مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

API (رابط برنامه نویسی کاربردی) چیست و چه کاربردی در طراحی سایت دارد؟

طراحی سایت در مشهد 


در‌این نوشته‌ی‌علمی میخواهیم به طور تخصصی در رابطه با یکی‌از ابزار های کاربردی ساخت وب سایت به اسم API (رابط برنامه نویسی کاربردی) سخن کنیم در حالتی که به دعوا برنامه نویسی عشق مندید و راجع‌به آن مقاله ها متعددی را مطالعه نمودید مسلما واژه و کلمه API به گوشتان خورده میباشد.درین نوشته‌علمی ما سرفصل های پایین را باز‌نگری خوا‌هیم کرد.


API چه می‌باشد؟ چه فعالیت بردی در طراحی وب داراست ؟چرا به API نیاز داریم ؟


تعریف‌و‌تمجید API به گویش معمولی

درصورتی که بخواهیم با بی آلایش ترین گویش ممکن API را تمجید کنیم میتوانیم بگوییم API (رابط برنامه نویسی کاربردی) پل ارتباطی یا این که فصل مشترک در میان دو قابل انعطاف‌افزار یا این که نرم افزار میباشد.


APIمخفف عبارت: Application Programming Interface به معنای رابط کاربردی برنامه نویسی میباشد.این رابط رابطه میان قابل انعطاف ‌افزارهای گوناگون را برقرار می نماید و این قابلیت را می‌دهد تا وقتی که در هم اکنون اجرای یک برنامه می‌باشید بتوانید داخل آن از برنامه های دیگر نیز سود بگیرید.


تعریف و تمجید API به گویش برنامه نویس ها

در صورتی‌که بخواهیم به طور تخصصی خیس و به طوری که به فعالیت برنامه نویس ها بیاید API (رابط برنامه نویسی کاربردی) را تعریف و تمجید کنیم میتوانیم بگوییم، API ها همانند توابعی می‌باشند که در یک سرور وجود دارا‌هستند و یک برنامه نویس قادر است فارغ از اینکه به سورس و طرز تلاش آن دسترسی داشته باشد. آنها‌را در برنامه خویش فراخوانی نماید.


تعریف و تمجید API به طور کاربردی

API ابزاری میباشد که نقش برقراری رابطه ما در بین قابل انعطاف افزارها و طاقت فرسا افزارها را ایفا کرده و به یاری آن ارتباطات دستوری در میان قابل انعطاف افزاری قابل اجراست.سوای وجود API (رابط برنامه نویسی کاربردی)، نمی توانید هنگامی در حالا عمل با یک اپلیکیشن میباشید داده ها موردنیاز خویش را از یک اپلیکیشن دیگر فراخوانی نمایید.


API چه است


ارائه نمونه های کاربردی برای اینکه بدانیم چرا به API نیاز داریم؟

درین بخش با ارائه یک‌سری نمونه ملموس و کاربردی با هم باز‌نگری خوا‌هیم کرد که چرا به API نیاز داریم:


فرض فرمایید درون یک وبسایت دانلود موسیقی میباشید.می‌خواهید سوای اینکه ترانه خاصی را دانلود نمائید نخست آن را گوش دهید . روی دکمه پخش آنلاین کلیک میکنید و آن صوت پخش میشود .در اینجا یک API به یاری شما می‌آید تا داخل دور و اطراف اینترنت بتوانید صوتی را گوش دهید.در واقع پل ارتباطی فی مابین طاقت فرسا افزار صوتی سیستم شما و سایت API (رابط برنامه نویسی کاربردی) میباشد.پیرو شما از آهنگ های این وبسایت خوشتان میاید و می‌خواهید محرمانه به شبکه‌های‌عمومی این وبسایت بزنید با کلیک روی آیکن تلگرام یا این که اینستاگرامی که درون تارنما مندرج به طور بی واسطه میتوانید به شبکه های عمومی آن وبسایت بپیوندید.این یک مثال دیگر از ارتباطات قابل انعطاف افزاری میباشد که به وسیله API ممکن شده‌است.

فرض نمائید باطن اپلیکیشن فوق العاده کاربردی فتوشاپ می باشید.می‌خواهید یک پوشه که در دور و اطراف قابل انعطاف افزاری WORD تا قبل از این آن را تایپ نموده اید اسکن کرده و در پوشه فتوشاپی خویش درج نمایید.درصورتی که که API وجود نداشت پوشه متنی شما در اپلیکیشن فتوشاپ نسخه برداری نمی‌شد.

مثالی دیگر ارائه خوا‌هیم کرد تا شعور تمامی جانبه API برای شما شل خیس باشد. اپلیکشن های مسیر یابی را در لحاظ بگیریدزمانی که شما میخواهید با به کار گیری از این نرم افزار ها مسیری را تعیین فرمائید یک API واسط میان نرم افزار مسیریابی و خدمت گوگل مپ میباشد.

ارائه این سه نمونه بی آلایش نشان دهنده نیاز به API در دعوا ساخت سایت و پباده سازی نرم افزار میباشد.برای رابط کاربری شل خیس در گوشه و کنار های قابل انعطاف افزاری نیاز میباشد تا ارتباطات داخل طرحی به خیر و خوبی و با سرعت برقرار باشد.و ابزار برقرار کننده این ارتباطات API میباشد.


معرفی یکسری مثال APIکاربردی

معرفی API


علاوه بر نمونه هایی که در بخش پیشین ارائه کردیم API کاربردهای بسیار گسترده ای داراست که درین نصیب به معرفی چندین مثال از پرکاربردترین API ها خوا‌هیم پرداخت.


API مرتبط با تبدیل فولدر

به یاری آن می توانید هر دسته فولدر (صوتی/تصویری/متنی/...) را به مدل دیگر تبدیل نمائید!


API های خدمت آپلود پوشه

با یاری این رابط می‌توانید پوشه های خویش را باطن نرم افزار یا این که تارنما خویش آپلود فرمائید .این رابط در تهیه و تنظیم بکاپ آنلاین نیز بسیار به کار گیری می گردد.


در‌حالتی که که رغبت دارید که سایت فروش پوشه داشته باشین می‌توانید بر روی پکیج متبوع کلیک نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.