مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

چگونگی فعال کردن خطایابی در وردپرس

طراحی سایت در مشهد  

طراحی وب سایت در مشهد 
از آنجایی که در هر سیستمی امکان بروز نادرست وجود دارد و وردپرس نیز مانند هر سیستم رئیس محتوایی ممکن است مبتلا اختلال شود ، به همین علت ابزارها و طرز های مختلفی را برای اشکال زدایی و رفع خطاها در نظر گرفته است که بر روی کلیه سیستم های مدیریت محتوای وردپرس نصب می‌گردد. درین مقاله شما‌را با روش فعال کردن خطایاب در سیستم رئیس محتوای وردپرس آشنا خواهیم کرد.


خطایابی کدهای php بخشی از هر پروژه ساخت وب سایت است، البته وردپرس با سیستم‌های خطایابی خاصی طراحی شده که برای معمولی سازی فرآیندها و استانداردسازی کدهای هسته، پلاگین‌ها و قالب‌ها به عمل می‌رود.مطالب زیادی در زمینه‌ی طرز عیب یابی وردپرس وجود دارد که ممکن می باشد کمی طولانی باشند در این نوشته‌ی‌علمی به مرسوم ترین خطاهای وردپرس و روش رفع آنان با استعمال از cPanel میپردازیم.

چگونگی فعال کردن خطایابی در وردپرس
با فعال کردن خطایابی وردپرس در سی پنل برای خطاهای جان دار، در صفحه سایت نمایش داده می گردند که با اعتنا به متن اشتباه میتوانید نسبت به رفع آن اقدام فرمایید.
برای فعال کردن خطایابی وردپرس با سی پنل روند تحت را انجام دهید:

1. به سی پنل لاگین نمایید.
2. روی مورد File Manager کلیک فرمائید.
3. به فولدر روت هاست (public_html) مراجعه‌کنید.
4. فولدر wp-config را گزینش کرده و روی Edit کلیک فرمائید.
5. این خط کد را بیابید: ( ‘WP_DEBUG’, false );
6. آنرا به‌این کد تغییر دهید: ( ‘WP_DEBUG’, true );
7. تغییرات را ذخیره نمائید.
8. تارنما خود را در مرورگر مجددا تحلیل فرمایید.

اگر که وب سایت شما اشتباه یا اخطار داشته باشد فعلا در برگه وبسایت نمایش داده خواهد شد. در لحاظ داشته باشید که تمام پیام‌ها یکسان نیستند. بین پیام‌های خطا و پیام‌های اخطار تفاوت وجود دارد.
بعداز رفع غلط کد فوق را به شرایط پیشین برگردانید و ذخیره کنید.

توصیه وب سر: در وردپرس از شر خطای حافظه PHP خلاص شوید

هشدار Internal Server Error
خطایابی وردپرس در سی پنل - هشدار Internal Server Error

پیام هشدار “500 Internal Error” به‌این مضمون‌ می باشد که چیزی در وب سایت اشتباه می باشد، اما سرور توانمند به تعریف و تمجید آن نیست.
شایعترین علت این نادرست در یک وب سایت وردپرس وجود کد نادرست در پوشه htaccess یا محدودیت خیال PHP است.
مرحله اول خطایابی تغییر و تحول نام فولدر htaccess است. اگر با تغییر نام غلط برطرف نشد ممکن می باشد وب سایت شما مشکل محدودیت در خیال و خاطر PHP داشته باشد. دستورالعمل‌های بخش بعد را در مورد طرز افزایش ظرفیت خیال و خاطر PHP دنبال فرمائید.
چنانچه هیچکدام از اینها خلل را حل نکرد ممکن می باشد مشکل عدم کارکرد صحیح پلاگین یا قالب باشد. برای این مورد فرایند مربوط به خطایابی پلاگین و قالب که در مطالب بعدی ارائه خواهد شد را دنبال فرمائید.

