ابزارهای نظارت عبارات با اهمیت دربرگیرنده ۲ بخش جادویی و یک بخش آمارگیری سخت می باشند .
برای اینکه بتوانید از تکنیک های بهینه سازی تارنما که آموزش می دهیم به خوبی استفاده نمائید ، برای هر کدام از صفحه های پباده سازی سایت بیش از دو تا سه واژه و کلمه حساس را آرم نگیرید . یکی از ایرادات رایج مبتدیان سئو سایت این میباشد که برای هر برگه بیش از ۵۰۰ واژه ی با اهمیت را معین می نمایند و توقع داراهستند که در گوگل برای این لغت ها رتبه یک بگیرند . این عمل ممکن بود قریه سال پیش پاسخ بدهد اما در اکنون حاضر موتور های کاوش از الگوریتم های بسیار پیچیده ای استعمال می نمایند و از این شیوه نمی بضاعت به آن ها مکر زد . به همین عامل میباشد که خوبتر هست از تعداد مقداری از لغات حیاتی کوتاه و مختصر آغاز شود . برای پباده سازی وب تارنما های نو نسبتاً عیر ممکن هست که از همان آغاز برای تعداد زیادی از کلمات مهم رتبه ی خیر و خوبی داشته باشند .
PageRank
در سئو سایت PageRank در لغت به معنای ” جایگاه ی برگه ” می باشد و سیستمی میباشد که اساس گذاری آن توسط مشهورترین موتور های جستجو یعنی گوگل انجام شد . در مقدمه موتور های جستجو به تمام طراحی وبسایت ها به طور یکسان سکو می دادند و نتایج کاوش صرفا بر شالوده محتوا و تگ های متایی که در آن صفحه های قرار داشتند ، بود .
با عبور کرد بازه زمانی سیستم PageRank یا همان مرتبه بندی صفحه های ، موتور های کاوش را و نیز مبحث سئو تارنما را دگرگون ساخت و یک فاکتور دیگر به معیارهای سئو و با صرفه سازی وب وب سایت افزود یعنی : اعتبار پباده سازی اینترنت سایت برای اینکه معین شود یک طراحی وب وبسایت تا چه اندازه حیاتی و دارای اعتبار است، گوگل پباده سازی سایت های بزرگ متعددی را تعیین کرد، پباده سازی اینترنت وب سایت هایی نظیر cnn .com و dmoz .org و espn .com . این گونه از طراحی وب سایت ها به طور واضح معتبر بودند و گوگل اینگونه دریافت که درصورتیکه این نوع از پباده سازی وب وب سایت ها به وب سایت دیگری ( مثلا طراحی سایت B ) لینک دهند ، در این صورت پباده سازی وب وبسایت B می تواند چکیده از اعتبار آن طراحی وبسایت را در پروسه سئو وبسایت کسب نماید و به همین ترتیب در صورتیکه طراحی وبسایت B به طراحی وب تارنما دیگری ( برای مثال پباده سازی وب سایت C ) لینک می داد ، در این صورت پباده سازی وبسایت C نیز می توانست گوشه ای از اعتبار آن را کسب کند و همین طور پباده سازی سایت کوچکتر نیز .
با به کارگیری از همین سیستم برای اعتبارسنجی یک طراحی اینترنت وبسایت و مقوله سئو تارنما و بهینه سازی اینترنت وبسایت ، گوگل توانست به هر پباده سازی وبسایت بر مبنا اعتبار آن عددی را از ۰ تا ۱۰ زیر عنوان PageRank (یا سکو ی ورقه ) نسبت دهد . اما سیستم PageRank تا شرایط کنونی فراوان پیچیده خیس گردیده است ولی اینگونه مقدمه شد .