مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

معرفی لهجه برنامه‌نویسی PHP

طراحی سایت در مشهد  معرفی زبان برنامه‌نویسی PHP
در کنار لهجه برنامه‌نویسی سمت سرور PHP، زبان‌های برنامه‌نویسی دیگری همچون ASP.NET ،Python ،Java و Ruby را می‌توان نام برد که برای ساخت وب‌سایت‌های دینامیک آیتم استعمال قرار میگیرند ولی در پاسخ به‌این سؤال که زبان PHP چه مزیتی نسبت به سایر رقبایش دارد، باید بیان کرد که:

ساخت سایت در مشهد


- گویش PHP را به سادگی می‌اقتدار خاطر گرفت (البته لهجه پایتون هم گویش ساده‌ای است).
- لهجه PHP مخصوص توسعهٔ سایت‌های دینامیک طراحی شده است.
- لهجه PHP بدون‌پول و اپن‌سورس است و همچنین مخصوص به سیستم‌عامل خاصی نیست.
- زبان PHP دارای اسم و رسم‌ترین زبان طراحی وب‌های دینامیک است.

ضمنا بخش اعظمی از سیستم‌های مدیریت محتوا همچون وردپرس، جوملا، دروپال و غیره از یک سو و همچنین اکثری از وب‌وبسایت‌های پر اسم و رسم مثل ویکیپدیا از سوی دیگر، توسط لهجه PHP درج شده‌اند.

معرفی بعد از ظهرٔ فراگیری لهجه برنامه‌نویسی PHP
PHP زبانی است که این قابلیت و امکان را به ما میدهد تا بتوانیم یک وبسایت استاتیک را با افزودن قابلیت‌هایی همچون ثبت‌نام در وب سایت، ورود به منطقهٔ کاربری، ارتباط با دیتابیس و بسیاری ویژگی‌های دیگر به سایتی دینامیک مبدل سازیم که حتماً سایتی با برخورداری از چنین قابلیت و امکان‌هایی، به مراتب کاربردی‌تر خواهد بود.

در این بعد از ظهرٔ آموزشی رایگان، کارایی شده تمامیٔ مفاهیمی که یک دولوپر نو‌کار برای ابتدا عمل با زبان PHP نیاز دارد مورد بازنگری قرار گرفته و علاوه بر این، در تألیف این عصرٔ آموزشی تمام عملکرد به فعالیت گرفته شده تا مفاهیم این لهجه دوستداشتنی در قالب مثال‌هایی کاربردی گزینه بازبینی قرار گیرند و از هرگونه کلی‌گویی هجران شده است.

تولید کننده لهجه برنامه‌نویسی PHP
Rasmus Lerdorf یک برنامه‌نویس گرینلندی با تابعیت کانادایی می باشد که بیشتر اورا به خاطر ابداع زبان برنامه‌نویسی PHP میشناسند. وی طراح دو نسخهٔ نخستینٔ گویش PHP بود و در نسخه‌های بعدی که بوسیله گروهی متشکل از Andi Gutmans و Zeev Suraski رهبری می شد هم مشارکت داشت و مشارکت وی در توسعهٔ گویش برنامه‌نویسی PHP هنوز هم ادامه دارد.

خانوادهٔ راسموس لردورف در سال ۱۹۸۰ از گرینلند به کانادا سفر کردند. راسموس در سال ۱۹۹۳ از دانش کده واترلو مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ مهندسی طراحی سیستم‌ها دریافت کرد. راسموس لردورف مشارکت‌هایی هم در پروژه‌های وب سرور Apache و سیستم مدیر دیتابیس MySQL داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.