‌ها، داده ها ما یحتاج برای پردازش و ... بستگی داراست. ولی هنگامی در رابطه سرعت کل تارنما حرف می کنیم عواملی مثل سرور صاحبخانه و کش (Cache) مطرح می گردد.


پس کلاً سرعت وب سایت مفهومی جامع‌خیس دارااست. هنگامی استفاده کننده نشانی تارنما شمارا در مرورگر خویش وارد می‌نماید و بعداز بازدید چندین کاغذ، به صفحۀ خرید (انگیزه) منتقل میشود، طولانی تر سرعت وب سایت را لمس میکند.


چرا سرعت وب سایت مهم میباشد؟

در شرایط کلی دو برهان برای اهمیت سرعت تارنما داریم:


بهینه سازی (بهینه سازی)

تجربه یوزرها 



تاثیر سرعت تارنما در seo

سرعت وبسایت از دو جنبه روی سئوی وب سایت تاثیر می گذارد.


چه‌گونه با تدوین استراتژی محتوا وب سایت خویش را جنبش دهیم؟مسلما بخوانید: چه گونه با تدوین استراتژی محتوا وب سایت خویش را حرکت دهیم؟

گوگل در چندین به‌روزرسانی مهم و تایید گردیده اظهار کرد سرعت وبسایت یکی فاکتورهای درجه‌بندی میباشد. اولی به‌روزرسانی در سال ۲۰۱۰ روی تعداد پاره ای از تارنما‌ها تاثیر گذاشت و دو‌مین به‌روزرسانی متمرکز بر سرعت در سال ۲۰۱۸ تعداد متعددی از تارنما‌ها و حاصل کاوش را زیر تأثیر قرار اعطا کرد.


تأکید گوگل طولانی تر روی ساخت تجربه کاربری خوب میباشد. سریع بودن وبسایت هم بخشی از تجربه کاربری خوب اکانت میشود.


پس مجموعاَ چنانچه وب سایت کندی دارید احتمال وصال به جایگاه‌های بالا کمتر میگردد.


دومی تاثیر سرعت تارنما روی بهینه سازی در مرحله ایندکس کردن حادثه می‌‌افتد. هنگامی ربات‌های گوگل کاغذ‌ای از تارنما شما‌را کشف می نمایند یا این که خودتان وجود وبسایت و کاغذ‌ای نو را به گوگل اطلاع می‌دهید، ربات‌های بازنگری کننده ورقه به سراغش می آیند. برهه زمانی هنگامی که ربات‌ها به هر برگه اختصاص می دهند محدود میباشد. قرار وجود ندارد هر ربات گوگل یکسری دقیقه برای بازبینی و انبارکردن محتوای یک کاغذ وقت بگذارد. هنگامی کاغذ‌ای در یک توشه راز زدن ربات، بدون نقص دانلود نشود، ربات در دفعات بعدی کارش را ادامه میدهد تا ورقه را بی نقص اخذ نماید.


در سرچ کنسول گوگل گزارشی به اسم Crawl Stats موجود است که نشان می دهد ربات‌های گوگل برای دانلود صفحه های تارنما چقدر عصر نهاده‌‌اند. هرچه این دوره (برحسب میلی‌ثانیه) کمتر باشد یعنی برگه‌های تازه یا این که آپدیت‌رسانی گردیده زودتر در نتیجه ها جستجوی گوگل چشم میشوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.