ارتقا ظرفیت خیال و خاطر PHP:
در وردپرس خطاهای خیال نقص‌ غیرمعمولی نیست و احتمال صورت دادن آن همیشه موجود است. در‌این‌صورت‌ ممکن است یک پیام ” internal server error ” نامفهوم یا چنانچه خوش شانس باشید، پیام ” Fatal error: Allowed memory size exhausted.” را دریافت کنید.
برای رفع این خطا پروسه زیر را در هاست cPanel دنبال کنید:

1. به سی پنل لاگین کنید.
2. روی مورد File Manager کلیک نمایید.
3. به فایل روت هاست (public_html) رجوع‌نمایید.
4. فولدر wp-config را انتخاب کرده و روی Edit کلیک کنید.
5. کد /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ را بیابید و قبل از آن کد ذیل را قرار دهید:
define( ‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’ );
6. تغییرات را ذخیره فرمائید. در‌این بعدازظهر زمانی وبسایت خود را مجدد تحلیل میکنید باید خطا رفع شده باشد.

دقت داشته باشید حتی در شرایطی که با افزایش واحد سنجش حافظه این غلط رفع گردد، ممکن می باشد هنوز مشکلی در سایت شما وجود داشته باشد. احتمال دارد موردی در سایت باشد که خیال و خاطر را مصرف می‌کند مانند یک پلاگین یا تابعی از قالب وبسایت، در حالتی‌که می‌دانید که چگونه لاگ سرور را چک فرمائید ممکن می باشد بتوانید عامل نقص‌ را آنجا شناسایی فرمائید.

ارتقا اندازه آپلود فایل وردپرس
خطایابی وردپرس در سی پنل - افزایش اندازه آپلود پوشه وردپرس

در‌حالتی که شما بخواهید یک فایل حجیم را در وردپرس خود آپلود نمایید ممکن است با خطای زیر مواجه شوید:

“Exceeds maximum upload size for this site”

اندازه فایل آپلودی معمولا برای هجران از آپلود فولدر‌ها و ویدئوهای سنگین به وسیله افراد، کم در نظر گرفته می‌گردد. چنانچه محدودیت برای شما نقص‌ ساز است میتوانید آنرا با تغییرات در تنظیمات سرور افزایش دهید. در صورتی‌که از هاست سی پنل استعمال می‌کنید انجام این تغییرات بسیار عادی خواهد بود:

۱. به سی پنل لاگین فرمایید.
۲. از بخش Software گزینه Select PHP version را انتخاب نمایید.
۳. روی مورد Switch to PHP Options کلیک نمایید.
۴. در ورقه مختصات لازم می باشد این سه بخش را ویرایش فرمایید:
• post_max_size
• upload_max_filesize
• memory_limit
این سه بخش به هم دارای ارتباط هستند. برای آپلود پوشه‌های حجیم لازم می باشد مقدار post_max_size بیشتراز upload_max_filesize باشد. همچنین مقدار memory_limit لازم می باشد بیشتر از post_max_size باشد.
۵. تغییرات را ذخیره فرمایید. اکنون شما می بایست بتوانید پوشه‌های حجیم را در وردپرس خود آپلود کنید.

شما می‌توانید این تغییرات را در پوشه php.ini نیز اعمال نمائید ولی به دلیل عدم دسترسی به‌این پوشه در میزبانی اشتراکی، انجام آن در سی پنل بسیار عادی تر خواهد بود.
– ممکن می باشد شرکت میزبانی وب شما دسترسی به این بخش را غیرفعال کرده‌باشد درین‌شرایط‌ جهت انجام تغییرات برای ارتقا حجم آپلود می توانید با بخش پشتیبانی صاحب خانه خود تماس بگیرید.
به طور کلی وقتی که همگی بخش‌ها درست کار مینمایند وردپرس بسیار عادی است ولی وقتی که بخشی نقص‌ پیدا می‌کند یا ناپدید میشود کل وبسایت شما ممکن می باشد با یک انفجار همپا شود.
هاست وردپرس وب رمز برای این برنامه به طور کامل بهینه سازی شده و بهترین عملکرد را با وردپرس خواهد داشت. منابع ارائه شده و تنظیمات دشوار‌افزاری و نرم افزاری صورت گرفته همگی در جهت اجرای هرچه بهتر سایت وردپرسی شما سوای هیچگونه خطا یا مشکلی خواهند بود.

با انجام فرایند عیب یابی وردپرس، شما کار کشته خواهید بود تا اکثر ایرادات را خودتان حل فرمائید. اگر بعداز عیب یابی مشکل حل نشد، با بخش پشتیبانی فنی ارائه دهنده خدمات میزبانی تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.